Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Гриневич: страх не має бути мотиватором до навчання
Гриневич: страх не має бути мотиватором до навчання

За словами міністра, школа зможе бути успішною, коли в ній існуватиме комфортне середовище

Гриневич: страх не має бути мотиватором до навчання

Сьогоднішня школа практично не відповідає на запитання учня: «навіщо мені потрібно те, що я вчу?». На цьому під час спілкування із школярами на Освітньому фестивалі «Арсенал Ідей» наголосила міністр освіти Лілія Гриневич.

«Якщо ми як Міністерство і держава приймаємо рішення впроваджувати у школі партнерські стосунки, де голос учня має вагу і сенс, почати потрібно з того, що ви повинні мати свій голос у форматуванні, створенні та проведенні цієї реформи», – зазначила Лілія Гриневич.

Вона також розповіла школярам про концепцію Нової української школи, що, за її словами, має трансформувати середню освіту від знаннєвої моделі до компетентнісної.

«Сьогодні школа практично не відповідає на запитання учня: «навіщо мені потрібно те, що я вчу?». Першочергове завдання вчителя у Новій школі – дати учню розуміння, де та як можна застосувати отриманні знання на практиці, а також використати їх для вирішення особистих проблем, досягнення високих цілей тощо», – підкреслила міністр.

Вона зауважила, що Нова школа лише тоді зможе бути успішною, коли в ній існуватиме комфортне освітнє середовище. Страх та тиск має перестати бути основним мотиватором до навчання. Натомість їх має змінити усвідомлений підхід.

«Освітні системи, які дають найкращі результати навчання, мають таке середовище. При цьому комфорт у них тісно переплетено з академічною вимогливістю. І це правильно», – наголосила Гриневич.

Освіта.ua
10.04.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Pasha 23
Гей, вчитель! Вчитись не неволь! ANOTHER BRICK IN THE WALL (II) Ще одна цеглина у стіні (ІІ) Ми не хочемо освіти, Що в нас вживлює контроль, В нашім світі нема світла. Вчитель! Вчитись не неволь! Гей, вчитель! Вчитись не неволь! Школи хол в моїм сні - це цеглина в стіні. Школи хол в наші дні - це цеглина в стіні. Рок-опера "Стіна" (The Wall) PINK FLOYD Всесвіт № 1-2 2017 с. 7
Pasha 23
ANOTHER BRICK IN THE WALL (II) Ще одна цеглина у стіні (ІІ) Ми не хочемо освіти, Що в нас вживлює контроль, В нашім світі нема світла. Вчитель! Вчитись не неволь! Школи хол в моїм сні - це цеглина в стіні. Школи хол в наші дні - це цеглина в стіні. Рок-опера "Стіна" (The Wall) PINK FLOYD Всесвіт № 1-2 2017 с. 7
Skjeld
Діти повинні самоусвідомити , що без праці нічого досягти. А з нашою програмою, каліками-реформаторами з МОН і псевдопедагогами з сухим, нудним та нецікавим викладанням - мотивації 0. Тільки селф-девелопмент (саморозвиток) може чітко мотивувати на досягнення чогось великого.
покажите
Для Skjeld: "селф-девелопмент (саморозвиток) може чітко мотивувати на досягнення чогось великого." - ааааааааааааааааааааааааааа
Коментувати
для Pasufik
о религийном воспитании.А это просто смешно. Какое САМОСТОЯТЕЛЬНОЕ мышление может быть у человека, который подчиняется религийным ДОГМАМ? Что, страшно стало? нечем теперь руководить? Партии и правительства, комсомола-коммунистов нет, нет руководящей и направляющей силы. ИЩЕМ? Напряжённо ищем руководящую и направляющую? И поскеольку новое,это хорошо забытое старое, то вернулись к религии и церквию Очень СМЕШНО от широты мысли... Узконаправленной.
В смысле после слов Гриневич
о том,что СТРАХ не может чем-то там быть, ищем СТРАХ перед чем-то, что таки будет РЕАЛЬНЫМ с трахом. Глубинным страхом. НАдо ведь,чтобы чего-то боялись.
Коментувати
вопрос опроса
как минимум странен.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Наталія
Навчання повинне починатися з виховання в сім’ї...Поки сім’ я не буде нести відповідальність за невихованість дітей, школа - безсильна; поки в класі буде більше 25 учнів, учитель - безсилий усіх зацікавити...
ВЕСНА
Для Наталія: Двома руками :ЗА!!!!! Вдома мама сказала про вчителя : Вона ніхто! Дитя прийшло до школи , дивиться на вчителя так , як сказала мама ...
Коментувати
123
В нас педагог - це людина яка не ціниться. Педагогом може буть людина самодостатня, якой подобається викладати, навчати та спілкуватися з дітьми. На сьогодні педагог це не престижна професія, хто поступає в педагогичний - той хто набрав саму маленьку кількість балів на ЗНО. Чому може навчити ця людина??? А що ми маємо: педагог - людина яка загнана, яка не має достатнього рівня для того щоб навчити дитину, або заінтересувати в своєму предметі. Яке майбутнє в нас буде стаким підходом???? Так може потрібно переглянути деякі критерії до професії педагога. Може потрібно зробити щоб педагог був поважною людиною, і в нього було б бажання творити, начвчати (зарплата, умови). І дуже потрібно щоб був діалог дитина - батьки - вчитель.
ВЧИТЕЛЬ
А хто може відповісти "Для чого в нас взагалі потрібно вчитися?" Ну хіба щоб виїхати за кордон! Потреба в освіченій людині - ось мотиватор для навчання!
Местный
Всё правильно. В страхе должны быть только педагоги.
Ірина
Існуюча школа з педагогами з, вибачте, "совковим" підходом, приречена на занепад. І ще якось жевріє лише завдяки реформам та впровадженням Міністерства освіти, за що Міністерству велика шана і повага. Суджу по своїй дитині, яка навчається в 2 класі не найостаннішої школи в місті. Дитина розумна, вихована, чудово підготовлена до школи, але - вдумайтесь - БОЇТЬСЯ вчительки! Це враховуючи те, що до школи в дитини проблем зі спілкуванням з дорослими не було зовсім, і зараз його знання і поведінка на високому рівні. Поки не буде в школі довірливих стосунків, а не побудованих на страху і залякуванні, радикальних змін очікувати нема від чого.
Местный
Для Ірина: Вот так вылизали, аж теперь реформаторам будет скользко сидеть.
КОЛЯ
Для Ірина:Це проблема не у вчительці, а у дитині
Наталія
Дитина розумна, вихована,але боїться НЕ вчительки, а отримати менший бал,ніж хоче мама або тато...а найлегше в цій ситуації звинуватити ... учителя...
Коментувати
Pasufik
Мотиватором для доброї освіти має бути сім*я. Саме тут закладаються основи психології поведінки людини. Без належного релігійного виховання також багато не досягнете. Зараз не мене накинуться атеїсти, але як собі хочете та діти виховані у віруючих родинах кардинально відрізняються від тих, яких виховали у не вірі. Якщо сім*я не є головною домінантою духовного життя суспільства великих успіхів не буде. Цьому має сприяти телебачення, преса, радіо, поведінка політиків та уряду. А вчителі є лише одним колічатком, яке може рухати прогрес у цьому напрямку.
Просто Я
Для Pasufik: Діти, які виховані у атеїстичних сім’ях також розумні і добрі і. т д .А син священика у 11 класу просто сидить і чекає коли на нього зійде БЛАГО
Коментувати
КОЛЯ
Департамент освіти Львівщини розіслав листа і збирає з кожного району і ОТГ по 50 листівок до Дня матері .20районів по 50 листівок. Будуть їх їсти чи в ЄС. Або продавати я ручну роботу.
olena
Дайте учителям свободу, а то она только на бумаге, а отчётов стало в 10 раз больше чем раньше. Замучили ЗНО, ДПА, срезы знаний а потом на всю страну поливаете грязью учителей что мы плохо учим, а когда их учить и мотивировать. Если мы пытаемся доказать всем что мы учим детей........
olga
Так мотивація учня коли навчальний заклад ставить прохідний бал 100 б, і учень ходить козиряє - "Що я не наберу 100 б?". На уроки не ходить. Вчити - не потрібно. А на платне всерівно піде. Платити всерівно прийдеться і напрягатися не треба. То вчитель які б факти не наводив, то це він придумує, лякає. Йому учень вже не вірить
Олекса Позняк
А мне лично напоминает это действо хунвейбинов.
Селдон
Скажіть, ви можете думати про симетричну модель атому? Мабуть, ні? А чого? Мабуть тому що нічого про неї не знаєте. Ми виховуємо і створюємо суспільство споживачів. Ось тобі техніка, а як вона працює? Для чого тобі знати?! Ні, непотрібно. Клич спеціаліста. Тільки де ж його взяти того спеціаліста? Якщо ми не будемо давати дітям фундаментальні знання, а лише так поверхневі - суспільство загине. Не можна довірити всі знання тільки комп’ютеру. Один вибух на Сонці - і не має всесвітньої мережі . Що тоді робити ? Де взяти інформацію???
Сенатор
Яка мотивація? Про що ми говоримо? На сусідньому сайті є повідомлення, що прохідний тестовий бал з української мови 25 з 104 можливих. Аналог цих 25 тестових балів є 5 по 12-бальній шкалі. Для тих хто вже забув, нагадую, це 3 по 4-х бальній шкалі. Висновок: для того щоб поступити в університет потрібно здати екзамен не менше за вказану оцінку. І це мотивація для навчання? І ми хочемо щоб діти навчались? І ми хочемо з таким "знаючим" поколінням в Європу? І ми хочемо щоб дипломи наших університетів визнавалися у світі? Я ніколи не повірю, що наші "верхи" не бачать цієї катастрофи. Все це робиться ціленаправлено. Але, з якою метою?
спец
Для Сенатор: Так, вони "не бачать". Мета у них одна: поки біля корита, то побільше рванути для себе. Історія показує, що біда нашої країни - це продажна старшина, у всі віки і роки.
Коментувати
Тетяна Ю
"Сьогоднішня школа практично не відповідає на запитання учня: «навіщо мені потрібно те, що я вчу?» Доки держава, яку утримують батьки за свої податки, не зможе дати їм відповіді на запитання, куди їхні діти зможуть прикласти свої знання, щоб отримати на хліб насущний, до тих пір і школа не матиме такої відповіді. Де дітися випускнику навіть вищого навчального закладу, щоб з першого дня трудової діяльності не опинитися за порогом бідності? Відповідь на це питання допоможе визначитися і школі. Ні діти, ні їх батьки не бачать майбутнього. Відсутність перспектив породжує байдужість до навчання. Школа не винна.
Starushka Starushka
Для Тетяна Ю: На всі 100 відсотків погоджуюся з вами.
Коментувати
Serg
Спочатку потрібно визначитись, кого ми хочемо вивчити, чи виховати... Якщо прогресивну молодь, майбутніх підприємців, банкірів, ІТ-технологів. і т.п., тоді потрібно розігнати всіх без винятку теперішніх педагогічних працівників. А якщо хочемо мати слухняний електорат, обслуговуючий персонал, європейских наймитів - то можна проводити липові реформи і тішити себе успіхами, окозамилюванням з уст високопоставлених чиновників... Визначайтесь
Анна Заречная
Для Serg: Сначала выгнать всех старых чиновников!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Коментувати
Serg
Спочатку потрібно визначитись, кого ми хочемо вивчити, чи виховати... Якщо прогресивну молодь, майбутніх підприємців, банкірів, ІТ-технологів. і т.п., тоді потрібно розігнати всіх без винятку теперішніх педагогічних працівників. А якщо хочемо мати слухняний електорат, обслуговуючий персонал, європейских наймитів - то можна проводити липові реформи і тішити себе успіхами, окозамилюванням з уст високопоставлених чиновників... Визначайтесь
спец
Для Сенатор: Для Serg: Ну розженуть всіх без винятку, а далі що? Ця ідея не нова. Попереднє розвалити до основи, а потом побудуємо нове. Нічого доброго це не давало. Прогресивна молодь, підприємці і т. д., вони що, в школі не вчились?
Ольга Василівна
Ну , виженуть старих вчителів(чи не дуже старих), а хто буде працювати? Я з 30 роками стажу біжу в школу, якщо немає маршрутки (бо до школи їхати 9 км), а молода вчителька повертається додому- їхати нічим , а держава повинна забезпечити нормальні умови праці. Я не можу змиритись з тим , що діти спізнюються на уроки, а комусь це байдуже- коли прийшли, тоді й прийшли.Так про кого діти думають гірше- про того , хто примушує їх до виконання правил, чи до того , хто і сам їх не виконує?.Так чому ж навчаємо учнів?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!