Osvita.ua Середня освіта Конкурс підручників був оголошений пізно, - Гриневич
Конкурс підручників був оголошений пізно, - Гриневич

Міністр освіти і науки обіцяє зробити процес відбору підручників відкритим і прозорим

Конкурс підручників був оголошений пізно, - Гриневич

Конкурс з відбору підручників для учнів 8 класів був оголошений надто пізно і вчителі матимуть мало часу для вибору підручників на електронному репозитарії. Про це, під час наради у Міністерстві освіти і науки, сказала міністр Лілія Гриневич.

«На Колегію Міністерства освіти і науки 28 квітня винесені майже 180 назв підручників, яким експерти рекомендували надати гриф Міністерства та дозволити їх використання в школі», - сказала Гриневич.

За її словами, експерти відхилили лише 10% поданих на конкурс підручників.

«Мусимо сказати чесно – це дуже малий відсоток відхилених підручників, знову маємо великий ризик, що чимало підручників не будуть якісними і ми фізично не маємо часу змінити це до 1 вересня без ризику залишити дітей знову без книг», - зазначила міністр.

Тому, за її словами, тактична задача на сьогодні – забезпечити друк підручників для 8 класу до початку нового навчального року.

Що ж стосується стратегічних планів з відбору підручників на наступні роки, то міністр анонсувала кардинальну зміну підходів.

«Цей процес більше не буде кулуарним та втаємниченим. Ми створимо публічну платформу, де підручники обговорюватимуться відкрито, ще на етапі створення. Ми вже зараз розпочинаємо цю роботу, щоб не допустити в майбутньому вирішення штучних криз в останній момент. Ми маємо працювати в інтересах дітей і тільки в їхніх інтересах будуть ухвалюватися рішення», - наголосила Лілія Гриневич.

Освіта.ua
28.04.2016

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Felix
А для чого взагалі підручників? Думав, що інформатики у нас більш сучасні.
Інформатик
Чи будуть безкоштовними також і підручники з інформатики для 5 класу за цьогоріч зміненою програмою для учнів, що вивчали інформатику у 2-4 класах? Ці підручники не проходили процедуру відбору, що застосовувалась для 4, 7 та 8 класів, оскільки підручники для 5 класу з інформатики видавались за державний кошт після попередньої зміни програми, 3 роки тому.
Юля
А на п’ятий клас підручники обирати не будемо? Чи програма нова, а підручники старі годяться.
Павлович
Для Юля: У 5 класі ВЖЕ Є підручники. Їх прислали 2013 року після виходу програм 2012р.
Коментувати
Вчитель
Під час "роботи" творчих груп дали список із підручників, які треба обрати. І прозорість занінчилася, так і не розпочавшись. Ганьба.
Вчитель
Скільки б не друкували підручників англійської мови українських авторів, вони НІКОЛИ не зможуть конкурувати з британськими. Чи не краще купити ліцензію на друк іноземних видавництв, як це робить Польща та інші країни Європи, для яких англ.мова також є іноземною?
lira
Для Вчитель: Підтримую 100%. Якщо наша влада справді хоче, щоб діти розмовляли англійською, то автентичні підручники- єдиний вихід. Але насправді їм байдуже. Легше звинуватити вчителів, що не навчили дітей по недолугим підручникам. Підручники биркун, калініної-самойлюкевич- це ганьба, стид і позор. Як можна було за державні кошти друкувати такий маразм? Зараз вони припадають пилюкою в шкільних бібліотеках.
Коментувати
Відповідальним за випуск підручників
Перечитайте, допустіть до друку 2-3 підручники (можна навіть один) з кожного предмету, надрукуйте й забезпечте ними школи. За красиве поняття "якість освіти" (яке навмисно помилково ототожнюють з рівнем навчальних досягнень!!!) ви несете відповідальність в такій самій мірі, а може, навіть, більшій.
unforgiven
Для чого влаштовувати цирк, показовими конкурсами? Невже експерти міністерства освіти, які відповідають за навчально-методичне забезпечення, не в змозі відрізнити нормальний підручник від плагіату, перекладаючи свої обов’язки на учителів?
так
Качественные учебники, эо учебники, в которых есть задания на ВСЕ уровни сложности. А не так, что один для слабых учеников, второй-для средних и третий-для сильных. Уровни сложности в ЗНО позволяют выпускникам показать УРОВЕНЬ УСВОЕНИЯ МАТЕРИАЛА И УРОВЕНЬ УМЕНИЯ ЕГО ИСПОЛЬЗОВАТЬ.Для этого не нужны разные учебники.Для этого необходимы ОДИНАКОВЫЕ учебники,чтобы каждый мог показать уровень развития собственного мозга и где этому мозгу рациональнее обучаться дальше
«Универсальный учебник» – утопия
Для так: Вы предлагаете всем садиться за руль авто, даже если некоторые умеют ездить только на велосипеде?
так
Для «Универсальный учебник» – утопия: неужели? Вам сколько лет?К примеру - учебник украинского языка. Это каким же нужно быть ..., чтобы не поместить в него упражнения на обучение езды на велосипеде, саму езду на велосипеде и езду на спортивном велосипеде не соревнованиях.По какой-то причине былы такие учебники, которые имели в себе всё это. И не только учебники украинского языка
так
Для «Универсальный учебник» – утопия: И следущее.Ведь подобный Вам подход означает сказать ребёнку (неявно), что он, звиняйте, умственно отсталый, поскольку даже учебник для среднего и высокого уровня ему лишний. Так получается
Коментувати
Якісні підручники
Підручники повинні бути різні для різних учнів. Якщо ЗНО (у перспективі) буде декількох рівнів складності, то і підручники повинні бути такі ж . Одні – для стандарту, інші – для поглибленого вивчення предмету. Підручники повинні ОБОВ’ЯЗКОВО містити матеріал, що входить до ЗНО. Звичайно, програма навчання може охоплювати більш широкий спектр тем, проблем, але те, що входить до ЗНО, повинно ОБОВ’ЯЗКОВО висвітлюватись у підручниках.
так
Возможно толковее было бы,чтобы учебники писали единые на всю страну. Создатели программ и создатели учебников чтобы работали в связке с одной группой разбирающихся в физиологии развития детей людьми. Да и учителей - практиков подключить бы. Вот только не тех,что работают с отобранными детьми, а тех, которые работают в обычных школах,имеющих как победителей олимпиад, так и деток, которые не успевают по предметам. ТАм учителя знают и сколько времени необходимо на плотное усвоение материала, и как именно он усваивается средним ребёнком, родители которого не в состоянии проплатить репетитора. Ведь это уже не страна - это уже посмешище.
unforgiven
Навчати дітей - покликання. Друкувати підручники, розробляти навчальні програми та методичне забезпечення - бізнес. Простими словами, "гріють руки" на всьому, чому можна. А крайнім роблять учителя, бо не навчив учня читати думки автора кривих тестів ЗНО чи завдань "мАніторингової" контрольної роботи, маючи руках лише дошку і крейду або лише дошку...
так
Для unforgiven: учитель СОГЛАШАЕТСЯ становиться крайним. Вот и делают. А создаваь программы это не бизнес. Это стратегия. Но если людям этого не видно, то так и будем жить. Как пятого мира... Ведь программа, по которой обучаются дети,способна быть такой,чтобы классу к 8-9 ребёнок УВИДЕЛ единство мира благодаря тем преметам школьного цикла, которые он изучает
Коментувати
Шестопалов
Неможливо забезпечити одночасно і якість, і безкоштовність. Для забезпечення якості використовуються одні важелі, для безкоштовності - інші! Я про це пишу більше 10 років. Безкоштовний підручник не може бути якісним, поки його випуск фінансує не його кінцевий користувач: вчитель, школа, батьки. Виключається дієвий апарат підвищення якості - за свої гроші батьки не куплять дорого і халтурного підручника. А от за державні гроші можна "впарити" дітям непотріб, адже він "безкоштовний". Ця проблема вирішується у Європі просто - держава передає батькам або школам кошти для придбання підручників, а вони вибирають кращий і дешевший (точно так, як ручку, зошити, олівці тощо). При такій схемі важко щось вкрасти або схалтурити. Може тому вона у нас вперто ігнорується? І ще одне. Чому безконечно мінються програми і відповідно випускаються нові підручники? Чому викидаються "старі" підручники, які б можна було вдосконалювати і перевидавати?
Проблема в корупції
Для Шестопалов: Чому це «безкоштовний» підручник не може бути якісним? Якщо держава після ЧЕСНОГО відкритого конкурсу замовить підручники кваліфікованим авторам, (найкращий варіант – висококваліфікованим вчителям-практикам), то держава отримає якісні підручники за ті ж самі гроші, які зараз використовуються на НЕЯКІСНІ підручники.
Видавець
З кожного предмета є максимум 3 автори чи авторських колективи, які потенційно можуть написати якісний підручник. Але для цих авторів має бути якийсь стимул це робити. Для топових авторів, які заробляють досить великі кошти на інших видах літератури не має сенсу викладатися для держави за мізерні гонорари
Коментувати
Видавець
А про ганебні 5 відсотків рентабельности на видання підручників Гриневич нічого не хоче сказати? Який сенс у виданні підручників, якщо легше покласти гроші у банк під 20 відсотків, аніж мати прибуток 5 відсотків з підручників. А про винагороду авторам підручників, коли автори підручників, які наблали 500 голосів та автори підручнків, які набрали 100000 голосів отримують однакові винагороди, теж нічого не хоче сказати? Прийнято у суспільстві говорити про погану якість підручників, але чомусь ніхто не говорить про стимул авторів писати якісні підручники. У нашій країні ніякого стимулу немає
Андрей Козак
Для Видавець: Ну для начала было бы неплохо издать качественный учебник. Хотя бы один.
Видавець
По-перше, якісні підручники є и не один чи ви хочете сказати, що абсолютно всі підручники погані? По-друге в жодній країні світу видавці не займаются волонтерством в справі видання підручників. В підручники видавці вкладають мільйони гривень. В минулому році видавці, навіть на великих тиражах, видавництва ледь покрили витрати, які вклали в оригінал-макети. Суспільству час вирішити, що для нього головне, або якісні підручники або безкоштовні. Вільний ринок підручників призведе до високої конкуренції серед видавців та авторів підручників, тим самим буде підвищуватися якість підручників кожен рік. Є інший варіант - безкоштовні підручники, в них немає жодного сенсу інтелектуально вкладуватись авторам, тому більшість з підручників будуть неякісними. Наша держава неспроможна забезпечити і якість і безкоштовність .
Андрей Козак
>якісні підручники є и не один Приведете пример? >Вільний ринок підручників призведе до високої конкуренції серед видавців та авторів підручників, тим самим буде підвищуватися якість підручників кожен рік. Так рынок учебников и так свободный. Издаешь что хочешь, продаешь кому хочешь. Если хочешь продавать государству - соблюдай его требования. Не хочешь соблюдать требования - в свободную продажу. И что, у нас есть в свободной продаже какие-то учебники лучше тех которые покупаются государством?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!