МОН: учителі мають планувати роботу у довільній формі

Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі

МОН: учителі мають планувати роботу у довільній формі

Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо.

Про це йдеться у методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти в 2020/21 навчальному році.

У Міносвіти зазначають, що формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя.

«Встановлення універсальних стандартів таких документів у межах закладу загальної середньої освіти міста, району чи області є неприпустимим», - наголошують у Міністерстві освіти і науки.

Також у відомстві акцентують увагу на тому, що автономія вчителя має бути забезпечена академічною свободою, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільним вибором форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розробленням та впровадженням авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання.

«Вчитель має право на вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників», - зазначають у МОН.

Під час розроблення календарно-тематичного та системи поурочного планування вчитель має самостійно вибудовувати послідовність формування очікуваних результатів навчання, враховуючи при цьому послідовність розгортання змісту в підручнику.

Також учитель може переносити теми уроків, відповідно до того, як учні засвоїли навчальний матеріалю визначати кількість годин на вивчення окремих тем.

«Адміністрація закладу загальної середньої освіти або працівники методичних служб можуть лише надавати методичну допомогу вчителю, з метою покращення освітнього процесу, а не контролювати його», - йдеться у рекомендаціях МОН щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти в 2020/21 навчальному році.

рекомендації щодо викладання навчальних предметів

Освіта.ua
12.08.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Юрій Панасюк
Інформація про свободу відвідування уроків та написання будь-чого, будь-де та будь-коли , але не будь-ким.Мова про рідкісних курвів освіти Погребищенського р-ну Вінницької обл.Павлівська зош-директорка Синюченко Н.І.разом з своїм чоловіком-педофілом-географом систематично практикують невідвідування уроків по причині "надчастих" відвідин райво,постачаючи торбами, щоб не виздихали "рідкісні звіри"типу інтелектуальної праці.В обмін від продажних освітян:нач.від.освіти РДА Бутенко з.та зав РМК сидорук з богемою профспілки Боднарчук- отримали в безоплатне користування, пожиттєво, дві вищі категорії,старшого учителя,часточку райвовського бюджету на "власний"розсуд, точніше-розділ,гаманці вчителів та батьків.Хто уявить учителя з "вищою" без компа, ноута та сучасних знань про ІКТ? Двоє тупих сибірських валянці за місяць отримують майже 20 тис.грн.А Вам слабо? Слабо.У Вас не є таких захисників як головний мент району Гавриш (вибув), Шановний кум в РДА ну є і інші крохобори.
Лідія
Нащо планів? Давайте, повну свободу! Тобто, один добросовісний вчитель більш- менш складає в голові ( нехай не на папері, бо ж інтерактивно) план викладу тем на рік, більш-менш дотримується ( об’єктивно). Діти за рік вивчили програму за той рік навчання. ( Ідеально). Тепер беремо вчителя без досвіду, або вчителя-дай-зарплату ( не говоріть- багато таких). Нічого навіть приблизно не планує, вчить як карта ляже ( а ми ж знаємо як діти старанно вчаться) . Що ж у нас на кінець року? Та нічого--2-3 теми з 8 ( бо ж я старався вивчити, а не подати ! Решту виправдань придумайте самі). Що робити з рештою тем? Ой, забудьте, хтось дожене! Я завуч і на практиці з таким зіткнулася, на жаль. Добросовісний вчитель сам хоче мати той план! Бо то легше самому працювати, маючи план дій. А шалтай- болтай махає вашими мет. рекомендаціями і кричить: "Свободу!!!" , толкуючи її як анархію. Я маю учня і хочу, щоб він опанував програму і я проти сумбурутв головах вчителя!
Аскет
Для Лідія: КАЛЕНДАРНО-тематичні плани - це відверто маразматична , нікому не потрібна робота. Ці плани ламаються раніше ніж Ви встигнете їх прочитати. То вчителю потрібно на якесь методоб’єднання, не кажучи вже про директорів і завучів. То вчитель захворів. То останніх двадцять років постійні карантини декілька разів на рік. Нахіба пишуться ті календарно тематичні плани ?? Чому б не писати ПЕРСПЕКТИВНО-тематичні плани без прив’язки окремих уроків до конкретних дат ????
Лідія
Чому не може бути дат? Є ж колонка "примітки" , де можна скоригувати дату. Планування дає відчуття часу, заставляє переглянути та усвідомити об’єм матеріалу на тему та об’єктивно поділити на цілий рік. Так, об’єм матеріалу надзвичайно великий! І коли ми не усвідомимо якихось приблизних часових рамок, то нам просто в кінці року ні на що не стане часу! І про які походи під час уроків ви говорите? Після чи між! Карантин - дистанційне навчання і викладаємо теми як зазвичай, коригуючи по ходу. Простий, дуже спрощений підрахунок: 8 тем- 8 місяців. Тема- місяць. Якщо перевищую занадто ліміт часу, то страждають наступні теми. Грубо, але доступно! Коливання в часі не більше тижня ( карантини, непередбачувані обставини і т.д.). Я впевнена, що треба або вимагати зменшення кількості тем на рік ( 4 на 8 приблизно, не буквально), або планувати конкретно! Не можна покладатися тільки на совість та відповідальність вчителя! Ми - різні. І не нападайте, бо ж в своїх колективах ви бачите і супервчителів, і суперхалявщиків, і байдужих...
Лідія
І ще. В своїй роботі зустрілася з таким. Вчитель англійської мови у 7 класі в кінці 1 семестру закінчував вчити тільки першу тему ( по програмі їх на рік значно більше). Причина- учні не засвоїли матеріал теми і він не може піти далі. Добре, а що далі? А далі галопом по європах. І сміх, і гріх. Як діяти? Навчили планувати роботу, пояснивши, що ми обмежені кількістю тем, об’ємом та й часом. Ми не в давній Греції і мусимо вчити відповідно до МОН, а не бажання учнів. На жаль. План робить порядок в більшості голів! Мені як завучу його не треба перевіряти! Його треба як вчителю! Щоб впевнено йти від початку року до кінця.
Коментувати
sjs
У нас був випадок, що приїхав інспектор райво і зробив зауваження вчителям, що календарно-тематичне планування прокалендаризовано простим олівцем, а не ручкою. Повний дебілізм.Але що скажеш? Це ж інспектор! (так і хотілось йому сказати ,,Який ти дебіл"
борис
Для sjs: В Украіні інспекторів і райво вже не існує 20 років. Є відділи освіти, в яких працюють провідні і головні спеціалісти. Очолюють такі відділи начальники відділів.
Коментувати
sjs
Як чиновник відмовиться від контролю вчителя? Ви що? Він звик перевіряти, контролювати, а не методичну допомогу надавати.Він її просто не може надати, бо не знає як це зробити....
Гришакова Наталія
• Согласно теории менеджмента, под которым мы понимаем совокупность методов, форм и средств управления производством (организацией), позволяющую использовать его (ее) наиболее эффективно, основными функциями этого самого менеджмента являются планирование (прогнозирование), организация, координация, контроль, мотивация. Поэтому считаю непродуманным и даже ошибочным следующее предложение рекомендаций МОН: «Адміністрація закладу загальної середньої освіти або працівники методичних служб можуть лише надавати методичну допомогу вчителю, з метою покращення освітнього процесу, а не контролювати його». Невозможно улучшать образовательный процесс, если не осуществляется функция контроля.
Игорь Соломонов
А як же підпис завуча та директора вже не потрібний?
1
Для Игорь Соломонов: Забудь все, что тут написано. Это МОН, оно в Киеве. А работаешь ты со своим заучем.
Любомир Камінецький
не потрібно! В нас вже другий рік як скінчився той маразм!)
Людмила Анатоліївна
Для 1: Я працюю завучем. І вже два роки мої вчителі здають календарне планування в електронному вигляді. це дуже зручно їм, та і в мене є копії. Маленька сільська школа. Я не боюсь брати відповідальність, завжди зможу відстояти своє рішення перед методкабінетом і відділом освіти. Директор підтримує.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!