У МОН розповіли, як школам розробити освітню програму

Освітня програма школи може бути наскрізною з 1 по 11/12 класи або для певного рівня освіти

У МОН розповіли, як школам розробити освітню програму

Під час складання освітніх програм та навчальних планів школа має повноваження здійснювати перерозподіл навчальних годин навчального плану в межах 15% від загального обсягу навчального навантаження.

Про це йдеться у методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти в 2020/21 навчальному році.

У Міносвіти повідомляють, що основним документом, який забезпечує досягнення учнями визначених відповідним Державними стандартами результатів навчання є освітня програма закладу загальної середньої освіти.

Освітня програма школи, яка здійснює свою діяльність на різних рівнях освіти, може бути наскрізною з 1 по 11/12 класи, або для певного рівня освіти.

Документ має бути схвалений педагогічною радою закладу освіти та затверджений  його керівником. Основою для розроблення освітньої програми є стандарт освіти відповідного рівня.

Також у МОН зазначають, що у навчальному плані освітньої програми закладу освіти має бути конкретизований розподіл годин інваріантного та варіативного складників.

«Звертаємо увагу, що під час складання освітніх програм закладів освіти та відповідних навчальних планів заклад освіти має повноваження здійснювати перерозподіл навчальних годин навчального плану в межах 15% від загального обсягу навчального навантаження. При цьому можливою є зміна моделей інтеграції освітніх галузей», - йдеться у рекомендаціях.

Використання годин варіативного складника навчальних планів може йти на збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріантного складника, упровадження курсів за вибором, проведенням індивідуальних консультацій та групових занять.

Вибір між упровадженням курсів за вибором і проведенням індивідуальних консультацій та групових занять заклад освіти здійснюється з урахуванням індивідуальних навчальних можливостей та пізнавальних інтересів здобувачів освіти і спрямовується на забезпечення умов диференціації та індивідуалізації освітнього процесу.

«Умовою для їх упровадження має бути запит батьків, наявність груп дітей з певними пізнавальними інтересами, готовність педагогів до проведення курсів за вибором. Найбільш раціональним вважаємо використання годин варіативної складової у старшій школі на посилення вивчення предметів, які винесено для складання ЗНО, оскільки, як і в минулі роки, ЗНО засвідчило, що значна частина випускників не має певних базових знань і вмінь з багатьох предметів», - наголошують у Міністерстві освіти.

У разі використання варіативної складової на вивчення курсу за вибором до переліку навчальних програм, який є складником освітньої програми, додається програма цього курсу.

«Звертаємо увагу, що програма курсу за вибором повинна мати відповідний гриф і входити до переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН для використання у закладах загальної середньої освіти (https://cutt.ly/oyP5J3V). При розподілі варіативного складника навчального плану слід враховувати гранично допустиме навантаження», - йдеться у рекомендаціях.

Також у відомстві акцентують увагу на тому, що відповідно до Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у закладах загальної середньої освіти клас може ділитися на групи під час вивчення української та іноземної мов за умови більше 27 учнів у класі, під час проведення практичних занять з інформатики з використанням комп’ютерів за умови не менше 8 учнів у групі.

Можливість поділу класів на групи при вивченні окремих предметів має бути зафіксована в освітній програмі закладу освіти.

В освітніх програмах загальний обсяг навчального навантаження визначається у навчальному плані, очікувані результати навчання здобувачів освіти окреслюються у навчальних програмах предметів/інтегрованих курсів (що є складниками освітньої програми).

В освітній програмі закладу освіти, що складена на основі типової освітньої програм чи іншої освітньої програми та може бути впроваджена відповідно до чинних нормативних документів, навчальні програми предметів/інтегрованих курсів подаються переліком.

На основі навчальної програми предмета/інтегрованого курсу вчитель має скласти календарно-тематичне планування з урахуванням навчальних можливостей учнів класу.

рекомендації щодо викладання навчальних предметів

Освіта.ua
12.08.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Любов
У 5 класі 2019-2020 н.р. учні вивчали німецьку мову+англійську мову. Чи можна в 2020-2021 н.р. в 6 класі змінити навчальний план для цих учнів і мовчати лише англійську мову?Дякую за відповідь
Геометрія
Рік математики, роз’яснень менше 2-х сторінок, як проводити коригуюче навчання? Як бути з учнями 5-х класів, які "пропустили" навчання у кінці 4-го класу? Яка кількість контрольних робіт(з математики)? (хто знайде у попередніх листах 2015-2019 н.р. напишіть у коментарі) і т.п. Чому не можна використовувати додаткову літературу НЕ Схвалену МОН?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!