Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти В Україні розробили Дорожню карту освітніх реформ
В Україні розробили Дорожню карту освітніх реформ

Стратегічна дорадча група при МОН презентувала Дорожню карту освітніх реформ на період 2015 – 2025 років

В Україні розробили Дорожню карту освітніх реформ

Стратегічною дорадчою групою при Міністерстві освіти і науки України розроблено Дорожню карту освітніх реформ на період 2015 – 2025 років, яку вже передано до МОН України. Документ детально описує реалізацію освітньої реформи в Україні.

Автори Дорожньої карти освітніх реформ зазначають, що в її основу було покладено доопрацьовану "Концепцію розвитку освіти України", яка широко обговорювалась наприкінці 2014 – початку 2015 років.

Автори Дорожньої карти освітніх реформ зазначають, що документ є матрицєю освітніх реформ, яка доводить до певного рівня деталізації заходи, необхідні для запровадження реформ, встановлює певні часові рамки, але при цьому залишає простір для постійного доопрацювання, кореляції та доповнень.

Документ містить опис понад двохсот системних дій і заходів, що необхідно виконати для реформування освітньої системи України.

Дорожня карта передбачає, що переважна більшість критично важливих, невідкладних заходів припадає на період 2015 – 2020 років.

Автори Дорожньої карти наголошують, що вже у найближчі роки цілком реально зробити ряд кроків, які забезпечать сприятливе середовище для реалізації усіх завдань реформи та не потребуватимуть значних фінансових витрат.

Зокрема, розробниками визначено кроки, які необхідно здійснити впродовж 1– 3 років.

Отже, автори пропонують оптимізувати функції всіх ланок системи управління освітою, радикально скоротити обсяги звітної документації, реорганізувати МОН України, зменшити контрольно-регулюючі та розподільчі функцій міністерства.

Також розробники Дорожньої карти вважають за необхідне вже найближчим часом трансформувати районні управління освіти в сервісні центри, посилити роль місцевих органів самоуправління та громад в управлінні освітою на рівні районів, посилити роль батьківських і піклувальних рад в управлінні школою, запровадити реальне самоврядування і автономію навчальних закладів.

У системі кадрового забезпечення, на думку авторів дорожньої карти, необхідно демонополізувати систему післядипломної педагогічної освіти, провести дослідження системи педагогічної освіти (якість, ефективність, методи навчання) та оптимізувати її за результатами дослідження, а також запровадити стимулюючу систему професійного зростання вчителів.

Також фахівці рекомендують розпочати перехід до 12-річної середньої освіти, урізноманітнити організаційну і методичну форми здобуття дошкільної шкільної освіти.

У середньо- і довгостроковій перспективі (5 – 10 років ) розробники Дорожньої карти освітніх реформ рекомендують запровадити національний курикулум відповідно до нової структури середньої освіти: "школа – гімназія – ліцей" та запровадити нову систему фінансування середньої освіти за принципом "гроші ходять за учнем".

Також упродовж наступних 5-10 років пропонується оптимізувати мережу шкіл та забезпечити співвідношення "учитель – учень" на рівні 1:15.

Дорожня карта освітніх реформ рекомендує запровадити у середньостроковій перспективі електронне врядування на всіх рівнях освітньої системи та нову систему освітньої статистики, сумісну з міжнародними системами (Eurostat, EMIS, Education at a Glance).

Документом передбачено реформування системи педагогічної освіти та післядипломної педагогічної освіти, впровадження нової системи професійної кваліфікації, професійного зростання та оплати праці в освітньому секторі.

Разом з тим, враховуючи досвід обговорення Концепції розвитку освіти України, розробники Дорожньої карти наголошують на тому, що вона не є директивою.

"Це - робочий документ, який передається до МОН України як детальний план реалізації освітньої реформи, програма дій, що розрахована щонайменше на одне десятиліття", - зазначають автори дорожньої карти.

До Стратегічної дорадчої групи, яка брала участь у розробці документа включено українських та іноземних експертів, представників МОН України, представників неурядових організацій.

"Кожний пункт дорожньої карти потребує детальнішої експертної та громадської дискусії, ретельних розрахунків, оцінки ризиків, залучення ширшого кола профільних спеціалістів, з’ясування громадської думки", - підкреслюють розробники документа.

Докладніше: Дорожня карта освітньої реформи (2015 – 2025).

Освіта.ua
10.10.2015


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
ПАТРІОТ
ЗГАДАЙТЕ СИСТЕМУ ОСВІТИ В РАДЯНСЬКІ ЧАСИ! ЯКІ БУЛИ У НАС ВЧЕНІ, ЛІКАРІ, ІНЖЕНЕРИ! АНАЛОГІВ ІМ НЕ БУЛО У СВІТІ! А ЗАРААЗ ІНТЕРНЕТИ, ТЕЛЕФОНИ І Т П , А СПЕЦІАЛІСТІВ ТАКИХ ТЕПЕР ДУЖЕ МАЛО! УДОСКОНАЛЬТЕ ЇЇ І БУДЕ ВСІМ ЩАСТЯ! ДРУЗІ, А ВИ ЯКОЇ ДУМКИ ПРО ЦЕ?
ПАТРІОТ
ШАНОВНІ РЕФОРМАТОРИ! ПЕРЕСТАНЬТЕ ЗАЙМАТИСЯ ІНТРИГАМИ! ДІТИ ХВОРІ, ЕКОНОМІКА В ЗАНЕПАДІ! ДАЙТЕ ЛЮДЯМ ГІДНЕ ЖИТТЯ , А ПЕНСІОНЕРАМ ЗАБЕЗПЕЧЕНУ СТАРІСТЬ! НЕВЖЕ МИ ТАК ГАРНО ЖИВЕМО, ЩО Є ЧАС НА РЕФОРМИ??
Stefan Korg
В сервисные центры перекочуют те же люди, что были в РУО, а директоров будут выбирать тех, кто лучше содержит здание школы, а учителя - лучшие те, кто хорошо собирает благотворительную помощь с родителей и делает ремонты в кабинетах и носит подарки в РУО и директору. Попечительский совет-просто смешно! Там будут родители, чьим детям (родственникам) делают приличный аттестат или медаль. И дети все это знают!!! Вот откуда растет коррупция, она уже в сознании подрастающего поколения.
третий видит
Для Stefan Korg: потихонечку, помаленечку, прийдём к тому, к чему пришла коллега,решив днями провести родительское собрание 8классников сельской школы,на которе пришла АЖ одна мама по причине сборов дельн.выборчей комиссии.Член её она.Слова коллеги,выданные маме:"Мне жаль детей.Мне даль их времени.Ведь они зря тратят его в школе.ИМ НЕ НУЖНА учёба.Они НЕ хотят ничего делать(за исключением двух работающих детей).Они просто ходят в школу отсижывают свою жизнь,ничего не знают."Мама что? Мама сама еле в школе училась.Выход? И выход есть.Было бы желание у тех,кто формирует этот выход
Коментувати
вчитель
Да, до революції гідності нам всі ці зміни і не снились
Натэл
А ЦК профсоюза образования сообщает, что около 100 тысяч учителей будут уволены в 2016 году... Это тоже стратегия?
ЭТО
опять-таки ЕСТЬ люди,которые СТРАТЕГИЮ ПОДОБНОГО составляли. А если НЕ составляли,то ЗА ЧТО множество научных работников всевозможных СТРАТЕГИЧЕСКИХ институтов и... получали зарплату? И почему ОНИ получали достаточное количество финансов, а школы - НЕТ? Отвечаем НА этот вопрос и думаем о дальше.Огромное количество людей кушали ЗА СЧЁТ других,но результатом их деятельности оказался ПШИК,который есть:"кожен невіглас здобув можливість купити собі вищу освіту."
Голосzнарода
Вчора довелося почути про дуже цікаве економічне явище : вища освіта має особливо престижне значення для особи з низьким рівнем інтелектуального розвитку, і вона зробить багато будь-яких аморальних вчинків, щоб здобути бажане. Фактично через цю поведінкову модель значення вищої освіти серед населення країни за останні 20 років зневілювалось, бо майже кожен невіглас здобув можливість купити собі вищу освіту. Хоча певні верстви населення на цьому добре заробили, проте це завело науково-технічний прогрес в країні в тупий кут.
Бєлий Володимир
Головна проблема якості навчання у школі у тій демотивації до навчання як такого, яка йде від життєвих антиприкладів, про які знають не лише ті дорослі, які отримують дипломи про вищу освіту не навчаючись, а заносячи гроші, не тільки ті дорослі, які ті гроші збирають і не тільки ті керівники в освітній системі, які про це знають, а "голова у пісок", а й ДІТИ!
Голосzнарода
Для Бєлий Володимир: Вчора довелося почути про дуже цікаве економічне явище : вища освіта має особливо престижне значення для особи з низьким рівнем інтелектуального розвитку, і вона зробить багато будь-яких аморальних вчинків, щоб здобути бажане. Фактично через цю поведінкову модель значення вищої освіти серед населення країни за останні 20 років зневілювалось, бо майже кожен невіглас здобув можливість купити собі вищу освіту. Хоча певні верстви населення на цьому добре заробили, проте це завело науково-технічний прогрес в країні в тупий кут.
ЭТО
Для Голосzнарода: опять-таки ЕСТЬ люди,которые СТРАТЕГИЮ ПОДОБНОГО составляли. А если НЕ составляли,то ЗА ЧТО множество научных работников всевозможных СТРАТЕГИЧЕСКИХ институтов и... получали зарплату? И почему ОНИ получали достаточное количество финансов, а школы - НЕТ? Отвечаем НА этот вопрос и думаем о дальше.Огромное количество людей кушали ЗА СЧЁТ других,но результатом их деятельности оказался ПШИК,который есть:"кожен невіглас здобув можливість купити собі вищу освіту."
Голосzнарода
Для ЭТО: Вам не здається, що нік ЄТО звучить зовсім непереконливо? Як до Вас звертатися, "уважаемое Єто"?
Коментувати
Тарас
Робите карту - робіть. АЛЕ ТЕРМІНОВО В ЗУ "ПРО ВИЩУ ОСВІТУ" ВНЕСІТЬ ЗМІНИ В Ч.6 СТ.44 - ПІДРАХУНОК КОНКУРСНОГО БАЛА, БО ВСІ КОНКУРСНІ БАЛИ ВСІХ ВСТУПНИКІВ У 2015 РОЦІ ПІДРАХОВАНІ НЕПРАВИЛЬНО,ТОБТО, ВСІ, ХТО ПОСТУПИВ У ВНЗ У 2015 РОЦІ ПОЗА ЗАКОНОМ( БАЛИ ЗА УСПІХИ І ПІДГОТОВЧІ КУРСИ, СУМА ВСІХ К=1). ТА І В П.4. Ч.5 СТ.44.
Правдоруб
Як вони вже задовбали своїми "розробками" і "дорожніми картами". Щоб вони повиздихали!
шо ж Вы
Для Правдоруб: садист то такой
Коментувати
Капаліка
Дорожня карта реформ з’явилась на рік пізніше Закону "Про вищу освіти". Більш того, вона йому суперечить (в частині плану реформ вищої школи)! Закон "Про освіту" ось-ось буде прийнято, і дуже цікаво, наскільки він буде перетинатись з цією картою? Таке враження, що сама освіта та органи законодавчої і виконавчої влади існують в паралельних світах... В самій карті майже в кожному пункті "інституційна неспроможність", а хто неспроможний, часом не МОН та департаменти освіти? Дуже часто по тексту зустрічаю слово "автономія", знов номінальна?
Родион
Есть школы где директора активно используют метод агрессивной психологии ( есть и такая), сталкивая лбами учителей. Но почему этим занимается министерство. Натравливают учителей на чиновников, мол отчётности много, но посмотрите от кого она исходит, как не от министерства. Уже год дискутируем о методкабинетах и ОИППО, ну и что изменилось? А теперь пусть погрызутся пенсионеры с молодыми учителями. Divide et impera (разъединяй и властвуй) - вот основной принцип нашего руководства.
Голосzнарода
Для Родион: Їх навчили царствувати.
Коментувати
Голосzнарода
О а чинновники з відділів освіти тепер будуть проти, бо втратять місця наживи. Хоча, чинвник, який працює вже десь 20 років, під собою вже вибудував міцну ієрархічну корупційну піраміду.
Олекса Позняк
Для Голосzдурки: Будут преобразованны в сервисные центры!!!!!! Ты читать умеешь? Кто после уроков попрётся в эти сервисные центры совещаться если в иннете можно найти всё? Будут дальше грузить конкурсами, ничего не делать и пенсию госчиновника получать. Супер реформы...
Голосzнарода
Для Олекса Позняк: Ну не розумно буде всі старі протерті кадри переводити в сервісні центри, тоді успіху від подібної реформи не буде.
konrad
Для Олекса Позняк: Возможно не поняли, "сервисный центр" необходим для сокращения чиновников в аппарате РОНО, ГОРОНО, ... Как на призводстве, что машины заменили людей.
Коментувати
а меня вот что зацепило:
среди разработчиков ВСЕХ предложений (не одного десятка лет) НЕТ обычных учителей самых обычных школ из самых разных мест Украины.И не только школ-ведь мнения работающих в ПТУ,коледжах,даже колониях - ОТСУТСТВУЮТ. То есть ДА, работа проволится грандиозная, но несколько однобокая.Вот, делюсь увиденным
Голосzнарода
Для а меня вот что зацепило:: Реформи мають проводити ті, хто має загальне бачення покращення умов функціонування галузі, а не ті, хто декілька десятків років вариться в лайні, і воно його задовільняє, бо сам їсть те лайно, воно вже й у вуха і очі позалазило, затьмарило білий світ; а найбільший стимул для подібних старожилів - побільше оточуючих затягнути в те лайно, щоб самому не так образливо було виконувати брудну справу.
ДА Вам то откуда известно,
Для Голосzнарода: ЧТО видят люди на местах?))Те,кто живёт ЛИШЬ на зарплату,видят значительно больше,чем некоторым думается.Далее,те,кто,как им кажется,видить БОЛЬШЕ? находящихся "в глубинке" НЕУЖЕЛИ они не в том же дерьме варятся? Вот не следует это отрицать.
и,кстати,
Для Голосzнарода: ведь и ТАМ существует значительный УСПЕХ.Вот только проблема в том,что ЭТИ лди считают свой успех обычным делом,но вовсе не чем-то из ряда вон выходящим)/Поискать бы таких людей и такие школы-ПТУ-коледжи-и даже лдей,работающих с БУДУЩЕЙ ОСНОВНОЙ массой населения
Коментувати
галина
Реформи...реформи..реформи... А коли шановні будете думати про учня як дитину??? Підручники в кінці семестру , навчання з електронних версій ...А хто за інтернет платити буде? Батьки ледве кінці з кінцями зводять щоб нагодувати та одягнути.А коли, шановні , переглянете деякі ще "радянські" нормативи, от як наповнюваність класів? Ви вважаєте нормально в класі сьогоднішніх діточок гіперактивних 30-35? Навіть щоб вивчати по підгрупах рідну мову треба не менше 28, а коли ми навчалися поділ був (російської та іноземної) в класі де навчалося 24 учнів .Що ж ви , шановні, знищуєте все на своєму шляху , щось дійсно потрібне не впроваджуєте? Прикро, дуже прикро , що нація вироджується ...
Голосzнарода
Для галина: Наприклад 100 років назад в цих краях освіта була прерогативою лише обраних; в багатьох азіатських, африканських країнах багато людей і сьогодні не отримують освіти. Тим паче в Україні ніхто не закриває школи і не забороняє вседоступність освіти, а суспільство, я думаю, вже давно змирилось з тим, що сучасна традиційна українська школа все одно дає рівень знань і вихованості дітям нижче середнього.
N
Для Голосzнарода: Вы вообще что-нибудь читаете кроме комментариев? Посмотрите хотя бы заголовки статей "В Украине до конца года планируется оптимизировать 550 школ".
Голосzнарода
Для N: Ви помилились статтею.
Коментувати
Natalya Levitska
Бла-бла-бла. Бла-бла-бла-бла-бла-бла-бла....(((((( Ось тут - реальні пропозиції http://interview.komarovskiy.net/intervyu-doktora-komarovskogo-informagentstvu-forum.html
совесть
До змісту статті. Цей документ довго чекали. Є! Від стовпчика "Ризики" віє холодом і певним розчаруванням авторів (позитив - реально оцінюють ситуацію). Не дивно, знову реформи в освіті випереджатимуть ті реформи, що повинні дати гроші на реформування освіти?! (Ну як не згадати впровадження ЗНО і закон про вищу освіту)... Але вимальовується стратегічний план реформування освіти, і ще не вмерла надія на синхронізацію дій в економіці...
Олекса Позняк
Для совесть: По чём нынче платят за строчку щенячьего восторга? Квит платит? Или совсун обслуживает?
совесть
Для Олекса Позняк: Ну что Вы так расстроились? Уже готовите предложения для усовершенствования документа? Нет? Не читали? А, мимо проходили...
Олекса Позняк
Читал, я не расстраиваюсь.За державу обидно.Время уходит а настоящие реформы и не думают начинаться. Уволить пенсионеров - это реформы? Ну давайте уволим всех лысых. И сразу начнётся : правильно, знал я одного лысого, полный идиот был- нет неправильно -у меня лысый кум, очень умный мусчина. На таком уровне у нас реформы. Беда наша не в том что учитель старый, а в том что МОН, АПН абсолютно развратили ученика.Никакой ответственности ни за учёбу ни за дисциплину. Недавно случай у коллеги :подошёл детина 11 классник, стал над учителем, плюнул ему на пиджае и сказал: С наступающим днём учителя! И что ? А ничего.Беседы провели, в дневник записали, в объяснительной оболтус написал: пошутил. Родители не пришли. Ну не бегать в школу из-за учителя. В суд подать? Позовна заява 600 долларов, + адвокат за каждое заседание 500 возьмёт.Ну ладно, школьник идиот, а вот те которые в министерстве не идиоты что создали такую систему и лечат её увольнением пенсионеров
Коментувати
ВРЯТУЙТЕ ВІД ДИРЕКЦІЇ "ХУНТИ"
Скільки можна. Профорієнтація буває і примусовою. У Полонській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Хмельницької області, де директорую Валентина Лапець все відбувається під сталінським контролем, їй нічого не буде, бо колишній очільник школи Фасоля тепер Директор Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА. Сама Лапець йде у депутати і пропагує українське, коли минулі роки неодноразово підтримувала регіоналів, на Майдані не була, зате керувати вміє. Слідкує за всім дуже суворо, не дає продихнути, одні дурнуваті документи дає писати, ше й до всього експлутує учнів. В школі завжди сабантуї, за призові місця може очі видерти і всім працівникам районо сраку гарно лиже і має купу грамот на день вчителя. Думає що влада буде вічною у її руках. Ну а якщо треба колектив посварити, то також вміє, має власних шестірок. Таких тіки туалети підмітати, а не в директори!
Глухий
Для ВРЯТУЙТЕ ВІД ДИРЕКЦІЇ "ХУНТИ": Майдануй далі та скочи,можливо щось вийде
Голосzнарода
Для ВРЯТУЙТЕ ВІД ДИРЕКЦІЇ "ХУНТИ": Насправді справедливість в суспільстві - це одна із найважливіших економічних категорій, без якої суспільство не зможе продуктивно існувати. Справедливість може бути лише універсальною, ніхто не може трактувати її на власний розсуд і в свою користь. Хто це робить, порушує один із вселенських законів існування людства, він обовязково понесе за це покарання рано чи пізно. Якщо Ви не маєте реальних доказів про корупційну діяльність такої особи чи порушення нею закону, то шукайте такі та предявляйте в компетентні органи, або ж змиріться і терпіть.
Коментувати
Родитель
"Реформаторы", мутит уже от ваших "реформ": вы обо всем подумали, только забыли,что дети, их родители и учителя - живые люди. Все это было бы смешно, когда бы не было так грустно... Но интуиция подсказывает,что здравый смысл, как правило, побеждает, и страна вас таких "умных аж страшно!" терпеть долго не будет. Помните о пружине, которая бесконечно сжиматься не может...и все будет хорошо.
Голосzнарода
Для Родитель: Терпіння - це одна із християнських чеснот. Зміни, це завжди неприємно, але зміни завжди невідворотні.
cкептик
Морально, по - христиански сталкивать пенсионеров и молодых По - христиански сталкивать пенсионеров и молодёжь ПО- ХРИСТИАНСКИ СТАЛКИВАТЬ ПЕНСИОНЕРОВ И МОЛОДЁЖЬ?МОРАЛЬНО? 7
Коментувати
Олекса Позняк
Верной дорогой идёте товарищи!!! -сказал Ленин. Только не в ту сторону - ответил Позняк

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!