Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Гриневич: наше завдання - навчити дітей мислити
Гриневич: наше завдання - навчити дітей мислити

За словами міністра, ЗНО вимагає від учнів завчити матеріал, але не дозволяє його проаналізувати

Гриневич: наше завдання - навчити дітей мислити

Зовнішнє незалежне оцінювання вимагає від учнів завчити матеріал, але не дозволяє проаналізувати подану інформацію. Про це в інтерв'ю Економічним відомостям сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

«ЗНО - дзеркало української школи, яка сьогодні не вимагає комплексного мислення. Вона вимагає завчити матеріал і навіть немає часу, аби учень міг проаналізувати подану інформацію, піддати сумніву чи знайти аргументи на її користь. І саме це ми маємо змінити в нашій школі. Тобто, наше завдання - навчити дітей мислити: починаючи від медіа-грамотності (адже ми живемо в часи гібридної війни) і завершуючи вирішенням комплексних проблем та практичних життєвих завдань», - зазначила міністр.

За її словами, учні мають не ховатися від викликів, а вміти їх вирішувати. І цьому має навчити школа.

«Тому, коли ми говоримо про концепцію Нової української школи, яка ґрунтується на компетентностях ХХІ ст. - саме це маємо на увазі. Проблема в одному: що до повноцінного запровадження реформи довгий шлях, а дітям треба оновлювати навчання вже зараз», - сказала міністр.

Вона нагадала, що Міністерство освіти вже переглянуло програми для 5-9 класів з елементами запровадження компетентнісного навчання і у серпні вони, а також додаткові матеріали будуть представлені вчителям.

Освіта.ua
31.07.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
unforgiven
Зубрять, бо того вимагає програма ЗНО. Навіть, математику і фізику, вже не кажучи, наприклад, про літературу (де, вимагають перерахувати ґудзики на одязі героїв твору) чи історію (де вимагають знати в обличчя 100 видатних діячів та 100 пам’яток архітектури)... Що стосується інтерв’ю, то такі висловлювання з уст міністра, звучать як знущання над честю і гідністю українських вчителів, бо кожний вчитель, який себе поважає, в першу чергу, буде вчити дітей мислити.
Капец
А куда уже исчезли компетентности ??????????????????????????????????????????
Віра Литвиненко
Для Капец: А вони нікуди не зникали!!!! Просто адм.сайту "витянув" чергову ідею з виступу міністра.Він ,як на мене, не знає, що вчителі вже років 10 - 15 здійснюють компетентнісний,особистісно- орієнтований підхід до навчання,формують критичне мислення.А ВСЕ це видається як щось НОВЕ!!!
Коментувати
Маруся
Такое впечатление, что министр живет на другой планете...
Родион
Пані Ліліє, чому вважаєте вчителів телепнями, які не вчать учнів мислити? Вчимо. Вчимо всупереч недолугим програмам і підручникам та методичним рекомендаціям паперових методистів. На свій страх і ризик. А для чиновників з МОНу, ОІППО, відділів-управлінь, методкабінетів завжди готові показати те що вони хочуть бачити і можуть збагнути. Записи, з якими іду на урок не можна назвати конспектом уроку, це - мої робочі записи, чернетка справлено-закреслено. Мені так зручно щоб вчити мислити. А от для чиновника напишемо розгорнуто (здеремо десь) три мети і все інше...
unforgiven
Для Родион: Вірно. Якщо вчитель буде лише сумлінно виконувати всі примхи нинішнього міністерства освіти і науки України, то не не тільки НЕ НАВЧИТЬ дитину мислити, а й ВІДІБ’Є в неї будь-яке завдання ВЧИТИСЯ.
Коментувати
как вариант
когда учитель, за свою ЗАРПЛАТУ, будет возить себя на Канары, а семью - по планете, тогда . . . А то того всем организаторам общественной жизни следует ЗАКРЫТЬ РОТ, делать дело, и НЕ ОТСВЕЧИВАТЬ. всё
Михайло Чиж
1) "ЗНО - дзеркало української школи, яка сьогодні не вимагає комплексного мислення. Вона вимагає завчити матеріал ...." А хто поставив перед сучасною українською школою цю вимогу ("завчити")? Хіба не МОНУ? Чи вчителі самі це придумали? Відкрийте будь-яку програму шкільного курсу будь-якого шкільного предмету: в кожній темі - "Учень повинен знати: ....". "ЗНАТИ"!!!! А для знань - матеріал потрібно вивчити (тобто "завчити"). 2) "... і навіть немає часу, аби учень міг проаналізувати подану інформацію" А хто скоротив години вивчення предметів? Хіба не МОНУ? Чи знов вчителі захотіли, і наприклад, алгебру та геометрію в 10-11 класах об’єднали в "математику" із трьома тижневими годинами? І останнє: а як тепер департамент освіти проводитиме різні моніторинги якості освіти з того чи іншого предмету, зрізи знань, контрольні роботи (для визначення якості викладання предмету)? Доречі, завдання ЗНО, в більшості, орієнтовані на перевірку саме знань (незалежно з якого предмету).
Кузьміч
Для Михайло Чиж: Не морочьте мозги министру!
teacherlili
Для Кузьміч: не морочьте министру что???
как вариант
Для teacherlili: спасибо...)))))))))))))))))).
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!