Школи мають розробити внутрішню систему якості

Українські школи мають сформувати внутрішню систему забезпечення якості освіти

Школи мають розробити внутрішню систему якості

Українські школи мають сформувати внутрішню систему забезпечення якості освіти.

Відповідні методичні рекомендації розроблені Державною службою якості освіти.

Під внутрішньою системою розуміється сукупність умов, процедур і заходів у школі, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість результатів навчання учнів, забезпечують формування їхніх ключових компетентностей, а також сприяють всебічному розвитку особистості учнів.

Планується, що існування внутрішньої системи надасть школам можливість  підвищувати якість освітніх послуг, створювати умови навчання та праці, отримувати постійний зворотній зв'язок від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, приймати обґрунтовані управлінські рішення, які спрямовані на підвищення якості освіти та освітньої діяльності тощо.

У Міністерстві освіти зазначають, що система забезпечення якісної освіти у школі повинна мати не лише зовнішні стимули, зокрема, ЗНО, інституційний аудит, атестація та сертифікація педагогічних працівників тощо, а й внутрішні інструменти.

Методичні рекомендації передбачають, що процеси навчання та управління школою можуть якісно вдосконалюватися самою школою.

Для цього школі необхідно мати стратегію забезпечення якості освіти, необхідні ресурси для організації навчання, інклюзивне освітнє середовище, прозору систему оцінювання учнів, педагогічних працівників і директора, механізми забезпечення академічної доброчесності, а також сучасну інформаційну систему управління школою.

«Важливо також розвивати партнерство учнів і вчителів, забезпечувати рівність і протидіяти булінгу (цькуванню), допомагати учням реалізувати індивідуальну освітню траєкторію, створювати для вчителів умови для професійного зростання», - наголошують у Міносвіти.

Окрім того, школа може визначати і впроваджувати інші орієнтири, зважаючи на особливості її діяльності та потреби учасників освітнього процесу. Водночас важливим є розуміння, сприйняття та спільна реалізація таких орієнтирів учителями, учнями та їхніми батьками.

«Також у школі доцільно проводити самооцінювання та вимірювати якість освіти. Для цього школа може розробити свої критерії та індикатори або скористатися системою оцінювання, що застосовується під час інституційного аудиту», - підкреслили у МОН.

Повний текст методичних рекомендацій

Освіта.ua
30.11.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
unforgiven 2
Школи повинні вчити і виховувати дітей, а не розробляти чергову х@рню. Потрібно розігнати службу якості освіти, а на її місці створити Службу ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ якості освіти, яка буде забезпечувати школи якісними навчальними програмами, підручниками, кабінетами, приладами, комп’ютерами, хімічними реактивами. Лише в такому випадку українська освіта стане кращою, в учнів виникне бажання вчитися, а в учителів творчо працювати.
dxbntkm
Дочекалися шановні освітяни ще одні рекомендації у формі наказу, а деж державна служба з питань якості освіти, які її функції, за що вони отримують зарплатню, та щей немаленьку ??? І знову на плечі шкільної спільноти непотрібні накази, та скільки можно знущатися з вчителів... ГАНЬБА всьому міністерству ...
Іван Никифорович
МОН може тільки плодити ілюзорно-бюрократичні ініціативи. То інтернатури для випускників педвузів, то оця внутрішня система якості. Чому кажу "ілюзорні"? Бо у кожній школі вже є власна система роботи з випускниками. І зазвичай за рік-два він обтешеться, бо за ці два роки зауч багато разів прийде на урок, не раз він вимушений буде йти на уроки до колег (існує система взаємовідвідування), є в нього власні амбіції, а ще поїде на уроки в інші школи в межах міського чи районного методоб’єднання тощо. Не кажу вже про певні можливості зростання, які дає інтернет. Так і з внутрішньою системою освіти в школі.Ця система (так склалося) не потребує додаткових грошей. І так є практично в кожній школі - ну, може, десь зловмивмисники засіли, шкідники та на все плюють, тільки за багато років роботи в школі я таких не бачив. Виявляється, це слід міністерству взятися "організовувати". І школі треба буде паралельно з живою діючою системою створювати видимість для начальства виконання нової забаганки
Володимир
Брехня.
реальність
Реформувати, реформувати і ще раз все реформувати, аж поки каменя на камені не залишиться від шкіл та вчительського духу вчителів, та й від усієї української освіти!!! Всі до комп’ютерів, всім писати нові папірці про нову хвилю покращень, дітей геть із шкіл, щоб не заважали реформаторам писати реформаторські папірці!!!
ВЧИТЕЛЬ
І знову рекомендації МОН - ви "створюйте" , а ми ПРОКОНТРОЛЮЄМО ДІСТАЛИ !!! То як буде низький рівень якості освіти то хто в цьому винен ? як завжди - вчитель... та й перетворили вчителя висловлюючись російською -- и швец, и жнец, и на дуде игрец...
dxbntkm
І знову рекомендації МОН - ви "створюйте" , а ми ПРОКОНТРОЛЮЄМО ДІСТАЛИ !!! То як буде низький рівень якості освіти то хто в цьому винен ? як завжди - вчитель... та й перетворили вчителя висловлюючись російською -- и швец, и жнец, и на дуде игрец...
Твой Мозг
А нахіба? Мон остаточно руки вмиває? Щоб не їх звинувачували за результати реформ?
dxbntkm
І знову рекомендації МОН - ви "створюйте" , а ми ПРОКОНТРОЛЮЄМО ДІСТАЛИ !!! То як буде низький рівень якості освіти то хто в цьому винен ? як завжди - вчитель... та й перетворили вчителя висловлюючись російською -- и швец, и жнец, и на дуде игрец...