EdCamp шукає засоби подолання бюрократії в школах

В EdCamp пропонують створити групу, яка розробить схему стримання шкільної бюрократії

EdCamp шукає засоби подолання бюрократії в школах

Ініціатори руху EdCamp, який має на меті подолати бюрократичні процеси в українській школі, пропонують створити робочу групу, яка має розробити схему, що регламентує та стримає шкільну «паперотворчість». Про це йдеться у пропозиціях EdCamp, що містяться у проміжному звіті за результатами опитування в рамках спільної ініціативи руху EdCamp і МОН з дебюрократизації шкільної діяльності «Діти і папери: як досягти балансу у школі?».

В EdCamp зазначають, що в опитуванні взяли участь 6 399 педагогів та 2 282 шкільних адміністраторів, які представляють усі області та типи населених пунктів України.

Аналіз опитування свідчить про те, що вчительство, у середньому, працює 66 годин на тиждень, з яких на ведення документації йде 7, а управлінський персонал – 76, з них на «паперову творчість» витрачається 12 годин.

Результати дослідження показують, що кількість справ, яку, в середньому, налічує номенклатура сучасної української школи, дорівнює 72.

«Найбільш марнотратними документами, на думку вчительства, є «Облік дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу», «Звіт про відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів тощо» і «Звіт про виконання міських, регіональних, обласних, державних програм», а на думку адміністрації такими документами є «Плани та звіти з проведення виховних та предметних заходів», «Особові справи учнів / учениць після закінчення школи», «Книга протоколів педради» і «Книга протоколів засідань піклувальної ради, батьківського комітету та учнівського комітету», - зазначають ініціатори дослідження.

Також респонденти акцентували увагу, що попередні кроки Міносвіти щодо дебюрократизації школи та розвитку свобод освітян, зокрема, наказ від 27.05.2014 №648 та лист від 05.12.2014 №1/9-630 є недостатніми й такими, якими на практиці складно скористатися через несприйняття їх авторитетності місцевими органами управління освітою та шкільними адміністраціями.

Чинником, який найбільше впливає на вчительську свободу, названо «рівень заробітної плати», тоді як для адміністративного персоналу такими стали перевірки державними органами: санепідемстанція, пожежники, охорона праці тощо.

Разом з тим, найбільш впливовим агентом змін в освітній сфері респонденти визнали Міністерство освіти і науки.

Підсумовуючи результати проведеного дослідження, ініціатори руху EdCamp пропонують створити робочу групу, до складу якої, окрім команди ініціативи, включити учителів закладів освіти різних типів, представників системи управління освітою різних рівнів, незалежних освітніх експертів та спеціалістів профільних відділів МОН.

Після цього, зусиллями робочої групи пропонується створити вичерпну офіційну документацію, що розвантажить, чітко регламентує та стримає шкільну звітність як для вчителів, так і для адміністрацій шкіл.

Зважаючи на те, що значна частина рішень щодо звітної документації ухвалюється на місцевих рівнях, в EdCamp пропонують супроводжувати імплементацію напрацювань робочої групи у пілотних регіонах, з метою подальшого поширення цього досвіду на всю Україну. Передбачається, що пілотування проектів відбудеться у Харківській і Львівській областях.

Також в EdCamp вважають за необхідне спланувати й запровадити систему моніторингу змін, щоб забезпечити можливість повідомлення та реагування щодо випадків порушення досягнутих рішень та запровадити електронний документообіг у кількох експериментальних навчальних закладах.

 

Освіта.ua
23.11.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Альбина
Приглашаю в Харьков - изучить количество отчетов. "Перша столиця" тут самая "першая" по уровню маразма. Сфоткай, как провел, приложи разработку в бумажном и электронном виде в "десять мест": в папку педагога-организатора, папку классного руководителя, самый цветной и красивый экземпляр - в районо (может им просто макулатуры не хватает? Они ее сдают?), выстави на школьный сайт, продублируй в электронной газете, можно и на свой сайт тоже выложить (шоб було), отошли фотки в районо... Что-то забыла?
саша
Для Альбина: як я згодна з вами, це і в нас такий маразм, не вспіли провести захід, чи відкритий урок чи семінар треба фото відіслати в район, написать статтю в місцеву газету, виставити фото на сайт та ще й незабудь у шкільну газету
Коментувати
Iрина
Методкабінет міста Кропивницького ЗАВАЖАЄ ПРАЦЮВАТИ. Вчителів постійно викликають на навчання. Уроки зриваються... Про яку якість знань ми говоримо?
Arina
Чергова маячня Департаменту: просимо Вас організувати проведення «Уроків доброти» до дня людей з інвалідністю на тему: Дивись на нас, як на рівних. Про кількість проведених заходів та залучених до них осіб звітувати Департаменту освіти і науки. думаю, дані дані будуть дуже корисні в роботі Департаменту.
Inna
А ще треба проконтролювати кількість перевірок, моніторингів, конкурсів відділами освіти різних рівнів. Зробити це просто, треба провести по школам опитування у скількох заходах, звітах, конкурсах, перевірках за певний термін часу вчитель брав участь.
Олена Петрівна
У ідеалі потрібно сформувати перелік обов’язкових звітів і інформацій з конкретними строками їх здачі чи публікації, затвердити його на державному рівні і заборонити додавати до цих звітів нові. Широко застосовувати звітність через ДІСО, а інформації про роботу закладів освіти публікувати на відповідних сайтах. І ще одна пропозиція - зробити всі конкурси і відзначення пам’ятних дат, за виключенням загальнодержавних,(і для учнів, і для вчителів) тільки добровільними. Це теж полегшить роботу вчителів і вивільнить їх час для корисніших справ та педагогічного зростання
Олена Петрівна
Проблема полягає у тому, що місцеві (міські і районні) органи виконавчої влади не співпрацюють з Міністерством освіти і науки. Які б документи про дебюрократизацію роботи освітніх установ Міністерство не видавало, райдержадміністраціям і районним радам до цього немає ніякого діла. Вони надсилають у відділи освіти свої "папери", на які треба надавати інформацію. Тож у першу чергу необхідно узгодити дії щодо дебюрократизації між Міністерством освіти та райдержадміністраціями. І не треба сварити працівників відділів освіти. Їм теж не подобається ця безкінечна "паперотворчість", але ж вони виконують свої посадові обов’язки.
Тамара
Для Олена Петрівна: АБСОЛЮТНА ПРАВДА!!!
Коментувати
Голосzнарода
Стільки галасу через папірці вчителі здійняли, бо при роботах залишились лише ті, які завжди недобросовісно виконували свої обовязки: планування, конспекти які-небудь, не відвідують жодних семінарів, тренінгів, тим паче не друкують власні статті в профільних виданнях, та вони навіть і не читають тих видань, виховною діяльністю займаються лише для галочки, компютера бояться, з людьми спілкуватися не вміють, власних напрацювань, окрім нахабного плагіату, не мають, і таких 90% вчителів, а може і всі 100%, бо тих, що добросовісно та чесно вели навчальну та методичну документацію, вже поскорочували за порушення корпоративної етики. От і виходить, що нема кому працювати, бо вони скоро будуть кричати, що і уроки проводити не хочуть, проте зарплату отримувати хочуть же.
витязь
Для Голосzнарода: Який же ти вчительфоб і тупоголовий бот!!!!!
Практик
Для Голосzнарода: Можна відвідати 100 семінарів і тренінгів, надрукувати безліч статей у періодичних виданнях, упорядкувати чимало методичних посібників, а от працювати з дітьми так і не навчитися. Головне завдання вчителя - озброїти учнів знаннями, навчити їх вчитися. Якщо Ви думаєте, що таких людей багато, то дуже помиляєтеся. А виступають проти паперотворчості ті, хто любить дітей і свою роботу, а не папери!
Шиншилла
Для Голосzнарода: Забюрократизированный вы наш, как же вас съела совковая система. В Европе школьные учителя тоже статьи пишут в изданиях, чтобы получать достойную зарплату? У нас самые лучшие учителя, как бы вы ни старались их уничтожить.
Коментувати
вчителька
Методичні кабінети РОЗФОРМУВАТИ. Це вони на кожну бумажку пишуть ще кілька.
Методист
Для вчителька: Я працюю в методичному кабінеті. Повірте, жодної додаткової "бумажки" в школи не надсилаємо! А ще скільки відразу викидаємо у "довгий ящик", бо соромно в школу надсилати про черговий конкурс від Українського католицького університету чи бізнес-турнір від Міністерства юстиції. І часто "зі стелі" інформуємо РДА або управління освіти про проведені заходи з нагоди відзначення ЧОГОСЬ... Як на мене, то для інформування громадськості є шкільний сайт, або сторінка у соцмережі, і при бажанні, школа розповість сама про себе, а кого цікавить інформація, нехай прогуляється по сторінках сайтів ЗНЗ. Якщо знайде на це час.
ідея
Для вчителька: У нас у методичному кабінеті виникла ідея проводити ті олімпіади, про які навіть мова не йде у обласному наказі. Мотивують тим, що "як тільки область додумається проводити олімпіади з цього предмету-а в нас вже є переможці". Ну, й скажіть-чи не маразм? Чи зайвого клопоту замало?
Коментувати
Викладач
Не розумію, чому стоїть питання паперотворчості у школах? Адже у ВНЗ не менше цієї "творчості". Тут не тільки звітуватися треба, а ще й планувати самому собі роботу у рамках 1548 годин на рік, а потім звітуватися кожного місяця за виконання навчального навантаження та інших видів робіт, причому звітуватися практично за кожну хвилину, див. http://www.dstu.dp.ua/ust_norm_doc/norm_docum/doc/norma/normi_chasu16.pdf
Ego
Ніде ми од звітів не дінемось. Писали, пишемо і писати будемо. Головне питання - що це за звіти і хто їх ініціює. Левову частку різноманітної макулатури придумують місцеві органи управління освітою. Ну це, щоб не даремно зарплату отримувати - так, імітація, що вони щось роблять. Найбільше зловживають цим методичні кабінети, користі від яких нуль, а дебільною паперотворчістю вони усіх просто завалюють. Вихід: методичні кабінети РОЗФОРМУВАТИ, а решту звітів жорстко унормувати з боку МОН. Тоді на вимогу подати документ, якого немає у переліку ОБОВ’ЯЗКОВИХ, директор школи матиме повне право послати освітянських чинуш за відомою адресою.
Евгений Илюстраторов
Давно предлагал создать всеукраинскую базу данных. Любой руководитель от директора и выше сможет иметь ему нужные отчёты. Прибыл учащийся внесли, выбыл удалили из базы школы, всё просто.
Ol Pozn
Для Евгений Илюстраторов: и миллиард на эту базу...И на кой ... директору отчёты - школой пусть руководит
Евгений Илюстраторов
Для Ol Pozn: Подобные проекты уже есть и не стоят они лярд. Но я просто в двух словах прокомментировал. Тема очень серьёзная и не в коментах её обговаривать. Было бы желание....
Серж
А також треба в Харківській області навести порядок. Харківська академія безперервної освіти змушує платити за спец-курси по 432 грн. + придбати літературу, диски тощо. Справжній бізнес. Всі вчителі займаються науковою діяльністю, видають мвою методичну література. Жах!!! А дітей зовсім не бачуть.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!