Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Громадськість обговорила візію нової школи
Громадськість обговорила візію нової школи

Побудова партнерських стосунків між учнем, вчителем і батьками - пріоритети реформи

Громадськість обговорила візію нової школи

Компетентнісний підхід та побудова партнерських стосунків між учнем, вчителем і батьками є пріоритетами реформування української школи. Про це йшлося під час громадського обговорення Візії нової української школи, що відбулось у Міністерстві освіти і науки. 

Зокрема, представники громадськості обговорили зміни української школи, що пропонує закон “Про освіту”, напрацювання експертних груп та концепцію, запропоновану Національною академією педагогічних наук. Ініціатором обговорення стала громадська рада при Міністерстві освіти і науки.

За словами міністра освіти Лілії Гриневич, в процесі обговорень для МОН головним є визначення акцентів, базових напрямків, в яких постане Візія нової української школи.

“Візія має пояснити людям, куди ми хочемо прийти, якою має бути ця нова українська школа. Коли ми зрозуміємо принципову різницю між тим, що є, і що ми хочемо отримати, ми розумітимемо скільки років нам потрібно, щоб цього досягти, та які етапи ми можемо виокремити на шляху до цієї мети”, - наголосила Лілія Гриневич.

На думку члена Громадської ради при МОН Тетяни Нанаєвої, школа, вчитель і учень мають бути рівними партнерами.

"Свобода і відповідальність у стосунках між ними повинні лежати в основі нової концепції", - зазначила вона.

Учасники обговорення також наголосили на важливості компетентнісного підходу при побудові нового змісту освіти та навчанні українських школярів. Зокрема, на їх думку, школа має давати освіту для життя, допомагати розвивати індивідуальні здібності.

Компетентнісний підхід орієнтований не на процес, не на накопичення фактів, а на результат: навчання має сформувати у дітей здатність практично діяти, застосовувати отримані знання, вміння і навички в життєвих ситуаціях.

Також, в рамках обговорення, представники громадськості проаналізували сильні та слабкі сторони шкільної освіти, можливості та загрози, що існують сьогодні в умовах реформування освіти.

“Дуже важливо, щоб після того, як свою візію сформують науковці, до обговорення була залучена громадськість, без цього жоден документ не може бути успішним. Результати обговорення передадуть експертній робочій групі. Усі бажаючі зможуть ознайомитись з нашими напрацюваннями на сайті http://nus.edutransform.org“, - додала Голова Громадської ради при МОН України Галина Усатенко.

 Довідково: в Рекомендаціях Європарламенту та Ради ЄС визначено 8 основних компетентностей, які мають бути сформовані через освіту, необхідні кожній людині для особистого становлення і розвитку, активного громадянства, соціального включення та зайнятості: cпілкування рідною мовою (усне та письмове);  спілкування іноземними мовами; математичні компетентності та базові компетентності з природничих наук та технологій;  цифрові компетентності; здатність навчатися; соціальні та громадянські компетентності;  ініціативність та підприємницькі навички; загальнокультурна грамотність та здатність до самовираження.

 В цих же Рекомендаціях названі навички і вміння, які є важливими для досягнення наведених вище компетентностей: критичне мислення; творчість; ініціативність; вміння вирішувати проблеми;  оцінка ризику; вміння приймати рішення; вміння конструктивно керувати емоціями; вміння співпрацювати в команді.

Освіта.ua
14.06.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Nedolya
Візія, згідно академічного тлумачного словника - це примара. Може краще вживати щось більш матеріальне, а не видумувати нові терміни. Тоді справи підуть на краще.
що?
Тролі! Де б ви підзаробили якусь копійчину як би не було освітянських сайтів?
Ну не надоть
Для що?: классная информация. И комментарий,вовсе уж безодненький мой, пропал. Об идиотизме педагогов, советующих узаконить и выбрать ответсвенных... Смешно до слёз и грустно от души... "Все детки хорошие.Пусть в ВУЗах учатся."А то, что эти детки уже вообще ни черта не соображают - это так. Мелочи жизни. Вот только кто будет обслуживать атомные станции, ремонтировать разбитые дороги и строить дома, которые не развалятся через 15 лет?
Голосzнароду
Для що?: Среди Вашей учительской братвы полно троллей, что бесплатно работают, при чем всю жизнь.
привет!
Для Голосzнароду: именно поэтому пора закругляться. Получать удовольствие от разговоров. И с тобой тоже))
Коментувати
ащореально?
Наші пані міністр купається в словесах:"візія", "компетентність", "концепція" і т.д, і т.п....Ніби набиває собі поважності і значимості. А реально що?
а чого іншого можна чекати
там де хочуть змін, починають з зарплати, там де немає грошей, починається болтологія. Не сумніваюсь, шо результат буде як за Квіта. Все зведеться до бла бла бла
Ну не надоть
Для а чого іншого можна чекати: Квит то как раз и начинал с того, что выдал об отмене балла аттестата. И мои ученики были извещены о подобном, но... НИКТО Квита НЕ поддержал. Мало того, ...
Коментувати
Є. Балов
Чергове переливання з пустого в порожнє, а не обговорення...
Женечка,
Для Є. Балов: собрались тётки,знающие АЛГОРИТМ получения бабла и широкого имени в узком кругу и решили попиариться. Ну пора же понять - пока не будет министром хотя бы такой, как Квит или Вакарчук (те, кто ЗНАЕТ,как ЭТО работает), то никакая тётка,пусть даже широко известная в узком кругу не способна что-то сдвинуть. Они вот уж сколько лет у руля, хоть какого-нибудь поганенького. И ГДЕ их достижения? В смысле - хотя бы какие-то мыслишки по поводу. Или без... (Не будем брать тех нескольких мужиков,которые привыкли к окрикам тёток)
освітянин
Доцільно спочатку обговорити візію Міністерства , щоб у майбутньому не допустити таких казусів , які мали місце в цьому році ! Наприклад , для чого потрібно було витрачати гроші на друкування зошитів для ДПА з іноземної мови , коли там був всього 1 варіант для всіх учнів ? А ЗНО з німецької мови було продубльоване з минулорічного пробного , замінено лише один невеликий текст! Виникає питання , як МОН контролює подібні питання ? А якщо візія Міністерства полягає лише у тому , щоб першокласники почали писати олівцями , то невідомо ,куди зайде освіта !
небайдужий громадянин
чому невідомо? - у церковно - приходську на 4 класи :)))
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!