Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Освітяни проти об’єднання шкільних предметів, - заява
Освітяни проти об’єднання шкільних предметів, - заява

Частина представників педагогічної спільноти виступає проти об'єднання трьох шкільних предметів

Освітяни проти об’єднання шкільних предметів, - заява

Ідея інтеграції україноцентричних дисциплін, зокрема української мови, української та зарубіжної літератур, є нищенням національної системи мовно-літературної освіти. Про це йдеться у відкритому зверненні, що підписано представниками науково-педагогічної спільноти та громадськості, до міністра освіти Лілії Гриневич.

Звернення, за твердженням його підписантів, викликано планами МОН об’єднати українську мову, українську та зарубіжну літературу в один шкільний предмет.

"Вважаємо, що ідея інтеграції цих предметів, що видається як перспективна освітня новація з опорою на досвід європейської (зокрема, польської) школи, фактично є нищенням національної системи мовно-літературної освіти. Глибоко переконані, що під час гібридної війни, спрямованої на підрив української державності та деморалізацію нашої спільноти, інтегрувати чи об’єднувати (себто в будь-якому випадку, скорочувати) ідеологічно важливі україноцентричні предмети, що мають стати надійним фундаментом національної безпеки України, категорично не можна!", - йдеться у зверненні.

Автори зазначають, що предмети українська мова, українська та зарубіжна література безпосередньо формують світогляд національно свідомої особистості, її національну картину світу, сприяють вихованню патріотичних почуттів, дають відповідь на важливі питання: "Хто я? Де мій дім? Кого я люблю?".

"Усі три вищеназвані предмети є вельми важливими у вихованні української молодої генерації третього тисячоліття. Так, оволодіння державною мовою на належному рівні сприяє вирішенню питання об’єднання країни й позбавляє ворога, що використовував мовну карту як привід для війни, потужного засобу маніпуляції масовою свідомістю наших громадян. Для вирішення питання вкрай важливо мати самостійний мовний курс із достатньою кількістю навчальних годин", - йдеться у зверненні.

Також підписанти звернення зазначають, що вивчення української літератури окремим предметом та у взаємозв’язку з курсом української мови, посилює дієвість останнього в оволодінні учнів мовленнєвими навичками, грамотністю, творчим та аналітичним мисленням, а предмет «Зарубіжна література» не тільки розширює обрії володіння рідною мовою, але й дає можливість через "інше" ("чужу культуру") глибше пізнати "своє" ("рідну культуру"), побачити й осмислити її світовий контекст.

"Будь-який варіант об’єднання вищезазначених шкільних предметів, на наше глибоке переконання, є недоцільним, оскільки призведе до погіршення якості мовно-літературної освіти, втрати цілої низки життєво важливих компетентностей учнів та зведе нанівець потужний потенціал цієї тріади у вирішенні суспільно важливих і вкрай актуальних для України завдань", - наголосили автори звернення.

Повний текст звернення

 

Освіта.ua
07.11.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталія
Категорично - проти! Хіба треба пояснювати. Скільки нових гарних українських авторів? Треба популяризувати українську літературу, щоб увесь наш народ знав про талановиту прогресивну літературу. Зарубіжна література має на життя одноосібно. Хіба треба доводити очевидні речі?
Тетяна Гонта
Як вчитель української мови та літератури, голова шкільного осередку громадської організації "Просвіта" висловлюю спільне занепокоєння вчителів шкіл Рівного з приводу об`єднання предметів "Українська література" і "Зарубіжна література", оскільки внаслідок цього знизиться рівень національно-патріотичного виховання, втратиться стрижень української національної освіти, роспорошаться важливі національні основи рідної літератури, що призведе до втрати відчуття належності до української ментальності, забуття своїх коренів і зрештою втрати знань як з української літератури, так і з зарубіжної. З нами протестують проти прийняття цього хибного рішення і члени наших родин.
Бочкарьова Олена Романівна
Суспільство переживає кризу національної самосвідомості, втрату найважливіших моральних та духовних цінностей, які сформувалися на тлі тотальної корупції на всіх рівнях. Підростаючому поколінню, як ніколи, потрібна "терапія" у вигляді конкретних життєвих прикладів, які й зможе дати повноцінний курс гуманітарних дисциплін,які існують в існуючих навчальних планах. Я думаю, що є цілий ряд предметів в варіативній частині, які можна безболісним шляхом інтегрувати.
pasufik
Через 20 років моя донька поступила вчитися на той самий економічний факультет, на якому я вчився у свій час. Кількість предметів збільшилася на 40% за рахунок дроблення існуючих. Зроблено це лише з однією метою- збільшити кількість годин для викладацького складу та кількості заліків. Комерціалізація освіти принесла стільки шкоди, але ніяк не підвищила якість навчання. Чи потрібно об*єднувати українську мову з літературою? Якщо ми вчимо мову лише щоб вміти читати очевидно , що ні. Але якщо хочемо навчити учня сприймати літературу як шедевр людського інтелекту, навчити насолоджуватися її музикою та багатством барв - варто подумати,
Наталія Петрівна
Категорично проти подібної інтеграції. Т. Шевченко як у воду дивився: «Добре, брате, Що ж ти такеє?» «Нехай скаже Німець. Ми не знаєм». Отак-то ви навчаєтесь У чужому краю! Німець скаже: «Ви моголи». «Моголи! моголи!» Золотого Тамерлана Онучата голі. Німець скаже: «Ви слав’яне». «Слав’яне! слав’яне!» Славних прадідів великих Правнуки погані!
Любов
Категорично ПРОТИ такого рішеня щодо об"єднання предметів. Якась чортівня! З якого дива? Нехай доведуть необхідність у цьому. Тишком-нишком все вирішили. Не бувати цтьому!!!!!
Февронія Василівна
Категорично проти такого об’єднання. 300 років нищили українську мову і новітні псевдопатріоти в лиці Л.Гриневич можуть знищити її у 21 тисячолітті одним розчерком пера. Вчителі української мови відчули, що сьогоднішня молодь починає відчувати нарешті своє національне коріння, українська національна ідея дає свої результати дякуючи плідній роботі фахівців з української мови та літератури.
Олена Миколаївна
Цікаво було б знати, чи дійсно 1) колегія МОН, яка має вирішити долю мови і літератур, вже призначена і навіть прискорена, попри явно неоднозначну реакцію фахової та громадської аудиторії; 2) ініціатори і рупори скандальної цієї інтеграції та відповідальні працівники МОН свідомо відмовилися брати участь у круглому столі, де їм запропонували "живцем" подискутувати з опонентами; 3) розпорошення теми інтеграції мови і літератур по різних опціях сайту osvita.ua і розміщення позитивних матеріалів у першому ряду доступа користувачів, а обговорюваного тут звернення - лише всередині блоку "Середня освіта - реформа..." не є випадковим? Можливо, хтось краще обізнаний надасть інформацію з цих питань. Дякуємо.
stepan
Автор книги, находящийся за границей - это зарубежный автор. Но книгу автора переведенную на язык твоей страны и, находящуюся у читателя в его руках называть "ЗАРУБЕЖНОЙ", считаю не логично. Эту ошибочную точку зрения надо исправить. Вопрос: произведения эмигрантов - как к ним относиться? Гоголь, Шевченко, .... Думаем...и вывод...
Ирина Ткач
Для stepan: тото факту перекладу і наявності перекладдача і його інтерпретації ви не визнаєте? а ви, вибачте, спеціаліст? чи усе-таки у нас вирішують усе ті, хто думає, що він усе знає?
Коментувати
Вчитель не мовник
Потрібно визнати, що для розвитку країни потрібно розвивати технічні дисципліни: математику, фізику, інформатику. Подивіться Корея, Китай та ін країни, які піднялися з колін. Потрібні сильні інженери, програмісти, конструктори. Мову та літературу більшості людей потрібно знати по мінімуму: грамотно писати, висловлювати свою думку, бути ознайомленим з частиною творів. Хто за чашкою кави хоче показати великі знання літератури - бібліотека і Google на поміч! А то вчите поглиблено літератури, виховуєте патріотів, але чомусь 99% хлопців не хочуть іти служити в українську армію, платять колосальні гроші, щоб відкупитися. Скільки ховалися від мобілізації, щоб не захищати неньку Україну? 80% молоді готові сьогодні покинути Україну. Патріотизм потрібно виховувати, піднімаючи економіку, нормальний рівень життя! Ні вишиванками, ні патріотичними словами патріотизм не виховаєте!
Уляна
Для Вчитель не мовник: авжеж, якщо інтегрувати мову та літератури, наступгого ж дня всі кинуться вчити математику та фізику))
вчитель
Для Вчитель не мовник: Для розвитку країни потрібно ще розвивати духовність, культуру і піднімати мораль. А то вчите поглиблено математику та інформатику,а де ж нові винаходи, ріст економіки?Зважаючи на ваш,пане,коментар припускаю,що ви закінчували школу у 90 -роки або й пізніше. Тому, напевно, щось у школі недочитали. А мову людині потрібно знати не по мінімуму.а так,як і математику, і фізику,і хімію,і історію. До речі я - теж вчитель не мовник.
Вікторі
Для Вчитель не мовник: Біда наша в тому, що звикли перекладати з хворої голови на здорову.Якщо тільки МИ, вчителі літеартури, виховуємо патріотів і тільки з нас за це питають, як і за те, що Ми ще й відповідаємо за армію, мобілізацію і т.і. - то й результат відповідний! Виховувати патріотів має й держава, суспільство,країна,сім"я!А якщо тільки вчитель літератури 2 уроки на тиждень - то й результат не вражаючий!Тільки вчитель не мовник може говорити, що грамотно писати, висловлювати свою думку - це по мінімуму!
Коментувати
SAD
Те, скільки тут вчителів, які захищають ідею збереження окремих предметів, говорить про те, що ви можете тільки в на дивані сидіти і критикувати владу, а вийти на страйк вам слабо?
Марія
Для SAD: Ні, не слабо! Ми обдумуємо це і будемо робити це, якщо таки не будемо почути!
Коментувати
Жанна Клименко
Переконана, що 78 % голосів проти інтеграції, які зараз бачимо на екрані опитування, говорять самі за себе. Принаймні вони показують, що переважна частина небайдужих до цієї справи людей, бачать майбутнє за трьома самостійними курсами - української мови, української літератури і зарубіжного письменства. І це й не дивно - бо всі вони є конче важливими, по-перше, для побудови міцної Української Духовної Стіни, яка захищатиме нас від зовнішнього ворога, а по-друге, для формування особистості з планетарним мисленням, відкритої до світу і зацікавленої в його мирному процвітанні.
Викладач ВНЗ
Дискусія яскраво відображає різні точки зору і різні підходи до заявленої проблеми. Однак посилання на репетиторів-халтурників, вчителів-хабарників, управлінців-конформістів не дають коректної картини. Адже існують і працюють також висококласні репетитори-аси індивідуального підходу, вчителі-ентузіасти та навіть чиновники з ідеями і совістю. Те, що вчителька вашої дитини їй не подобається - не аргумент на користь знищення предмета. Уявляєте, як вона працюватиме із потрійним навантаженням... Цікаво інше: хто, яким чином, за якими принципами формував робочу групу, котра розробляє проект, що нам намагатимуться нав`язати. Чиї це делегати? Чиї інтереси вони представляють? Саме тут зерно істини. Відповівши на це питання, зрозуміємо, на яких позиціях стоїть керівництво МОН і що насправді воно збирається робити. І наскільки можна вплинути на процес. Чи усе вже вирішено, а обговорення - лише спосіб випускання пари? Не хотілося би брати участь у подібних маніпуляціях...
інтеграції - ні!
Для Викладач ВНЗ: У більшості ті самі запитання.Хоча багато людей відповідь знають.Група працює на базі Львівського інституту післядипломної педагогічної освіти,отже,більшість членів - звідти.
Коментувати
Ірина Юріївна
Поштовхом до змін в нашій Державі стало бажання йти в Європу, оскільки ми розділяємо її цінності і прагнемо жити інакше! Але як же можна йти туди, куди не знаєш? Саме зарубіжна література формує в учнях розуміння європейських та світових цінностей, дарує всесвіт! Візьміть будь-яку країну і ви побачите, що в ній плекаються свої особливості освіти, і Франція, Германія, Польща, Фінляндія ПИШАЮТЬСЯ саме СВОЄЮ системою освіти і не калькують її у сусідів! Чому ж ми хочемо зруйнувати те унікальне, що ми напрацьовували 25 років Незалежності? Невже правильно викинути на смітник історії унікальний предмет? Невже правильно позбавити наших дітей повноцінної рідної літератури? І, можливо, програму варто розвантажувати не за рахунок основних предметів гуманітарного циклу, а за рахунок перевантаженої варіативної частини?
Викладач ВНЗ
Для Ірина Юріївна: підтримую, але це проблема не лише освіти. Освіта просто болісно відображає те, що відбувається у країні в цілому. Прагнучи калькувати суспільство споживання, ринкову конкуренцію, моду, форми спілкування тощо ми нині заходилися калькувати й те, що має наших дітей до цього підготувати. Це не дивує. Дивує, що все це відбувається під гаслами плекання національної мови, культури і свідомості.
Коментувати
Вікторі
Жодна з європейських держав, приклад яких нам тут наводять, не перебуває у стані гібридної війни з агресором, який протягом багатьох століть намагався знищити й викорінити українців, їхню мову, їхню культуру настільки, що, на жаль, стан титульної нації більше схожий в наш час на стан нацменшини! Тому зникнення окремих предметів, що носять горду назву "українська мова" й "українська література", неможливе й не на часі! Невже це незрозуміло?!Окрім того, чому ми весь час маємо когось мавпувати?!
Вікторі
Типовий навчальний план для ЗНЗ з навчанням українською мовою для учнів 5 класу включає 13 предметів, для учнів 8-го 18 предметів. В жодному з класів нема 30 предметів!! Серед них для оптимізації і зменшення гранично допустимого навантаження учнів є основи здоров"я (1 година в кожному класі), його зміст інтегрується в курс біології, думаю, так і було раніше; повернути кількість уроків фізичної культури з 3-х до 2-х у кожному класі, як і раніше; зменшити кількість уроків трудового навчання з 2-х до 1-го, залишивши його у 5-му, 6-му класах, натомість трудове виховання дітей перекласти на сім"ю; не збільшувати кількість уроків інформатики до 2-ох, починаючи з 8-го класу; вилучити окремий курс "художня культура", оскільки його зміст дублює матеріал з кількох предметів: музичного та образотворчого мистецтв, всесвітньої історії та літератур. Це те, що реально можна зробити для розвантаження учнів. Якщо хотіти розвантажити насправді, а не вдавати реформування і вигадувати біціклі!
вчитель
Уже інтегрували в один предмет мистецтво музику і образотворче мистецтво - в ре6зультаті діти не співають і не малюють. Тому припускаю,що після об’єднання мови і літератури,учні не будуть ні писати,ні читати.
ПРОТИ!
Для вчитель: АБСОЛЮТНО ВІРНО! АЛЕ ХІБА Ж ТІ, ХТО ПРОПОНУЄ ІНТЕГРАЦІЮ, ЗНАЮТЬ ІСНУЮЧІ ПРОБЛЕМИ ШКОЛИ? ВОНИ БАЧАТЬ ЛИШЕ ТЕ,ЩО ХОЧУТЬ БАЧИТИ. З ВИСОТИ СВОЇХ ПОСАД. З ВІДСТАНІ ЧУЖОГО РОЗУМУ, ЯКИЙ НАМ ЗА ПРИКЛАД СТАВЛЯТЬ.
Коментувати
Ольга Денисюк
Категорично проти! Як до такого можна було дійти?! Тоді треба перекреслити багатовікову боротьбу наших поколінь за рідну мову, літературну спадщину. Дай Боже, здорового глузду не допустити цього.
Anna
А почему все решили что объеденение значит сокращение количества часов? Может просто литературу и язык будут изучать вместе, но количество часов при этом останется тем же.
Мама
Якщо об’єднувати мову і літературу, то діти не будуть знати ні одного предмету, ні іншого, приберіть зайві предмети, такі, як основи здоров’я у старшій школі. Зробіть профільне навчання після 9 класу, хай учні оберуть самі які предмети їм потрібні для вступу і нехай діти вчать їх для вступу і здачі ЗНО. 2 години мови і літератури для підготовки до ЗНО у школі це дуже мало, а у спеціалізованих школах англійської мови 5 годин на тиждень. Тому наші діти краще знають іноземну мову, а не рідну. дитячий мозок не може сприймати майже 30 предметів у старшій школі. Чому ми не бережемо здоров’я своїх дітей. Люди з Міністерства подумайте над цим питанням!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!