Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти МОН презентувало стандарт початкової освіти
МОН презентувало стандарт початкової освіти

Документ передбачає впровадження нового змісту, що ґрунтується на формуванні компетентностей

МОН презентувало стандарт початкової освіти

Міністерство освіти і науки запропонувало для громадського обговорення проект Державного стандарту початкової освіти. Документ оприлюднено на сайті відомства.

За інформацією Міносвіти, проектом нового державного стандарту визначено мету та принципи організації освітнього процесу у початковій школі, загальну характеристику змісту навчання, що охоплює перелік освітніх галузей.

Також документ містить державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, співвідношення між освітніми галузями і гранично допустимим навантаженням, що подано в базовому навчальному плані тощо.

Проектом передбачено впровадження нового змісту освіти, який ґрунтується на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

Автори проекту Державного стандарту початкової освіти зазначають, що формування знань, умінь, ставлень, які є сутністю компетентнісного підходу, має забезпечити у майбутньому здатність особистості успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади.

Водночас для громадського обговорення пропонується проект типових навчальних планів, розроблених на основі зазначеного вище базового навчального плану.

Зауваження та пропозиції можна надсилати до 15 серпня 2017 року за електронними адресами: a_lototska@mon.gov.ua, dpo@imzo.gov.ua.

Більше про проект документа

Освіта.ua
19.07.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Vladimir Ponomarenko
Те що представлено, стандартом назвати не можна. Це суцільна еклектика, особливо у частині формулювання державних вимог і конкретних результатів. Кому цікавий експрес-аналіз цього документу, можна завітати на http://autta.org.ua/ua/materials/material/Obgovorennya-proektu-Derzhavnogo-standartu-pochatkovoi-osv-ti/
Lubov Mechetina
Нет сил работать после таких требований в новом стандарте.Не каждый взрослый способен соответствовать им, а не то, что ученик 1-2 классов.Особенно поражает фраза " інформацію зіставляє з власним життєвим досвідом"... Откуда он у ребёнка 6-ти лет?А эти индексы конкретных ожидаемых еженедельных результатов?Учитель станет шифровальщиком?Перестаньте так "экспериментировать". И так уже доигрались со здравоохранением и полицией.Теперь взялись за образование?
Natali Dolgaleva
Нереальний підхід до оцінювання навчальних досягнень учнів… З багатьох питань ще можна дискутувати. Обговорення було запропоновано під час відпусток! Це тільки кілька зауважень від учителів початкових класів Вільнянської ЗОШ № 2.
Natali Dolgaleva
А нові підручники? Це ж які треба створити підручники, щоб вони підійшли для кожного класу з різним контингентом дітей, щоб підходили до тієї програми, того календарного плану, що склав вчитель? Це, певно, вчителю самому доведеться писати підручники для свого класу, щоб врахувати особливості дітей, скорегувати резервний час... А наповнюваність класів повинна бути до 15 учнів (з таким підходом до організації навчання).
Natali Dolgaleva
За чий рахунок вчитель буде готуватися до уроку, щоб забезпечити відповідні навчальні ресурси на урок? Адже ""Стандарт початкової освіти" передбачає організацію освітнього процесу із застосуванням діяльнісного підходу на інтегровано-предметній основі та з переважанням ігрових методів у першому циклі (1–2 класи) та на інтегровано-предметній основі у другому циклі (3–4 класи). Це вимагає певного оснащення, а не тільки нових підручників чи зошитів!
Natali Dolgaleva
Знову переходимо до експериментів у початковій школі... Дошкільна освіта не змінюється, працює за стандартами, які не готують дитину до навчання в новій школі. Зміни треба починати з розвитку дитини у ранньому віці. Чи всі батьки мають таку змогу? Особливо в сільській місцевості. Та й у містах теж. А матеріальна база?
Ірина
Я в шоці! Це нереально зрозуміти. Особливо про оті шифри. Щоб очікувати від громадськості коментарів, цікавих пропозицій, необхідно по всіх телеканалах пояснювати та обговорювати це питання з авторами проекту.
Юлия
Последнее время в начальной школе много изменений, но такого Бреда еще не было. Авторы работали в школе? Пусть те, кто это написал (не учителя из пилотного проекта) воплотят в жизнь, снимут на видео, а мы посмотрим и решим: быть проекту или нет! Почему ТНП только для общеобразовательных школ? Или вся началка теперь будет общеобразовательной?
Sherry
Прізвище керівника розробки проекту стандарту названо тут: http://www.golos.com.ua/article/289851?_utl_t=fb Очолював цю роботу директор Львівського ОІППО Роман Шиян. В цій статті дуже слушні зауваження до проекту стандарту.
Посіпака
Прізвища авторів оприлюднювати під кожною розробкою! (Пам’ятайте концепцію початкової школи? Де? Хто? Коли?) За такими безликими "колективними" працями можна приховати тільки.... безвідповідальність!..... Вони літом обговорюють! Люди мають ПРАВО на відпочинок! Ви так компетентно розвантажили/завантажили... початкову школу, що... ми тепер вас згадуватимемо "незлим тихим словом".
Sherry
Вимагаємо оприлюднення прізвищ авторів проекту стандарту, "дабы дурь каждого была видна"!
Посіпака
Автора!!! ... ... У ЛЮДЕЙ відпустки! Закон "Про освіту" ще не прийнято. Чого це "колесо" летить поперед воза.
Ольга
Сколько можно издеваться над учителями, детьми и их родителями??? К чему это сейчас вводят???
Аліна
Проект реально викликає шок... Складається враження, що люди які його писати дітей в очі ніколи нв бачили і не розуміють самі, що пишуть. Як можна взагалі це обговорювати???
Ганна
Проведена величезна робота, яка не спостить, а навпаки ускладнить життя вчителів, учнів і батьків. Можливо апробація доведе це.
методист
Хто придумав оті індекси конкретних очікуваних результатів? Кому вони потрібні у такій шифрованій формі? Учням? Ні. Батькам? Теж ні до чого. Отже, вчителю. Мабуть для того, щоб подавати якусь інформацію стосовно навчальних досягнень учнів свого класу. То скільки ж це треба буде вчити!!!!! А навіщо?
Учителі
20.07.2017 року прочитали,злякалися. Якщо ми це все опануємо,коли будемо навчати дітей,яким потрібно все ж таки здати ДПА в кінці початкової школи. Роз’ясніть чітко, що означає кожна цифра після букв в оцінюванні учнів. Яка максимальна цифра очікуваних результатів.
Тамара
Вибрали вдалий час для громадських обговорень до 15 серпня. Літня пора. Час відпочинку, відпусток, оздоровлення. А потім скажуть: "Чому не вносили своїх пропозицій." Жах.
я в шощі
особливо зацікавило про медіа-грамотність... це мені в класі поставлять комп’ютер, мультимедійну дошку, а всім учням видадуть смартфони? чи я маю це все з свого дому принести, чи в батьків просити? як навчити дітей культури спілкування он-лайн з крейдою і дошкою? чи знову все на домашню роботу, а батьки плюватимуться, що я не виконую програму у класі? а умови для прогулянки поза межами школи після 2 уроку хто буде створювати? щоб діти менше часу проводили за партами, хто мені принесе крісла мішки або хоча б килимок? з галузями більш-менш розібралась (математика: числа і обчислення, величени, геометрія, природознавство: пори року, тварини рослини) технології(робота з папером, пластиліном, самообслуговування і т.д.) але з мовною лінією взагалі жах (лише вияв інтересу до спілкування, використання смайликів у повідомленнях, жодного натяку на ГРАМОТНІСТЬ у звичному розумінні) і це після щорічних баталій з ЗНО з укр.мови
unfogiven
Написано дебілами, для дебілів. Так що, панове Учителі, якщо поважаєте себе, то можете навіть не читати ту х..ню.
zmey
Для unfogiven: Да уж... Особливо вражає необхідність стовпчика "Разом" у типовому плані, де звалені у купу часи для всіх чотирьох початкових класів з даного предмету на тиждень. Якщо це натяк на те, що предмети будуть читати вчителі - спеціалісти,ну тоді нехай, хоч будуть уявляти, на яку кількість годин розраховувати. А якщо ні,то на якого біса і який "менеджер" сюди це втулив?!! Планують вводити з 2018? А типові програми по галузям, предметам? А підручники, я так розумію, будуть нові? Та за рік, що лишився, зможуть тільки грошенят хапнуть на цих речах, а дійсно добротних та корисних, що відповідають віковим нормам розвитку дитини, ані підручників, ані програм не буде і в спомині... Та ще й напишуть їх "ліцейні", що мають справу винятково з відібраним контингентом і масову школу уявляють дуже слабенько, або, що ще гірше, який небудь "академік" від педагогіки, вся заслуга якого в тім, що він чийсь родич(кум, сват) чи може по-кравчуковськи - між краплинками зумів вилізти нагору.
Sherry
Академія зараз не в фаворі... Якби це писали академіки, то такого брєду не було б. Академія причетна до розробки чинного стандарту. От і порівняйте инний стандарт із проектом нового стандарту. І побачите, хто якісніше виконав роботу академіки чи ... Цікаво, а хто є розробниками цього "чудового" і "дуже зрозумілого" документу?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!