У МОН розповіли, як реорганізувати методкабінети

Міносвіти надані рекомендації з організації роботи центрів професійного розвитку педагогів

У МОН розповіли, як реорганізувати методкабінети

Міністерством освіти і науки надані рекомендації зі створення та організації роботи центрів професійного розвитку педагогів.

У відомстві зазначають, що засновником центру професійного розвитку педагогів може бути будь-яка місцева рада, такі центри мають бути юридичними особами і не можуть функціонувати як підрозділи інших установ або закладів.

За своїм статусом центри мають бути юридичними особами – комунальними бюджетними неприбутковими установами. Вони не можуть функціонувати як структурні підрозділи інших установ, закладів, організацій і виконувати завдання, не передбачені Положенням про центр професійного розвитку педагогів, тому не можуть реалізовувати поточні функції існуючих науково-методичних центрів.

Центр утворюється органом місцевого самоврядування з урахуванням потреб відповідної територіальної громади, тобто засновником може бути будь-яка місцева рада.

Водночас районні, міські (районні у містах) ради мають створити відповідні центри шляхом реорганізації підпорядкованих районних (міських) науково-методичних центрів (кабінетів) до 1 вересня 2020 року. Наразі науково-методичні центри функціонують в одному з двох статусів – як структурний підрозділ або як самостійна юридична особа.

Якщо науково-методичний центр є структурним підрозділом, відповідний орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади повинен:

  • переглянути документи, на підставі яких функціонує такий підрозділ, та внести до них необхідні зміни або затвердити нову структуру та штатний розпис;
  • визначити осіб, які повинні попередити працівників підрозділу про звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників внаслідок реорганізації;
  • визначити термін, з якого набирає чинності та застосовується відповідне рішення.

У разі припинення юридичної особи її засновник може прийняти одне з двох управлінських рішень – припинити її в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Реорганізувати науково-методичний центр як юридичну особу можна лише після рішення органу місцевого самоврядування про створення центру професійного розвитку педагогів як нової юридичної особи, якому може передувати рішення про ліквідацію науково-методичного центру як юридичної особи.

До повноважень та обов'язків засновника центру професійного розвитку педагогів входить, зокрема, затвердження установчого документа центру, його стратегії розвитку, штатного розпису та фінансування діяльності, визначення території його обслуговування, призначення директора за результатами конкурсу.

Засновники самостійно регулюють порядок оголошення та проведення конкурсу на вакантні посади працівників центру в інтересах територіальної громади та орієнтуючись на загальні кваліфікаційні вимоги до кандидатів, зазначені в Положенні про центр професійного розвитку.

Безпосереднє керівництво діяльністю центру здійснює його директор. З-поміж його повноважень:

  • розроблення стратегії розвитку центру та подання на затвердження засновнику;
  • затвердження плану діяльності центру та організація його роботи відповідно до стратегії розвитку;
  • подання засновнику пропозицій щодо штатного розпису та кошторису центру;
  • призначення на посаду працівників центру, їх звільнення, затвердження їхніх посадових інструкцій.

Як відомо, 29 липня 2020 року Кабінет Міністрів затвердив Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників.

Згідно з документом, центри будуть:

  • узагальнювати та поширювати інформацію про можливості професійного розвитку освітян: програми підвищення кваліфікації, вебресурси тощо;
  • координуватимуть діяльність професійних спільнот педагогів;
  • надаватимуть психологічну підтримку педпрацівникам;
  • проводитимуть консультації, зокрема, щодо траєкторії професійного розвитку, супервізії, розроблення документів, впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного та інклюзивного підходів у навчанні, нових освітніх технологій, організації освітнього процесу за різними формами, зокрема – з використанням технологій дистанційного навчання.

Освіта.ua
25.08.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Освітянин
От і ліквідували. Але чомусь усі в розпачі. Як підписати правильно зошит, де взяти програму факультативу, як організувати індивідуальне навчання, у якій школі є зайві підручники, де рознарядка на отримання підручників, хто з колег може взяти кілька годин за сумісництвом в іншій школі... Це питання, які посипалися сьогодні на управління (методистів же немає!!!). А управлінці розводять руками. А справді, хто має тепер давати відповіді на ці запитання? А зараз прийдуть конкурси, олімпіади, турніри. Хто має організувати їхнє проведення? І найголовніше: ніхто в ті новостворені центри не поспішить. Там зарплата буде біля 7 тис., а треба працювати з 9 до 18 год. Є бажаючі? Питань багато, а відповідей немає. Усе цікаве попереду!
О да!
Для Освітянин: Заплакали відділи освіти, бо їм роботи додалося. Тепер самим доведеться шукати відповіді на запитання вчителів, і кави попити часу не буде. У відділі освіти нашого ОТГ 3 роки немає методистів. І нічого, живуть вчителі здорово: ніхто не вигадує дурних конкурсів, флешмобів, виставок на додачу до спущених з області. А з методичними питаннями завучі справляються. До того ж є інтернет: поки методист розчухається - вчитель вже знає. Методистів- в історичну далечінь!
Коментувати
Тая
Абсолютно праві ті коментатори, які вважають за потрібне реорганізувати методичні центри, яка буде економія в бюджет! Навіщо міняти таблички організовувати центри підвищення кваліфікації педагогічних працівників, коли педагогів не вистачає, молодь отримує дипломи та йдуть працювати в приватні заклади освіти, а комунальні заклади страждають від нестачі педагогів
Тетяна
Для Тая: ви серйозно? 8 років чекаю на місце вчителя, перебиваючись на посаді гуртківця
Коментувати
Андрій
А ви не пробували для початку забезпечити методистів сучасними засобами, обладнанням, доступом до передових знань... Може тоді і результати їх роботи будуть іншими?
Местный
Для Андрій: так вы же все сами передовики из передовиков.
Коментувати
Тіна
Учитель сьогодення-це захекана загнала собака,на якій стрибає купа бліх,які її ще і кусають. Причому,блохи отримують зарплатню,премії ,які набагато вищі від собачої зарплати.
ЛАНА
Для Тіна: А Ви, шановна, знаєте яка зарплата у методиста? Врахуйте, що його робочий тиждень - 40 год, а не 18-20. Подайте документи на конкурс на посаду консультанта центру і самі станьте тою "блохою". Бажаю успіхів!
Олексій
Для Тіна: А Ви хоч би вже мовчали за з/п. Отримуєте 10-15 тис. грн./міс., відпускні 30-40 тис. грн., і ще скаржитесь. Бідні, нещасні, аж шкода вас.
Коментувати
за державу
Та розігнати цих методистів і крапка
Kнязззь
Якщо не буде методкабінетів,то навіщо тоді шкільні методоб’єднання?Розкажіть про це тоді адміністрації закладу,які до сих пір вимагають папку з методичної роботи, вивчення передового педагогічного досвіду і паперових календарних планів!
Lana
Поміняли шило на мило. Працювати будуть ті самі люди, а значить тими самими методами, як і до цього. Навіщо це потрібно???
Небайдужий
Не вмер Данило, так болячка задавила! Звичайно, дуже потрібно, щоб хтось відстежував, як і куди ці нещасні вчительки гроші за курси викидають. Таке може бути тільки в країні НАВПАКИ: освіта знищується, а ми все курси якісь проходимо, ще й контори організують, щоб якомога більше грошей на курси викачати й перевірити. Коли нарешті Україна схаменеться й буде самодостатньою державою, вчителі навчатимуть, діти вчитимуться, а батьки відповідатимуть за виховання, навчання своїх чад?