Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Вчитель має бути готовий до фундаментальних змін, - міністр
Вчитель має бути готовий до фундаментальних змін, - міністр

За словами Гриневич, вчителям буде не просто утримувати монополію на старе

Вчитель має бути готовий до фундаментальних змін, - міністр

Учитель повинен бути готовий до фундаментальних змін. Про це в інтерв’ю prm.ua сказала міністр освіти Лілія Гриневич.

За її словами, зараз у системі освіти працює 440 тисяч вчителів і Міністерство освіти не може одномоментно всіх їх змінити.

«Те що робимо ми - це зсув парадигми, а не косметичні зміни. Ми хочемо перейти від вертикальної педагогіки, до педагогіки партнерства. Хочемо навчати методикам активного дослідницького навчання, а це означає, що вчитель повинен бути готовий до фундаментальних змін, що потребує часу. В будь-якій професії працюють різні — є піонери змін, а є ті, хто взагалі не можуть вже змінитися, таких не більше 10%. А є більшість чекає, що ці зміни стануть незворотними, і їм доведеться пристати на них», - зазначила міністр.

Вона також висловила бажання про те, щоб зміни ставали незворотними і кількість людей, які втягуються у зміни починала збільшуватись.

«Сертифікація - це є один з механізмів, як це зробити. Окрім того запущена широкомасштабна кампанія підвищення кваліфікації вчителів, які починають працювати за новим стандартом. Минулого року її пройшло 41,5 тисяч вчителів, які стали класоводами та вчителями іноземної мови перших класах. При цьому ми це робимо через змішане навчання - є дистанційний курс і є очні тренінги. Підвищення кваліфікації – це наш спосіб допомогти вчителю зрозуміти та навчитись використовувати нові методики. Для тих, хто злісно не хоче змінюватись, існує атестація, що проходить кожні 5 років. Відмова керуватися державними освітніми вимогами – це шанс просто лишитись не проатестованим», - підкреслила Лілія Гриневич.

Міністр наголосила, що освітнє відомство намагається робити дуже публічним для громадськості й насамперед для батьків все, що стосується реформи Нової української школи.

«Батьки, особливо молоді, які є дуже активними. Якщо вони дуже цікавляться, вони можуть відчути зворотній зв'язок: чи навчає той чи інший вчитель їх дитину за стандартами НУШ чи ні. Тому вчителю буде не так вже й просто утримувати свою монополію на старе і не відкриватись до нових змін», - підкреслила міністр освіти Лілія Гриневич.

Освіта.ua
21.02.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Polstaletstagnyj
Чому адреса відділу інформаційно-ресурсного забезпечення ushebniki@i.ua? Це ж туди інформація про вибір підручників для НУШ (нової УКРАЇНСЬКОЇ школи)! Що таке ushebniki?
Олександр Зубко
Сертифікація, підвищення кваліфікації, атестація, дослідницьке навчання, фундаментальні зміни- такі гарні слова. На папері. Парадигма — це сукупність фундаментальних знань, цінностей, переконань і технічних прийомів, що виступають як зразок наукової діяльності. Головне не поміняти шило на мило. Досвід проведення попередніх реформ насторожує і дає привід для роздумів. А до змін вчителі давно готові, чого не скажеш про інші супроводжуючі структури. Дерибан коштів, відкатики, тендери, які виграють потрібні люди. У чомусь нагадує якісний ремонт доріг ...
Гость
У нас учителя стали очень европейскими, приходят в школу чтобы день прошел,а потом хотят чтобы дети что то знали и запоминали,выбрали себе 3 любимцев и вперёд, зачем же им те которые немного слабее.И в итоге ещё родители выноваты что ребенок не усвоил программу.я считаю нужно проводить ЗНО для учителей,а не детям.незнает какой то процент ничего, учителя премии или зарплаты тогда может и пойдет процесс обучения.
DJLZ
Для Гость: Тобто вчитель все-таки для 3-х "любимцев" ефективно проводить урок? Якщо це так, то виникає підозра, що решті учнів просто начхати на навчальний процес і справа тут не в учителеві, а в учнях, які або не мають достатньої бази, щоб засвоїти навчальний матеріал, або не хочуть здобувати знання, та їх батьків, які всю відповідальність покладають на вчителя. Знайома ситуація, особливо, коли це фізика, математика, хімія.
3700- это зарплата или насмешка?
Для Гость: ну насмешили) Уже одна врач-педиатр свой расчётный показала в соцсетях,где у неё зарплата 3700) А у учителя после института такая же)Так что правильно,пусть лишают учителя подобных зарплат, быстрее учитель найдёт более высокооплачиваемую работу,,пусть приходят на их место уборщицы( у них зарплата такая же))
Светлана Бойко Зинченко
Ніхто у школах не працює. І ніде не працює. Нероби!)))) Одна-єдина людина трудиться на совість. Це - наш "Гость", який точно про це знає. Вибачте, коли вже так... УСІ ВЧИТЕЛІ - гайда зі школи!))) Бачте - "Гостю" розмахнутись треба!)
Коментувати
Валентина Судома
Якби усі реформи, здійснені у нашій країні, були позитивними, тоді б діти і внуки міністрів навчалися в українських школах, закінчували б українські виші, а самі високопосадовці лікувалися б у звичайних лікарнях як справжні патріоти.
Батьки
Розуміємо стурбованість міністра про гарне майбутнє державної освіти. Але першою справою варто створити активні батьківські комітети, можливо партію батьків "За зміни", після того провести тренінги для батьків стосовно покращення законодавчої бази та громадської активності, а вже тоді готувати учителів до фундаментальних змін. Не раціонально стільки говорити про учителів, якщо батьки не можуть захистити від них своїх дітей. Міністр освічена людина тому вона однозначно повинна розуміти, що подекуди в школах учителі, які не патріоти своєї країни, вербують дітей виголошувати різні антидержавні лозунги. Розповідають про світле майбутнє у складі чужої країни, заохочують до антидержавної діяльності. Наприклад батьки Буковини не готові і не вміють протидіяти цим проявам.
Для Батьки:
У вас на Буковині всі батьки - такі дебіли?
Активістка
Для Для Батьки:: "У вас на Буковині всі батьки - такі дебіли?" Шкода, що у Герці батьки одні дибіли. Ми врахуємо.
Коментувати
Француз
Любі педагоги! Нас ведуть під захід, на посади підсобників і роботяг... шкіл не треба, вузи скоротити , коледжі - в розстріл.... Вихід- в парламент , в Ради - не обирати жодного бізнесмена. Вони тільки гроші бачать.... голосувати лише за справедливість ,,,,
Witalina
Для педагогіки партнерства НЕДОСТАТНЬО тільки бажання вчителя змінюватися, його готовності до змін. Необхідні зацікавленість, готовність батьків до співпраці, і , вперш за все, ДОВІРА до вчителя та НАЯВНІСТЬ вільного часу. А його ,як правило, НЕ МАЄ!!! Багато батьків змушені працювати на декількох роботах, щоб утримувати сім’ю. Це теж правда! А ще , потрібні БАЖАННЯ самої дитини вчитися і ЗДАТНІСТЬ до навчання. Ось тоді і можлива педагогіка партнерства. А по великому рахунку, ПОТРІБНО ПІДНІМАТИ ПРЕСТИЖНІСТЬ ОСВІТИ і тоді все стане на свої місця.
Наталя Бєлєй
У нашому районі сказали, що те приладдя, яке було придбано в минулому році, в цьому році не замовляти, тобто, НУШ розраховано тільки на один рік. Другокласники, я так розумію, будуть сидіти за старими партами, без телевізора, принтера, ламінатора, наборів наочності... А які ж зміни очікують вчителів середньоі та старшоі ланки?
Stanislav
Доброго дня шановна Пані міністр освіти і науки Лілія Гриневич! Скажіть будь ласка, чи припустимо, щоб у класах було по 32-35-37 учнів. Від цього страдають не тільки вчителі, а також і діти. Я вже не кажу про якість сприйняття, пояснювання, роз’яснювання, опитування і мотивації успішного навчання. Вчитель фізично не може охопити такі великі класи. Чому це питання нікого взагалі не цікавить, починаючи з Управління освіти, чому вони так далекі від дітей, вчителів і шкіл? З Повагою, тато учня.
Пані Міністерка
Для Stanislav: Це ваші вчителі злісно не хочуть змінюватися! За нашими реформами і змінами вони мають змінитися, а вони не хочуть з вертикальної педагогіки переходити до зсуву парадигми та фундаментальних змін. А як тільки вони пристануть до незворотних змін, одразу зможуть навчати по 45 дітей в класі дістанційно, НУШно і реформаторські. Головне- відчути зворотній зв"язок від батьків . Хай ці молоді активні елементи освіти (Батьки) приходять до школи і вчать цей старий непотріб (вчителів) переходити до нових змін!
webber
100% вірно і влучно. :)
Коментувати
Александр
А базу для дослідницького навчання ви створили? Де досліджувати та чим? Школи кинули на утримання місцевим радам які не можуть забезпечити і не хочуть забезпечувати школи необхідним обладнанням. Все робите там в МОН лише для "галочки". Псевдореформатори х....
Валентина Белых
Пусть сама поработает с малышами хотя бы один месяц по своим реформам....Так же сбежит как молодые практиканты-учителя.
Вчителька
Зарплату для початку дайте вчителям. Живем як бомжі, отримали тільки за січень! РЕФОРМАТОРИ ви не пробували на собі економити а не на вчителях!
Лагодиенко
С начала зарплату научитесь платить г.Новый Буг ,а потом змины проводите.А то как платить так денег нету а как с Вадатурским деньги распилить так мы первые
Л
"ДЛЯ ТИХ, ХТО ЗЛІСНО НЕ ХОЧЕ ЗМІНЮВАТИСЯ" - це ВИ, пані міністерко, і Ваша свита. Ще жоден міністр не дозволяв собі ГАНЬБИТИ колег. А Ви робите це систематично. "Щасти" Вам, наша "Піонерко" у такій "БЛАГОРОДНІЙ " справі.
Лейбніц
Для Л: ознака шкідництва—- чи був учасником Гранту .Як був чи була- вже працює проти України!
Светлана Бойко Зинченко
Для Л.: гадаєте, пані Лілія сидить тут і під псевдо досить неграмотно пише пости?))) Ще й стьобом приправляє?)))) Насправді змінювати треба. Дуже. Але вчителю слід лати свободу (в усіх розуміннях) і кошти для втілення його задумів. І - "гроші за дитиною"! Це буде найкращим рейтингом і відповідальністю вчителя перед державою, дітьми й батьками.
Коментувати
Микола Аверін
Якщо МОН України бере курс на педагогіку п а р т н е р с т в а, то це означає не що інше, як звернення освітньої системи до соціально-педагогічного потенціалу синергетики, головним відкриттям і методологічним надбанням якої є ідея с а м о о р г а н і з а ц і ї. Отже оминути проблему самоорганізації особистості у намірі змінити вертикальну педагогіку на педагогіку партнерства МОНУ ніяк не вдасться. А якщо знову вдасться, то педагогіка партнерства залишиться лише благим побажанням креативного міністра освіти Лілії Гриневич. А це говорить про те, що Метод самоорганізації особистості учня і всієї шкільної громади за нашим авторством буде, нарешті, нею визнаним та забезпеченим у його входженні та поширенні у вітчизняній освітній системі. Тому я як автор Концепції та Методу самоорганізації особистості вправі очікувати і дочекатися від МОНУ відповідної уваги до нашого доробку.
Григорій
Для Микола Аверін: Ну ти ж, блін,і розумний! Написав таке, що й сам ,вочевидь,не зрозумів.
Микола Аверін
Що саме Вам є незрозумілим - ідея самоорганізації чи термін "синергетика"?
хахаха
Для Микола Аверін: Спроба дочитати до кінця сей опус виявилась марною. Да, педагогіка наука не для "срєдніх умов". Була на лекціях не в однієї знаменитості-все розуміла. І чим розумніша людина, тим ясніше висловлюється. Забарабанили педагогіку пустозвонством і великоперезарозумілими термінами. На землю, панове, на землю!
Коментувати
Гость
Да чихать я хотела на ее реформы с такой нищенской зарплатой. А нам учителям хватит уже этим балаболка чиновникам в рот заглядывать. Да у нас нет профсоюза который бы нас вступился, но мы в такой ситуации можем только досадить им массовым увольнением. Зачем корпеть учителем за 6 тысячь если столько же или даже больше получает продавец? Лично я уже дорабатываю в школе до конца года и адью. Дурних немає. И поверьте очереди на мое место не набоюдается. Пусть сама Гриневич за всех учителей и уроки читает. И
Сiгморд Станiславович
Терористична педагогiка - ось що пропонує Лілія Гриневич. Давайте введемо при 6-ти денному способу навчаннi 36 предметiв (6 дисциплiн * 6 днiв = 36), поставимо 2-х чи 3-х вчителiв i будемо говорити про "сертифiкацiю". У нас (с.Перегонiвка, Голованiвського району, Кiровоградська обл) сертифiкацiя iншого характеру, бо менi одразу сказали, що треба "насертифiкувати" кiлька тисяч гривень, i має стати усе нормально, так би мовити, - кваліфікація підвищена! В тому i проблема, що вчитель НЕ має бути готовий до фундаментальних змін, бо ефективнiсть такого засобу "підвищення кваліфікації" – це ВАШ спосіб тиску на педагогiчний коллектив, психологiчний тиск, по сутi введення педагогiного терору та розгулу хабарництва на мiсцях. А нові методики вчитель, при умовi покликання за призванням, може опрацювати i без вошоi допомоги.
Світлана
Будь ласка,досить вчителів МІНЯТИ,атестувати,перевіряти....Мотивувати може лише зацікавленість та успіх наших учнів!!!Чи допоможуть нововведені методики успішно засвоювати,наприклад учням 5-х класів,метеріал з 15-ти предметів?
Сенатор
" Ми хочемо перейти від вертикальної педагогіки, до педагогіки партнерства." От тільки не треба давно відкрите старе видавати за щось новітнє і прогресивне. Ще у 1986-87 роках в "Учительской газете" була серія статей присвячених педагогіці партнерства. Всім тодішнім освітянам були відомі імена ентузіастів цієї педагогіки: Л.А. Нікітіна, Б.П. Нікітін, С.Н. Лисенкова, В.А. Караковський, Ш.А. Амонашвілі, В.Ф. Шаталов, Є.Н. Ільїн, І.П. Волков, М.П. Щетінін. В дечому з ними можна було погоджуватись, в дечому - ні. Декого з них зненавиділи рідні діти. Але це життя. Наступили лихі 90-і. Появились інші цінності. Партнерство розвалилось. Чи можна зараз відродити партнерство? По-моєму - ні. Для цього потрібно, щоб в цьому було зацікавлене суспільство. Поки що я цієї зацікавленості не бачу, навіть у перспективі. Немає потреби.
Заперемены
Половины уроков вечно нет: у учителей то срачка, то болячка, то общешкольное мероприятие! Контрольные только проводить не забывают! Камеру в каждый класс-пусть увидят, что уроки музыки, рисования, трудов, основ здоровья не проводятся вообще никогда! Зачем жизнь у детей воруете? Еще совести хватает про маленькие зарплаты говорить!
$
Для Заперемены: Не надо обобщать!!!!
Станіслав
Для Заперемены: А конкретно слабо вказати де таке відбувається? Вам вчительські зарплати поперек горла стали? Ніхто не просить вас провести декілька уроків, просто прийдіть та посидьте на декількох уроках та насолоджуйтесь роботою свого дитятки
Маша
О, да! И я за камеры в каждый класс! Пусть, наконец, родители посмотрят, как на уроках "пашут" их детки! Ни читать, ни писать, ни тем более слушать учителя их не заставить! Лежат тюленями, ждут перемены. "Дослидныкив" только из них делать. Всi дослідницькі роботи пишут сами учителя за детей, потому что им начальство мозг выносит
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!