Osvita.ua ЗНО Відповіді на тест з української мови можуть переглянути
Відповіді на тест з української мови можуть переглянути

Комісія УЦОЯО повторно розгляне відповіді на деякі завдання тесту з української мови і літератури

Відповіді на тест з української мови можуть переглянути

Якщо за результатами експрес-аналізу буде встановлено, що дуже велика кількість абітурієнтів не змогла правильно виконати завдання тесту ЗНО з української мови і літератури № №29 -33, то Український центр оцінювання якості освіти проситиме Комісію з визначення результатів повернутися до визначення правильних відповідей на зазначені завдання.

Про це йдеться у повідомленні Українського центру оцінювання якості освіти щодо правильності відповідей на завдання тесту з української мови і літератури, які викликали негативний суспільний резонанс.

В УЦОЯО повідомляють, що відповідно до вимог чинних нормативних документів 24 квітня відбулося засідання Комісії Українського центру оцінювання якості освіти з визначення правильних відповідей на завдання тесту з української мови і літератури, після оголошення яких надійшла велика кількість звернень про незгоду із затвердженими результатами відповідей на завдання №29,30,31,32,33.

У центрі зазначають, що комісія, яка визначала правильні відповіді на завдання тесту сформована з досвідчених та висококваліфікованих фахівців, які працюють у загальноосвітніх навчальних закладах, університетах, наукових і методичних установах. Лише члени Комісії уповноважені визначати правильність відповідей на завдання тесту. На підставі рішення Комісії визначається результат виконання тесту кожним учасником зовнішнього оцінювання.

"У випадку, коли члени Комісії вважають, що якесь із завдань не має правильної чи однозначної відповіді, вони можуть прийняти рішення про його вилучення із цілісного тесту. Стосовно тестування з української мови і літератури, яке відбулося 24 квітня 2015 року, рішення про вилучення завдань Комісія не ухвалювала. Більше того, завдання, про які йдеться, за результатами кількаетапної експертизи включені до Банку тестових завдань УЦОЯО. Тобто формальних підстав для сумнівів у якості зазначених завдань і правильності встановлення відповідей до них немає", - йдеться у повідомленні УЦОЯО.

"Однак, зважаючи на велику кількість звернень та негативний суспільний резонанс, керівництвом УЦОЯО прийнято рішення повернутися до розгляду питання про доцільність вилучення завдань № 29-33 із сертифікаційної роботи або про перегляд системи їхнього оцінювання після отримання результатів експрес-аналізу тесту з української мови і літератури", - повідомляють в УЦОЯО.

У центрі наголошують, що якщо за результатами експрес-аналізу буде встановлено, що дуже велика кількість абітурієнтів не змогла правильно виконати зазначені завдання, то УЦОЯО буде просити Комісію з визначення результатів повернутися до визначення правильних відповідей на завдання та ухвалити нове або підтвердити попереднє рішення.

"Лише після повторного рішення Комісії будуть встановлюватися остаточні результати цього тесту. Експрес-аналіз орієнтовно буде завершений у перші дні травня", - повідомили в УЦОЯО.

Як відомо, ЗНО з української мови і літератури було проведено 24 квітня, наступного дня були оприлюдненні правильні відповіді на завдання тесту.

Для отримання інформації про зовнішнє незалежне оцінювання та вступну кампанію 2015 року приєднуйтесь до групи Абітурієнт 2015 Вконтакте або Освіта.ua на Facebook.

Освіта.ua
26.04.2015


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Марина
Очень хитро сделано: посмотреть ошибки можно тогда, когда подавать аппеляцию уже поздно
Руслан
Було б правильно, щоб експерти не тільки передивилися спірні питання, а й пояснили свою думку. Я десятки раз перечитав текст, ай досі не згоден з офіційною думкою щодо відповіді у 32 питанні. Якраз навпаки, авторка всім своїм текстом суперечить тому, що людина розумніша комах. Всі хто не згоден, перечитайте уважно текст.
Маргарита
Дуже сподіваюся, що експерти професіонали передивляться питання і відповіді 31-32 завдання і зарахують їх як правильні всім абітурієнтам.
Иванка
Для Маргарита: а я, як мама випускника, проти перегляду питань 29-33!
Вера Vera
для Иванка: а я, як мама випускника, ЗА перегляд питань 29-33!
Маргарита
Я за те, щоб переглянути лише спірні 2 питання, а не всі 5. В такому випадку не будуть ображені ні ті хто за, ні ті хто проти. Тим більше, що ні в кого не викликає сумніву, що ці питання не коректні. Про це у своїй статті говорить і філолог Богдан Тихолаз,а в тому, що він компетентний фахівець ніхто не сумнівається.
Коментувати
совесть
Составить тест "высоких ставок" - искусство! и наука... Именно в такой последовательности всегда говорят международные эксперты. В банке тестовых заданий УцОЯО сотни, тысячи тестовых заданий. А выбрали этот текст... и задания к нему!!! Зачем? Ученые (разные степени) предложили и утвердили? Но с высоты своих знаний и опыта они не всегда понимают ЦЕЛЕВУЮ аудиторию - среднестатистический украинский выпускник школы (для ДПА). Жаль... за "шумом" потерялись все достоинства теста. Если шумят УМНЫЕ дети (они ведь думают над ответами) - проблемы точно есть ... Угадывание... И статистика это лишь подтвердит!?
ольга яблонська
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1092444347437990&id=100000173067476
читач
Для ольга яблонська: в мене складається враження, що почалось з’ясовування того, хто краще розуміється на тексті - філолог-літературознавець чи філолог-мовознавець. В цій своїй боротьбі за права розумних дітей, ви всі забуваєте чи ненайважливіший принцип ЗНО: рівні умови для всіх. Якщо ж зараз під тиском невдоволених буде прийняте рішення про якісь зміни, то це порушить права певної категорії учасників тестування. Хто дає право стверджувати, що розумні діти не справились із тестом? Чи що лише вгадавши можна дати правильні відповіді? Моя донька є учасником і призером багатьох предметних олімпіад, конкурсу-захисту МАН різних етапів, зокрема, заключних. Вона одинадцять років відмінно навчається в школі, претендент на золоту медаль. Хто може порівнювати, чия дитина розумніша? Чи має на це право Богдан Тихолоз? Єдиний вихід із ситупції, що склалась, це перездача тестування Усіма учасниками, бо лише цей спосіб забезпечить рівні можливості для усіх.
Иванка
яка перездача....ви що!!!!!
Женька
Ніякої перездачі. Знову потрачені нерви і ніякої гарантії, що тест буде кращий ніж цей. Тоді що? Знову перездача? Так можна перездавати безкінечно. Нехай виправляють свої помилки не за наш рахунок!
Коментувати
mamamashi
Считаю, что проблему надо решить так: Опустить порог сдалне сдал на 5 баллов. Пройдут все требующие справедливости. Давайте перестанем равняться на серую массу. Кто знал предмет тот получит хороший балл. А те кому надо идти в водители и слесари получат свой аттестат.
Иванка
Для mamamashi: справедливе вирішення проблеми!!!!!
Коментувати
Людмила
А мені видалися завдання не важчі за минулорічні чи позаминулорічні. Література навіть легша була. Щороку були учні, які не набирали необхідної кількості балів, і були ті, хто мав по 200. Причому, перших ніби було більше. Не розумію причин "істерики". Певно, нервуються ті, кому в школах "наобіцяли" гарних оцінок, а тепер їх не буде. Вважаю, шо всі завдання не можуть, та й не повинні бути легкими. 200 балів - це все-таки 200 балів. Погоджуюся, що текст заскладний для учнів, та й з питаннями не все логічно. Такі тексти, мабуть, потрібно давати для профільного рівня. Мені чомусь здається, що найбільше незадоволених серед тих, хто не мав наміру вступати до ВНЗ і не збирався проходити ЗНО. Прикро, що про необхідність складати мову в такий спосіб стало відомо тільки в 11 класі. Я особисто не бачу необхідності в цьому. вважаю, що ЗНО мають складати учні, які планують вступати до вишів. Навіщо воно випускникові, який цьогоріч планує йти вчитися на водія чи слюсаря?!
VVV
Для Людмила: «Склав/не склав» - стосується при вступі до ВНЗ, щоб двієчники не йшли до ВНЗ на платну форму навчання. При вступі до ПТУ не важливий результат ЗНО. Ті, що планують стати водієм чи слюсарем, здавали ЗНО – нічого страшного, бо мали в межах школи здавати ДПА.
Людмила
Проблема в тому, що "запрошуючи" учнів до 10 класу (аби клас відкрити, ще й поділити на групи, щоб вчителі мали години), наобіцяли їм, що оцінок низького рівня не поставлять нікому - у першу чергу це стосувалося тих, хто хотів до ПТУ йти після 9 класу, а виходить що?
VVV
ЗНО тільки з української мови та літератури, а якщо пообіцяли, то поставлять оцінки не низького рівня з інших предметів - важливий середній бал атестату. Просто виходить, що в школі ставлять те, що пообіцяли. Тільки, якщо учні не пішли до ПТУ після 9 класу, то вже після 11 класу вони сподівались спробувати поступати до ВНЗ (наприклад, на контракт), а не думали про години вчителів. Потім виходить, що наші ВНЗ перетворюються на ПТУ.
Коментувати
Директор школи
На негативний резонанс пан Лікарчук ніколи уваги не звертав і не на має бажання прислухатися до громадської думки. "Творці" тесту в УЦОЯО за допомогою експрес-аналізу (як зазначено у статті) визначать, що незадоволених "не так багато" і більше всього все залишать як є. А хто знатиме дійсну кількість абітурієнтів, які помилились у завданнях 29-33? Тільки пан Лікарчук з своєю братією! А гілку під собою, як звичайно не пиляють...
Вера Vera
Для Директор школи: В класі, де навчається мій син, діти зробили такий собі моніторинг, і виявилось що у завданнях 29-33 не помилився лише один учень з класу. Прогульщик Антон ))) Може лукавить, а може і правда, дурням везе. ))
mamamashi
Для Вера Vera: Поверьте, если бы Ваш ребенок ответил правильно не на 2, а на 3 вопроса, плевать вам было бы на справедливость.
VVV
Дурням везе – це правда, кожен в житті це спостерігає неодноразово. Антону могло повезти лише в цих 4 питаннях, але не у всіх питаннях тесту. Або Антон - не такий вже дурень.
Коментувати
Пенсіонерка
А ще треба звільнити з посади Лікарчука, бо це він повинен був не допустити такого перебігу подій. Я не філолог і сама українську знаю дуже недосконало, особливо літературу, але дозволила собі висловитись, бо ця ситуація може стосуватись ЗНО не тільки з мови.
Пенсіонерка
Як на мене, вихід з цієї ситуації повинен бути таким: 1) створити іншу комісію з перегляду правильності відповідей (зі спеціалістів, запропонованих громадськістю, механізм продумати); 2) комісія повинна вилучити тільки ті питання, на які в тесті не надано правильної відповіді; 3) якщо з’ясується, що до деяких питань є більше однієї правильної відповіді, ставити бали всім, хто так відповів; 4) викинути геть весь банк питань з укр. мови і створити новий, з мінімальною кількістю матеріалу з мовознавства та літературознавства на основному рівні (складають абітурієнти негуманітарних факультетів, котрі, звичайно, повинні писати без помилок, але чи роблять вони це за зазубреними правилами, чи тому, що просто запам’ятали правопис, чи ще чомусь, нікого не повинно цікавити); 5) збільшити кількість питань поглибленого рівня та ускладнити їх, бо неписьменних журналістів нам уже досить. В свою чергу, пропоную включити до комісії професора О.Д. Пономарева (за його згодою, звісно).
Мама випускника2
Мій син виконав завдання 29-33 правильно. Якщо завдання, на виконання яких він потратив 40 хв. часу(вони дійсно філософські), а твір, за браком часу писав зразу в "чистовик" , вилучать!!! Ви вважаєте це правильним по відношенню до моєї дитини?!!
Виктория
Для Мама випускника2: Нет, это было бы нечестно. Логичнее было бы ВСЕ ответы на вопросы 29-33 засчитывать как правильные.
Вера Vera
Мій син на завдання 29-33 теж витратив багато часу, ще і ще раз перечитуючи текст про комах, і твір він потім писав одразу "на чисто", але не зважаючи на це, дав в завданнях 29-33 аж ТРИ "невірні" відповіді, в той час, коли за всі тести помилився теж три рази. Вважаю, що завдання до тексту, то рулетка - кому пощастило, кому - ні. А знання з укр мови чи літератури ті завдання ніяким боком не визначають.
Мама випускника2
Мій син призер Всеукраїнської олімпіади (IV етап) і переможець МАН (ІІІ етап) і він мені доводить, що на всі питання , крім 33, він, подумавши, дав відповіді, а 33-вгадав.
Коментувати
мама випускника
Ні, вилучати всі 5 питань не можна. Достатньо вилучити 2 спірні питання, тому що на 29, 30, 33 питання відповіді за текстом дати можна. А взаглі повної справедливості не буде. І якщо вилучити дані питання, і якщо залишити все як є. Будуть ображені діти і все це дуже сумно.
Svet
На даний момент вражає навіть не безглузді питання, а те, як поводить себе міністерство та УЦОЯО. Зайняли глуху оборону: винні усі, окрім них самих. А вчорашні слова чиновника про те, що їм все одно, що хотіла сказати авторка- це апогей!!! І жодної толкової пропозиції, жодних вибачень. Я розумію обидві сторони конфлікту ( дітей), тому запропонувала би за вірні взяти відповіді авторки: там, де вона стверджує , що немає вірної відповіді, зарахувати усі відповіді дітей, там де є два варіанти, вважати обидва правльними. А розказувати про те, що письменниця піаритися на цьому... Не думаю, що хтось забажав би такої слави. Дітки, усе буде добре! Бажаю удачі!
Вера Vera
Вимагаємо взагалі вилучити з роботи завдання № 29-33!!!
Мама випускника
Хто вимагає? Мій син виконав їх правильно. Якщо завдання, на виконання яких він потратив 40 хв. часу(вони дійсно філософські), а твір, за браком часу писав зразу в "чистовик" , вилучать!!! Ви вважаєте це правильним по відношенню до моєї дитини?!!
Коментувати
Олександр
Тут усі про 29-33, а може хтось пояснити, чому у 26 однорідні з присудком поміняти не можна було?)
Мирослав
У 31 питанні є кілька правильних відповідей, а в 32 жодної правильної. Думаю що автор якраз навпаки хотіла показати у своєму тексті що люди не розумніші за комах, недарма вона каже в кінці тексту, що добре не бути людиною. Будьте справжніми людьми і зарахуйте 2 бали за ці спірні питання всім дітям.
Алена
Из-за неоднозначности ответов в тесте, что повлекло к за собой плохие результаты, я считаю, что надо дать второй шанс пересдать всем желающим по заявлению во второй сессии , или дополнительная сессия на 5 дополнительных вопросов.
Оксана
Ці 2-3 завдання вирішальними не будуть, тому що тестування рейтингове. Ознайомтеся, будь ласка, з принципом переведення тестових балів у рейтингові. Це можна легко знайти в інтернеті. Тих випускників, хто неправильно відповів тільки на 2-3 чи навіть 5-7 завдань, щороку є не більше 1 %. У попередні роки вони набирали 197-200 балів, і могли вільно вибирати будь-який навчальний заклад України. І найпрестижніші навчальні заклади мають за честь прийняти таких студентів. Навіть якщо випускник зробив 15-20 помилок, то він і атестат отримає, і студентом зможе стати. А якщо ж більше - то треба вчитися, а не галасувати, що чиновники погані. Тому що з таких "розумних" учнів розумні чиновники не виростуть.
Виктория
Для Оксана: В любом случае ребенок получит меньшее кол-во баллов за ЗНО, если есть ошибки, причем любые. Речь не об этом, а о том, что ошибки/правильные ответы на вопросы 29-33 не показывают уровень знаний ученика, - соответственно, не логично, чтоб эти ошибки учитывались при расчете баллов и в итоге при поступлении. И да, если кто-то угадал верный ответ, то он получит больше балл. Разве это справедливо?
мама
Для Вікторії: тоді виходить, що і ваша дитина вгадала відповіді у мовних тестах? Чим докажете зворотнє?
Коментувати
кристина
Да пересмотрите плиз вопросы 31-32 и добавьте всем по 2 бала, ответить на них правильно невозможно. Столько времени потрачено на ЗНО впустую из-за этих вопросов. Жаль.
Є!Бали
А киньте ссилку на сайт, на якому написали петицію на того х у й л а.
Є!Бали
Л і к а р ч у к а звісно!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!