ДПА-2022: визначено перелік шкільних іспитів для учнів

Міносвіти визначений перелік предметів, з яких буде проведена державна підсумкова атестація

ДПА-2022: визначено перелік шкільних іспитів для учнів

Міністерством освіти визначений перелік предметів, з яких у 2021/22 навчальному році буде проведена державна підсумкова атестація учнів, які завершують здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти.

Відповідний наказ підписаний міністром освіти Сергієм Шкарлетом.

Документом визначено, що наступного навчального року учні 4-х та 9-х класів складатимуть шкільні іспити письмово у своїх закладах освіти.

Учні, які наступного навчального року завершують здобуття повної загальної середньої освіти, проходитимуть ДПА у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Перелік предметів ДПА у 4-му класі (2021/22 навчальний рік)

Випускники, які завершують здобуття початкової освіти складатимуть такі випускні іспити:

1. Українська мова (оцінювання результатів з української мови та читання).

2. Математика.

3. Мова національної меншини або мова корінного народу (у класах з навчанням або вивченням мови національної меншини чи корінного народу на підставі заяви одного з батьків або законних представників за рішенням педагогічної ради закладу освіти, затвердженим наказом керівника закладу освіти).

Перелік предметів ДПА у 9-му класі (2021/22 навчальний рік)

Випускники базової середньої освіти складатимуть 3 письмових іспити, що проводитиме заклад освіти:

1. Українська мова.

2. Математика.

3. Один із навчальних предметів зі списку (за рішенням педагогічної ради закладу освіти, затвердженим наказом керівника закладу освіти):

1) біологія, всесвітня історія, географія, зарубіжна література, іноземна мова (відповідно до освітньої програми закладу освіти), інформатика, історія України, основи правознавства, українська література, фізика, хімія – для учнів класів з українською мовою навчання, у яких не вивчається мова національної меншини чи корінного народу;

2) біологія, всесвітня історія, географія, література, іноземна мова (відповідно до освітньої програми закладу освіти), інформатика, інтегрований курс "Література", історія України, мова національної меншини, мова корінного народу, основи правознавства, українська література, фізика, хімія – для учнів класів з навчанням або вивченням мови національної меншини.

Перелік предметів ДПА у формі ЗНО. 11 клас (2021/22 навчальний рік)

Випускники, які завершуватимуть здобуття повної загальної середньої освіти (профільної загальної середньої освіти) складатимуть іспити у формі зовнішнього оцінювання.

1. Українська мова.

2. Математика.

3. Історія України або іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька мова*) (за вибором здобувача освіти). Здобувачі освіти, які для проходження державної підсумкової атестації вибрали третім навчальним предметом історію України, можуть вибрати четвертим навчальним предметом іноземну мову і навпаки. Здобувачі освіти, які вибрали третім навчальним предметом одну з іноземних мов, можуть вибрати четвертим навчальним предметом іншу іноземну мову.

4. Один із навчальних предметів зі списку: історія України, іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька мова), біологія, географія, фізика, хімія (за вибором здобувача освіти). Здобувачі освіти, які відповідно до освітньої програми закладу освіти вивчали навчальний предмет «Природничі науки», можуть вибрати один з таких навчальних предметів: біологія, географія, фізика, хімія.

5. Мова національної меншини чи корінного народу. Для здобувачів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти мовами національних меншин чи корінних народів або вивчають таку мову (на підставі заяви одного з батьків або інших законних представників та за рішенням педагогічної ради).

Освіта.ua
22.07.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Оксана
Поясніть,будь ласка,чи впливає результат зданого тесту IELTS на оцінювання чи проходження ДПА/ЗНО з англійської мови
Надія Анатоліївна
Щодо зно з англійської- зрозуміло, що треба вчити і знати, знадобиться, але... Підручник за держкошт не навчать того, що вимагається під час зно. Абсурд, але без репетиторів не можна її вивчити у простій, так би мовити, не спеціалізованій школі, де годин обмаль для такого рівня і підручники- ганьба!!!
Анатолій
Для Надія Анатоліївна: Надія, а точно проблема лише у підручниках (відмиванні держзамовлення) та недокомпетентних вчителях, жорстко обмеженних тими самопалами? Чи все-таки у небажанні діджитальних дітей знайти потрібне прямо в інтернеті і скачати будь-які підручники з любої країни майже за два століття? Хоч із Гарварду, з Лондону, Москви, Токіо чи Дубаі - без проблем, була б хоч крихта бажання.
Ім'я
Что вы сейчас говорите, в школе должны даваться определенные знания, если учитель и выделенные учебникине могут систематизировать обучение, то о чем может быть речь, сейчас большинство не могут этого сделать самостоятельно, и для этого и нужна школа очнись
Коментувати
Лидия
Немає нічого страшного в перевірці знань з будь-якого предмету в будь-якій формі. Тести мають передбачати знання інформації, яка не виходить за межі підручника. Слід пам’ятати, що школа дає, насамперед, навички мислення. Тому, ДПА має бути виключно в межах загальних знань, які дитина може отримати в школі без залучення до додаткових занять і репетиторів. Тоді як ЗНО може бути напрямлене на виявлення поглиблених знань з необхідних для вступу дисциплін. Тести не повинні демонструвати зверхність їх авторів, вони мають утверджувати дітей в своїх здібностях. Зароджувати в них впевненість у собі, сіяти бажання самовдосконалюватись, прагнення до інтелектуального росту. Нинішні тести навпаки викликають страх, розпач, зневіру, мають руйнівний вплив на здоров’я ще не сформованого дитячого оргнанізму. Взяти хоча б наголоси з української мови де слова знАння і знаннЯ мають різне значення. Хто придумав позакріплювати наголоси чим позбавити мову колоритності. Нові правила беруть мову у кайданки.
Роман
Для Лидия: Забудьте про "знання інформації, яка не виходить за межі підручника"! Відкриваєте шкільну програму і читаєте - бачите розділи "Учень повинен знати", "Учень повинен вміти" - це мінімальні вимоги держави, по суті - це повинен бути "пороговий тестовий бал" у термінах ЗНО, нижче - не склав. На мою думку, завдання ДПА повинні бути на саме такому базовому рівні і оцінюватися за системою "склав/не склав", дав правильну відповідь на всі завдання - склав, хоч на одне не дав - не склав. Все просто і всім зрозуміло, без усяких експертних оцінок, перерахунків тощо. На мою думку, завдання ДПА повинні бути не в форматі "повтори дослівно текст з підручника", а саме на розуміння того матеріалу, який "повинен знати" - т.з. "якісні" завдання, завдання на оцінку, на зразок улюбленого психіатрами питання "Що важче, 1 кг пуху чи 1 кг заліза" (до речі, правильна відповідь - недостатньо даних для визначення, бо у вакуумі у одній і тій же точці простору вага однакова, а в інших умовах - є варіанти)
Оква Витя
Більшість тестів спрямовані переважно на швидку перевірку пам’ять та відтворення, тоді як мета навчання - отримати практичні навички творчого використання у міждисциплінарних комбінаціях. Іншими словами, ніщо не замінить старі добрі екзамени, де треба не тільки зформулювати теорію та викоритати термінологію, але й логічно вирішити завдання, на льоту агрументуючи складнощі та варіанти. Це відображає так звані хард-скілз та надає змогу поспілкувати із спеціалістом-фахівцем щоб відточити соціальні (софт) навички. А для чого вичти, якщо не треба перевіряти і здавати? От дітлахи й вчасно не учаться, барани.
Коментувати
Екаткрина
Не считаю математикой обязательным предметом ни в 9 ни в 11 классе. Ребенок поступает на физвосп., для сдачи необходимы такие предметы украинский, биология, зачем ему математика? Конечно есть дети, которые поступают в такие университеты и институты, где она необходима, тогда надо делать для таких детей сдачу тестов по точным наукам, а для гуманитариев, тесты по гуманитарным наукам.
Галина
Для Екаткрина: Ваша дитина збирається отримати вищу освіту, а отже має спершу підтвердити свої розумові та навчальні здібності та опанувати шкільну програму хоча б на найнижчом рівні. ДПА - це не про вступ, а про випуск зі школи. а фізвоз дійсно математику не потрібно здавати.
Роман
Для Екаткрина: Математика "ребйонку" (як на мене, якщо вступає для здобуття вищої освіти, то вже не "ребйонок") "на физвосп." потрібна принаймні для того, щоб "ребйонок" міг правильно розрахувати енергетичний баланс під час занять "физвосп."ом для себе і для своїх учнів і не підірвав собі чи їм здоров’я невідповідними навантаженнями. "Физвосп.", до речі, це точна наука, в основі якої лежить фізика (біофізика), хімія, біологія, психологія, педагогіка та інші науки.
Коментувати
Катерина Загинай
Вважаю, що ДПА в 11 класі взагалі не потрібна. Для вступу у певний ВИШ є ЗНО з чітко окресленим колом предметів, що повною мірою визначає рівень знань абітурієнта за обраною спеціальністю
Галина
Для Катерина Загинай: ДПА - це не про вступ, а про випуск зі школи. І чому це Ви вирішили, що для випуску 3 з 4 предметів мають бути в обов’язковому порядку гуманітарними? А дітям, які вступають на технічні, природничі, медичні спеціальності пропонуєте обов’язково 5 предметів здавати, якщо їм треба і математика і біологія, фізика чи хімія?
Коментувати
Катерина Загинай
Математика немає бути основою для ЗНО 1.укр.мова 2.укр. література 3.історія України 4. На вибір Моя така думка.
Інна
Для Катерина Загинай: чому література повинна бути обов’язковим предметом. І так дійшли до того, що математику не можуть скласти 33 відсотки
Коментувати
Тетяна
коли будуть інструктивні матеріали для викладання предметів?/
Петро
Для Тетяна: вже є як із пару тижнів на Всесвіті.
Коментувати
Наталья
Вважаю, що ДПА в11 класі взагалі не потрібна. Для вступу у певний ВИШ є ЗНО з чітко окресленим колом предметів, що повною мірою визначає рівень знань абітурієнта за обраною спеціальністю. Випускники, які взагалі не планують продовжувати навчання, теж не мають у ньому потреби. Питання полягає у тому, навіщо немаленька сума державних коштів витрачається на нікому не потрібне ДПА в 11 класі.
Виктория Владимирова
Я не розумію, навіщо майбутньому медику або фармацевту обов’язкова математика. Може краще хімія, біологія та фізика? І не треба мені казати, що математика розвиває логічне мислення. Для розв’язання хімічних, фізичних та біологічних задач також потрібен розвинутий математичний аппарат, але тут показані конкретні ситуації, а не абстрактні a+b =c. Всі хіміки та біологи стикаються з проблемою, що діти елементарної пропорції скласти не можуть, але швидко розв’язують абстрактні задачі за шаблоном. Треба надати більше годин на природничі науки і відходити від практики 1-1,5 години на тиждень. І ще обладнати кабінети: дітям нудно, важко та нецікаво вивчати хімію та біологію "на пальцях". Треба повернути в школу практикум та експеримент. Але це потребує добрячий обсяг грошенят. А на математику треба тільки транспортир та циркуль. Як завжди, економлять на хімії, біології, фізиці та географії. На хімії - найбільше, бо пробірки, штативи, реактиви, лаборанти.... Дорого. А воно чинушам треба?!...
Ірина
Задовбали тією математикою. Ну зробили її обов’язковою- і що? 30%учнів не пройшли поріг в цьому році. Навіщо учень буде витрачати свій час і сили на той предмет, який йому для вступу не потрібен? На мою думку, краще б зробили обов’язковими українську мову і літературу, історію України- це предмети, які громадяни України повинні знати незалежно від того, куди вони намагаються поступити , і іноземну мову. Тим більше, що в цьому році по предмету "Історія України" поріг не пройшли 20% учнів. А кому треба математика для вступу нехай обирають її 4- м предметом. Решті навіщо вона??
Гість 999
Для Ірина: У такому разі,чим відрізняється історія України від математики,якщо її також не проходять???? Краще б програма була доступніша і простіша!!!
Ірина
Відрізняється тим, що кожна цивілізована людина , на мою думку, повинна знати історію своєї країни, мову своєї країни і іноземну мову. Решта предметів- за потребою на певні спеціальності
Петро
Ірина: так...Саме іноземну мову, а не щелепного суржику.
Коментувати
Ганьба
Дуже цікаво будо би почути відповідь від реформаторів, які закрили вивчення музичного мистецтва для учнів НУШ. Так, є інтегрований курс Мистецтво, є підручники, у яких матеріал подано для вчителів музичного мистецтва ( спеціалістів), які навчалися у ВУЗ і є матеріал для вчителів -початківців. А тепер запитання: ЧОМУ музичне мистецтво не викладають вчителі музики? Ні для нікого не секрет, що більшість вчителів початкової ланки не вивчали досконало цей предмет, не володіють музичними інструментами, не знають музичну грамоту і літературу... але їм надали таке право. Хто дасть відповідь на це запитання? Для чого тепер взагалі університети випускають вчителів музики....? І куди йти вчителям музики, які не мають годин?.. ГАНЬБА!
Тетяна
Для Ганьба: погоджуюсь з вашою думкою, з інформатикою те саме!
Коментувати
вчитель
Чому немає " Мистецтва"? Для тих, хто вступає на творчі спеціальності,воно повинно бути обов`язковим, дл усіх інших повинно бути на вибір. Соромно за наших дітей, які не ходять у музеї, не знають ані образотворче, ані музичне мистецтво. У Європі з наших співвітчизників сміються, з їхньої відсутності елементарних знань та культури. Тому у музеях їм не цікаво. Цікаві лише магазини. Як було до культури остаточне відношення, так воно і є. Невже ніколи нічого не зміниться? Та й викладають предмет не фахівці, а то вчителі молодшої школи, які у музичному мистецтві не розуміються, то вчителі російської мови, бо навантаження в них мало...
Нерогуль
Для вчитель: Куда ходить то? В какие музеи? Из музеев только Зал УПА работает, остальное всё заброшено.
Культура и искусство
А вы проанализируйте, как наше МОН " реформировало" программы- так,что учителя музыки " убегают" из школ. Часы урезали. Оставшиеся отдали неспециалистам. Так, может, и не надо педвузам выпускать учителей музыки? Чтоб над ними не издеваться в незалежной Украине?
вчитель
Необразованніе люди реформируют. Они сами не знают, о каком предмете речь: о музыкальном искусстве или о пении, об искусстве или рисовании. Интересно, хоть один из реформаторов имеет хотя бы начальное музыкальное образование?
Коментувати
Ірина
Чому для одних предметів оцінка ДПА виставляється в залежності від рівня вивчення (стандарт чи профіль), а для інших( фізика, хімія, біологія, географія) лише за профільний рівень?
Галина
Для Ірина: чому Ви вирішили що вони здаються на профільному рівні?
10000-7
каво?
Коментувати