Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Освітяни проти об’єднання шкільних предметів, - заява
Освітяни проти об’єднання шкільних предметів, - заява

Частина представників педагогічної спільноти виступає проти об'єднання трьох шкільних предметів

Освітяни проти об’єднання шкільних предметів, - заява

Ідея інтеграції україноцентричних дисциплін, зокрема української мови, української та зарубіжної літератур, є нищенням національної системи мовно-літературної освіти. Про це йдеться у відкритому зверненні, що підписано представниками науково-педагогічної спільноти та громадськості, до міністра освіти Лілії Гриневич.

Звернення, за твердженням його підписантів, викликано планами МОН об’єднати українську мову, українську та зарубіжну літературу в один шкільний предмет.

"Вважаємо, що ідея інтеграції цих предметів, що видається як перспективна освітня новація з опорою на досвід європейської (зокрема, польської) школи, фактично є нищенням національної системи мовно-літературної освіти. Глибоко переконані, що під час гібридної війни, спрямованої на підрив української державності та деморалізацію нашої спільноти, інтегрувати чи об’єднувати (себто в будь-якому випадку, скорочувати) ідеологічно важливі україноцентричні предмети, що мають стати надійним фундаментом національної безпеки України, категорично не можна!", - йдеться у зверненні.

Автори зазначають, що предмети українська мова, українська та зарубіжна література безпосередньо формують світогляд національно свідомої особистості, її національну картину світу, сприяють вихованню патріотичних почуттів, дають відповідь на важливі питання: "Хто я? Де мій дім? Кого я люблю?".

"Усі три вищеназвані предмети є вельми важливими у вихованні української молодої генерації третього тисячоліття. Так, оволодіння державною мовою на належному рівні сприяє вирішенню питання об’єднання країни й позбавляє ворога, що використовував мовну карту як привід для війни, потужного засобу маніпуляції масовою свідомістю наших громадян. Для вирішення питання вкрай важливо мати самостійний мовний курс із достатньою кількістю навчальних годин", - йдеться у зверненні.

Також підписанти звернення зазначають, що вивчення української літератури окремим предметом та у взаємозв’язку з курсом української мови, посилює дієвість останнього в оволодінні учнів мовленнєвими навичками, грамотністю, творчим та аналітичним мисленням, а предмет «Зарубіжна література» не тільки розширює обрії володіння рідною мовою, але й дає можливість через "інше" ("чужу культуру") глибше пізнати "своє" ("рідну культуру"), побачити й осмислити її світовий контекст.

"Будь-який варіант об’єднання вищезазначених шкільних предметів, на наше глибоке переконання, є недоцільним, оскільки призведе до погіршення якості мовно-літературної освіти, втрати цілої низки життєво важливих компетентностей учнів та зведе нанівець потужний потенціал цієї тріади у вирішенні суспільно важливих і вкрай актуальних для України завдань", - наголосили автори звернення.

Повний текст звернення

 

Освіта.ua
07.11.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ходос Леся Василівна
Я ЗА об’єднання української та зарубіжної літератур, історії, географії та художньої культури в ОДИН інтегрований предмет за умови грамотної інтеграції, на який буде відведено ДОСТАТНЮ кількість годин і який зможе ЦІЛІСНО дати учням уявлення про певну добу чи період з усіх можливих ракурсів (питання кваліфікації вчителів). Але я категорично ПРОТИ об’єднання української мови з будь-яким іншим предметом. Також я ПРОТИ об’єднання української мови і літератури на ЗНО в ОДИН предмет. Українську літературу варто об’єднати з зарубіжною, а мову здавати як окремий предмет. Володіти державною мовою хоча б на базовому рівні має кожен громадянин, у той час як глибоке знання літератури потрібне в майбутньому лише обраним професіям. Яку життєву компетенцію в середньостатистичного громадянина сформує вміння визначати ознаки імпресіонізму у творчості Коцюбинського чи віршові розміри? А грамотно без помилок оформити будь-який документ - зовсім інша справа! ІНТЕГРУВАТИ і РОЗДІЛЯТИ потрібно грамотно!
mod
Об’єднання мови і літератури варто зробити хоча б для того, аби привести те, чого вчать у школах, у відповідність до ЗНО. На ЗНО іспит з української мови і літератури вже давно об’єднаний.
Олександр
Украинское образование катится непонятно куда. Из украинского языка делают культ, несмотря на то , что язык это всего средство кумуникации и единственный критерий на каком языке ты говоришь это то понимает ли этот язык твой собеседник. Литература это действительно всего инструмент отдыха и никакой взаимосвязи с патриотизмом не имеет (иначе почему если у нас 80% гуманитариев то уклонистов 90+%) Объединения физики, химии и биологии это вообще бред. Ибо, во-первых, каким должен быть универсальным учитель чтоб преподавать эти три дисцыплины на высоком уровне. Во-вторых, у этого чудо-учителя будет колоссальная нагрузка чтоб полностью покрыть современные требования. В результате может получится погоня за тема зайцами
Сергей Лимонов
Для Олександр: вивчи хоча б одну мову нормально Олександре! кумуникация- це клас!
Юрій
Для Сергій Лимонов:Ну до чого тут цей дурний коментар?Зрозуміло ж,що це хибодрук.Якщо важко зрозуміти текст і написати доречну відповідь-краще не пишіть
Коментувати
Юрій
Ось і правильно.Я взагалі вважаю,що діти мають читати те,що хочуть.Ну я ще можу зрозуміти заоохочення в 4 класі,проте аж ніяк не в 9.Більш того,багато кто переконаний що художні книги розвивають людину,але я вважаю,що це такий же спосіб відпочинку як гра у футбол чи перегляд фільму.Хочеш будти розвинутим-читай навчальну літературу.Художні книги розумнішим не зроблять.
Lesja
Українська література- це менталітет нації, а якщо його знищити, то яке майбутнє у нас?
Виктория Гуськова
Чому саме ці предмети? Чому не об*єднати, наприклад, природничі дисципліни, які краще засвоюються у взаємозв*язку?
Роман
Для Виктория Гуськова: Природничі теж планують об’єднати- хімію, біологію,географію,фізику та екологію з астрономією. Залишиться виключно основи здоров’я та громадянська освіта
Коментувати
Українська мова!
Пишіть,що хочете,ніхто нікого не почує,бо все йде до знищення української освіти.
Марія
Будучи викладачем як української, так і зарубіжної літератури, абсолютно впевнено можу сказати, що подібна інтеграція не буде ефективною, бо, урізаючи кількість годин, ми зменшемо час, який діти проводять із книгою (про наслідки можна дізнатися в Р.Бредбері "451 градус за Фаренгейтом"), знищемо можливість більш глибоко пізнати українську літературу, культуру, що не зміцнить патріотизм у душах молоді, заберемо шанс отримати гідні знання із зарубіжної літератури - одну із складових духовного та культурного розвитку, самоідентифікації...Ці два предмети є основою для есе на ЗНО та міні - прикладами для особистого життя. Література - дзеркало народу. Якщо ми хочемо йти в Європу, то треба відчути її душу. А щоб не загубитися в ній - треба мати свою! За умови подібної реформи українська освіта ніколи не стане брендом!
Колір життя
Для Марія: Бути для пшеків, чехів і т.д. не потрібно читати, мислити, аналізувати!! Там потрібна дешева робоча сила! Цього наша мінестриня ))) і домагається!
Quo Vadis
Марія - "знищЕмо"? Колір життя - "мінЕстрИНЯ"? Перед тим як доводити недоцільність об’єднання предметів, варто довести що Ви самі хоча б знаєте ту мову і ту літературу. Про те, що хтось ще й викладач - окрема тема.
Anna
У меня лично украинская литература отбила какое либо желание читать. Да и Анна Каренина в 10 классе тоже так себе. Дети в 15 лет читают Гарри Поттера и голодные игры, а не мировых классиков. И жизнь 40-ка летних селян никого не интересует (а большая часть украинской литературы как раз о селе). По возрасту и интересам нужно литературу подбирать
Коментувати
Вікторія
Проти такої реформи. Учні на уроках із зарубіжної літератури пізнають культуру інших країн і роблять певні висновки.
Любов Кулєшова
Світова література важливий і цікавий предмет. Його люблять і діти і батьки! Зарубіжна література знайомить з надбанням людства. Предмет є досягненням Незалежої України! Заоубіжна література - ісорія і культура, традиції і звичаї народів світу. Найкращі зразки художнього слова увійшли до програми курсу. А те , які завдання виконують учні на уроках дає можливість розвивати усні і письмові мовні здібності; творчу уяву. Переоцінити важливість даного курсу неможливо!
Что изучать?
Те,кто составил программу по литературам... Не хочу никого обидеть,но многое из того,что изучают дети в школьном курсе-не то. После школы я лично открыл для себя совершенно другие книги и подумал: и почему их не ввели в школьный курс? Проведите сами эксперимент: спросите 7-9 классиков сейчас,летом-что они запомнили и что им понравилось. Услышите всё...
MartaM
Безглузда ідея. На жаль, не можу примусити себе висловитись більш толерантно. Мова - це основа і засіб мислення, форма існування та збереження культури, спосіб отримувати та передавати знання. Розуміння структури рідної мови це одна з важливих передумов легкого вивчення іноземної. Література- це окрема дисципліна. Думаю, що можна змінювати наповнення предмету, тобто що саме саме дітям слід читати у школі, можливо слід вивчати менше теорії літературознавства, а більше заохочувати дітей до розуміння сили і можливостей Слова, читання для задоволення та самоосвіти, вчити прагнути до цієї самоосвіти, але це аж ніяк не замінить розвитку логічного мислення та навичок аналізу, які повинні формуватись під час вивчення граматичної структури мови.
Кармелюка
Для MartaM: оці соплі наших філологів вже насточортіли! Не було сотні років Зно , не було інститутів мови ,горе - вчених, які паразитують на мовних проблемах і скиглять , залякують що не буде ім заробітку, годин і все пропаде!! Не пропало і не пропаде мова! Прилипали на тілі України ! Гнати поганою мітлою! Із - за Вас молодь ненавидить рідну мову!!
Остогидли вся кармелюки!
Для Кармелюка: Звісно, філологи - це святі люди, які мають харчуватися святим духом, повітрям, і їм не потрібні гроші, тому й перейматися за скорочення годин їм теж не варто... Набридли ці "псевдопатріоти" на кшталт Кармелюки, які весь час закидають вчителям про ті нещасні години... Йдіть в школу попрацюйте, посидьте на невисоку зарплатню, і тоді ми подивимося на ваші скиглиння. Я думаю, що вони будуть зовсім інші.
Коментувати
Тетяна Ніколайчук
Це якась антиукраїнська диверсія. І зарубіжна література повинна бути окремим предметом, тому що так формується світогляд справжнього представника світової спільноти
Лариса
Суть реформи, яку проводить пані міністерка Гриневич в освіті,- українську націю перетворити на умпа-лумпів для Європи, які за какао-боби будуть виконувати всю чорну роботу на теренах Європи. Виникає питання: скільки і від кого пані Гриневич отримує за це замовлення?
Таня
Суть реформ - поглиблибити прірву між бідними і багатими за рахунок обмеження доступу до якісної освіти. Зарубіжна література як елітарна складова освіти буде викладатися у приватних закладах освіти. Це дикий капіталізм. Так шляхом реформ узаконюють інтелектуальне рабство для наших дітей, онуків. І хай не розказують казок про інтеграцію.
DHP
Для Таня: я проти відміни зарубіжної літератури, але не розумію до чого тут інтелектуальне рабство. Діти або читають або ні. Це ніяким чином не залежить від доходів. Читають діти на дозвіллі зазвичай саме зарубіжну літературу. Звісно не підручники, а просто книги, кому що більше подобається. А наявність в програмі певних кних не говорить про те, що діти знайомі з ними не лише з критики. Я, наприклад, ніколи не любила Шекспіра , можливо ми просто не спроможні оцінити його "слог" оскільки вивчаємо в перекладі, але любила Чапека. Не оцінила "Майстра і Маргариту" та шовіністичні київські розповіді Булгакова, але із задоволенням читала Чехова. Предмет зарубіжна література не привчає до читаття (ти або читаєш або ні) і не взмозі полюбити твори які хтось вважає шедеврами, як наприклад серіальщика Толстого, він просто є додатковим навантаженням на дітей
Ольга
Предмет зарубіжна література надихає дітей ЧИТАТИ різні книжки, адже ми вивчаємо такі чудові твори, що діти хочуть прочитати і інші книги письменника. В мене так завжди: прочитали Е.По один твір, а потім море вражень від інших, прочитаних після ознайомлення з письменником саме на уроці зарубіжної.
Таня
Для DHP: Яким же треба бути... недалекоглядним. До чого тут читають чи не читають діти (українську, біологію чи зарубіжну і т.д.) Вони МОЖЛИВІСТЬ мають долучитися до світових надбань, бути всебічно розвиненими. Нині вони може й не читають, але УЯВЛЕННЯ мають. Прийде час і прочитають. Це не боротьба за години, а за світ-огляд.
Коментувати
Альона
Проти! Мова - це наука. Література - це мистецтво. Що за оксиморон вони там намагаються створити??? А об’єднання української літератури зі світовою-зарубіжною - узагалі злочин проти українського учня! Ми ПОВИННІ вивчати свою національну духовну спадщину, не плутаючи її зі спадком інших народів! Тисячолітті утисків - а все на ті ж граблі наступаємо!
Галина
Для Альона: ніяка це не наука , а народна спадщина,а ви її Вбиваєте, заробітчани , підлі!!!
Коментувати
Наталія
Категорично - проти! Хіба треба пояснювати. Скільки нових гарних українських авторів? Треба популяризувати українську літературу, щоб увесь наш народ знав про талановиту прогресивну літературу. Зарубіжна література має на життя одноосібно. Хіба треба доводити очевидні речі?
Тетяна Гонта
Як вчитель української мови та літератури, голова шкільного осередку громадської організації "Просвіта" висловлюю спільне занепокоєння вчителів шкіл Рівного з приводу об`єднання предметів "Українська література" і "Зарубіжна література", оскільки внаслідок цього знизиться рівень національно-патріотичного виховання, втратиться стрижень української національної освіти, роспорошаться важливі національні основи рідної літератури, що призведе до втрати відчуття належності до української ментальності, забуття своїх коренів і зрештою втрати знань як з української літератури, так і з зарубіжної. З нами протестують проти прийняття цього хибного рішення і члени наших родин.
Бочкарьова Олена Романівна
Суспільство переживає кризу національної самосвідомості, втрату найважливіших моральних та духовних цінностей, які сформувалися на тлі тотальної корупції на всіх рівнях. Підростаючому поколінню, як ніколи, потрібна "терапія" у вигляді конкретних життєвих прикладів, які й зможе дати повноцінний курс гуманітарних дисциплін,які існують в існуючих навчальних планах. Я думаю, що є цілий ряд предметів в варіативній частині, які можна безболісним шляхом інтегрувати.
pasufik
Через 20 років моя донька поступила вчитися на той самий економічний факультет, на якому я вчився у свій час. Кількість предметів збільшилася на 40% за рахунок дроблення існуючих. Зроблено це лише з однією метою- збільшити кількість годин для викладацького складу та кількості заліків. Комерціалізація освіти принесла стільки шкоди, але ніяк не підвищила якість навчання. Чи потрібно об*єднувати українську мову з літературою? Якщо ми вчимо мову лише щоб вміти читати очевидно , що ні. Але якщо хочемо навчити учня сприймати літературу як шедевр людського інтелекту, навчити насолоджуватися її музикою та багатством барв - варто подумати,

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!