Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Програма "Шкільна бібліотека"
Програма "Шкільна бібліотека"

Читання - це віконце, через яке діти бачать, пізнають світ і самих себе, - В. Сухомлинський

Програма "Шкільна бібліотека"

Мета та завдання проекту

  • Створення сприятливих і комфортних умов для організації навчально-виховного процесу, розвитку комплексного навчально-методичного забезпечення предметів.
  • Створення позитивного іміджу бібліотеки через пошук сучасних, найбільш привабливих для читача форм популяризації книги, реклама бібліотеки, а також послуг, які пропонує бібліотека.
  • Удосконалення системи організації відкритого доступу читача до різноманітних джерел інформації.
  • Повноцінне задоволення потреб учасників навчально-виховного процесу в навчальній, довідковий і науково-популярній літературі, забезпечення її різноманітності.
  • Удосконалення системи робити шкільної бібліотеки в напрямі використання інформаційних технологій, роботи з електронними носіями інформації.
  • Своєчасне надання учням і вчителям доступу до потрібної інформації, удосконалення досвіду під час аналізу інформаційних потреб, задоволення освітніх індивідуальних запитів, інтересів.
  • Проведення заходів із залученням літератури, що сприяє збагаченню життєвого досвіду учнів і передачі культурних цінностей.
  • Співпраця з учителями у формуванні системного підходу до роботи з інформацією з їхніх предметів, щоби з перших років навчання у школі пошук і використання ІР-технологій стали повсякденною практикою в житті кожного учня.
  • Допомога учителям та учням у ознайомленні з кращими друкованими й аудіовізуальними матеріалами з усіх галузей знань.
  • Спільна робота учнів і вчителів у проведенні класних заходів із застосуванням різних носіїв інформації; уроків - із використанням ресурсів центру.

Організаційні заходи з реалізації проекту

Реклама бібліотеки:

  • візитка;
  • буклет «Азбука бібліотеки»;
  • альбом «Історія шкільної бібліотеки»;
  • конкурс стіннівок «Наша шкільна бібліотека»;
  • путівник «Як знайти дорогу до книги».

Систематизація фонду за тематичними інформаційними блоками:

  • «Наука виграє, коли її крила розкуті фантазією»;
  • «У природу з добром іди»;
  • «Звичне та незвичне»;
  • «Здоров'я людини - щастя»;
  • «Поетова слава над світом»;
  • «Дзвони минулого - шляхи майбутнього»;
  • «Стати людиною, бути людиною, разом із народом своїм, Україною!»;
  • «У нове століття з новою освітою»;
  • «Мистецтво - чарівне вікно у світ»;
  • «Материнська ніжна мово!»;
  • «Будемо щасливі та вдячні рідній землі»;
  • «Книги, які знають усе».

Організація напрямів роботи бібліотеки:

  • створення та вдосконалення ДБА бібліотеки;
  • вивчення читацьких інтересів;
  • робота з бібліотечним фондом;
  • виховання культури читання;
  • краєзнавча робота;
  • популяризація літератури;
  • інформаційний сервіс.

Робота з учнівським колективом:

1) максимально повне задоволення потреб і запитів:

  • індивідуальні бесіди;
  • анкетування;
  • картотеки виконаних тематичних і фактографічних довідок;
  • картотеки незадоволеного попиту;
  • інформація попереднього замовлення «У вас - питання, у нас - відповідь»;
  • аналіз читацьких формулярів;
  • ознайомлення з навчальними планами та програми;

2) інформування учнівського колективу:

  • рекомендаційні покажчики;
  • групові рекомендаційні списки;
  • індивідуальні рекомендаційні списки;
  • інформаційні куточки;
  • дайджести;
  • інформаційна підтримка предметних тижнів;
  • популяризація періодичних видань;
  • тематичні картотеки;
  • виставки;

3) інформування педагогічного колективу:

  • індивідуальне інформування адміністрації, керівників методичних об'єднань;
  • дні інформації;
  • інформаційний вісник;
  • огляди нових надходжень;
  • тематичні добірки «Я іду на урок...»;
  • виставки надходжень;
  • інформаційно-методичний куточок.

Формування основ інформаційної культури:

  • інтегровані уроки (спільна робота з учителями-предметникками);
  • виховні години (спільна робота з класними керівниками);
  • курс за вибором «Основи інформаційної культури» (10-й клас);
  • бібліотечні уроки (1-3-й класи, 5-9-й класи);
  • бібліографічний куточок «Бібліографія - ключ у країну знань»;
  • інформаційні вітрини;
  • самостійна робота учнів у читальному залі шкільної бібліотеки.

Поповнення бібліотечного фонду:

  • передплата за рахунок державного бюджету;
  • обмінні фонди з Парламентською та освітянською бібліотекою;
  • акція «Подаруй бібліотеці книгу»;
  • акція «Юним читачам від випускників»;
  • клуб цікавих зустрічей;
  • співпраця з міською літературною студією «Криниця» та видавництвом «Українська ідея»;
  • спонсорська допомога;
  • розробка тематичних папок-досьє.

Перспектива

1) Повноцінне задоволення інформаційних потреб учнів, доповнення шкільної бібліотеки нетрадиційними бібліотечними послугами:

  • виготовлення ксерокопій;
  • доставка оригіналів і копій документів користувачам;
  • виставки реферативних журналів;
  • інформація про бібліотечні фонди через мережу Інтернет;
  • видача абонентам аудіо-, відеодокументів.

2) Генералізація інформаційної функції шкільної бібліотеки, інформатизація її структурних елементів, організація роботи з позиції соціально-етичного маркетингу.

3) Розробка нової концепції діяльності шкільної бібліотеки, перетворення її на шкільний бібліотечно-інформаційний центр:

  • центр інформаційної інфраструктури школи;
  • базу для різноманітної післяурочної роботи учнів і учителів;
  • осередок самоосвітнього та суспільного життя мікрорайону.

4) Створення умов для широкої комунікації між учнями та вчителями різних шкіл, науковими центрами й установами.

Автор: С. Бакал

Освіта.ua
05.06.2006


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!