Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Міністр: початкова школа має бути однаковою для всіх
Міністр: початкова школа має бути однаковою для всіх

За словами Лілії Гриневич, визначити сильні сторони дитини у шість років практично неможливо

Міністр: початкова школа має бути однаковою для всіх

Визначити сильні сторони дитини у шість років практично неможливо. Про це, під час спілкування з учителями Коростишівської гуманітарної гімназії № 5 ім. Шевченка, сказала міністр освіти Лілія Гриневич, коментуючи ситуацію із проведенням відбору дітей до перших класів.

«Зараз у нас існує жахлива нерівність у початковій школі, коли дітей за незрозумілими конкурсами відбирають у спеціалізовані школи, де вони мають значно більше годин на вивчення предметів і на них виділяється більше грошей. Хоча абсолютно зрозуміло, що визначити сильні сторони дитини у шість років практично неможливо», – зазначила міністр.

За її словами, ситуацію має виправити прийняття закону «Про освіту», у якому передбачено, що початкова школа має бути однаковою для кожної дитини. А вже з базової, коли школяр продемонстрував свої сильні сторони, може відбуватися поступова профілізація.

Освіта.ua
02.06.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
fakt
Язык - это речь, если не говорить и не читать вслух на уроке, то знать язык не будешь. На уроках этого нет, а просто дают писать учителя и в классе тишина, спокойно учителю и тишина в школе, то что надо администрации. А речь учителя с дефектом речи? И не только иностранного языка? Как попали в ВУЗ они? Вопрос для нас.
вот это гигант
Для fakt: мысли. Поражаюсь
Шиншилла
Для fakt: Это верно подмечено. Вот слова завуча: если иду я по коридору и не слышу ничего, только тишину, - о, это хороший урок, хороший учитель. Шумно, весело - плохой урок, учитель не дорабатывает. Вот такая у нас закостенелая система. И с завучем не поспоришь - авторитет! Годами насиживал себе этот авторитет, не оторвешь от стула!
Коментувати
Гість
Якби в усіх початкових школах були справжні вчителі іноземної для початкових класів, а не ставилися вчителі старших класів з завищеними вимогами, можливо діти і хотіли би вивчати іноземну. Моя дитина за 4 роки початкової вже ненавидить іноземну, а в мене особисто зацікавленість прокинулися десь після 8 класу)))) тож не бачу необхідності навантаження з перших класів....
Мирослава
Для Гість: "Моя дитина за 4 роки початкової вже ненавидить іноземну," - і виноватий вчитель.А може вона (дитина) ненавидить тому,що ми звалюємо на дитину непосильну ношу. Ви подивіться які вимоги.яке навантаження ,який "робочий день "у дитини,організм якої розвивається????,Навантаження на дитину не відповідає віковим особливостям,(доречі це визнають і лікарі і психологи і педагоги,тільки НІХТО не слухає їх) а потім дивуємося чому ПРОПАДАЄ інтерес до навчання!!!!! НЕ можна запхати більше,ніж може влізти,інакше рветься!!!!
Марта
Для Гість: ДЕ їх взяти СПРАВЖНІХ???? ДЯКУЙТЕ, тим хто працює !!!!! На зледенну з.п.3188 молодь не йде!!! А як і прийде,то тікає!!
Коментувати
Pasufik
п. Гриневич. Спеціалізовані середні школи( за винятком для незрячих та глухонімих) - це кормушка для освітянських чиновників і спосіб задоволення марнославства нових українців. Треба ж їх якось "доїти". Ми забули, що усі люди сконструйовані по божому плану однаково і сортувати їх на особливих і не дуже- це ознака лицемір*я та нескромності. Стартові можливості повинні бути у всіх дітей однаковими і кошти на початкову школу повинні виділятися рівні. Спеціалізація виправдана у старшій школі, де учні вже готуються до професійної діяльності.
anton2000
Вы БЫЛИ БЫ правы, если бы ВСЕ родители прикладывали МАКСИМУМ усилий к развитию ребенка в дошкольный период (это их вина, если не развивают).И к 6 годам дети развиты очень по-разному, потребности у них разные, и возможности уже тоже разные.И если не проводить отбор, то на выходе мы получим усреднённое что-то.У учителя в первом (и др.) классе есть 90 сек в среднем на ребёнка, а при отсутствии должного внимания развитые дети будут терять интерес к учебе, а при наличии отбора в спецшколы этого не происходит.Там темп обучения выше, да и результаты существенно выше (сравните итоги зно,олимпиад).А по поводу кормушки скажу так.МОН и все остальные органы образования должны следить за честностью конкурса при поступлении в лицеи и гимназии, а не пропихивать своих родственников и знакомых в эти лицеи или гимназии.Если образование сделать очень средним, то никакого развития украинской науке не светит, а значит Украину обрекут быть сырьевым придатком, а не высокоразвитой высокотехнологичной страной.
Pasufik
Для Anton 2000. У нашому місті 3 гімназії, а потреба як мінімум 10, про який чесний конкурс Ви говорите? Я веду мову лише про початкову школу, а далі можна проводити відбір талановитих дітей по напрямках- гуманітарний чи технічний. А взагалі я вважаю, що не потрібно позбавляти учнів дитинства, якими б талановитими вони не були. Є фізіологія розвитку і її закони невблаганні. У погоні за високоосвтченою людиною ми руйнуємо її здоров*я і наносимо шкоду психіці, а це не гуманно, яким б благими намірами ми не керувалися. Каденюк не вчився у гімназії, але це не завадило йому полетіти у космос!
anton2000
Для Pasufik: а я и не предлагаю лишить детей детства. Найдите в моих словах что-то подобное, попробуйте. То, что Каденюк полетел в космос, ни о чем не говорит. Даже простой учитель летал в космос. Дело в том, что к шести годам (перед поступлением в школу) дети имеют абсолютно разный уровень развития (и это заслуга или вина родителей). И для оптимального развития этих разных детей необходимы различные формы, методики, технологии,..., которые должен использовать учитель в работе. А если всё усреднить, то одним станет скучно, а другие не справятся с программой. И уже к пятому классу мы получим нечто усреднённое, потерявшее интерес к учебе. А это смерть образованию ( а значит и науке, и технологиям) в Украине. Вот почему необходим конкурсный отбор, причем не только в первый, а и в пятый, и в десятый классы.
Коментувати
дивні підходи
У нас час навіть у 11 класі важко визначитися. А ви говорите "6 років".
Надія
Це дуже правильне бачення. Початкова програма має бути одинакова, принаймі в 1 та 2 класах. А далі поступово робити рухомі класи за нахилами. І ні в якому разі не вводити експерементальні перші класи ( такі як "Росток", "Інтелект" та ін.) А то всі вважають , що в цих класах "МУДРІ" діти, а всі решта ...... Ніхто не може об"єктивно визначити рівень дитини перед першим класом
класи за нахилом?
Для Надія: Это с какого класса? С третьего? Это в 8-10 лет определять нахил? 00
Надія
Дуже далекі ви від початкової школи!
)))
Для Надія: повезло мне. Все годы работы начальная школа+ не только на глазах, но и в работе, в общении, в проблемах... Так что Ваше "рухомі класи з нахилами" в начальной школе, считаю абсолютным НЕвладением темы на практике. Авот среднюю школу следует рассматривать под различными углами. НО лучшее, что возможно, это успокоиться по поводу оценок. И тогда есть вариант развития.Но, трудовое обучениие следует унормировать,поскольку то, тчо происходит сегодня -ПОЗОР стране,МОНу, ну и остальным рулевым. Не позор.ПОЗОРИЩЕ.И
Коментувати
Анна
Для іван: так ніхто ж не проти досвіду. В 1 класі 7 год на рідну мову, 2 год на у ний курс російської та 1 год на англійську. Результат з усіх трьох мов бажає бути кращим. А ще в селі спеціалістів з іноземної немає. Або пенсіонери, яких тримають, бо немає альтернативи. Або самоучки з проплаченими курсами. За новими підручниками працювати не можуть. Радянський підручник Плахотника просто боготворять. Бо там треба лише читати і перекладати.
ВК
Знову загравання з категоріями батьків, які не хочуть займатися зі своїми дітьми і які вважають, що держава їм ЗОБОВ’ЯЗАНА, бо вони працюють... "Визначити майже неможливо...", але спробувати, то можна і треба. Що робить цілий штат працівників низки наукових інститутів академій педагогічних наук? Чому вони неспроможні запропонувати хоч якийсь механізм визначення схильності і вмінь учнів ??? Скільки можна виховувати в "стаді" вівців? Усих однаково, в різних за можливостями і матеріальною базою школах. Не кажучи про вчительський склад? Не може і ніколи не з’являться в "стадному" колективі справжні лідери, оскільки відсутня в такому колективі конкуренція. Бо всі, наприклад, знають, що Мишко - відмінник, Світланка - найкраще співає, Наталка - найкращий математик, а Ахмед - неук. Усі ролі розписані та затверджені батьками і дітьми. Все, аж до закінчення школи. Питання, то чому ж не всі відмінники - умови ж і методики у всіх школах однакові.
Светлана, раннее РАЗВИТИЕ,
, а не ИММИТАЦИЯ оного. Вы немного поинтересуйтесь темой, поскольку Вы НЕ в теме абсолютно. Сказано - ПЯТЬ-ШЕСТЬ УРОКОВ В НЕДЕЛЮ НА ОДИН иностранный С ПЕРВОГО КЛАССА,при условии адекватных учебников и программ, а не когда ребёнок второго класса приходит с просьбой :"Напишитемне украинскими буквами то, что надо говорить". Бред НЕразвитых людей, или людей, стремящихся ЗАРАБОТАТЬ бабло. НУ думайте, наконе цто. ДУМАЙТЕ,а не повторяйте, как попугаи...
іване, лишь ОГРАНИЧЕННЫЙ
человек уверен в том,что за 2-3 урока одного иностранного в неделю и ещё пары уроков второго дети будут что-то знать. Либо эти финансируют 5-6 часов в неделю для каждой школы, либо те,кто получает эти 5-6 часов, за деньги родителей, выучатся и УЕДУТ(а это закономерно.В ролике на 1+1 дети откровенно поведали,что планируют свалить с этой территории, да и без ролика ясно),а остальные останутся с обозлёнными неграмотными людьми
Светлана
Для іване, лишь ОГРАНИЧЕННЫЙ: Раннее обучение ребёнка иностранному языку стимуирует активное развитие мозга. Актуальность иностранного языка как стимулятора мозга с возрастом уменьшается (к 10 годам становится малоактульным). Не имеет значения, будет ребёнок пользоваться изученным языком в будущем или нет - он сыграет свою позитивную роль в детстве. Я согласна, что в 1 классе 45 минут иностранного языка в неделю бессмысленно, особенно в школах национальных меньшинств. Надо или увеличить количество часов хотя бы до 2 (желательно 3-4), или же вводить его полноценно во втором классе (4-5 раз внеделю).
РАННЕГО развития
Для Светлана: НЕ бывает. БЫвает просто развитие. Люди НЕразумеют вообще О ЧЁМ речь... Стремитесь как можно раньше напичкать детей ЧЕМ? ДА ребёнок в 9 месяцев способен правильно расставлять шахманые фигур на доске. Это раннее развитие? Ребята, это просто игра... А вас будет шокировать то, как они ИГРАЮТ, поскольку это КРЕАТИВ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))(акреатив, всего лишь, то, что Вы не встречали рядом.Но, идя по пути креатива))))))))), вы КОПИРУЕТЕ, то что вовсе не есть креативомдля другихлюдей,других стран. Просто КОПИРУЕТЕ.)
Коментувати
іван
Успіх раннього вивчення іноземних мов доказаний світовим досвідом і ніхто не ставить під сумнів його ефективність. Крім наших всезнайок-вчителів. Так і живемо в полоні власної впертості і обмеженості.
Скарлетт О'Хара
Для Анна: не того його боготворять, а того, що він більш менш був систематизований, на відміну від Карпюк та Несвіт
Мирослава
Для іван: ніхто не ставить під сумнів ефективність раннього вивчення іноземних мов .але батьки теж не можуть і не ХОЧУТЬ зрозуміти,що дитина не ємкість,яку необхідно заповнити,а особистість, організм якої ще тільки формується ,А збільшення тижневого навантаження приводить до хронічного втомлювання,а звідси - втрата інтересу до навчання,дипресії,хворобливість.Так і живемо в полоні власної впертості і обмеженості."
Коментувати
Софія
Іноземну мову треба почати вивчати з ДРУГОГО класу. І напевне змінювати методику викладання. А то діти вчать 11 років, а спілкуватися не можуть.
іван
Для Софія: є можливість її вивчати з 3-х років- це треба робити!
Коментувати
«Лапша на уши»
Бачите, якраз під статтею, перед носом, висить реклама школи, яка запрошує вивчати іноземну мову. Тож зробіть їм гарну послугу: приберіть іноземну мову зі школи, щоб такі «приватні школи-курси» трішки підзаробили, а то в них криза. Дехто «не розуміє», що мова найлегше вивчається змалечку – з 6-7 років до 10. Програма повинна відповідати віку – тоді буде успіх. А от сучасне досягнення, коли діти мають можливість безкоштовно вивчати іноземну – може стати привілеєм лише для таких, як Гриневич. Адже «спец» школи для можновладців залишаться, а для простого люду – все скоротять під благовидним приводом.
Pasufik
Для «Лапша на уши»: Вивчення іноземної мови має сенс,коли ти можеш її застосовувати. Де її може застосувати школяр у наших реаліях, принаймні більшість? А далі усе забувається і всі труди з її вивчення є марними. Мені здається, що до цього питання потрібно підходити диференційовано і не робити панацею. Подобається дитині, є перспектива використання - нехай вчить батькам і собі на радість. Але для чого це робити примусово? Це один з проявів педагогічного деспотизму.
Papillion
Як це так, кому треба вчить, а примусово не треба, давайте з другого класу будемо обирати хто що бажає, навіщо примусово вчити інформатику я не хочу її за підручниками 2004 року, не хочу основи здоров’я, це дійсно ніде застосовувати дитині у 7 років, це не педагогічний диспотизм??? Чому ви говорите тільки про іноземну мову, краще розвивати дитину так ніж предметами які дійсно ні до чого
Коментувати
Pasufik
Дитина ще не вміє як слід писати. а ми їй відразу іноземну мову. Чи варто забирати у людини дитинство, хіба не так само можна вивчити іноземну з 5 класу? Давайте трохи прислухатися до думки медиків, а не керуватися меркантильними інтересами. Все одно усі діти вундеркіндами не будуть. Якщо хтось може розмовляти з дитиною іноземною вдома - будь ласка, для чого це нав*язувати усім? Моє покоління вивчало іноземну з 5 класу і не дурніше теперішнього.
Віка
Для Pasufik: Вибачте, шановні, не має ніяких протипоказань для раннього вивчення іноземної мови. Подивіться на сучасних діточок, вони в комп’ютерні ігри починають грати раніше ніж говорити.
Мирослава
Для Віка: І ЩО ????? "в комп’ютерні ігри починають грати раніше ніж говорити" .ЯК РЕЗУЛЬТАТ - В 1 клас приходять діти (60-70%) з вадами мовленння,,потрібен логопед.Ніхто не говорить ,що є протипоказання щодо раннього вивчення іноз.мови.АЛЕ.чи доцільно навантажувати так дитячий організм?????Доросла людина після 8 год.робочого дня виморюється,а ми звалюємо на дитину непосильну ношу,а потім дивуємося чому ПРОПАДАЄ інтерес до навчання,виним вчителів,методи навчання.А все просто,ДИТИНІ ОСТОГИДЛО весь час жити в напрузі!!!
Pasufik
Для Мирослава. Дякую, що ми з Вами однодумці. Іноземну мову почали вводити в СШ з 1 класу підприємливі ділки від освіти. Відразу встановили якісь конкурси, відбір, а звідси- мзда та прийом по дзвінку. Серйозного наукового дослідження ніхто не робив, гроші не пахнуть. Тепер це хочуть закріпити як обов*язкову дисципліну, бо інакше деяким школам гаплик. Ви мислите тверезо, як жінка, яка виховує дітей і знає, як це не легко. А рішення, на жаль, часто приймають чоловіки, які живуть як зозулі і ібльше думають про матеріальну вигоду, ніж інтереси маленьких нащадків.
Коментувати
Sdfy
Може й так,а як бути з раннім вивченням іноземної мови? У 5 класі розпочинати,це 4 втрачених роки! Можливо,для іноземних мов потрібен виняток?
Гість
Якби були в початкових школах справжні вчителі іноземної для початкових класів, а не ставилися вчителі старших класів з завищеними вимогами, можливо діти і хотіли би вивчати іноземну. Моя дитина за 4 роки почктаової вже ненавидить іноземну, а в мене особисто зацікавленість прокинулися десь після 8 класу)))) тож не бачу необхідності навантаження з перших класів....
жанна
Який вибір батькам,що усвідомлюють,що іноземні мови краще вчити у дитинстві? І їх і їхніх дітей треба зробити "как все"?
Любов
Чому з 1 класу не можна проводити уроки ПАРАМИ?! Перевірено, що на другому (з пари) уроці засвоєнність знань значно вища, ніж на першому! А домашнє завдання? Що два-три предмети підготувати, а що 4-5-6-7? Вони ДІТИ! І НЕ МОЖУТЬ КРУГЛОСУТОЧНО НАД КНИЖКАМИ СИДІТИ, а тим більше ІХ ТАСКАТИ НА ПЛЕЧАХ!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!