Міносвіти затвердило порядок реагування на булінг

Документ визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти

Міносвіти затвердило порядок реагування на булінг

Міністерством освіти і науки затверджений порядок реагування на випадки булінгу (цькування). Відповідний наказ підписаний міністром освіти Ганною Новосад.

Документ визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують здобуття освіти дорослих.

Порядком визначено, що до булінгу (цькування) в закладах освіти належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та на прилеглих територіях, а також за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою.

Ознаками булінгу є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, а саме: умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна, словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, інші правопорушення насильницького характеру.

Суб'єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) в закладах освіти  є служба освітнього омбудсмена, служби у справах дітей; центри соціальних служб, органи місцевого самоврядування, керівники та інші працівники закладів освіти, засновник (засновники) закладів освіти або уповноважений ним (ними) орган, територіальні органи Національної поліції.

Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення.

У закладі освіти заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу. Також керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок цькування має невідкладно повідомити про це Національній поліції та батькам особи, яка стала стороною булінгу.

Окрім того, керівник закладу освіти повинен скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу. До складу комісії входять педагогічні (науково-педагогічні) працівники, у тому числі практичний психолог та соціальний педагог закладу освіти, представники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.

Порядок реагування на випадки булінгу

Освіта.ua
18.02.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Петр
Як говорили у нас в селі "Не з того боку свиню смалите". Сам булінг як явище стоїть ближче до правопорушень впритул до кримінальних проступків, а то і до кримінальних злочинів, тому не логічно ставити реагування поліції аж на останнє місце, тоді як це повинно бути на першому. Та і кваліфікація шкільних психологів аж кричить від потреби бути вищою. А то ми дожилися до того, що просте зауваження вчителя може розцінюватися як булінг, а психологи в школах існують для галочки, ефективність їх роботи, м’яко кажучи, недостатня.
М
Пані Новосад:за булінг в школі зрозуміло,якщо не буде камер(в приватних-є),нічого-не поміняється,бо з вихованням дітей не дуже виходить,а вчителів(деяких,з їх сторони також може бути),їх вже - не виховати;А на рахунок вас Новосад,що робити,куди звертатися,з вашої сторони,це-булінг чи ні?в одних школах-не має групи продовженого дня ,гардеробних,батьки гроші на ремонт збирають,книжок-не вистачає,таких питань багато-хто їх має вирішувати-не Ви -міністерство?зрозумійте,батьки з тими питаннями-не підуть до керівництва школи-це лишній геморой на одне місце-це нічого-не вирішить,а батькам з дітьми потрібно буде шукати іншу школу,в нас такі випадки були. Такі питання(проблема-булінг), школа -заминає(скриває)- не хоче розголошення,а ті психологи в школі?(соціальний і шкільний),яка від них користь,в нас розмовляє із старшокласниками і що ?як горохом об стіну,теперішні діти,нічого не бояться.директор+класний керівник,якщо є проблема,мають зі всім класом розмовляти і з батьками також,а вони,що роблять вчепляться до однієї дитини,і вчуть її розуму,а в кінцевому результаті радять або на індивідуальне або забирайте в іншу школу,головне,щоб в нас було тихо без проблем.
Юрій
Читаючи цей порядок реагування, приходжу до висновку, що левову частку в нього міг внести тільки такий недоумок як омбудсмен Горбачов. Директору школи більше нічим зайнятись як розглядати заяви учнів про їхню підозру щодо можливого булінгу. Домашнє завдання не виконав, тему не вивчив, вчитель чомусь не сподобався на тобі підозру. Відповідальності ж ніякої не буде. Пропрацювавши в школі більше 40 років, дуже боляче спостерігати які придурки, профани, бездарі пишуть подібні циркуляри і нами керують.
Вчитель-КА
Ознаками булінгу є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно учасників освітнього процесу, а саме : умисне позбавлення їжі, одягу, коштів - это как раз то что государство делает с педагогами в сфере оплаты труда.
Nika
Кожен малолітній стукач,який принижує гідність вчителя зможе звільнити педагога з роботи за найменшу емоцію,погану оцінку,зауваження,це не закон ,це пресинг педагогів
Педагог от Бога
Смешон, как всегда, механизм- керівник закладу, а это в 90% случаев, классический советский ПЕДАГОГ, прошедший партийно-комсомольскую школу жизни, кто бы не говорил обратное, это так, для которого буллинг один из методов и способов, что руководства коллективом что жизни, или раздует проблему там, где ее и нет, для отчёта, или замнет там, где уже может быть поздно, пчелы против меда, в которые раз
Петр
Для Педагог от Бога: Просте, як двері, запитання: "Педагог от Бога" - це Ви самі собі такий титул присвоїли, чи це наслідок якоїсь (не буду говорити, якої, щоб в булінгу не обвинуватили) хвороби?
Коментувати
Вчитель
Коли наші дердавні мужі та керівниці писали закони, вони спирались на свій досвід, а теперішні діти-це сплошни егоцентризм. Вони не розуміють, коли приносять біль словом, бо живуть нереальним життям. А політика дмухати на дітей, не приведе ні до чого доброго, тільки досвід, невдачі, спроьа переборотиипевні тиуднощі формує здороіо психологічну людину. Діти і так нічого не бояться, а воля це ще більшп спонукає до принидення, демонстраціі того, що бачать у відео.
olqa
З усіх сторін лише чути " булінг". Можливо, якби менше акцентували на цьому увагу, то б і випадків і звернень було б менше. Батьки досить часто не розуміють різниці між булінгом і невихованістю та зверхністю поведінки деяких підлітків. Від цього і так багато проблем у керівника закладу освіти. Краще б помоніторили, чим займаються і що дивляться діти, де черпають негативні вчинки. А батькам слід час проводити з дітьми , а не з гаджетами.