Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Все, що ви хотіли знати про школу-хаб на селі
Все, що ви хотіли знати про школу-хаб на селі

За останній рік в Україні з’явились 142 опорні школи, і процес їх створення для покращення освіти триває

Все, що ви хотіли знати про школу-хаб на селі

З тим, що значить поняття «опорна школа», навіщо вона і які проблеми виникають на етапі її створення, розбиралась Українська правда. Життя на конференції «Україна на шляху децентралізації освіти», де зустріла експертів, чиновників та представників територіальних громад.

В одному з сіл на Полтавщині директор малокомплектної школи активно опиралась її закриттю. Вона ж була і викладачем у цій школі з невеликою кількістю учнів, і там-таки навчалась її донька.

Дівчина вступила до університету, але на одному з перших занять викладач вишу сказав їй: «Де ти навчалась і хто тебе так погано навчив?»

Вона не могла сказати, що мама. Але вдома розповіла про інцидент.

Зараз ця жінка – керівник відділу освіти об’єднаної територіальної громади (ОТГ) і стала активним прихильником оптимізації і створення опорної школи.

Її історію переповідає експерт шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» Айдер Сеїтосманов.

За більш як рік роботи з громадами, де створюються опорні школи, він чув не одну таку розповідь.

Вони різні за драматичністю, але схожі за висновками – в опорних школах діти мають можливість отримати кращі знання, аніж в неповних класах з вчителями, що викладають по кілька предметів одночасно у перерві між роботою на городі.

Загалом за останній рік в Україні з’явились 142 такі опорні школи і процес їх створення триває, коректуючи статистичні дані.

Що це таке і навіщо вам про це знати

Опорна школа є найбільшою і найпотужнішою в певній місцевості. До неї привозять дітей з інших шкіл.

Ці інші школи є «філіями» опорної школи. Вони перестають бути юридичними особами, персонал філій наймає на роботу директор опорної школи.

Загалом варто пам’ятати, що в середньому за навчання одного учня в Україні держава платить 9600 гривень, тоді як витрати на 1 учня на рік на селі становлять від 20 до 60 тисяч гривень.

При цьому у сільській місцевості знаходиться 65% шкіл, а в них навчається лише 32% учнів.

Є й інші цифри.

Діти зі сільських місцевостей мають значно менше шансів вступити до вищих навчальних закладів, бо погано здають ЗНО.

Наприклад, міністр освіти та науки Лілія Гриневич розповідала, що діти з села мають в 10 раз менші шанси скласти успішно тестування з іноземної мови.

Тому опорна школа – це спосіб спробувати дати всім дітям рівний доступ до якісної освіти.

Така школа має бути більш оснащена, там працевлаштовані кращі вчителі регіону, а класи достатньо наповнені, аби діти могли соціалізуватись і вчитись ділитись на команди та працювати у групах.

Тепер ви не лякатиметесь при словах «опорна школа» і не будете гуглити, що це таке.

У чому фішка філії?

Зазвичай це школи І-ІІ ступеню – тобто 1-4 клас або ж 1-9 клас. Вони потрібні для того, аби малі діти не мусіли їздити автобусом кудись далеко від дому.

Такі філії також можуть бути не просто школою, а НВК (навчально-виховним комплексом). Тобто включати у тому числі садок.

Особливість філії в тому, що вона не є юридичною особою, і вчителі з опорної школи можуть там читати предмети.

До останнього часу в сільських школах деякі предмети викладали вчителі-сумісники. Наприклад, хімію міг читати математик, який не так добре знає суміжну тему. Тепер вчитель хімії з опорної школи, який має лише 8-годинне навантаження, зможе отримати додаткові години у філії.

Фактично, за таких умов, директору й заступнику немає що робити у філіях. Таким чином можна зекономити кошти на адміністративних витратах.

За задумом авторів реформи, філії мали б «понижувати свій ступінь». Тобто якщо раніше це була школа І-ІІІ ступенів (діти вчились до 11 класу) – то тепер старшокласники мали б їздити до опорної школи.

В деяких місцях саме так і відбувається, хоча не всюди. Там, де школам не понижують ступінь, так вчиняють для того, аби зменшити конфліктогенність ситуації.

Ще трішки цифр. Опорних шкіл, при яких є філії зі зниженим ступенем, є лише 47.

Інші – ще майже сотня опорних шкіл – має філії, у яких ступені не понижені, і там теж навчаються старшокласники.

Про яку це ви «конфліктогенність»?

Створення опорних шкіл далеко не всюди йде гладко.

Мешканці сіл обурюються, що їм потрібно везти дітей в інше село чи місто, хоча зовсім поряд є своя, сільська школа. Крім того, багато депутатів у своїх передвиборчих програмах вписували пункт «зберегти школу на селі» – а люди впевнені, що «нема школи – нема села».

Відтак процес закриття шкіл, перетворення їх на філій і розвезення дітей для багатьох громад стали каталізаторами сварок, протестів і скандалів.

Загалом зі 142 опорних шкіл лише 20 були створені ініціативою знизу, тобто об'єднаними територіальними громадами. Тоді як всі інші були засновані за підтримкою т.зв. «командно-адміністративного» ресурсу обласної влади. Такі дані наводила міністр освіти і науки.

Як розповідають представники департаментів освіти, найбільшими противниками опорних шкіл є вчителі та директори філій.

Тут немає нічого дивного.

Система освіти у сільській громаді забезпечує близько 20% робочих місць. Якщо директор школи мав печатку, то тепер вона буде в директора опорної школи. У нього ж будуть всі трудові книжки працівників, і він керуватиме тим, хто й де має працювати.

Директор Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації Олег Фасоля так розповідає про страшилки на місцях:

«Вчителі кажуть батькам: «Ваші діти не зможуть там спілкуватися. У маленькому колективі значно краще, там буде 30 дітей, а тут три. Ми ж до кожного підійдемо, ми всіх чуємо і краще навчимо».

Його колега Валентина Боднар додає: «Ми пояснюємо, що навчання включає групову форму роботи».

Варто зауважити, що у філіях теж є хороші вчителі. Іноді вони справді «підходять до кожного».

Валентина наводить приклад дитини зі школи в Грушківцях, яка стала філією. Її учень переміг на шкільній олімпіаді з хімії вже в опорній школі.

Освітяни кажуть, що батьки також бояться сегрегації: мовляв, дітей будуть ігнорувати.

Водночас, Боднар наводить історію, яка цей міф спростовує: дітей з філій теж обирають старостами класу, їх поважають.

Чому це впливає на якість навчання?

Тут ми ще раз прочитуємо Олега Фасолю з Хмельницької області, де оптимізація мережі і створення опорних шкіл йде саме на базі ОТГ, йде дуже активно і є одним з найуспішніших. 

Отже, слова керівника тамтешнього керівника департаменту освіти:

«У нас в області 261 школа І-ІІІ ступенів, 167 – це малокомплектні, де навчається менше 100 учнів. Вони фактично мають зникнути або стати І-ІІ ступенів.

Відповідно до досліджень у 75% малокомплектних шкіл більше половини учнів складали ЗНО на початковому рівні. Тому без змін ми свідомо обмежуємо дітей в освіті. У 85% цих шкіл немає жодного учня, які б складали ЗНО на високому рівні.

Ми уважно досліджували це питання навіть не лише у малокомплектних школах, а в звичайних, де щорічно зменшується контингент на 5-6%.

Виявилось, що якщо відбувається зменшення чисельності учнів, то відбувається і зниження результативності.

Не буду говорити, що це масово, але є й така тенденція: батьки із сільських шкіл звертаються до департаменту з проханням провести оцінку навчальних досягнень їхніх дітей у школі, бо, на їхню думку, вчителі оцінюють необ'єктивне – діти нічого не знають, а їм ставлять високі оцінки.

Ми їдемо туди – і те, що кажуть батьки, підтверджується в значно гірших показниках».

Чому так відбувається?

Спробуйте уявити, що вчитель постійно вчить по 4 учнів у класі, а в інший час займається домашнім господарством і городами (саме так зазвичай відбувається на селі). Йому не дуже то й треба вивчати нові методики, вчитись працювати з групами і використовувати нові інтерактивні технології.

Якби у вчителя таких дітей в класі було 30, він мав би більш ретельно готуватись до уроків.

Або ще такий приклад. У Грушковецькій школі І-ІІ ступенів у 5-9- х класах один учитель викладав 7 предметів: історію України, всесвітню історію, географію, біологію, хімію, основи здоров'я, правознавство.

Якою б високою не була кваліфікація вчителя, він не в змозі надати якісну освіту з усіх цих 7 предметів.

Ок. хто ще проти, а хто – за. міністерство не згадуйте: ясно, що вони «за»

Директори департаментів кажуть, що іноді союзниками виявлялись учні 10-11 класів та їхні батьки. Іноді батьки підтримують зміни, коли розуміють, що діти будуть вчитись в кращих умовах і отримають кращі знання.

Для цього з ними активно проводять роз'яснювальну роботу.

Валентина Боднар пригадує історію з цьогорічного минулого.

Частину дітей не привезли на перший дзвоник – директорка школи їх привезла сама вже в понеділок. Та батьки, які були на першому дзвонику, погодилися, що дітям буде тут краще.

«Директор школи трудові книжки і особові справи привезла нам у понеділок, 5-го вересня. Це була велика перемога роз'яснювальної роботи», – пригадує Боднар.

А поява "опорних шкіл" економить гроші на освіту?

За задумом, мала б. Але на практиці все не зовсім так.

Адже до опорної школи треба дитину відвозити, що теж коштує грошей. Та й філії не можна просто «взяти й закрити» – першачків ніхто не возитиме на автобусі за десять кілометрів від дому.

Відповідно, «собівартість» тих учнів, які лишилися у філіях, значно виросла (чим кількість дітей в класі більша, тим собівартість навчання менша і навпаки).

«При загальному бюджеті в 38 мільйонів грн, економія в 100 тисяч – не варта тої праці. Це все робилося заради якості знань", – наводить цифри Василь Гущак, заступник Летичівського селищного голови з питань фінансів, економіки, торгівлі та інвестицій.

Тому великої економії грошей тут немає. А радше йдеться про якість. 

До речі, про гроші. Усі опорні школи цього року отримали додаткові кошти. Хоча суми дуже різні й не лише з держбюджету. У середньому – 300 тисяч, хоча є випадки, коли школи отримували і мільйони гривень.

Скільки ще триватиме цей процес?

У МОН кажуть, що десь 6 років. Це точно не справа одного року.

Ні в якому законі ще немає поняття «опорні школи». як вони вписуються в законодавче поле?

Це той випадок, коли практика випереджає законодавство.

Справді, поняття опорних шкіл з'являється лише в проекті закону «Про Освіту», який пройшов перше читання. МОН прийняло Положення про освітній округ, куди вписало опорні школи і філії. Власне, на цій законодавчій основі вони і працюють зараз.

Формально, ніде не сказано, що директор однієї школи може звільнити директора іншої (директор опорної – директора філії).

Крім того, якщо йдеться про ОТГ, в якому є свій відділ освіти, то саме він призначає директора опорної школи. У такому випадку орган управління освіти районної, міської чи облдержадміністрації вже не має на цей відділ освіти ніякого впливу.

Тобто тепер, у випадках коли на території всього району створено громаду, вся шкільна мережа утримається громадою (громадами), роль відділу освіти районної адміністрації не зрозуміла.

Формально вони є, але всі рішення приймають ОТГ і відповідальність на самій ОТГ.

Іноді ці відділи освіти не лише існують за рахунок коштів, які передаються з бюджетів громад в районний бюджет – вони також чинять спротив змінам, які намагаються здійснити громади.

Якщо ж опорна школа створена не в ОТГ, то тоді її директор призначається так, як і інші директори шкіл – органом управління освіти відповідно районної, міської чи облдержадміністрації.

Бонус. Лайфхаки від громад, які дають собі ради з опорними школами

Історія про методкабінет
Володимир Колісник, начальник управління освіти, сім'ї, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради (Хмельницька область)

Ми створили методичний сервісний центр. Ліквідували методичний районний кабінет, який був юридичною установою і виконував контролюючі функції. Цей центр забезпечує методичний супровід працівників освіти не тільки нашої ОТГ, але й двох сусідніх та ще 4-х навчальних закладів, які не ввійшли до об'єднаних громад.

Усі шість ставок методистів у центрі обіймають сумісники. Основними вони залишилися в навчальних закладах, де читають свої години.

Хтось може сказати, що це не ефективно, тому що півставки, недопрацьовує, часу немає.

Але ми працюємо вже вісім місяців – і за цей час бачимо позитив: методист, працюючи у навчальному закладі, усі проблеми бачить зсередини, приносить їх в управління освіти й одразу починає працювати над їх вирішенням.

Як директору не перетворитись на завгоспа, не відчувати браку кадрів і співпрацювати з філіями
Надія Гончарук, директор опорної школи НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія" №1 міста Ананьїва (Одеська область)
Ця опорна школа не є в ОТГ, директора призначає районне управління освіти. Кількість учнів – 599, потужність – 1000

Сьогодні багато розповідали про те, що директори шкіл займаються не педагогічною роботою, а ремонтами дахів і котлів.

Я – директор, але я не займаюсь цими питаннями. Для цього є заступник директора з господарської роботи. У нас немає в штаті інженерів чи техніків – якщо в них виникає потреба, ми робимо замовлення на нього, і все. Приїздить мобільна комунальна група і вирішує проблему.

Я займаюсь лише методичною і педагогічною частиною.

Чи важко мені знайти хороших вчителів? Ні. Проблем з кадрами немає там, де ефективно працюють методичні об'єднання – бо там є обмін досвідом.

Вчителі нашої школи беруть участь у всіх конкурсах, при цьому не лише тих, які подає відділ освіти, а й тих, які є на інших сайтах. У нас є заступник з методичної роботи. Вона координує усю роботу, знаходить ці конкурси і пропонує взяти участь. Ми пишемо наказ і залучаємо вже й учителів з філій.

Беруть участь лише ті, хто хоче.

Буває таке, що ніхто. Заступник з методичної роботи проводить роз'яснювальну роботу перед вчителями – як саме взяти участь, на що націлювати себе.

Нещодавно в Одесі був семінар біологів про інноваційні технології. Наш вчитель з філії погодився взяти участь і поїхав на нього. От і все.

У нас відділ освіти і методкабінет знаходяться у приміщеннях школи. Я кожен день підконтрольна. Вчителі з трьох філій тепер ходять до нас по рекомендації, у нас спільна атестація.

Сам директор має бути прикладом. Я – жінка року у своєму районі. Я в номінації «директор року» стала переможницею, я – вчитель-методист. Треба з себе починати, а поді питати з вчителя.

Якщо перед тобою стоїть директор, якому справді важливіше займатись перекриттям дахів, ніж правильно поставити методично-виховну роботу – то ти став тим завгоспом.

Як ми стали опорною школою?

По місцевому телебаченню начальник відділу освіти сказав про те, що опорною школою буде школа-ліцей. Це було десь березень-квітень. Я йду до начальника відділу освіти й кажу: «Я вважаю, що опорною школою має бути наш навчальний заклад, тому що переможці ЗНО і всеукраїнських конкурсів. У нас найкраща матеріально-технічна база».

На це мені відповіли: «Готуйте документи». Що готувати? Я сіла й прочитала «Положення про освітній округ». Прочитала вимоги до обласного конкурсу на опорну школу, і так далі.

Найважче мені було зробити інвестиційний проект – я не розуміла, що це таке. Але я пішла в інтернет і про все там прочитала.

У цьому конкурсі брало участь 12 шкіл Одеської області. Ми стали першими. Потім рішення про визнання нас опорною школою було прийнято на сесії міської ради.

Як ми комунікували ці питання? Ми спочатку поїхали по філіях і проводили роботу не з педколективом – а з батьками. При цьому їх не треба сильно переконувати: заведи їх в школу, покажи результати учнів і педагогів – і все.

Але сама школа має бути справді школою високого рівня.

А з педколективом коли говорили?.. У нас біолог читає біологію у всіх 3 філіях, географ – географію у всіх 3 філіях. Поки що у нас жоден вчитель з філії не працює в опорній школі, на наступний рік ми це плануємо.

Ми готові їх брати на роботу в опорну школу. Але чи готові вони працювати з дітьми, які є в опорних закладах?

Це – не діти з маленьких шкіл. Вчителям треба проявити себе.

Освіта.ua
08.12.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Захарчук Лідія Петрівна
Закривати - не відкривати. Нажаль подібні статейки пишуть люди, які не мають ніякого реального уявлення, про що пишуть. Я вважаю, у цій статті безсоромно ображають вчителів сільських шкіл "вчитель постійно вчить по 4 учнів у класі, а в інший час займається домашнім господарством і городами. Йому не дуже то й треба вивчати нові методики, вчитись працювати з групами і використовувати нові інтерактивні технології." Що це ще таке??? Ми володіємо технологіями, бо також проходимо курси підвищення кваліфікації і маємо вищу пед.освіту! Чим кращі вчителі опорної школи? Вони живуть у сусідньому СЕЛІ. Коли ми займаємо призові місця в області та на Всеукраїнському рівні, ДЕ ваші "кращі" спеціалісти з опорних чи міських шкіл?!Ми живемо у Донецькій області.Дороги між селами у жахливому стані після сотень танків та важкої техніки. Я не хочу кожного дня ризикувати своїм життям і життям своєї дитини, щоб дістатися "опорної", такої ж сільської школи.Ваше покращення освіти існує тільки на папері!
Накипелов
Автор даної публікації або ідіот, або родич підрахуя Ківалова. Третього не дано!!!
vosk_ua
Я не сильно хотів вихвалятися, але інакше ніяк. Заможненська ЗОШ І-ІІ ступенів Житомирського району, малокомплектна, 16 учнів, в 2015 році закрили. Коротко про себе: переможець районних олімпіад з німецької мови у 2013-2014 роках, переможець районної олімпіади з історії у 2014 році, 3 місце на обласній олімпіаді з історії (2015), 2 місце на обласній олімпіаді з німецької мови (2014, 2015), свідоцтво з відзнакою, зараз навчаюсь в коледжі на бюджеті (школа була 9-класною), демонструю результати, кращі за контрактників-двієчників з "пречудових" великих міських шкіл (середній бал за І семестр І курсу - 9.4, ІІ семестр І курсу - 10.2). Коли я ще раз чую/читаю про нібито низьку якість освіти в малокомплектних школах, це викликає у мене лише нестримний сміх.
Накипелов
В Україні, за останній рік, не відкрилося ЖОДНОЇ школи з нуля. А на 142 "обраних" лише вивіски змінили на оПорні, і на тому всі реФФорми закінчилися. В сусідній Росії всі кабінети природничо-математичного циклу списали до чиста і забезпечили новим сучасним обладнанням. А в українських до цього часу грає "вєлікій і могучий...", вчитель (якому безкоштовно навісили кабінет) несе матеріальну відповідальність за динамометри чи хім реактиви, які на 50 років старші за нього. Ось така реальність.
Чиста правда
Доля правди в цьому є. Погодьтесь... Просто який би вчитель не був, він так як і народний депутат ніколи не дасть себе образити. Чого ви боїтесь??? Якість навчання практично нульова в сільських школах, педколектив ніхто не конролює, вчителі проводять уроки як хочуть...давайте визнавати цю реальність. Сам працюю в школі в якій 70 учнів... і все це бачу з середини. Вчителі думають тільки про те як найшвидше піти додому щоб поратись по с/г. Якість освіти нікого не цікавить...навіщо так насміхатись з дітей??? Є початкові школи в яких навчається 15 учнів. Чи варто утримувати 4 вчителів 1 директора і весь тех.персонал??? Скільки на це треба коштів....
вчителька
Для Чиста правда: Дозволю собі з вами не погодитися!Образити людину може будь-хто і будь-коли!Але давайте конкретніше!Якщо образити депутата, чи ще якогось"слугу народу", то на другий день буде заява до суду, або просто вас поб’ють за принципом: "я сильніший-ти дурак!" Спробуйте, якщо сумніваєтесь! А якщо образити вчителя (чи директор, чи зухвалий колега, який має родинні стосунки з тими ж "слугами", чи пришелепкуваті батьки, які живуть ілюзіями і світлою вірою у непорочність власного чада, чи, навіть, учні, яким все сходить з рук), то що він може зробити? Мусить "проковтнути"образу і жити далі. А як жити? А це вже нікому не цікаво, як він буде жити спустошенний духовно і принижений такою заробітньою платою! А тепер щодо якості навчання в сільських школах! Я чула про випадки, які описані вами, але ж є (і їх більшість)невеличкі школи, які можуть дати фору й великим! Я в такій працюю! У нас райцентр! Всього 4 школи! Наша старенька- дев’ятерічка тримає авторитет! У класах по 15-16 учнів!
вчителька
Для Чиста правда: Я продовжу, з вашого дозволу! Так от! Всього у школі біля 140 учнів! За два квартали велика школа з 800 дітьми, а в інший бік (за 3 квартали відносно нова школа, якій років 20 з кількістю в 500 дітей). Ми-найбільша дев’ятирічка в районі, але з введенням опорних шкіл будемо філією тої, що ближче! Ви пишете про низьку якість освіти у маленьких школах, а за нашими випускниками ледь не "чубляться", бо є ще ліцей і коледж! Всі вони завжди хвалять наших діток, бо бали не "дуті", діти виховані! Буває всього, але не можна зрівняти з тим, що там! Прийшла наша дитина-випускник і жаліється. Я слухаю і дивуюся! Де справедливість? Чому ми майбутня філія, а вони з їх вседозволеністю-опорна школа? Є й там хороші, але ж на 30-35 у будь-якому випадку буде 5 чоловік, що вчаться на відмінно, а у нас з 15чол.4-5відмінники! І, нарешті, щодо власного сг. Маю лише кота, хоча після уроків теж волію спішити додому!
Оксана
Для Чиста правда: І ким же Ви працюєте в тій школі? Точно, не вчителем. Тоді навіщо розказувати про те, що Ви щось бачите зсередини?
Коментувати
Аня
Фашисти ставили досліди над дітьми МОН ставить досліди над дітьми
serj
Через 3-5 років нова реформа! Ми житимемо ще краще! Розвантажимо дітей! Повернемо церковно-приходські школи!
serj
Боже! Яка класна супер-пупер РЕФОРМА! Як нам усім буде ГАРНО! Ура-ура-кха-кх... Тільки за 25 років з кожною реформою щось усе гіршає та гіршає. Але ЦЯ реформа - точно НАЙКРАЩА! Ми точно будемо жити при комуні..., ой ні, при капіта... Егей, ви там ↑↑↑, дайте людям хоч просто ЖИТИ
*******
А для чого від учителів вимагати 100% якості знань, коли у вищі навчальні заклади все одно беруть всіх підряд, а сесію здають краще ті. хто має більше грошей? І псля такої сесії батьки допікають вчителяv, що ті їм не ставили високих балів.
Українська вчителька
Дійсно,кого випускає сучасна школа?Почнемо з того,кого вона приймає?Врахуйте інклюзію, хворобливу і невиховану молодь,що стає батьками!Я-класовод!Бачу,як кожні чотири роки відсоток фізично і розумово розвинутих діток падає на 10-15%!Сьогодні ця ситуація балансує на межі 30-35%,тобто,на 30 учнів у класі лише 10-відносно здорових!Важкі навчальні програми,додаткове навчання(муз.школи,репетиторство і т.д.) і недостатньо багато рухової активності на свіжому повітрі ще більше ускладнює ситуацію! Дитина (здорова)вже на 6-7 рік навчання у школі втрачає інтерес до цього самого навчання,бо матеріалу вже наскільки багато,що фізично все засвоїти неможливо!В цей період на небажання вчитися ще впливає осмислення,що розумні й освідчені нікому не потрібні.Зараз в моді багаті й "безшабашні"!До 10-11 класі "доповзають" 2-3 відмінники, ще 2-3 дадуть"з відзнакою"за гроші батьків!Більшість виходить з думками,де б ПРИЛАШТУВАТИСЯ, щоб нічого не робити і отримувати гроші!Ось вам сучасна шкільна арифметика!
ЮлiяЛямцева
Для Українська вчителька Реформ дошкiльноi освiти не вiдбувалось з часiв, коли на раба залишали дiтей iнших рабiв, доки тi працювали. Будiвлю ремонтувати треба з фундаменту, тоже i реформи в освiтi не погано б почати з дошкiльних закладiв. Першокласник - готова людина з вираженим потенцiалом. А який потенцiал, розвиток, формування особистостi..., якщо села без дитячих садкiв, або з садками "пригорнути i заплакати?
Коментувати
Евгений Илюстраторов
Предлагаю посмотреть шире на происходящее. На всё происходящее в образовании. Кого мы сегодня выпускает? Экзальтированных отличников ЗНО? Мы выпускаем будущих бездельников, которые будут искать непонятно чего, вначале 6 лет в ВУЗе, потом пытаться пристроить своё образование под свободные вакансии, протирать штаны в виде офисного планктона или "манагера" в торгово-развлекательном центре. Жизнь удалась. Сейчас наше правительство договорилось до того, чтобы поднять возраст "совершеннолетия" до 23 лет.
Олена
У статті сказано, що МОН затвердило Положення про освітній округ. Вибачте, але Кабінет Міністрів України вніс у 2016 році двічі зміни у постанову, яка затверджує зміни до цього Положення. МОН затверджує певні Положення своїм наказом. Але постанова Кабміну - це не наказ МОН. Я двома руками за опорні школи. Я працювала 9 років у сільській школі, з них 3 роки - директором. У такій школі 2 роки вчилися мої діти. Коли ми прийшли у 3 клас міської школи, то почалося справжнє навчання для моїх дітей. Але не треба ілюзій. Давайте скажемо правду: скільки дітей із філій перейшли до опорних шкіл. Інакше сформулюю думку: яка кількість дітей має шанс на значно якіснішу освіту? Якщо проаналізувати дані на сайті МОН, то виявляється, що дуже мало таких дітей. І кожна опорна школа має переважно 1 філію. Інакше кажучи, це початок із початків. Це не системні зміни, а окремі поодинокі зернята на великому полі. Якщо в області створили 23 опрні школи, до яких відносяться 25 філій, з яких перйшло 47 учнів, то це не можна назвати якісними...
Евгений Илюстраторов
Для Олена: Я вам удивлён. Вы расписались в собственной профнепригодности. Вы целых 3 года проводили в школе "игрушечное" образование???
Коментувати
вчитель сучасний
По пунктах: 1. Чому ніхто не згадує про свідоме заниження оцінок вчителями в міських школах ( я одна з них- не сваріть бо це спосіб заробити) і учні змушені залишатись на факульт і додаткові? Це у сільських вони безплатні. 2. Про те, що ніхто й не збирається вчити 30 дітей. Нащо? Є платні підпільно факульт і дод? Є репетиторство відкрито платне? 3. Про те що сільських дітей ВІДКРИТО принижують? Знають, що батьки не заступляться, бо далеко- раз, а друге- діти завжди вирішували проблеми самі. Спробуй принизити міську дитину---1+1 4. Про данину з батьків у наших міських школах? На хвалене обладнання кабінетів телевізором чи інтернетом чи мультимед дошкою чи ксероксом папером і т.д. 5. Про те, що з вищою освітою треба в більшості випадків або купити роботу або мати знайомих? 6. Всі не поїдуть в Київ та інші обл центри! А в селах та малих містах -- ми знаємо як влаштов працювати. І не треба тут сипати фантастикою про рівні умови. 7. І нарешті ДЕРЖАВІ вигідно мати РАБІВ.бльше дітей з села піде прцювати в поле і профтех.|
serj
Для вчитель сучасний: Повністю підтримую
Anna
Ви молодець!! Нарешті хтось розклав все про поличках!
Коментувати
Простий вчитель
Особливо сподобалось:"Спробуйте уявити, що вчитель постійно вчить по 4 учнів у класі, а в інший час займається домашнім господарством і городами (саме так зазвичай відбувається на селі). Йому не дуже то й треба вивчати нові методики, вчитись працювати з групами і використовувати нові інтерактивні технології." Ніяк не можу зрозуміти, що хотів сказати автор статті, адже 90-95% українських вчителів думають не про підвищення своєї кваліфікації, а про те, як прогодувати сімю на той мізер, що платить держава. Повірте, що якби вчитель не думав про виживання (маю на увазі мав достойну оплату праці), він би із задоволенням вчився і експерементував, освоював нові технології і різнопланово розвивася. Нажаль, сучасний стан освіти такий, що кожен справді думає як вижити, а політики і чиновники, в тім числі і МОНу радісну звітують про покращення у всіх сферах.
задовбали своїми реформами
Черговий злив багна на вчительську голову. Звідки така статистика ЗНО? В нашій сільській школі протягом 3 років лише 2 учні не здали українську мову, 80% випускників навчаються у ВуЗах, більшість з яких на бюджеті. Не гребіть всі школи під одну гребінку, бо в міських проблем не менше ніж у сільських. Якщо є нормальна інфраструктура, дітей можна возити до опорної школи то звісно чим більше учнів у класі тим цікавіше буде навчатися (тим хто хоче навчатися), але з нашими "крутими " дорогами, коли діти вимушені вставати о 5 00, щоб не спізнитися на автобус, взимку зачасту перемітає, що по 2-3 дні взагалі не навчаються - це навряд чи підвищить якість освіти...
Елеонора
Треба визнати. На освіті справді хочуть економити. Велика кількість шкіл - це перш за все колосальні витрати на електроенергію, паливо, різні матеріали. Крім того зарплата. Якість навчання учнів ніколи не підвищеться при збільшенні наповнюваності класів. Звичайно дороги, паливо, погодні умови нікого не цікавлять. Після створення опорних шкіл, все буде перекладено на місцеву владу. Повірте - ця ідея абсурд.
Роман Перожишин
Опорні школи створені на базі районних шкіл питання не вирішують, бо кількість дітей в довколишніх школах досить низька. І все проводиться для того щоб "що в середньому за навчання одного учня в Україні" ставало як найменше! То нехай новим законопроектом дозволять проводити уроки в спортивних стадіонах, тоді вартість навчання одного учня буде вимірюватись копійками!!!!
василь
бред директор повинен займатися тільки навчальною роботою, тоді чим зайняті заступники?, завгосп без контролю і підтримки наремонтує і дахи і меблі.... директор повинен контролювати все і за все відповідати тоді порядок буде. а уроки вести я б йому заборонив . або вчитель або директор треба вибрати.
действительно бред
Для василь: Тогда пусть ваш директор пишет отказ от часов. Зачем действительно принудиловки. А если набирает, догда пусть исполняет госстандарт.
Елеонора
Для василь: Це до якої міри повинен бути зайнятий директор щоб за тиждень - це 8,7*5 ( 40, 35) не мати часу провести свої 6-9 уроків? Якщо це дійсно є тягарем, тоді будь-ласка віддавайте своє навантаження тим педагогам, які будуть виконувати навчальну програму. І велике прохання. Не пишіть таких дурниць.
Коментувати
вчитель
як би фінансували сільську школу, то і у дітей було б більше шансів бути в ногу з часом. Хоча, мої діти началися в нашій школі, добре здали ЗНО , і добре на бюджеті навчалися в інституті
Вчитель
Хто писав цей " бред"???? Вони мають поняття де відкрили школи. Вже є результат!!!Вчителі на 100% залишилися ті самі. Питання вони стали коаще вчити дітей, а чого раніше чього не робили

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!