Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти У початковій школі введуть інтегроване навчання
У початковій школі введуть інтегроване навчання

Новий державний стандарт початкової школи буде презентований наприкінці травня

У початковій школі введуть інтегроване навчання

Наприкінці травня громадськості буде презентований новий державний стандарт початкової школи. Передбачається, що у наступному навчальному році у 100 українських школах буде запроваджений пілотний проект інтегрованого навчання першокласників.

За словами міністра освіти Лілії Гриневич, початкова освіта має відповідати віковим особливостям дітей.

«Для дітей природно-відповідний спосіб так званого «інтегрованого навчання» і сприйняття світу через діяльність, зокрема, через гру на ранньому етапі навчання – у шестирічному віці, а далі через діяльнісне навчання», – зазначила Лілія Гриневич.

Вона зазначила, що кожен день у початковій школі буде тематичним.

«Наприклад, якщо тема дня «весняні першоцвіти», то читання, природознавство, мистецтво, математика мають крутитися навколо цієї теми. Це сприяє розвитку інтегрованого сприйняття світу у дитини», – сказала міністр.

Окрім цього, вчителі мають опанувати інші форми роботи з дітьми, управління класом.

«Як сьогодні виглядає перший клас, де сидять шестирічні діти? Вони повинні склавши руки, просидіти за партою як мінімум чотири уроки, що абсолютно не відповідає природним властивостям дітей цього віку і починає їх психологічно ламати. У дітей, навпаки, треба розвивати допитливість до світу. Їм треба дати радість пізнання. Це можна зробити лише через діяльнісне навчання. А це передбачає, що діти разом роблять проекти, частіше виходять на вулицю, пізнають довколишній світ», – наголосила міністр освіти Лілія Гриневич.

 

Освіта.ua
12.05.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталія
Якщо хоче відповісти треба підняти руку. При цьому вчителька не питає "бажаючих". Вона опитує учнів за своїм планом. Бо учнів у неї багато - аж 36. Усе це призводить до того, що дітям вже на третьому тижні навчання не цікаво, а часом і страшно навчатися. Ось, що вчора сказала моя першокласниця: "Мамо, мені у школі нудно. Я піднімаю руку, а мене вчителька не питає. Той матеріал, який дає вчителька на уроці я знаю, а сидіти мовчки стільки уроків важко. Можна я буду ходити в школу тільки у ті дні коли є уроки фізкультури на яких ми бігаємо?" Сумно від цього. І приходить усвідомлення, що ми від нової школи, від школи оберненої лицем до дитини знаходимося дуже далеко. А анансовані міністерством освіти і науки реформи це скоріше чергова утопія
Олеся
Для Наталія: А вы себе представили, что будет, если 36 первоклассников будут делать то, что им хочется?Ваша дочь будет отвечать каждый день, а кто-то сидеть молча.Вы же не с луны упали, у Вас же школа за плечами!Неужели Вы верите в индивидуальный подход на 36 человек. Как?Министр рассказывет сказки, родители верят, учителя отдуваются. Между прочим, по всем этим новомодным системам учителю младшей школы положен помощник. Вот он и должен и подождать опоздавших, и поточить карандашик и даже проводить в туалет. Но у нас об этом благополучно забыли. Одна учительница при всем желании не разорвется. Если малыши будут носиться на переменах среди старшеклассников и, не дай Бог, упадут и травмируются, представляю, что Вы будете тогда рассказывать о своей учительнице. Проведите один день полностью в школе, на всех переменах, помогите ей выполнить все, что она должна делать одновременно, а потом поделитесь опытом, возможно ли это...
Коментувати
Наталія
2017 рік. Україна (вільна - не радянська). Початкова школа при престижній гімназії. У нашому першому класі 36 учнів. Вчителька "радянської закалки". На батьківських зборах минулого тижня вона оголосила такі " правила" поведінки першачка у школі: - у школі на перервах дітям бігати ЗАБОРОНЕНО; - перерва є для того, щоб дитина перекусила, приготувалася до наступного уроку; - дітей зранку (за 15 хв. до початку уроку) вчителька САМА забирає у вестибюлі і ПАРАМИ веде у клас. Якщо дитина не встигла до визначеного часу, вона повинна самостійно (це на третій поверх) зайти у клас. Батькам при цьому не слід допомагати дитині, тим паче відкривати їй двері класу. Можна лише з кінця коридору спостерігати чи дитина попала у свій клас. Уявімо собі боязкого першачка, який сам повинен здійснити таке. Без психологічної травми дитини тут точно не обійтися; - взагалі по школі діти повинні пересуватися тільки парами і за командою вчителя. Окрім того, на уроках дитину вчать сидіти склавши руки на парті. Якщо хоче...
Наталія
Я за зміни. Школу, особливо початкову потрібно змінювати! Зараз, на жаль освіта у початковій школі психологічно і фізично травмує дітей. Ось приклад. Моя донька цього року (2017рік) пішла у перший клас НВК "школа-гімназія "Сихівська" м.Львів. Нібито уже і розглянуто закон про освіту, впроваджується пілотний проект у початковій школі щодо інтегрованої форми навчання та ін.. Отже, усі вчителі уже повинні бути готовими змінити підхід до організації навчального процесу. Що ми маємо насправді....
Тетяна
Але не за принципом "тематичних тижнів" - це примітивно, "притягнуто за вуха". Таке навчання обернеться звуженням обізнанності, втратою пізнавальної активності, поверхнево-предметним сприйняттям світу. Потрібна світоглядна інтеграція природознавчих (географія,ботаника, зоологія), соціокультурних (історія, народознавство,етика, світогляд) , мистецьких (музика, живопис, скульптура, дизайн) та мовознавчих (мова, література українська та зарубіжна) галузей науки. Чітко визначений рівень складності/глибини вивчення, співвідносний рівню психологічних можливостей сприйняття дитиною 6-9 років.
Наташа Анатольевна
Смешно.Так было в детском саду-не прижилось.Роль учителя в школе уже начинает напоминать роль аниматора . Родители переложили ответственность за все на школу. Люди,которые это все реформируют,ответьте на вопрос : Вас где и кто учил ?Сравните уровень специалистов тогда и сейчас!И качество образования в любом учреждении.Стыдно слышать:если никуда не поступил-иди в пед,там принимают всех.Я не против перемен,но разумных и обоснованных.Далеко ходить тож не надо , просто просмотреть статистику по сдаче ЗНО. 29.07.2017 в 14:40
Sherry
Дуже цікаво - майже всі коментарі проти, а відсотки, чомусь свідчать про інше! Результати голосування - це фальсифікація! Нас, мабуть, намагаються переконати, що більшість за навчання темами. Але це не так, шановні ініціатори змін. Освітянська спільнота, за виключенням окремих вчителів зі шкіл Львова (які, до речі, не мають досвіду інтегрованого навчання всі пять днів тижня, а не тільки один день на тиждень ), проти тематичної інтеграції!
Irina
Наша школа матеріально не готова до цього. Щоб починати такі зміни, треба бачити кінцевий результат. Не можна починати збирати літак, коли не маєш потрібних креслень, деталей... Пазли не складуться...
Pasufik
Для Irina: В першу чергу не готові ми, бо інтегроване навчання потребує набагато більше зусиль і терпіння від вчителя. Якщо у містах батьки підтримують матеріально школу. то в селі гривню не допросишся на якісь потреби класу. Тому широкого розповсюдження не буде, скоріше будуть окремі приклади ентузіастів, закоханих в освіту. Але спроби робити потрібно, інакше ми так і залишимося на задвір*ях Європи.
Irina
Для Pasufik: Ваш коментар про те, що у містах батьки підтримують матеріально школу, а в селі гривню не допросишся на якісь потреби класу, саме і підтверджує, що школа матеріально не готова до таких змін. Якщо буде фінансова підтримка шкіл з державного бюджету, місцевого чи інших джерел, то буде і рух вперед... Для цього ентузіастів-вчителів вистачить... А робити спроби за 37 років роботи в школі вже набридло. Хочеться мати впевненість в тому, що наші діти не стануть знову просто піддослідними кроликами...
Коментувати
знищення початкової школи
Вже червень місяць, а стандарт не виставлений на обговорення. Може реформаторам від освіти потрібен ще час подумати, і не виносити назагал брєдові ідеї щодо інтеграції - змішування всіх предметів у незрозуміло що. Не знищуйте початкову школуІ
Natalia Kodatskaia
Не з нашим забезпеченням шкіл,спочатку дайте гідні умови праці для вчителів і умови для дітей, а потім реформуйте.В нашу школу прислали нові підручники весною тоді як навчання почалося ще 1 вересня вчителі складають планування по нових, а навчають по старих підручниках,всі ноухау залишаються на папері і нетреба людям навязувати те до чого ми не готові!
Людочка Боднарюк
Замість підручників нових краще б оплатили кожній дитині по айпаду (планшету). І тягати важкий рюкзак не треба буде, і використання інновацій теж потрібне в сучасних умовах. Треба брати приклад з Фінляндії . З книг використовувати різні енциклопедії і т.д. Це не так важко забезпечити.
Ruslan Kuznetsov
Як показує життя, всі ці "реформи" та "зміни" придумують в МОН, чи ще десь, для того, щоб показати свою "значимість" або, щоб грошенят з бюджету потягти. Підсумком таких реформ завжди є "пшик". Повинні бути якісь пілотні школи чи райони, чи області, в яких би обкатали, ініціатори реформ, свої наробки протягом деякого часу, а потім, з урахуванням всіх недоліків, почали б впроваджувати ці зміни в освіті.
Алина воевода
У цій ідеї немає нічого нового. На початку 20 століття вже мали подібні теми, наприклад ’’Від сохи до трактора’’ , ’’Пшоняна каша’’, тощо. І з того не вийшло нічого путнього. Не можна тотально насаджувати інтегрцію в нинішніх умовах. Інтегровані уроки, нехай навіть тематичні дні, але повністю змішати всі предмети і відмовитись від класно-урочної системи недоцільно. Як мама майбутньої першокласниці і як педагог я навіть не уявляю як можна якісно здійснити подібну реформу. Чи готові до того вчителі початкової школи?
Вчитель
Для Алина воевода: Поганий ви педагог, якщо не розумієте потреб своєї дитини. А у 6 років у дітей потреба одна - гратися, гратися і ще раз гратися!!!!! Інша річ, що для інтегрованого навчання немає у нас ні умов, ні програм, ні волі вчителя, бо прийде директор або інший чин і суворо запитає, чому діти шумлять на уроці. Сьогоднішні вчителі не готові до перемін. Приклад - проекти у молодшій школі, які роблять батьки, а діти лише віддають вчительці надруковані, бо вона їх складає у шафу на видне місце, "адже діти зробили, бачте як вона їх навчила".Зміни потрібні і зміни кардинальні. І не треба вигадувати велосипед - його давно винайшов світ: за кордоном діти навчаються, граючись, розвиваючисьі не бояться робити помилки, вони на них вчаться.
Sherry
Для Вчитель: Чому лише в інтегрованому навчанні діти можуть гратися? Дайте реальну свободу вчителю, а не декларуйте її лише в Концепції Нової української школи!!! Чому це зараз всі мають вишукуватися і "стройными рядами шагать в ногу интеграции"? Я за варіативність! Я проти примусу всіх вчителів переходити на інтегроване навчання!
Sherry
Для Вчитель: А Ви гарний вчитель? Ви розумієте потреби сучасної дитини? Зараз діти в 3 рочки вже багато чого знають і вміють, і прийдуть у школу, а там ... незрозуміло що! "Системна картина світу навколо первоцвітів"!
Коментувати
Mariya Kyk
Для такого навчання спочатку треба створити умови: а) це відповідно обладнані класні кімнати з різними функціональними зонами та місця на шкільному прдвір"ї б) щоб в класі був основний вчитель і 4-5 асистентів-помічників(як це є за кордоном) А ТАКОЖ вивести із програми теми додавання і віднімання в межах 100 в першому класі і таблицю множення в другому
Марина
Самое главное о чем надо думать..так это о том, что в первом классе сидят 30 детей...30....о какой интеграции, реформах идёт речь...Лилия Гриневич, Вы попробуйте поработать учебный год с 30 детьми...за 35 минут уделить каждому внимание, при это соблюдать план-конспект урока, который предусматривает кучу этапов....попробуйте успеть подойти к каждому, заглянуть в тетрадочку, поставить правильно руку, помочь.....А Мы про реформы..Вот о чем надо говорить и решать проблему....Но у нас экономия бюджета 20-25 детей в классе нельзя....не откроем...
Наталія
Для Марина: Ви абсолютно праві. Тільки у нас аж 36 учнів в класі. Ми ще одну парту в клас мусимо докупити,бо у школі немає. Що вже говорити про можливості введення інтегрованого навчання.
Коментувати
Elena Sagan
Як науковець з досвідом роботи, як мама дорослих дітей з вищою освітою, як бабуся, онуки якої стануть піддослідними "кроликами", я - проти реформування без науково-обгрунтованої апробації. Інтеграція у початковій школі - красиве гасло з важким втіленням на практиці і приголомшливими результатами, коли суспільство отримає випускників без грунтовних знань фундаментальних дисциплін, а школи взагалі залишаться без педагогів, які збожеволіють від вимог постійних реформ.
Sherry
Дуже цікаво, що розуміється під поняттям інтегрованого навчання? Якщо тема "Весняні першоцвіти", то за цілий день прочитаємо текст про першоцвіти, відповімо на запитання про першоцвіти, напишімо вправу з відповідним змістом ( але чи будуть там потрібні орфограми), намалюємо першоцвіти, полічимо першоцвіти, розв’яжімо задачу про першоцвіти, виготовимо з паперу першоцвіти... По-перше: чи можна у такий спосіб сформувати в молодших школярів базові навички ? По-друге: чи не набриднуть дитині за день ці першоцвіти?
Вчителька
Для Sherry: І дітям стошнить від першоцвітів чи будь-якої іншої теми.У нас немає " пределов" , інтегрувати,так без розуму, все підряд.Особливо в 1 класі,коли основне - навчити не тільки читати, рахувати, а й ПИСАТИ . Цікаво, який тематичний день буде під час написання похилої з заокругленням внизу. А в класі не 30, а 36. Наповнюаваність класів у нас у школі 32-36 учнів.
Коментувати
мама
За красивою назвою "інтеграція" намагаються приховати класику жанру: "мы все учились понемногу чему-нибудь и как-нибудь", а разом з нею мотивувати витрати на нові підручники та інше.....Все у повторюється, хоча шкода, що такі експерименти ставлять на дітях, які мали б стати майбутнім країни
Галина
Діти в початковій школі повинні вчитися в менших групах: чоловік по 10-15. За парти сідати таким учням слід на кілька хвилин для елементарного письма, решта видів роботи можна проводити на ковриках, диванах, біля спеціальних дощок чи стін, коло вікон, на вулиці, в спортивних залах. Насичити школу яскравим сучасним інструментарієм та інтерактивними іграшками, відеоапаратурою, дати і дітям, і вчителю доступ до "цивілізації" на місці: Інтернет, добротні комп"ютери та монітори. Для малечі класно-урочну систему, підручники і форму слід просто відмінити. Все навколо них повинно змінюватися разом з ними! З перших днів - робота з логопедами, ігри, музика, образотворче, театральне мистецтво. Щоденний рух: хореографія, плавання, різні види спорту, але за умов відповідального медогляду і диференціації груп як за станом здоров"я, статтю, інтересами , так і за можливістю керівництва процесом спеціалістами та приміщеннями чи й добротними стадіонами та тренажерами.
Luda
Для Галина: Аплодую таким словам!
Наталя
На жаль, ми не у Фінляндії ;)
Екатерина Авдошина
Для Галина: Повністю підтримую все те, що Ви сказали!!!
Коментувати
Марія
В першу чергу розвантажити програми для першокласників. А інтегроване навчання - не таке воно вже і нове. І я впевнена, що воно дасть можливість краще осмислити дану тему.
галина
Для Марія: Так, ця тема не нова, але... Раніше інтегроване навчання було просто штучним обєднанням кількох уроків, напрямків, тем... Взагалі ІНТЕГРАЦІЯ - це зовсім інше! ІНТЕГРАЦІЯ - це цілісність сприйняття світу! ЦІЛІСНІСТЬ! Шестирічна дитина ЦІЛІСНО сприймає світ - для неї не повинно бути границі між предметами! Ось в чому суть!
Коментувати
Славка
Оновіть школи в буквальному розумінні--від вбиральні -і до ПК! А парелельно-придумуйте нові системи і програми.На все потрібні ГРОШІ--від туалетного паперу починаючи...Ви (ми)їх маємо? Якщо не маємо,думайте ,де їх взяти.Якщо маємо-гарантуєте ,що не розкрадете в процесі?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!