Як визначатимуть пороговий бал ЗНО у 2015 році

Роз’яснення УЦОЯО щодо нової технології визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання

Як визначатимуть пороговий бал ЗНО у 2015 році

Роз’яснення Українського центру оцінювання якості освіти щодо нової технології визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання та встановлення порогового бала "склав/не склав".

Починаючи із 2008 року, результати зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів за рейтинговою шкалою 100-200 балів визначалися шляхом використання еквіпроцентильного перетворення первинних балів. Оскільки всі учасники зовнішнього оцінювання отримували позитивні результати, то для участі в конкурсі для вступу до вищих навчальних закладів допускалися абітурієнти, які отримали не менше 140 балів із профільних дисциплін і не менше 124 балів з інших предметів.

На етапі запровадження зовнішнього незалежного оцінювання таке рішення було оптимальним, виваженим і відповідало завданням, котрі ставилися перед цією системою. Однак подібна технологія визначення результатів зовнішнього оцінювання не відповідає в повному обсязі науковим засадам освітніх вимірювань, не дає можливості забезпечити якісніший відбір абітурієнтів, суперечить міжнародній практиці проведення зовнішніх іспитів.

З метою усунення зазначених проблем, Український центр оцінювання якості освіти, починаючи з 2015 року, запроваджує нову технологію визначення його результатів. У її основу покладено традиційне для практики оцінювання визначення порога "склав/не склав".

Подібна технологія використовується в більшості країн світу, де практикується проведення зовнішніх іспитів, і передбачає чітке розмежування абітурієнтів на тих, хто має мінімально необхідний обсяг знань і на тих, хто його не має.

Визначення такого порога у різних країнах здійснюється за різними методиками та процедурами, вибір яких зумовлюється багатьма чинниками. Частина таких методик орієнтована на предметні вимоги (що має знати чи вміти кожен абітурієнт). Однак вони не враховують статистичних даних результатів оцінювання. Інші методики орієнтуються не лише на статистичні дані результатів оцінювання (кількісні показники), за якими складно визначити обсяг знань, умінь і навичок абітурієнта.

Проаналізувавши різні методики, Український центр оцінювання якості освіти пропонує визначати поріг "склав/не склав" шляхом використання методик - В. Ангоффа та К. Беука.

Перша методика заснована на вимогах до обсягу знань, друга - на врахуванні найбільш допустимої кількості тих, хто не виконав тест.

Визначення порогового бала за методикою В. Ангоффа здійснюється шляхом встановлення експертами мінімальної кількості (суми) тестових балів, які за виконання тесту може отримати абітурієнт із мінімально необхідним рівнем знань. Загальна кількість експертів із кожного предмета становить, як правило, 80 осіб. Експертні групи створюються при регіональних центрах оцінювання якості освіти на конкурсних засадах шляхом проведення відкритого конкурсу. До складу експертних груп не включаються керівники та працівники Українського та регіональних центрів оцінювання якості освіти. Результатом роботи експертних груп буде визначення порога "скла/не склав".

Однак, як свідчать попередні розрахунки та досвід інших країн, кількість абітурієнтів, які цей поріг не подолають, може буде достатньо високою (до 40 відсотків). Це дозволить університетам провести якісний відбір студентів, але суттєво вплине на скорочення кількості абітурієнтів.

Зважаючи на це, процедуру визначення порогового бала буде доповнено використанням методу компромісів К. Беука, за яким визначення порога "склав/не склав" здійснюється не лише на основі експертних оцінок, заснованих на вимогах до обсягу знань, а з урахуванням інших чинників: статистичних результатів виконання тесту; думок експертів про найбільш допустиму кількість абітурієнтів, які володіють мінімально необхідним рівнем знань для навчання в університетах; інформації про політичну, економічну, соціальну ситуацію, стан і перспективи розвитку систем загальної середньої та вищої освіти тощо.

Пороговий бал за методикою К. Беука визначається на основі математичних методів і може суттєво відрізнятися від отриманого за методикою В. Ангоффа. Це пояснюється більшою кількістю показників, які використовуються для його визначення, та суттєвим впливом суб’єктивного чинника на формування деяких із них. Пороговий бал, визначений за методом К. Беука, дасть можливість збільшити кількість абітурієнтів, одночасно відкривши можливість взяти участь у конкурсі тим із них, хто не має достатнього рівня знань.

Пороговий бал буде встановлено після завершення обробки сертифікаційних робіт усіх учасників зовнішнього незалежного оцінювання з певного предмета.

Освіта.ua
07.05.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
учителька
Для дед:Уперше в прямому ефірі УЦОЯО визначить пороговий бал «склав/не склав» для ЗНО з української мови і літератури! 12 травня об 11:00 Освітній портал “Педагогічна преса” транслюватиме засідання експертної комісії Українського центру оцінювання якості освіти, під час якого буде визначено пороговий бал «склав/не склав» для зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури. УЦОЯО нагадує, що абітурієнти, які не подолають «поріг» «склав/не склав» для ЗНО з української мови і літератури, не будуть допущені до проходження зовнішнього незалежного оцінювання з інших предметів, тож не зможуть брати участь у конкурсному відборі при вступі до вищих навчальних закладів. Засідання експертної комісії УЦОЯО з визначення порогового бала «склав/не склав» для ЗНО з української мови і літератури можна буде подивитись на цій сторінці у день трансляції. Реєстрація для перегляду не потрібна. Після трансляції відео буде доступне в записі
учителька
"Нет повести печальнее на свете,чем..."спостерігати 12.05. за прямою трансляцією визначення порогового бала в УЦОЯО!Давно все визначили і вирішили розіграти фарс:мовляв,дивись,народе,які ми стали демократичні,аж самим сподобалось!Інтрига достойна паршивенького голлівудського фільму,з тією різницею,що зараз реально у руках кількох "вершителів доль" подальше життя дітей.Наскільки я зрозуміла Semdrov ,відстрочку від призову і мобілізації мають студенти-стаціонарники і аспіранти.Якщо не вступив-ласкаво просимо до пекла.Дай Бог якнайшвидше припинення цієї бійні,бо не залишиться у нас ні талановитої молоді,ні просто хороших людей.А отарою овець легко керувати.Цього добивається влада?
дед
Для учителька: Де можна спостерігати цей фарс в прямому ефірі?
фрейд
Для учителька: Бідні Ангофф і Беук! І в страшному сні їм не могло наснитися, як їхні ідеї потраплять до очумелих рук наших "фахівців"!!! Тримайся, абітура! "Європа" з тобою...
учителька
чомусь мій коментар видалили .Освітній портал "Педагогічна преса" онлайн -трансляція о 11 год.12.05.15
Коментувати
ххх
Яку дурість нам тут пропонують! Якщо абітурієнт не здатний вчитися, то так і є! Аж ні, Український цетр оцінювання якості освіти чомусь вважає, що у такому разі слід іти на компромісний варіант якогось НЕУКА. І нема чого у коментарях винити викладачів. Думаєте їм приємно працювати з баранами, які не здатні набрати і 10% балів на протязі семестру. Та й не прагнуть цього, бо знають, що вуз до кінця триматиметься за них, як за своїх годувальників. Навіть хабарів платити не треба, бо куди викладач подінеться - все одно поставить залік чи екзамен.
Otto
Для ххх: +
детей слудует
Для ххх: направлять в ТЕ ВУЗы, которые ОТЧИСЛЯЮТ своих студентов за неуспеваемость и которые переводят контрактников на бюджет при хорошей успеваемости. Думающие о БУДУЩЕМ собственных детей, родители, не станут ожидать лёгкой жизни при обучении ребёнка.
Коментувати
Леонідович
(ЦИТУЮ) За методикою В. Ангоффа... Це дозволить університетам провести якісний відбір студентів... (АЛЕ ЦЕ НЕ ПОТРІБНО МОН) Зважаючи на це, процедуру визначення порогового бала буде доповнено використанням методу компромісів К. Беука,... відкривши можливість взяти участь у конкурсі тим із них, хто не має достатнього рівня знань... (ДЛЯ ЧОГО?)
semdrov
Хай горять у Донецьку хлопці, нашо їм університетська освіта? Шо ви ото дурню несете в суперечках тупих. Ви не розумієте хіба?
Пелагея
Для semdrov: Ви про що?
Коментувати
для Бєлий Володимир
Не думаю, що сьогодні варто наголошувати на життя в країнах світу. То як до власної дитини. Дитині ж не станеш говорити: "Он, дивись, Вася вміє, а ти ні".Чому? Да тому що в такому випадку дитина взагалі не стане рухатись далі(можливо як виняток). Що ж робити нам в країні? А наголошувати на тому, що списування на іспитах(як і на контрольній роботі),то означає, що вчителя потрібно гнати зі школи.Тобто-вчитель є злочинець, який готує злочинця.Наголошувати на тому,що ВНЗи за кошти тих,хто поступить,але не має знань,забезпечать власних викладачів додатковим прибутком у вигляді проплат за сесії.А чому не проплатити,коли можна?Ті,хто здатний вчитися,ті вчитимуться і так.І викладачі з одних стануть брати гроші,а з інших-ні,бо також мають приємність спілкуватися із розумними,знаючими студентами. От якби хтось мав голову подумати про те, що частину викладачів можна перевести працювати до ПТУ. А ПТУ створити такими,щоб вони відповідали вимогам цивілізованого світу.
Пелагея
Полностью согласна. Психолого-педагогический подход отдыхает, когда за дело берутся "фахівці".
з розмов
Для Пелагея: знаю, що сьогодні в одному з обласних відділів освіти працюють дівчатка зовсім юні.Як вони туди потрапили.Ймовірно дуже грамотні та освічені. То як людину після РОКУ роботи в школі вчителькою початкових класів взяли працювати методистом.ЯКУ методичну "ДОПОМОГУ" вона надавала всі ці роки я навіть не уявляю. Пальчиком тикала, що де не так почеплено. Фахівець))). Отакі й прагнуть керувати. Бо ж - головне правильно вимагати. От і довимагалися...
Коментувати
совесть
для Бєлий володимир: Метод Ангофа і Беука й використають для підняття планки склав не склав. Популізм чистої води підмінити проблему якості тестових завдань до тексту на ОБОВ’язковому екзамені для ВСІХ проблемою "зниження ОСВІЧЕНОСТІ". Ви ж експерт-науковець, чи політик?
Бєлий Володимир
Попри те, що дійсно "Педагогічний експеримент (особливо в таких масштабах) - це зона підвищеної соціальної відповідальності" до цього в Україні було запроваджено експеримент цільового зниження рівня ОСВІЧЕНОСТІ тим, що до ВНЗ стали брати сотнями тисяч тих, хто й близько був не готовий не те що вчитися на рівні програм ВНЗ, а й не відповідав вимогам отримання атестату про загальну середню освіту, що сотню років працюють у сотнях країн світу. Мова про випускні атестації на яких СПИСУВАННЯ ніхто ні за що не дозволить.
Пелагея
Педагогічний експеримент (особливо в таких масштабах) - це зона підвищеної соціальної відповідальності. На жаль, про це забули в Українському центрі оцінювання якості освіти. І в міністерстві освіти теж. «Маленький шлях – не для людей»... Читаю пояснення і виникає почуття безнадії, відчаю. Люди, за кого нас мають ці "фахівці"? Звикли, що суспільство проковтне і Таке...
Бєлий Володимир
Для Пелагея: Невже "«Маленький шлях – не для людей»..." є чимось несусвітнім для молодої людини найбільшої за площею європейської країни, яка претендує на УСПІШНИЙ атестат про загальну середню освіту? Знаєте, бачив сотні ліцеїстів Алжиру, яким роботи Кафки на випускних екзаменах не спричиняли жодних проблем.
совесть
для Бєлий Володимир:А ніхто й не виправдовує неуків. Просто статистика вказує на те, що найслабші учасники тестування, хто читає з великими труднощами, виконали ці завдання краще, ніж розумні діти, які перечитували текст тричі... Якщо в Алжирі на Кафку дали тестові завдання такої ж якості, доведіть це. У США за такі тестові завдання до суду йдуть швиденько...
Пелагея
Для Бєлий Володимир: Не бачу сенсу сперечатися щодо якості освіти всіх рівнів - це загальновідома проблема. Багато намудрили підручників і програм, а діти чомусь (іноді з 1 класа) отримують знання переважно у репетиторів. Боляче дивитись, як руйнується своє і бездумно насаджується "краще" закордонне. Суцільний безлад і безвідповідальність. Більшість батьків і дітей не можуть впливати на освітні процеси. На моє переконання, перебіг ЗНО яскраво демонструє відірваність освіти від реального життя і потреб суспільства. Руйнуються залишки поваги до ПЕДАГОГІВ (з подачі "фахівців"), дітям насаджується почуття меншовартості... Де поділася педагогічна етика оцінювання в словах Лікарчука? Ящо все так погано в масштабах країни - працюйте, шановні, підвищуйте мотивацію навчання, формуйте потребу нації в знаннях!!! Досить ганьбити пересічних учнів і їх батьків!!! Доплату за престижність педпраці звели до мінімума, діти бачать нахабних неосвічених багатіїв з купленими дипломами - а ви про Кафку...
Коментувати
Пелагея
Педагогічний експеримент (особливо в таких масштабах) - це зона підвищеної соціальної відповідальності. На жаль, про це забули у Українському центрі оцінювання якості освіти. І в міністерстві освіти теж. «Маленький шлях – не для людей»... Читаю пояснення і виникає почуття безнадії, відчаю. Люди, за кого нас мають ці "фахівці"? Звикли, що суспільство проковтне і Таке...