Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти МОН декларує рух до реальної автономії шкіл
МОН декларує рух до реальної автономії шкіл

Відомство планує забезпечити ефективне управління освітою, що сприятиме автономії школи

МОН декларує рух до реальної автономії шкіл

Міністерство освіти планує забезпечити ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи. Відповідні заходи передбачені планом реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», що затверджений урядом.

Зокрема, забезпечити ефективне управління середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи планується шляхом розвитку інституційної спроможності навчальних закладів розробляти і розвивати власні освітні програми відповідно до державного стандарту повної середньої освіти.

У рамках затвердженого плану Міносвіти також планує надати школам можливість змінювати статус бюджетної установи на статус неприбуткової організації із збереженням податкових пільг і отримання фінансової автономії.

У другій половині 2019 року запланований перехід до механізму призначення керівників школи за результатами відкритого конкурсу. Планується, що директорів шкіл обиратимуть відповідно до вимог професійного стандарту педагогічної діяльності, що буде розроблений у 2018 році.

Також у рамках реалізації забезпечення ефективного управління загальною середньою освітою планується запустити механізм громадського нагляду за діяльністю шкіл у вигляді наглядових або піклувальних рад.

Усі заплановані заходи мають бути реалізовані впродовж 2018-2019 років.

Освіта.ua
20.12.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Феміда
Автономія - це закриття!!!!!!Злочин МВФ, корупційний злочин, профанація!
Ігор Зущик
Автономія - це коли в певних нормативних рамках, я маю право вибрати певну методику. Анархія - це коли правильно те, що я вважаю ПРАВИЛЬНИМ. МОН затвердив стандарти, а матеріальну базу не забезпечив (Є МЕРСЕДЕС, і бензин А-76) тому, що або не володіє інформацією про цю базу, або не хоче нею володіти. Якщо кожна школа буде вирішувати що, як і чим навчати ДАЛЕКО МИ ЗАЙДЕМО!!!!
Віктор
Відповідальні батьки! А ви ще не роздрукували освітню програму школи в якій вчаться ВАШІ діти для ДОМАШНЬОГО використання? То це тепер ВАШІ проблеми!
Віктор
Афігеть просто! Громадяни, є (на даний час) поточна освітня програма та стандарт, в яких затверджено що мають знати діти в 5 і тд класі. 5-класник в 11 років не може довчити якусь тему? Який бред! Зараз є багато довідників в який тема на 1,2 сторінках розкладена! А за ЕДИНИМ підручником їдьте ЗА ПОРЕБРИК, там у них все ЕДИНЕ! У нас вже в початковій школі давно різні програми (Інтелект та інше), так що тепер БАТЬКИ МАЮТЬ КОНТРОЛЮВАТИ, що вивчають їх діти і ОБИРАТИ програму і школу для дітей (актуально для великих міст)
об учебниках
Для Віктор: ну да. ПРАКТИКА ПОКАЗАЛА ущербность подобного подхода, а они и дальше своё гнут. Ни практика, ни размышления, ни раельность для слепых котят не показатель... Тыкайтесь и дальше, граждане развитой страны, развитие которой и Африку не даганяет. Ну разве Африканские джунгли
Віктор
Для об учебниках: вот только голосов ИЗ-ЗА ПОРЕБРИКА нам тут и не хватало! Вам у себя совсем делать нечего?Депресуха давит? Видно "ПРАКТИКА ПОКАЗАЛА"
об учебниках:а мозх
Для Віктор: включить и разговаривать лаконично. Не, оно канешна, кого не давит,тот в школе не работаить. А Вас там днём с огнём не найти. В школе.В украинской. И не надо ля-ля о том, какой классный учитель. Учитель, он В ШКОЛЕ, а не непонятно где. В обычной школе, для украинских детей, а не для мажоров поребриковских
Коментувати
об учебниках
Зущик (из Житомира???) прав в одном рассмотрении. Я покажу другое. Учебники.Семья переехала из одной части страны в другой. Естественно учебники в этих регионах страны разные. Ситуация. Ребёнок,отучившись в 5 классе, НЕ изучал тему, которую дети 5 класса новой школы прошли несколько ранее, а детям ЕГО прежней школы планировалось изучать в 6 классе. Попав в новый 6 класс,НЕ изучив темы,ребёнок попадает в условия,когда эти темы необходимо использовать.А он то этого НЕ знает.Это не есть психологическая проблема.Это проблема физиолгическая-понять,что пропущено,изучить параллельно с новыми темами,применять изучаемое и в темпе "галопом по европам".А подобных ситуаций не в одном предмете. ЧТО получаем? Массовое недоразвитие детей современной страны
Ігор Зущик
Для об учебниках: Ми знайомі?
Коментувати
Ігор Зущик
Автономія чи АНАРХІЯ?????? Кожен вчитель має право вибрати підручник з яким має працювати учень, начебто хороша ідея??? Але!!! Розглянемо замовлення підручників в репозитарії. Вчитель замовив в репозитарії певний підручник і ..... пішов з школи (або школу закрили і дітей перевели в іншу школу, або на цей рік замовляє підручник один вчитель, а на другий рік в новому класі інший вчитель і тому подібне), а інший вчитель повинен працювати за цим підручником. І неважливо подобається він йому чи ні. Можливо потрібно щоб держава випустила "БАЗОВИЙ" підручник, ОДИН ОБОВ’ЯЗКОВИЙ (у якому є все, що вимагається в програмі), а вчитель матиме право використовувати і інші. Адже в атестаті і свідоцтві говориться про "БАЗОВУ ОСВІТУ". Там де потрібно навести правові рамки держава говорить робіть, що хочете. А там де потрібно залучити творчість вчителя говорять БУДЬ-ЛАСКА ТВОРІТЬ, але в ТАКИХ РАМКАХ. Тому й маємо: "Говоримо Автономія, а маємо АНАРХІЮ". І таких прикладів можна навести БАГАТО!!!!
Віктор
Для Ігор Зущик: Навіть у Східній Європі підручники вже електронні! А вчитель має викладати не по підручнику, а по ВЛАСНІЙ МЕТОДИЦІ, що усгоджується з освітньою програмою школи. В якому МИНУЛОМУ ви живете? АНАРХІЯ В ШКОЛІ- це повна її безвідповідальність на даний момент перед іншими учасниками навчального процесу за ЇЇ освітні послуги.
Ігор Зущик
Для Віктор: Шановний Вітор! Питання не в тому який підручник електронний чи бумажний, а в тому, що в ньому написано. На даний момент в 5 і 6 класі немає бумажних підручників з інформатики (По оновленій НОВІЙ програмі). У мене є електронні версії цих підручників, але і є проблема ---- Їх діти можуть прочитати в школі, а в дома - ні. На уроці 1 ПК на 3 учні. Виникає питання чи можуть вони повноцінно вивчити теоретичний матеріал і закріпити теорію практично???? Я говорю про інше----- в тому році у 6 класі вчились по НОВІЙ ПРОГРАМІ, а цього року 6 клас учиться по ОНОВЛЕНІЙ НОВІЙ програмі і без підручників. А щодо електронних підручників, то чи у всіх дітей є можливість як їх прочитати????
Віктор Боримський
Зущик мислить правильно і має гарну ідею в плані "базових" підручників. Повністю підтримую. Таких потрібно в міністерство.
Коментувати
viktor
Перш ніж "ефективно управляти" складним механізмом, потрібно, в першу чергу, відремонтувати та налагодити його безперебійну роботу! А для цього потрібні великі фінансові вкладення...?!
Witalina
Який громадський нагляд?? Наглядова рада в сільській місцевості???? Безробітні батьки,які не можуть допомогти ,пояснити дитині виконати домашнє завдання, будуть контролювати школу,вчителя ,вказувати як вести виховну роботу????Як вчити? Чесне слово, НЕ УЯВЛЯЮ!!!!!
про майбутнє
Нехай буде автономія яка завгодно, але відовідальність на виплату зарплати повинна нести регіональна центральна влада. В громадах таких грошей не має. За шматок ковбаси теж ніхто працювати не буде. Комуналка, одяг, канцтовари. Вже так продумайте цю реформу щоб учтель нічого не потребував. Правда сама дивиться в очі. Учитель - це одна з небагатьох професій, коли держава платить і в той же час кожен працюючий сумлінно виконує свою роботу.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!