Міністр: школа не реформувалася більше 50 років

Українська освіта має перейти від школи знань до школи компетентностей

Міністр: школа не реформувалася більше 50 років

Україна має перейти від школи знань до школи компетентностей. Про це, під час презентації Політичної пропозиції «Нова українська школа» на засіданні уряду, сказала міністр освіти Лілія Гриневич.

За її словами, Політична пропозиція є стратегічним документом, із урахуванням якого розроблятиметься подальша програма діяльності уряду щодо реформування загальної середньої освіти до 2029 року.

Посилаючись на результати соціологічних досліджень, міністр освіти зазначила, що лише 10 % батьків, 15,3 % учителів та 8,8 % директорів шкіл погоджуються із твердженням, що середня освіта в Україні готує до майбутнього життя в суспільстві.

Міністр освіти також наголосила, що українська школа не реформувалася більше 50 років, тому зміни є критично необхідними.

«Ми маємо перейти від школи знань до школи компетентностей. Це означає, що ми маємо виокремити необхідне ядро знань та навчити дітей реально з цими знаннями працювати. Цю зміну гарно ілюструє метафора: можна читати на швидкість, а можна читати з розумінням. Школа компетентностей – це читання з розумінням», - зауважила міністр освіти.

Вона повідомила, що зміна підходів та введення нових методик викладання заради отримання нових якісних результатів навчання у школі буде потребувати від учнів та педагогів більше часу та сил. Такі зміни в рамках 11-річки, без шкоди здоров’ю дітей та підвищення інтенсивності навчання, здійснити неможливо.

«Щоб забезпечити нові результати навчання, допомогти нашим дітям успішно обирати профіль подальншого навчання та напрямок свого життєвого розвитку, нам потрібна 3-річна профільна школа, тобто 12 рік. Але за рахунок підвищення якості середньої освіти на більшості спеціальностей бакалаврату ми можемо зробити 3-річне навчання, тобто ці речі будуть взаємно компенсуватися», - зазначила Лілія Гриневич.

За словами міністра, Концепція «Нової української школи», на основі якої формувалась Політична пропозиція, корелюється не лише з кращими світовими практиками, а й потребами міжнародного ринку праці, що були озвучені на початку року на World Economic Forum.

Гриневич зазначила, що вже у 2020 році для успішного працевлаштування будуть потрібні такі навички, як уміння вирішувати складні завдання, критичне мислення, креативність, емоційний інтелект тощо.

«Ризики невпровадження реформи дуже високі. Це, зокрема: погіршення конкурентоспроможності середньої освіти України, зниження якості людського капіталу, втрата науково-технічного потенціалу держави», - зауважила міністр освіти.

У свою чергу, прем’єр-міністр Володимир Гройсман зазначив, що ці тенденції у суспільстві спостерігаються вже зараз, тому зволікати з впровадженням реформи середньої освіти не можна.

«Моя особиста думка – графік впровадження реформи має бути більш інтенсивним, і Міністерство фінансів з цим погодиться. Адже, якщо порахувати наші втрати від негативних тенденцій, які ми вже спостерігаємо у нашому суспільстві, з інвестиціями в освіту, то втрати будуть більші», - зазначив прем’єр-міністр.

За результатами засідання уряду Кабінет Міністрів підтримав Політичну пропозицію реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа на період до 2029 року».

У Міністерстві освіти наголошують, що Концепція «Нова українська школа» пройшла широке громадське обговорення, до якого долучились представники всіх зацікавлених сторін – освітяни, батьки, експерти, роботодавці, представники професійних спільнот, громадські діячі тощо. Вона також ухвалена Колегією МОН. Міністерство освіти і науки закликало зацікавлені сторони ознайомитися з текстом оновленої Концепції та долучитися до суспільного діалогу навколо реформи загальної середньої освіти.

текст концепції

Освіта.ua
14.12.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
pasufik
Каже п.Гриневич, що концепція "Нова українська школа пройшла громадське обговорення і т.д. Готували нові стандарти для ПТУ. Нам запропонували подати свої пропозиції. Два тижні ми, наївні люди писали їх, узагальнювали, обговорювали і нарешті відіслали у МОН. Прийшли нові стандарти. Кількість годин на профільний предмет скоротили на 35%, при тому, що і тих,які були раніше не вистачало для повного засвоєння матеріалу учнями. Зате з*явилося два нових предмети, до тих 16,які вже були- правила дорожнього руху 10 годин та техніка пошуку роботи 30 годин. Доречі, на такий важливий предмет як обладнання підприємств також 30 годин. От вам і реформатори.Напишіть найкращу реформу, але як тільки вона потрапить до рук радянських чиновників інструкціями та постановами сліду від неї не залишать. Там де можна економити - не економлять, там де потрібно покращити фінансування навпаки, урізають ще більше. Так і живемо, від реформи до "реформи".
Освіту давно пора реформувати
Вся моральна давка корупцією нічого хорошого за собою не несе. І треба це зрозуміти.
Pasha 23
Школа в Україні реформується з 1982 року. Процесом реформи середньої школи в СРСР опікувався член Політбюро Гейдар Гейдарович Алієв. Відома людина. Педагоги мають завдячувати йому, принаймні, підвищенням зарплати. Мабуть вперше в Союзі. Отож з того часу і розпочались реформи, котрим не видно кінця. Пригадуєте - є у революції початок... і чого там нема.
ТАРАС
Для Pasha 23: З 1941року в НКВД, КГБ. Гейдар Алієвич, а не Гейдарович ( і це не так, огли) - треба знати своїх секретарів-комуняк совкових. І сильні вже реформи проводив, що Горбачов його вигнав. Комуняцька гниль....паша.
Коментувати
Черновцы, учитель
Возмутило да! Сами понимайте кто дал руль в руки ЧНУ. Теперь видим результаты. А Сокиряни молодці.
Сокиряни, учитель, Буковина
До попередніх. А у нас була сама справедлива олімпіада. http://osvitasok2014.ucoz.ua/news/ii_rajonnij_etap_vseukrajinskoji_uchnivskoji_olimpiadi_z_fiziki/2016-12-16-500 Саме більше 11 балів - за всі завдання, а не 1. ПРИХОДІТЬ УЧИТИСЯ!!! НАШІ САМІ ЧЕСНІ.
Новоселица
Для Сокиряни, учитель, Буковина: Вы хоть балы знайте. А у нас только места. Ми вам завидуем.
Новоселица
Для Сокиряни, учитель, Буковина: Даже не знали об этом сайте. Спасибо Букинфо.
Киев, добрый ельф
Для Сокиряни, учитель, Буковина: А вашы руководители районо, правда молодцы.
Коментувати
Кіцманчани, Буковина
Ми переходимо до школи тотальної корупції, приниження учителів, купівлі робочих місць і навіть недобросовісного ставлення до своїх обов`язків. Поборіть спочатку корупцію, закрийте методичні кабінети в котрих часто перебувають ті, котрим там не місце. А після того говоріть про переспективи майбутнього.
учитель физики, Герца, Черновцы
ПРОШУ ЛЮДИ ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ НА ОБРАЗВАТЕЛЬНУЮ СИСТЕМУ БУКОВИНЫ. ТАМ КОШМАР! У НАС ДАЖЕ ОЛИМПИАДЫ НЕ УМЕЮТ ПРОВОДИТЬ КАЧЕСТЕННО! ДАЖЕ НЕТ КОНКРЕТНЫХ РЕКОМЕНДАЦИЙ ПО ОЦЕНИВАНИЮ ЗАДАНИЙ. НАПИСАЛИ ЗАДАНИЯ В УНИВЕРСИТЕТЕ, ОЧЕВИДНО МАЛОКОМПЕТЕНТНЫЕ ЛЮДИ, КАК ПОСЛЕДСТВИЕ ПОЛНАЯ ЧУЖ. ВЫ ПРОЙДИТЕСЬ ПО ПРОТОКОЛАМ НАШЕГО РАЙОНА! 7 МАКСИМУМ, У КЕЛЬМЕНЕЦКОМ 5 МАКСИМУМ. ДРУГИХ ВООБЩЕ НИЧЕГО НЕ ЯСНО. УТВЕРДИТЕ ЕДИНЫЙ СТАНДРАТ. ВЫ УНИЧТОЖАЙТЕ ПСИХИКУ ДЕТЕЙ! КУЧА ЖИРНЫХ СОСИКОК! ВАМ ДЕ ДЕТИ В ГОЛОВЕ, А СОБСТВЕННЫЕ КАРМАНЫ. ВЗГЛЯНИТЕ ПО РАЙОНАХ! У ВСЕХ ПО РАЗНОМУ. ПОЧЕМУ ЗАДАНИЯ СКЛАДАЕТ ЧНУ, ЕСЛИ ПО ЗАКОНКУ ЭТО ДОЛЖЕН ДЕЛАТЬ ИППО?
супер!
Для учитель физики, Герца, Черновцы: У нас ИППО. Значит кто-то имеет с этого пользу.
Кельменці
Для учитель физики, Герца, Черновцы: Результати шокують. Зате можна порівняти за кожним районом.
Кельменці
Для учитель физики, Герца, Черновцы: Як писали минулого року, Мерліни переїхали в ЧНУ.
Коментувати
Ірина
Чому тягти кота за хвіст, коли професійну освіту можна за 3-4 роки вже повністю вводити. І на базі ПТУ і учкомбінатів, автошкіл (після переатестації-бо там дур--м - суцільна "липа" і хабарі). Це слід довести половині люду, що ніколи не був за кордоном, не бачив як навчаються без хабарів у Європі. Елементарно отримати навички водіння авто, машинопису (на Пк), основ робітничих професій, фермерства- це вже і зараз необхідно. Влітку дати можливість учням працювати і заробляти кошти. І не ділити і переділювати школи. А запропонувати освітянам обєднатись, заради виживання галузі і країни зокрема. Без виокремлення фіктивних, як було з гуманітаризацією, прерогатив - вже не маємо ні креслення, ні знань з алгебри-геометрії, а лиш спринт до ... швидшого закінчення школи, одруження ... та народженн ядітей і соцвиплат. А працювати на той соціал хто, на яких робочих місцях буде, коли всі втікають з країни? Чи це може план "переселення" від кабміну?
Евгений Илюстраторов
Люблю я нашего министра или министрку, или министершу. Её перлы меня радуют всё больше и больше как цитатник Мао Дзедуна. 50 лет.... Считаем 2016-1991=25, не 26, не 24, и не тем более 50. Лилия не останавливайся продолжай зажигать..... Было бы смешно, если бы не было так грустно.
філософ
Щановні дописувачі. Невже Ви справді вірите в те, що Вашу писанину хтось читає і робить якісь висновки? Збережіть свій запал для сімї, для власної родини і будьте тим щасливі. Ми , українці - філософи. а інакше не вижити.
Вы правы
Для філософ: Нашу «писанину» наверняка никто из верхов не читает. Более того, мне кажется, что те, кто здесь пишет отзывы, не читали статьи, под которыми пишут комментарии. Они пишут исключительно для того, чтобы «выпустить пар». Кстати, а вы читали эту статью?
Nedolya
Читаємо і дуже уважно, тому й коментарі Вам не подобаються!
Коментувати
Ольга
У нас не те, що кожен рік, а вже скоро будуть і кожен місяць "реформи". То програми міняють (навантажують, розвантажують), то критерії оцінювання, то потрібно оцінювати дітей, то вже з окремих предметів не потрібно, "Нові стандарти - нова школа", а тепер вже треба їх переглядати, то 100% володіння ІКТ, то вже це не головне, то нова інструкція з діловодства, то її скасовують і цей перелік може тривати ще довгооооо... Може вже досить експериментувати?
Олекса Позняк
Рехворматоры!!!! Дети не хотят учиться!!!! Начинайте с реформы школьников.Хороший учитель, плохой учитель а он на задней парте "Беееееееееееееее". В следующий класс переведут, а в финале выдадут атестат
Олекса Позняк
Такие динозавры как я помнят что вот эти мутки о компетентности, приближении школы к жизни, учись учиться были ещё при советской власти. При школах строили свинарники, директора хвалились в прессе сколько каждая школа обрабатывает земли, в журнале обязательно фотка директора в кукурузе со счастливыми школьниками на пришкольном участке.Школы выдавали права тракториста и аттестат доякри в 11 классе.Потом один такой компетентный тракторист сел за руль и переехал двух других. программу тихо свернули. А наши кощеи сдули снеё пыль и преподносят как новейшее слово педагогики
Вчитель
Цікаво, а чи розуміє сама пані міністр зміст поняття і різницю між термінами "компетенція", "компетентність", "компетентний"
Людмила
"Дінозаври" з професії вже давно пішли, але багато з них були свого часу в авангарді. (Бо саме вони нас вчили і вчили дуже добре, за що їм щиро вдячна.) А от нечисельна молодь, яка "доходить" все ж таки до школи - тікає. І не лише через малу зарплату, а через те, що не хочуть бути схожими на "нас": засмиканих "партнерами"-батьками і "фокус-групами" - директорами, знервованих від "янгольської" поведінки сучасних "цифрових" дітей, із темними колами під очима, бо вже доводиться спати лише по 3-4 години на добу, щоби щось новеньке придумати... А в самій Концепції прописані правильні речі, от тільки форма подання інформації дуже схожа на Концепцію підвищення якості природничо-математичної освіти минулих років. "Всё и не о чём"(рос.) По принципу: "Ми - написали, а ви - звітуйте про виконання". І ще, чого, щоб долучитися до обговорення даної Концепції потрібно переходити за QR-кодами (а якщо такої можливості немає?), а не зробити онлайн обговорення? Чи Союзу немає давно, а як...
АНТОН
Існує й таке визначення "Формування компетентності - адаптація для дебіла"
ЛюкаБразі
Шановна міністер, своїх реформаторів відправте глянути на туалети сільських шкіл (від Путивля до Чопа), а потім зробіть туалети для дітей, бо сама ж бо в такий туалет не ходите, а тоді вже? пані Лілю? і втирайте про ВЕЛИКІ РЕФОРМИ. Клоуни бариги, шо скочив на погрузчик
267
Для ЛюкаБразі: На доповнення. Якось почув таке. Іноземець. приїхавши до нас і послухавши про великі наші плани і наміри, зауважив, що нічого у вас не вийде. Тому що в туалеті відсутня ручка. Думаю він був правий.
Коментувати
Леся Федор
Дуже сумно читати те, що заявляє пані міністр. Як же дістали проектами, конкурсами, семінарами, виступами, МО, круглими столами, а головне протоколами і всілякого гатунку звітами. І це як мінімум, а той веди свій сайт, бо як ні то ти не сучасний. А може б лиши нас у спокої, та й дали просто читати уроки.
елементарнийпідрахунок
2016-1984=32! А ви кажете, більше 50-ти років! Вчіть історію реформ школи- не вводьте людей в оману!
Де знаходяться знання?
Міністриня Гриневич також заявила, що «знання знаходяться в Інтернеті(!?)». Прикро, що Міністриня не розрізняє два поняття «знання» і «інформація», тобто вона не розуміє, що знаннями володіє людина, а по Інтернету на різних сайтах можна знайти інформацію. Якщо сходити по Інтернету до «Вікіпедії», то отримаємо наступне визначення, (корисне для Міністрині): «Знання — форма інформації, існування систематизованого результату інтелектуальної діяльності ЛЮДИНИ (пізнання ). Виділяють різні види знання: наукове, повсякденне (здоровий глузд), інтуїтивне, релігійне та інші. Повсякденне знання служить основою орієнтації людини в навколишньому світі, основою її повсякденної поведінки і передбачення... Знання́ (предмету) — упевнене РОЗУМІННЯ предмету, уміння самостійно поводитися з ним, розбиратися в ньому, а також використовувати для досягнення поставленої мети». «Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має ЗНАННЯ та ДОСВІД.»

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!