Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Регіони не використали кошти субвенції на НУШ
Регіони не використали кошти субвенції на НУШ

Органи місцевого самоврядування використали лише від 50% до 75% від субвенції на НУШ

Регіони не використали кошти субвенції на НУШ

Попри те, що держава ще в квітні направила на місця 1 млрд грн на потреби Нової української школи, органи місцевого самоврядування наразі використали лише від 50% до 75% коштів цієї субвенції. Про це розповіла міністр освіти Лілія Гриневич під час спілкування з освітянами Львівської області.

За словами міністра, у громадах, де найгірша ситуація, місяцями не розподіляли отримані від держави кошти.

«Перше, що потрібно знати, – попри затримки всі меблі будуть у школах, адже усі ці гроші цільові, їх неможливо використати ні на що інше, окрім меблів, парт, дидактики для початкової школи. Але загалом ця ситуація, з одного боку, показує незрілість депутатів окремих місцевих рад, що місяцями не могли зібратися разом, аби проголосувати за розподіл коштів, чим затримували процес та не давали грошам піти на закупівлі», - зазначила Гриневич.

Вона також наголосила, що з іншого боку існує факт того, що українські виробники, а лише в них можна здійснювати закупівлі, просто не здатні зараз перекрити наявну потребу в обладнанні.

«Наразі нам подають зведену інформацію про те, що частка використаних коштів субвенції на НУШ становить від 50% до 75%. Але, чесно кажучи, у низці областей я маю сумніви щодо поданих даних, особливо якщо співставити їх з тим, що подавалося місяць тому. Такі проблеми з поданням інформації існують давно, тому зараз ми робимо систему, яка зв‘яже нас на пряму зі школами, де заклади самі зможуть розповідати про реальні обсяги того, що отримали», – зазначила міністр.

Вона окремо наголосила, що в ситуації, яка склалася, дуже важливо все ж не впадати в конфлікти, а дороблювати роботу, що лишилася.

Також, за словами Лілії Гриневич, важливо пам‘ятати, що і директори шкіл, і батьки мають право запитати у своїх органів місцевого самоврядування, скільки коштів з державного бюджету отримала область, скільки додала на засадах співфінансування, та в які школи було закуплено відповідне обладнання.

Освіта.ua
17.08.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Павло
Середньому зросту дитини 6 років (за даними ВООЗ) відповідає ДРУГА максимум ТРЕТЯ ростова група меблів. А ті меблі, які закупили на НУШ "регулюються" від ЧЕТВЕРТОЇ до ШОСТОЇ (інших меблярі чомусь не виробляють). Спеціально поміряв "радянські" парти для 6-річок - ДРУГА. Сіла дитина, яка йтиме у 1 клас - не достає до підлоги і ледве виглядає з-за парти. Оце і все, що треба знати про НУШ, а особливо про кваліфікованість керівників-реформаторів.
Петро Тополя
Коли говориться, що на Нову українську школу направили 1 млрд.гривень, то може комусь і уявляється велика купа грошей... Поділимо цей 1 млрд. на кількість шкіл (більше 16 тисяч) - виходить приблизно по 60 тис.гривень на кожну школу. Тобто кожному закладу - по 2 150 доларів. І на такі гроші, виявляється, треба обладнати хоча б один перший клас. Гроші в державі є. Лілія Гриневич, вочевидь сподівається, що на 2 тис. доларів можна багато що зробити, і щось ентузіасти (а хтось з-під палиці) усе ж зроблять.Тільки не треба говорити про європейський вибір, наближення до кращих світових стандартів. 2 тисячі доларів раз у рік на всю школу у країні палаців чиновників, дорогих автомобілів і яхт чиновників (і не тільки), країні неймовірних зарплат для футболістів - це лише 2 тисяч доларів... І боляче, і відчуваєш, що тебе мають зовсім за дурня
Witalina
Для Петро Тополя: А тепер порахуйте : 1 парта 2-3 тис грн, ноутбук , проектор , дошка. ... ХІБА не гроші? Знову"багато галасу даремно" .
serj
22 тис. перших класів
Петро Тополя
І справа не тільки в перших класах. Є майже у кожній школі кабінети фізики, хімії (у зв’язку з цим згадаймо, яку хвилю гнали щодо опорних шкіл: мовляв, подивляться батьки на зразкові природничі кабінети і захочуть зразу ж, аби їх діти тут вчилися), і в ці кабінети теж треба гроші. І не тільки в опорних школах. Звісно, грошей усі хочуть. Та я про інше: декілька десятиліть немає планових поставок в державні/комунальні школи обладнання. Ані зразків мінералів і гірських порід (хоча б України), ані приладів, пробірок, реактивів, бо не створено відповідного виробництва. Організувати виробництво приладдя для шкіл і рік за роком робити, хай поступово, поставки у школи твоєї країни - це справжній вчинок. Та є простий шлях - риторика, піар-акції... Повна ілюзія, що ти робиш щось революційне і надважливе
Коментувати
мама
От мені цікаво, як бути у такій ситуації: Батьки зібрали кошти, закупили все і оформили 1-ший клас. А тут держава надала кошти і всещо потрібно привезли до школи БЕЗКОШТОВНО. Питання- гроші батькам повернуть чи меблями і дид. матеріалом роздадуть? А може перепродадуть і гроші розділять? Чи все піде у фонд " бідної адміністрації НЗ"?
!!!
Для мама: НІКОЛИ не привезуть ВСЕ, що потрібно до школи БЕЗКОШТОВНО. Можете через це не перейматися. Дадуть усякий непотріб ( аж 6 цеглинок Лего! і таке інше), щоб гроші прокрутити за завищеними цінами, скоріш за все.
мама
Сьогодні слухала конференцію МОН. Так виявляється гроші дали. Грошей дали немало. Тільки питання як їх реалізували. Вкотре сподівалися, що гроші пролежать на рахунках, наваряться гарні відсотки, в кунці року гроші куди-небуть 31 грудня , по можливості, впихнуть, решта повернуть, батьки все зроблять, вони повинні звикати до реалій життя.. А тут не так сталося, як гадалося. І Президент, і Гройсман, і Гріневич - обуренні тим, що кошти не використовували. Використають, бо і назад не повернеш, і спитають як треба. Куплять. Як же тепер усі вчительки, директори, представники влади, які будуть 1 вересня виступати, мають в очі дивитися? Не соромно? Совіть не гризе? Мабуть, ні совісті, ні зубів
Коментувати
учитель
Так, все правильно. Гроші держава дала, гроші треба було використовувати. Але, вчителі, директори, як завжди, "випендрилися" - не чекали гроші, а вкотре почали вимагати з батьків.Вони не думали як краще для дітей, батьків, системи освіти, а як себе захистити- якщо не зроблять як треба покарати можуть, а можна і КРІСЛА позбутися. Ще раз яскравий приклад, що не МОН винно у всіх гріхах, а на місцях- гроші дали, треба було використовувати лише, але вони зробили звичним шляхом- рекет у батьків. Будь-які зміни, які бажають зробити для покращення в МОН , не бажають робити на місцях.
Директор
Для учитель: Чиновники нижчого від Гриневич рангу запевняли, що фінансування обмаль, "шукайте спонсорів". Не вина директорів чи, тим більше, вчителів, що МОН не змогло проконтролювати вчасно, як використовуються кошти. Навіщо ж тоді вимагалося від шкіл заповнювати детальні таблиці про забезпеченість НУШ, ніби районна та обласна влада не знала, що нічого не виділяла. Найнижчу ланку виконавців зробити крайніми найлегше.
Сергій  Іванович
Для учитель: Я 4 рази " випендрювався" і переробляв замовлення , яке місцева влада саботувала і врешті-решт відправила назад "за неможливістю використання" . Мабуть за економію вони мають премії .
Коментувати
Децентралізовані
Браво, Ліліє! А чому не зроблено все вчасно? Чому коштів( субвенція) на НУШ не було у січні/лютому у 100 % повному обсязі від держави?А чи не забули Ви, що кошти виділені у квітні ( 1 млрд.грн.) всіх дірок НУШ не закриють. Крім того була умова на їх освоєння: !! за умови співфінансування з місцевих бюджетів. А де їх узяти, якщо не були додатково на НУШ заплановані ще з осені у бюджет 2018 року? "Існує факт того, що українські виробники, а лише в них можна здійснювати закупівлі, просто не здатні зараз перекрити наявну потребу в обладнанні"- для міністерки це секрет! Депутати звісно винні, що не думають про школу!
Сподівання
Чому до сих пір не маємо ні одного позову до суду чиновників( відділ освіти,депутати та інші) які " неможуть зібратися, порахувати або надати".Чому це все тількі балачки.Чому не маємо законних важилів впливу на цю ситуацію.Де та правда... одні кажуть коштів не маємо , други кажуть є!!! Чому та сам Гриневич не запропонує батькам позиватися до суду .За батьківські коши легко найняти людину( юриста,адвоката) які будуть відстоювати інтереси батьків( громадян) згідно законів а не балачок.Якщо будуть прицеденти по країні то тількі тоді щось зрушить з місця. Весь світ робить це за допомогою фахівців( адвокати, юристи)
Володимир
https://gazeta.ua/articles/np/_7-dniv-goloduvannya-vchitelka-protestuye-proti-svogo-zvilnennya/854317
Володимир
Головне, що всі волають, що не вистачає коштів. На зарплати, на кабінети, на все інше....
а тем временем
Порядка 4,4 млрд. грн. составляет общая сумма, необходимая на проведение президентских и парламентских выборов, намеченных на 2019 год. Такую цифру озвучила Центральная избирательная комиссия. В частности, затраты на выборы депутатов Верховной Рады ЦИК оценил в 2 млрд. грн., выборы президента – в 2,4 млрд. грн. Так, фонд оплаты труда на проведение президентских выборов, по подсчетам Цнтризбиркома, должен составить 1,5 млрд. грн., выборов Верховной Рады – 1,1 млрд. грн. На покупку канцелярии планируется израсходовать 85,2 млн. грн., транспорт для членов комиссий потянет почти на 200 млн. грн.
Татьяна
"Дороблювати роботу" - да уж, автор - грамотей, ничего не скажешь... *
Вчитель математики
Просто подивіться відео "Бидло - найкращий електорат". Його можна легко знайти через гугл або ютюб. І все вам стане ясно!
Віталіна, Ваші слова
є підтримкою поборів. Що значить "як виживати"? З батьків дерти? Чи не здається Вам, що дерти з батьків - останнє діло, і що таким чинов саме вчительки, мамки, організовують корупцію у майбутньому. Хоча, про що це я? Люди з обмеженим мисленням не здатні уяснити собі, що саме вони величезна рушійна сила корупції. Образливо. Ну так - швиденько воид навозити. Сусідам.
констатувала та,
яка мала би, хоча би контролювати процес. Навіщо сказано? Навіщо міністерство тримати? Щоби вказівки роздавати? Так будь-яка вчительска роздасть вказівка набагато цінніше, аніж...
Witalina
З однієї сторони МОН говорить , що середня освіта є безкоштовною, школи не МАЮТЬ права збирати кошти з батьків. І в той же час НЕ фінансує в необхідному обсязі !!! І тут пригадується нарада 15 річної давності за результами прокурорської перевірки.Спочатку сказали ,що фінансування ЗО складає 18% від потреби, А потім,про збір і використання батьківських коштів. А як виживати????Як створювати належне освтнє середовище???? Розумію, питання риторичне! Але воно болить, так як батьки дивляться на адміністрацію ,вчителів школи , як на ВИМАГАЧІВ! Завтра на каналі Україна буде ,навіть, передача "Як подолати ПОБОРИ у школах"
Вчитель математики
Для Witalina: секундочку, грабувати батьків заради того що "вижити" - це просто аморально! У вас, тупих гівнюків, є проспілка, нехай вона виводить вас на акції протесту. Боріться за свої права законними способами, а не поборами з батьків.
Анна Коритова
Вчитель математики, треба писати "У нас", а не "У вас". Чи Ви таки не вчитель? Тоді сам такий, як написав.
Мирослава
Для Вчитель математики: Ніхто не закликає грабувати батьків, Мова про те, як виживати школі, як вчити без необхідної к-сті підручників,або без, (прийдуть перед Н.Р.) І про цинізм МОН, Як Ви не розумієте, що вчителю біології, історії ЗОШИТИ ДРУКОВАНІ, взагалі ,НЕ ПОТРІБНІ!!!! Це додатковий клопіт(перевірка) Але вони дозволяють закріпити вивчений матерал, роблять навчання більш ефективним з точки зору підготовки до ЗНО. І ЩЕ, якщо і пропонують щось купити, НЕ КУПУЙТЕ - ніхто нікого НЕ ПРИМУШУЄ !!!
Коментувати
Ольга Оленич
Запорожская область почти ничего не получила. Буквально пару классов в нашем районе (показательно) как-то укомплектовали. 1 сентября не за горами, про учебники тоже ничего не слышно. В одной только нашей школе 5 первых классов. О каком НУШ можно говорить?
Яніна
Ой! Сказала... Подарували ЛЕГО для першокласників. Бажання є, тількі реалізація знову провалилася!
Ліна
Шановна пані Міністер, подивіться на які місяці Ви дали ці кошти. Вересень, жовтень. Як так можна ще когось звинувачувати?
Марина Павлівна
Шановна Ліліє!!!Я мати майбутньої першокласниці м.Харкова.Так от, я Вам хочу сказати, що наша школа не отримала ані чого!!!На цій неділі допомагали нашій вчительці готувати кабінет, бо повинні приїхати на осмотр з районо та перевіряти готовність школи до початку року. Ще у червні ми збирались з батьками, за СВОЇ власні кошти закупили резинові килими, ящички для кожного, деякі самоклеяні картинки...ВСЕ!!!!Нічого нам не дали???Питання: а що змінилося з цією реформою....Якщо грошей на це немає...З усіх понятних причин не пишу яка школа, бо я знаю, що будуть довбати нашу вчительку та директора, які по суті тут ні до чого.
Наталія
Для Марина Павлівна: Ви дійсно вважаєте що вона це тут читає?
Сергій  Іванович
Судячи з усього тут просто діляться наболілим ...
Коментувати
Михайло Чиж
Я щось не розумію: якщо "усі ці гроші цільові, їх неможливо використати ні на що інше, окрім меблів, парт, дидактики для початкової школи", то навіщо місцевим депутатам "голосувати за розподіл коштів"? А в тому, що "частка використаних коштів субвенції на НУШ становить від 50% до 75%.", є провина МОНУ: хто, як не чиновники МОНУ, повинні були забезпечити і вчасне виділення коштів і їх використання. І що ми маємо за 13 днів до початку нового навчального року? А маємо тільки від 50% до 75% підготовлених шкіл (хоть і до цих даних пані міністр має, м’яко кажучи, недовіру)...
Оксана
Смішно чути, що використали від 50 до 75% субвенції. На мій клас використали 0,1% (дали саме "головніше", без чого не можна навчити ні читати, ні писати - це конструктор 6 цеглинок) і то цей конструктор є допомогою з Данії, не від освіти.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!