Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Закон "Про освіту" можуть доопрацьовувати до весни
Закон "Про освіту" можуть доопрацьовувати до весни

Доопрацювання проекту закону «Про освіту» щонайменше триватиме до кінця лютого – початку березня наступного року

Закон "Про освіту" можуть доопрацьовувати до весни

Закон "Про освіту" не повинен насаджувати суспільству 12-річну освіту в нереалістичні терміни, а його доопрацювання  щонайменше триватиме до кінця лютого – початку березня наступного року. Про це сказав перший заступник голови комітету ВР з питань науки і освіти Олександр Співаковський під час засідання робочої групи з доопрацювання законопроекту.

За його словами, перед профільним комітетом та робочою групою з доопрацювання законопроекту стоїть завдання допрацювати проект Закону "Про освіту" до другого читання. Загалом законопроект доопрацьовуватимуть 86 осіб.

"Ми маємо вирішити декілька важливих питань, а саме: прийняти спільні для нашої групи принципи роботи над законопроектом, погодити графік нашої роботи, визначити найбільш вразливі моменти законопроекту, що потребуватимуть нашої особливої уваги", - зазначив Співаковський.

"Хочу зазначити, що за нашими попередніми оцінками доопрацювання цього проекту потребуватиме чимало часу. Щонайменше робота буде тривати до кінця лютого – початку березня наступного року. Може, комусь це буде здаватися багато, комусь – не дуже, але для ретельності роботи ми мусимо взяти цей час і використати його якомога продуктивніше", - сказав депутат.

Він наголосив, що вже зараз комітет має більше 1000 пропозицій до законопроекту.

"Хочу зазначити, що робоча група не є закритою. Ми будемо залучати й інших експертів за напрямками. З деяких міністерств, зокрема Міністерства оборони, охорони здоров`я, ми ще чекаємо пропозицій" - зауважив перший заступник голови комітету ВР з питань науки і освіти.

Він також висловив переконання, що попри позитивність і інноваційність нових норм законопроекту, частина з них є дискусійними. Зокрема, це стосується структури та термінів здобуття загальної середньої освіти, сертифікації вчителів, механізмів фінансування освіти, механізмів управління на окремих рівнях і науково-методичного забезпечення освіти тощо.

"12-річна загальна середня освіта. Це складне питання, яке поки що не знаходить достатньої підтримки в суспільстві. Закон має бути таким, щоб не обмежувати розвиток загальної середньої освіти, у тому числі і збільшення кількості років навчання, якщо визріє серйозна потреба у цьому. Але він також і не повинен насаджувати суспільству 12-річну освіту в нереалістичні терміни. Нам необхідно, щоб умови для реформ були закладені, але не відбулося ламання системи насильницьким способом", - наголосив Співаковський.

Освіта.ua
08.11.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Serg Kvark
Очень старый анекдот из системы освиты: "Учитель, который знает и умеет - воспитывает человека. Учитель который знает, но не умеет, тот учит. Учитель, который не знает и не умеет - учит, как надо учить" Вот это наши методисты и чиновники. Пока мы не разберемся в том, что и зачем мы делаем с государством, какое государство строим, попытки "одеть европейские рубашки" на школу, на армию, на бизнес не будут рнезультативными и успешными. Ученых много - умных нет.
Накипелов
...2227 року. Якось так!!!
Юлия
Без підвищення зарплатні Вчителя всі ваші реформи - це перевдягання дирявих шкарпеток із правої ноги на ліву та навпаки. Ваші реформи нікому не потрібні, вчителі з вашим "управлінням освітою" нещасні, тількі й розмов, що нічого їсти та нічим платити за житло , ось усі ваші реформи, так і запішіть собі на лобі, реформатори!
Про реформу
Старша школа повинна існувати тільки, як багатопрофільний ліцей. Тоді бідні діти зможуть отримати хоч якусь спеціалість.
Анна Карплюк
схаменіться! досить вже доопрацьовувати!!!! щорічне передруковування підручників, зміни програм, об’єднання шкільних дисциплін і т.д. ЗАВАЖАЄ навчанню та вихованню учнів (свідомого громадянина). Ви хоч пару місяців пропрацювалиб у школі!!! - зрозуміли б, що ніякого полегшення чи розгрузки вчителя не відбувається. Учні в повній мірі не отримують хочаб базових знань з основних дисциплін (не говорю вже про інші) у зв’язку з постійним "ДООПРАЦЮВАННЯМ". Зробіть один раз, але ЯКІСНО і на декілька років!!!
Юлия
Для Анна Карплюк: А краще вони б вже нічого й не робили, а пішли геть і НЕ ЗАВАЖАЛИ. Як не було в нас директора пів року - ніхто не заплакав, як пішов наш завуч на місяць у відпустку - ніхто й не помітив. Як зняли нашого голову районо - ніхто й не побачив.
Коментувати
вчитель
Ніякого 12-річного навчання. Цього не хочуть ні батьки, ні діти! Та й у державі "фінанси поют романси". Для чого це робити? Зробити те, що є у Європі. Та ми ж не в Європі. Ми в Азії. Бо ж тільки там можливо тим, хто біля корита мати такі статки, які має наша "еліта". Що стосується зменшення навантаження при більшій тривалості навчання, то ми це проходили, коли переходили з 10-річного навчання на 11-річне. І що - так буде безкінечно? Батьки і діти не хочуть сидіти за партами 12 років. А для держави їх бажання і мотивація є головним показником!!!
Українська вчителька
Сьогодні директор зібрала й видала новий план "ко двору" на завтра: за свій рахунок зробити фото класу (формат А-3) і композицію, бо, бачте у працівників сг господарства професійне свято і потрібно перед входом у їх залу щось виставляти... У мене питання: а сг працівника на моє професійне свято за 25 років чому нічого не виставляли ? А фото таке зараз коштує шаленні гроші, а у мене залишилося 200 грн. до авансу. Як тут не лаятися???
сога
Сизифов труд. Тратятся деньги, время уходит, при смене рук-ва, начнется все сначала... Думайте, паны, пани...Кому это надо?
Pasha23
Впору згадати байку про Ходжу Насреддіна, котрий обіцяв навчити грамоті осла. Ось вам, бабуся і Юріїв день...
олена
Коментар Співаковського - це відкат від реформи. Це голос бюрократії, яка розуміє, що за нового Закону про освіту вона буде непотрібною, бо при автономії шкіл ні методкабінети, ні УО,ні ДОН у такому вигляді. як зараз, потрібні не будуть нікому. Не вірте, що Співаковського турбує 12 чи 11 років учитися дитині. їх усіх лякає АВТОНОМІЯ шкіл. чим же вони будуть годуватися і ким керувати, відчуваючи себе "володарями гори"? подивіться на сьогоднішні школи, які саме УО ЗАВАЛИЛИ нікому непотрібними безглуздими паперами. вони живуть і хочуть жити за принципом "Я начальник - ти дурак". Причому дураки тут всі: учні, батьки, вчителі і адміністрація теж, бо у неї НЕМАЄ НІЯКИХ ВАЖЕЛІВ ОПИРАТИСЯ цим псевдозаконотворцям УСІХ рівнів. Працюю в школі 30 років, гіршого стану в школах, ніж зараз, не знаю. у нашому міському методкабінеті - 7 осіб, з яких глибокі пенсіонери, що школи не бачили вже десятки років. подіставали інструкції Радянського Союзу і шлють папери на десятках сторінок з обов’язковою звітністю про...
вчитель
Для олена: Пані Олено! Я хотів би бачити Вас і таких як Ви вчителів у школі без методичних порад методистів, яких Ви так ненавидіте. О тоді було б "хто в ліс, а хто по дрова". А те, що люди пенсійного віку розсилають, як Ви кажете, зайві папери, то це не їх забаганка. Над ними є керівники, які це вимагають. Тут я з Вами згоден!
Українська вчителька
Для вчитель: Я з вами, шановний, не згодна! У моєму педагогічному зростанні (можливо, не такому вже й великому, як у вас) методисти ніякої позитивної ролі не відіграли! Вони завжди з негативно налаштованими "фізіономіями" вишукують якісь мінуси у роботі (тобто, не допомагають, а інспектують). Інколи доходить до анекдотичних ситуацій, що, навіть, зам.директора переходить на мій бік (а ми далеко не друзі вже 20 років). Навіщо тримати такий штат інспекторів (адміністрація школи, дійсні інспектори "гороно"та, власне,ці перли-методисти)? Одна працює методистом у нашому метод.кабінеті, що й дня не працювала в школі, закінчила заочно пед.університет, а чоловік-працівник міліції(3 роки тому цей орган ще звався так). Спрацювали зв’язки і, о чудо, вона починає вчити вчителів з 20-річним стажем методики викладання предмету у школі! Це що? Це як називається? І таких прикладів, повірте, не мало......А паперову тяганину потрібно закінчувати! Вчитель-від слова ВЧИТИ, а не клерк на "побігушках"!
Коментувати
Василий Шмындрук
Необхідне уточнення. До весни ЯКОГО РОКУ? Але хіба якісний закон "Про освіту" можуть скласти кабінетні клерки радянського секонд-хенду, що працювали педагогами при пізньому Брежнєві? Питання ще в тому, чи вони дійсно ними працювали.
До Білого
З такими зарплатами реформу втілюватимуть тільки прибирельницi.і то тільки по п’яні
Владимир Белый
До речі, чому у країнах з 5 - 6 мільйонів населення збірні з футболу значно сильніші ніж у нас попри наші 42 млн? А тому, що тамтешні ліцеї мають як мінімум два і більше футбольних поля, а достатньо дорослі ліцеїсти мають лише 26-28 годин уроків на тиждень з 10-ти предметів і ВІЛЬНИЙ для розвитку час. Потім університетський спорт і з цієї когорти любителів професійний спорт має постійну якісну підпитку. Я вже не кажу, що студенти ВНЗ вважають для себе ганебним списувати, бо ж ВСІ пройшли якісну ліцейську підготовку через програми поглибленого вивчення цілого циклу профільних для себе та й країни дисциплін.
Владимир Белый
Сутність блоків 1 та 2 у тім, що можна взяти за основу принцип "Критерієм істини є практика" і щодо гіпотетичної для нас ідеї (у сотнях країн це давно працююча успішно практика) трирічних ліцеїв застосувати підхід ПІЛОТНОГО ПРОЕКТУ - надати законодавчу можливість до створення новітніх вкраплень існуючої мережі закладів тим колективам педагогів та контингенту учнів/батьків, які забажають перейти на навчання після 9-го класу до новітніх ТРИРІЧНИХ профільних ліцеїв. Прецеденти у нас вже були, коли навпаки у деяких закладах створювалися класи, які навпаки вчилися на рік менше і замість 11-го класу отримували атестат вже після номінального 10-го. Номінального, бо насправді тоді вчилися не 11-ть, а лише 10-ть років з причини "перескоку" через четвертий клас.
Владимир Белый
2029 рік рано??? БЛОК ДРУГИЙ - ...Ми знаємо, що як раніше, так і тепер багатьом не до вподоби запровадження, наприклад, ЗНО. Попри спротив, а воно не тільки вистояло та втрималося, а й розвивається. І все завдяки масовій підтримці населення. Так і з впровадженням профільних трирічних ліцеїв: як тільки випускники 9-х класів та їхні батьки побачать, що у нових ліцеях вже з 2018 року започатковуються нові навчальні плани (максимум 8-10 предметів замість 21-го), будьте певні – нікого З НИХ не треба буде агітувати чи переконувати - на ТАКІ ліцеї очікуватиме БУМ та МАСОВА народна підтримка не менша ніж маємо щодо ЗНО. Народ не настільки сліпий, щоб не бачити як від впровадження профілів бажаних для старшого віку залежить і якість освіти, і подальший особистісний успіх молодої людини -http://osvita.ua/blogs/51792/
за реформу
Для Владимир Белый: Підтримую 3-річну старшу школу вже з 2018 року. Це має бути саме ліцей, а не ПТУ, як зараз є в проекті Закону. Учень має спробувати себе в різних видах діяльності і вибрати своє.
Коментувати
Владимир Белый
2029 рік надто рано??? БЛОК ПЕРШИЙ - ... як вже було раніше нова хвиля заміщень у владі використає обіцянки про відміну рішення «паперєдніков», їх знову підтримають якби виважені представники очікувань суспільства на «справжні зміни». Коло замкнеться і українська освіта так і лишатиметься з прокремлівською моделлю початкової школи розтягнутої на 11-ть років, тобто з моделлю освіти, котра всіх здобувачів освіти сприймає виключно як школярів ОДНОГО закладу. АЛЬТЕРНАТИВА Вона у тім, щоб «приготувати шампанське» і ризикнути поєднавши вже у 2018 році ЗНО для 9-х класів з принципово новим набором учнів до 10-х класів як виключно до трирічних академічних/професійних ліцеїв та коледжів. У такому випадку автоматично спрацює перехідний механізм «естафети» високого кадрового потенціалу від теперішніх вчителів вищої категорії, що працюють за програмами поглибленого вивчення окремих предметів до того нового ядра молодих вчителів, що будуть здатні її прийняти на гідному рівні.
Несколько слов
Для Владимир Белый: Пусть тогда берут в 1 клас с 5 лет. И вся проблема решается. Кроме того надо действительно отменить "видзнакы" и "медали". Просто отмечать грамотами как в остальных классах. Если о 3 годовой старшой школе. Почему не 9-11 клас. 8 клас и базовое среднее образование. Кто запрещает так сделать? Нам главное - поднять интерес учеников к учебе.
Коментувати
какой бред
Не уничтожайте то что есть!!!!!!! Закон который теперь действителен просто требует изменений. Вот и все. Кроме того несколько других документов. Основной из которых "Положение об атестации". Там только одна тупость. Нужны критерии для каждой категории и педзваний. Надо прекратить явление "продавания". Кроме того нужно создать АК 4 уровня. То что делают ИППО с ДОН просто аукцион. Надо позволить университетам тоже проводить КПК. Это позволит навсегда устранить монополию институтов. Будет неплохо бакалавра уровнять к специалисту. А магистратура - научний уровень. Это позволит им присваивать категории. Самое основное. Изменение структуры ВНО. Почему не ДПА контрольная, но в условиях которые создают на ВНО. Отмена кучу бумажной роботы, так называемых олимпиад и конкурсов, где результаты извесны до самого проведения. Вы морально давите и заставляйте не верить системе.
osin
Зверніть увагу на продовження діяльності методочної служби.
треба так
Для osin: "діяльності методичної служби". Або бездіяльність. В цілому відділи освіти тільки заважають нормальній роботі шкіл. Туди приходять тільки ті, котрі себе не змогли реалізувати як учителі. Їх дійсно там не треба. Котрий методист брав участь у 3 етапі "Учитель року"? Деякі навіть у 2 не брали. Вчать тільки, як давати хабарі.
Як вже дістало
Цей апендицит давно треба видалити всі це розуміють тільки нічого не змінюють кому вигідно тримати цю армію методистів які тільки придатні вимагати нікому не потрібну звітність
Коментувати
Вчитель
Начніть нарешті реформу із вчительської зарплати. Кожне реформування освіти веде до зубожіння освітян і приниження професії вчитель
Співбесідник
Для Вчитель: Підтримую думку колеги.Чому реформи в поліції розпочалися з суттєвого підвищення заробітної плати,а реформи в освіті з сертифікації,об’єднання предметів,скорочення навантаження.Все це веде до знищення професії вчителя як такої.
Вчитель
Тому що вчителі у перважній більшості совки. Вони настільки залякані адміністрацією, що в принципі не готові відстоювати свої права. Погомонять тихенько між собою іна цьому все.
Татіус
Не ображайте колег! Це залежить від самих педагогів. "Один в полі не воїн". На всі 100% підтримую Співбесідника. Дійсно, спочатку необхідно піднести авторитет вчителя у суспільстві і розпочинати потрібно саме з цього. Школу і вчителя згадують у двох випадках: коли шукаю винного і коли піднімають заробітну плату (на копійки).
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!