Osvita.ua Середня освіта Англійська мова в школі - Ми "за"... і навіть проти
Англійська мова в школі - Ми "за"... і навіть проти

Міністерство освіти збільшило кількість уроків англійської мови у середній школі

Англійська мова в школі - Ми "за"... і навіть проти

Міністерство освіти збільшило кількість уроків англійської мови у середній школі. Не з власної ініціативи. Під час передачі «10 хвилин з прем'єр-міністром. Освіта», що в липні транслювалася на провідних телеканалах, Арсеній Яценюк несподівано повідомив країні: «Я дав доручення збільшити кількість годин у середній школі з вивчення іноземних мов».

Напевно, це перший в історії України прем'єр-міністр, який, не маючи фахового досвіду в шкільній освіті, так детально втручається у роботу середньої школи. Не "доручаю уповноваженому органу влади обміркувати і запропонувати конкретні кроки з вирішення такої-то проблеми" (як це належить у по-справжньому демократичних громадах із потужною владною вертикаллю), а категорично "я дав доручення».

Своє рішення Арсеній Петрович пояснює так: "Світ змінився. І для того, щоб ти був конкурентним у цьому світі, ти повинен знати багато іноземних мов. Це ще одне джерело для того, щоб здобувати нові знання".  

З таким аргументом важко не погодитися. Про вивчення іноземних мов сказано у Коаліційній угоді, у Стратегії-2020. І все це треба якось виконувати, а виконання демонструвати реальними кроками. Але чи допоможе тут несподівано нав'язана міністерству освіти вказівка — можна посперечатися.  

Реальна історія. В одній київській школі з поглибленим вивченням іноземних мов зустрічали іноземну делегацію. Вирішено було, що найкращі учні спілкуватимуться з гостями виключно англійською мовою. Але як же здивувалися і гості, і господарі, коли з'ясувалося, що вони говорять якимись різними англійськими мовами, погано розуміють одне одного. Цікаво, якщо у такій школі ми додамо кількість годин на вивчення іноземної мови, ситуація кардинально зміниться?

Знаю молоду старанну вчительку, "відмінницю"-червонодипломницю. День-у-день прописує з дітьми нові слова — кожне по рядочку. І читає-перекладає текст з підручника. Задає дітям багато і безсистемно. Майже в усіх її учнів є репетитори — виконують з дітьми непідйомну "домашку" і дають бодай якісь системні ази мови. Є сенс у збільшенні кількості таких "ефективних" занять без спеціальної перепідготовки вчителя? Може, краще вивільнити час на якісні мовні курси чи репетитора?

Вікторія Іваніщева, менеджер проектів Британської Ради в Україні, зазначає: "Якщо ми хочемо виховати, виростити вчителя нового покоління, нам потрібно вносити зміни до системи підготовки майбутніх учителів і системи їх перепідготовки. Сьогодні із 100% годин, які відводяться на підготовку вчителів, на методику викладання іде всього лише 3%. Якщо ми замислимося над цифрами — про якого вчителя ми можемо говорити? Учитель, що не має інструмента, з яким піти і працювати в класі. Що відбувається зараз? У більшості випадків учні читають, перекладають, переказують, виконують завдання з граматики і лексики. Тобто, іншими словами, ми розвиваємо їхні знання з граматики, знання слів, але ми не знаємо, як же це все разом зліпити, щоб нарешті заговорити. Тому фокус не лише в школі, а й у вищих навчальних закладах, де готують майбутніх вчителів. Набагато простіше працювати лише із знаннями. Набагато складніше розвивати вміння наших учнів. У педагогічних вузах методику читають зазвичай викладачі, які ніколи не працювали в школі. Яким чином я, котра не має досвіду роботи хірургом, наприклад, можу прийти і робити операції. Я теоретично знаю, як це робити. Але я практично ніколи цього не робила".
 
Більшість шкільних учителів жодного разу в очі не бачили носіїв мови. А ті, хто добре володіє іноземною, не підуть масово до школи на тисячу гривень зарплатні. От і процвітає у школах буйним цвітом "совьєтік інгліш". Нам його треба ще більше і негайно?  
 
Мар'яна Трифон, методистка Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, вчитель англійської мови: "Коли мене запитують, що треба зробити, аби всі наші учні заговорили вільно англійською мовою, я завжди відповідаю банально просто: треба, щоб усі вчителі заговорили вільно. В нашій області 1197 вчителів англійської мови, з них, напевно, 60% ніколи в житті не спілкувалися з носієм мови. Про яку соціокультурну компетенцію, нюанси мови, функціональну адекватність можна говорити? Тому насамперед я би казала: для підвищення якості навчання нам треба запросити щонайменше по волонтеру до кожного обласного інституту, до кожної школи з поглибленим вивченням англійської мови. Звичайно, бажано взагалі до кожної школи. Це перше. Наступне — забезпечення кількості годин на курсах підвищення кваліфікації. Ми забезпечуємо вчителів моніторингом інноваційних процесів, сукупністю технологій інтерактивного навчання. Безліччю чудових загальнопедагогічних дисциплін, які читаються українською мовою. І, на жаль, учитель навіть за ті два-три тижні перебування на курсах не має можливості підвищити свій фаховий рівень".
 
Запрошення волонтерів-носіїв мови із-за кордону — справді важливий момент реформування системи вивчення іноземної мови. Так було, наприклад, у Грузії. У 2010 році туди приїхали три тисячі вчителів-волонтерів із США, Великобританії, Канади, Австралії, Нової Зеландії. І практично в кожній грузинській школі, навіть у сільській, були викладачі — носії мови.  
 
Ще одне питання — якість підручників і програм з іноземної мови. Вибір невеликий — або отримати у шкільній бібліотеці вітчизняну книжку, яка навряд чи зможе конкурувати з написаною носіями мови. Або купити власним коштом іноземні підручники. Якісніші, але дуже дорогі.  
Не всі школи мають належну матеріальну базу для організації якісного навчання. Не те що сучасні лінгафонні кабінети, програмне забезпечення, а навіть просто широкосмуговий інтернет.  
 
Посол Канади в Україні Роман Ващук: "Я працював у Сербії, країні, економічні показники якої не дуже відрізняються від України, але де рівень активного вживання англійської мови значно вищий. У великій мірі завдяки тому, що там титруються, а не дублюються іноземніфільми і програми. Я думаю, що це був би непоганий експеримент для суспільного мовлення України, якраз показувати цікавий іноземний зміст, зокрема фільми, оригінальною мовою (англійською чи то іншою) з українськими титрами. Якось так дивно виходить, що єдині програми, які в Україніз титрами виходять, це російські з титрами по-українськи невідомо для кого".
 
Проблему вивчення іноземної мови треба розв'язувати системно. І в Україні є ентузіасти, які роблять перші кроки. У червні у Національній раді реформ була презентована громадська ініціатива — Національна програма вивчення та популяризації іноземних мов Go Global. Вона охоплює чотири напрями: популяризація англійської мови, впровадження її в систему держслужби, введення нових стандартів вивчення та оцінювання в системі середньої та вищої освіти, впровадження загальнонаціональної програми запрошення до України носіїв іноземних мов.
 
На круглому столі "Speak Global — Go Global — іноземна мова у системі середньої освіти", присвяченому обговоренню програми, один із її ініціаторів, Мустафа Найєм, пояснив: "Насамперед ми хочемо змінити зараз систему освіти. Єдине, що ми планували від самого початку — це все ж таки підвищити якість викладачів і знайти той інструмент, яким ми можемо вимірювати знання. Це головна проблема зараз…"
 
У тому, що зміни у системі освіти потрібні, сумнівів немає. От тільки з чого починати — із збільшення кількості уроків, а вже потім переходити до підготовки їх якісного наповнення? Доручення прем'єра свідчить про підтримку ним такого шляху. А може варто було б навпаки? З причин, викладених вище?  
 
Є ще один нюанс. Той, хто працює у школі, знає, що всі плани на новий навчальний рік складаються заздалегідь. У квітні-травні проводиться "комплектація" школи — тоді кожен вчитель з'ясовує, які уроки вестиме в наступному році, яке матиме навантаження і, відповідно, зарплатню. До початку сезону відпусток кожна школа складає навчальний план і затверджує його в управліннях освіти . У цьому документі визначено, скільки уроків на тиждень з кожного предмета планується проводити.
 
А тепер освітяни вийдуть з відпусток і дізнаються про сюрприз: усе треба переграти. І знов затвердити в управліннях освіти. Щоб додати години вчителям іноземної мови, треба буде їх у когось забрати. Навіть один урок у кожному класі — не дрібниця, якщо помножити на кількість класів і шкільних "паралелей" .  
 
Звісно, всі ці зміни — не настільки непідйомні завдання. Але навіщо такий поспіх, навіщо смикати "стоп-кран", коли потяг уже запущено? Чи справді збільшення кількості уроків — термінове, найголовніше і найактуальніше завдання? Якщо вже так свербить — можна ввести його принаймні з наступного навчального року. А за цей час дати школам підготуватися і паралельно запустити бодай якісь супутні, системніші кроки.  
 
Ідею, з якою виступив у телеефірі Арсеній Яценюк, раніше озвучила Лілія Гриневич. Було це в червні на круглому столі "Speak Global — Go Global — іноземна мова у системі середньої освіти".До речі, всі наведені вище слова фахівців і представників іноземних посольств прозвучали саме у тій аудиторії.
 
Лілія Гриневич звернулася до представниці МОН Оксани Коваленко: "Єдине, що я рекомендувала б, щоб ми отримали чіткий посил буквально вже з нового навчального року — як зміниться кількість навчальних годин у загальноосвітній школі? Тому що без цього кроку всі решта складових не принесуть достатнього ефекту". Коваленко відповіла, що міністерство відкрите до збільшення годин, але над цим питанням працює група. А пізніше перед телекамерами виступив з дорученням Арсеній Яценюк.  
 
Свою позицію Лілія Гриневич пояснила так: "Насамперед у нашій системі освіти у порівнянні з іншими країнами, де англійська нерідна, ми бачимо дуже малу кількість годин на вивчення мови. Сьогодні більшість українських дітей навчається в загальноосвітніх навчальних закладах, де вони мають дві години на тиждень. Для порівняння, у школах із поглибленим вивченням іноземних мов є 5 годин щотижнево, а у старших класах з додатковими спеціалізованими годинами деколи виходить до 9-10 годин мови. У нас у пересічній школі випускник в одинадцятому класі має три години. Це очевидно закладається неуспіх у досягненні відповідного рівня. Ми повинні внести зміни до навчального плану загальноосвітньої середньої школи…"
 
Будемо відверті — спеціалізована і звичайна загальноосвітня школа відрізняються не лише кількістю годин. Тому косметична операція з додавання уроків нікого не вилікує. Спеціалізовані школи вважаються престижнішими. Часто — з усіма наслідками: батьківськими благодійними внесками, доплатами вчителям, додатковими платними послугами. Тут вчителі мають змогу отримувати хоча б невелику доплату. Діти — додаткові платні заняття.
 
І сама Лілія Гриневич зазначила: "Одна із найбільших системних проблем системи освіти України загалом — це нерівність доступу до якісної освіти. І, вибачте, якщо ми сьогодні беремо 6-річну дитину, одразу відбираємо її до спецшколи, і ця дитина має можливість отримати від держави кошти на свою освіту щонайменше в 1,5 разу більші, ніж дитина в пересічній загальноосвітній школі, ми одразу закладаємо нерівність. Закладаємо нерівність кількістю годин, поділом на групи, доплатою вчителям, і тому, якщо ми обираємо для себе певні пріоритети, а в цьому разі йдеться про іноземні мови, то такі можливості ми повинні поширити на найбільшу кількість дітей. Тому що ми повинні зрозуміти, що сьогодні благополуччя суспільства залежить від освіти загалу".
 
Але й спеціалізована школа — не панацея. Згадаймо результати цьогорічного ЗНО з англійської мови. Із 71 тис. учасників лише 13 осіб набрали максимальну кількість тестових балів. У нас так мало випускників спеціалізованих шкіл? 21 %, тобто кожен п'ятий, навіть не розпочали виконувати завдання "напиши лист товаришу".
 
Збільшення годин за поганої якості — неефектиний шлях розв'язання проблеми. У нас не тільки вивчення іноземної мови кульгає, у нас і природничо-математична освіта в кризі. То що ж, завтра дамо доручення міністерству освіти збільшити кількість уроків математики? Післязавтра — хімії, біології і так далі? Завантажимо дітей по саме "німагу", аби їм продихнути було ніколи? А ще ж, зважте на наш вінегрет із шкільних програм. За словами експертів, вони хибують на надмірний обсяг навчального матеріалу, переобтяжені другорядною інформацією, фактами, що не відповідають віковим можливостям учнів. От де потрібно буде генеральне прибирання робити! Тоді й резерв годин можна буде знайти.
 
Що ж можна зробити сьогодні, за рахунок чого збільшити кількість уроків іноземної мови? Варіантів кілька: збільшити шкільне навантаження на дітей (а як же здоров'я?) або "відкусити" години від інших предметів. Наприклад, від української мови чи літератури. Вони разом з іноземною входять до одного блоку предметів навчального плану — "мови і літератури". (У кого на таке підніметься рука?)  
 
Виконуючи доручення прем'єр-міністра, МОН пішло третім, найменш травматичним шляхом: виділило додаткові години на англійську з резервних уроків, так званої "варіативної" частини навчального плану. Ці додаткові, оплачувані державою години, призначені для предметів за вибором. Їх і так кіт наплакав. Тому відкусити багато на користь іноземної мови неможливо.  
 
Пригадалося — колись саме за втручання у варіативну частину, яка дає школі бодай малесенький ковток свободи, ми критикували міністерство Табачника. І от знову довелося запустити туди руку.  
 
Міністерство освіти потрапило у незручне становище. У разі чого шишки незадоволення посипляться на МОН. Якщо все пройде спокійно — прем'єр зможе назвати себе реформатором, який реально щось робить і спонукає до того підлеглих.
 
Але насправді є інші дуже важливі питання, пов'язані із підтримкою вивчення іноземних мов. І саме вони є нагальними.  
 
Волонтери-носії мови готові приїхати до України. Про це говорили на круглому столі представники посольств. Але вони підкреслили — "потрібно мати інфраструктуру, щоб люди не опинилися десь без жодної підтримки". І саме за Кабміном закріплено "координацію міністерств та відомств щодо підтримки програми приїзду в Україну носіїв іноземних мов" — принаймні так зазначено на сайті Національної ради реформ у програмі Go Global. До речі, прем'єр-міністр є одним із гарантів виконання цієї програми і членом Нацради реформ.
 
Представник групи британських видавництв зауважила: "Нам дорікають, що у нас дуже дорогі підручники. Хочу сказати, що британські підручники мають 20% ПДВ. В інших країнах світу це 7%. Може, було б якось можливо, щоб цей тягар не був тягарем для батьків?".
 
Мустафа Найєм звернув увагу на проблему титрування англомовних фільмів: "Ви не повірите, найбільші противники цього — це саме люди, які кажуть, що ми тим самим зменшуємо обсяг українського продукту".
 
Освітянин з Вінниччини, який не назвав свого імені, сказав: "Ми говоримо, що вчитель має робити, що він відстав. Але подумаймо про те, що він має. Він має 1047 гривень заробітної плати. І якщо ми на цьому рівні залишимо вчителя, ми не будемо мати вчителя".
 
Збільшення кількості уроків англійської мови можливо й було б цікавою ідеєю. Але як далеко не перший крок. Коли й як він має бути зроблений, повинні вирішувати фахівці і уповноважені на це органи влади. Та хоч би яке рішення приймалося — в ньому має бути якнайменше політики. Більше довіри і командної роботи. Те, що ми бачимо сьогодні — погані симптоми.

Оксана Оніщенко, Дзеркало тижня. Україна

Дзеркало тижня. Україна
15.08.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
о
Додаткових годин англiйськоi не дали!
не mamamashi
Для mamamashi: Цікаво, щоб б ви сказали, якби ваша донька збиралася у наступному 2016 році вступати до медичного вузу і замість 3 (українська, біологія, хімія), які й так вважаються важкими предметами, змушена була б здавати ще й історію або математику і англійську. Коли своє "не болить" можна повчати інших. Тому й написали ваші медалісти на 190, бо здавали ті предмети, до яких готувалися роками. А що простим, небагатим і не геніям, а звичайним дітям робити? Сім’ї будуть голодувати, щоб оплатити репетиторів. А яка дитина без стресу вийде з 5 ЗНО? Як вже набридли такі mamamashi без серця і почуттів!
і знову дурість
Якось жили без новх реформ і далі житимемо.Не треба засобом примусу робити нас європейцями.Ці безглузді реформи просто вбивають бажання начатися,а ми все ковтали і це проковтнемо.
Надія
Те що існують різні діалекти і так відомо. Не вчора народились. А от те що опустили вчителів іноземної мови нижче плінтуса про це ніхто не пище. Ми вчимо дітей у школі Standard English. І якщо виникли якісь непорозуміння з делігацією це не означає що вчителів необхідно замінити на волонтерів. Що канадцям не вистачає роботи у себе? Нехай краще нам держава надасть можливість працювати за оксфордськими, наприклад, посібниками. Нехай виділить кошти. А не на волонтерів. Нехай зроблять нам лінгафонні класи, у кожній школі, а фільми з титрами ми і самі робимо і не тільки це. У мене в класі інтерактивна дошка. Шановне Міністерство вкладіть кошти і отримаєте результати!!!
Vic
Для Надія: может, у вас и хорошо учат. но в большинстве школ учат Русиш Инглиш. Дети кроме произношения англичанок, говорящих с русским акцентом, никого не понимают
123
Для Vic: уже 24 года учат Хохол Инглиш. С украинским акцентом.
Роман
Щодо акценту - тут справа дуже непроста. Для того, щоб ГОВОРИТИ без акценту, учням потрібна дуже велика мовна практика, при чому, дуже бажано з носіями мови або з тими, хто сам має таку практику. З власного досвіду (доповіді на міжнародних наукових нефілологічних конференціях) скажу, що у багатьох європейців, рідною мовою яких є інша мова (німці, французи, поляки), англійська звучить із акцентом. При чому, акцент часто ще гірший, ніж наш хвалений «русіш інгліш» чи «хохол інгліш». Тим не менше, якщо є «слухова» практика і пристойний словниковий запас (як загальний, так і спеціальний), мова цілком зрозуміла. Тому, вважаю, що в наших умовах у школах просто життєво необхідні сучасні лінгафонні класи і записи професійних англійських дикторів для використання на заняттях, щоб учні мали практику сприйняття на слух не тільки «хохол інгліш» у виконанні вчителя трудового навчання, який, за відсутності «іноземця» викладає англійську як уміє, а й літературну англійську.
Коментувати
Вчитель
Шановний сайт, перестаньте дурити народ. Ніякі години іноземної в загальноосвітній школі не добавлені. Доавлені окремим школам. Взагалі не зрозуміло,чому окремим добавлено, а іншим -ні. Програма ж однакова для всіх загальноосвітніх закладів, її ніхто не міняв. То чому одним загальноосвітнім класам добавлено години, іншим не добавлено. Маразм міністерства зашкалює. Такого бардака ще не було ніколи. Хто відповість за це і коли? Чи в міністерстві вже одні ,,,,,,,,, залишились Пані Коваленко, агов.
mamamashi
Не надо жаловаться на новые реформы.Кто учил,тот напишет ЗНО на высокие балы.У нас,например,все медалисты написали на 190 и выше.Не надо больше липовых медалистов.Учитесь!
медаліст
Для mamamashi: Ну то й що з того???ЗНО-це ще нічого не значить.
медаліст 2
Для mamamashi: Не люблю таких мамаш лицеистов.
медаліст
Для mamamashi: Закінчила звичайну школу з медаллю в цьому році,але б не хотіла навчатися в ліцеї.
Коментувати
ВІРА
Правильно сказано "Зарплату полицейского - учителю"
я
Для ВІРА: ПІДВИЩИЛИ ?
Коментувати
Квіт,Совсун та Полянський
Від ЗНО ще ніхто не втік і ніколи не втече!!!Але це все ще тільки квіточки,бо ягідки ще попереду!!!
Олекса Позняк
Для Квіт,Совсун та Полянський: усі блатні у районі пройшли атестацію у минулому році навіть позачергово
01
Для Олекса Позняк: То було в минулому році.
Коментувати
Голосzнарода
Курси підвищення кваліфікації вчителів взагалі треба відмінити, а запровадити практичне стажування, бо на тих курсах ніхто нікого нічого важливого не навчає, лише самі переливають з пустого в порожнє, і вчителів такого учать, а фактично ніякої теоретичної чи методичної підготовки не дають. Але найгірше те, що масова практика в таких закладах освіти полягає в тому, що вчитель може приїхати на курси, заплатити за них і ні разу не відвідувати, а потім по закінченню приїхати забрати посвідчення. І звісно є висококваліфіковані вчителі-практики, в яких рівень професійної компетентності значно вищий, ніж у більшості викладачів інститутів підвищення педагогічної майстерності педагогів.
ідея
Для Голосzнарода: Скільки разів був на курсах - нічого нового. Лише трата коштів на дорогу, продукти, гуртожиток. А ще поточні витрати в ході навчального процесу (успішний початок, безпроблемне завершення). За підрахунками розрахуватися оптом і сидіти вдома утричі дешевше. І для нервів менше навантаження і десь копійчину заробити можна
Натэл
Насчет курсов сказано верно. Трата денег. Единственный плюс - общение с коллегами и обмен опытом, и, кстати, контрольная работа тестового характера по предмету. Все. Попадаются интересные преподаватели, но редко.
Ира
У нас на курсах був носій. В ігри погралися і все.
Коментувати
мама Київ
При чому ЗНО, на відміну від кембріджських іспитів, не включає в себе перевірку рівня розуміння розмовної мови та самого мовлення - те, що саме головне. Спитайте батьків, що вони хочуть - щоб дитина розмовляла і розуміла співрозмовника, чи щоб знала граматику? У радянській школі діти вміли читати і перекладати зі словником. Розмовляти і розуміти розмовну мові - ні. За 23 роки "зпрогресували" - вимагаємо ще написати маленький твір. Мовлення та розуміння розмовної мови знову за бортом... Кембрідські іспити визнані у світі, їх результати безстрокові. За складністю письмової частини навіть РЕТ (В1) переважає ЗНО. Цікаво, а хто перевіряє на компетентність викладачів англійської, які перевіряють ЗНО? Судячи із тих фактів, які наведені у статті, є велика ймовірність того, що є питання до їх професійної компетентності.
маргарита
Для мама Київ: Безперечно,ви маєте рацію.Добре було б,якщо хтось прислухався б до вашої думки.
nativespeaker
Для мама Київ: Навіть знаю дівчину,яка цього року склала кембріджський іспит на рівень B1,а на ЗНО отримала лише 168 балів.Цього року вона має в атестаті оцінку 12 автоматом.А ось,наприклад,наступного року це буде лише 8-9 балів.
Regina
Для мама Київ: Принаймні МОН погодилося з тим, що британські автори пишуть кращі підручники, ніж наші. А був же період, коли британські підручники йшли лише як додаткові. Може, з часом здоровий глузд переможе і в питанні ЗНО...
Коментувати
маргарита
У всьому світі діють кембріджські сертифікати ,а в нашій країні існує тільки один показник знань-ЗНО.
sailormoon
Та не потрібне нам термінове ЗНО з іноземної мови.Я за кембріджські іспити,які досконало оцінюють рівень знань.За такий сертифікат раніше можна було автоматом отримати 12 в атестат і за ДПА.А тепер що?Це ДПА у формі ЗНО може багатьом дітям розумним зіпсувати атестат.Чи буде після цього стимул вчити іноземну?Я більше довіряю міжнародним мовним іспитам.А на ЗНО все нестабільно,бо невідомо хто cкладає ці завдання,хто перевіряє їх.І як показала практика ЗНО-2015 ,ця оцінка не завжди дійсно показує рівень знань.ЗНО-це хороша ідея,але його структуру та укладачів треба змінити.І чим раніше,тим краще.
Надія
Шановні добродії! Чому так репетуєте з приводу збільшення годин англійської мови? Адже це корумпований попередній уряд Азарова , а точніше пане Табачник відібрали години на вивчення англійської мови. А чому не репетуєте з приводу російської мови? Боєтеся стати колонією Англії чи Америки, а Росіїї не боїтеся? Усі наче хочемо до Європи. Так у чому ж справа? Знаємо що таке волонтери. Навчаючись в Університеті відвідувала додаткові групові заняття з волонтером. Можу сказати з упевненістю ніякої користі від цих занять. Як може волонтер без знання української чи російської мови пояснити учням граматичні чи мовні особливості іноземної мови? Та ні як! Просто так побазікати чи переглянути фільм із субтитрами - це будьласка, але не більше. З приводу статті Оксани Оніщенко ; дуже цікаво як це могли учні та члени іноземної делігації розмовляли на " різній англійській".Що, одні розмовляли китайською, а інші ще бозна- якою мовою. Інша справа це перевірка на проф придатність учителів, чи конкурсний відбір.
Натэл
Для Надія: проскочила информация, что Украина должна принять 100000 тысяч африканских беженцев, чтобы уменьшить нагрузку на Грецию и Италию, как страна, подписавшая соглашение по ассоциации с ЕС: у нас есть земли, на которых они могут работать и т. д. И они очень трудолюбивы. А у нас многие из страны уехали в Польшу, в Россию и другие страны. При этом хуже нас живет две страны: Йемен и Ливия, где несколько лет идут гражданские войны. Так чего нам бояться, поясните. Часы на русский язык, кстати, не добавляются. И почему обязательно хотеть в Европу или Россию? Неужели нельзя выбрать свой путь, а с остальными находиться в прагматичных отношениях: выгодно- невыгодно. Все.
Лола
Для Надія: По поводу волонтеров совершенно правильно! Это абсолютно бессмысленная ( впрочем, как всегда) затея! Как правило, приезжают совершенно далекие от школы люди, имеющие весьма смутное представление о своей "просветительской миссии" и зачастую с такими моральными качествами....(знаю из собственного опыта)
Regina
Для Надія: Погоджуюся з Вами. Самого "носійства" мови замало. Волонтер повинен бути людиною освіченою і мати хоча б елементарне уявлення про навчальний процес. Докер з Ліверпуля - теж носій мови, але чи багато він принесе учням? А про "різні англійські мови"... Пані авторка, можливо здивується, але мовлення ведучих українських телеканалів суттєво відрізняється (і за вимовою, й за лексичним складом) від мовлення мешканців, наприклад, Закарпаття. А диктор ВВС говорить зовсім не так, як ірландський фермер. Мова в чистому вигляді існує лише в підручниках, а живе мовлення буде завжди відрізнятися від академічного зразка. Переконайтеся самі :) https://www.youtube.com/watch?v=SjO1BXzZLpE
Коментувати
Натэл
А лучше бы МОН ввело должность воспитателя, который занимался бы классно- воспитательной работой, которая у учителей занимает массу времени, и отводил бы учителей от подготовки ко всяким конкурсам бесконечным с репетициями бесконечными и прочим. Да и детей не мешало бы разгрузить. Пусть бы человек работал с несколькими классами, получал бы зарплату. Многим нравится такой вид работы, а учитель занимался бы подготовкой к урокам, самообразованием. Я бы только обрадовалась. За классное руководство платят мизер, а времени занимает больше, чем основная.
Натэл
Ошиблась: освободил бы учителей...
Лилия
Для Натэл: Ви безумовно 100-відсоткові праві!!!!
Наталія Ігнатенко
Я люблю свою работу. Я приду сюда в субботу И, конечно, в воскресенье. Здесь я встречу день рожденья, Новый год, 8 Марта, Ночевать здесь буду завтра!!! Если я не заболею, Не сорвусь, не озверею. Здесь я встречу все рассветы, Все закаты и приветы. От работы дохнут кони, Ну а я - БЕССМЕРТНЫЙ ПОНИ!!!!!!!!
Коментувати
мама Київ
І канал на телебаченні із програмами для категорій різного віку, і скайп-уроки із носіями мови, щоб навчатися могли діти і із сільських шкіл, і звільнення від ПДВ підручників англійської мови та, взагалі, англомовної літератури. Невикористаних можливостей - багато.
маргарита
Для мама Київ: Хороша ідея!
глория
Для мама Київ: Нам би побільше таких батьків як ви!
nativespeaker
Для мама Київ: 100%за!!!
Коментувати
Оля
Було б добре виділити один з доступних каналів на телебаченні для вивчення англійської, якщо існує запит. Показувати цікаві англомовні фільми та мультфільми з українськими титрами (як у Сербії), а також уроки англійської, залучивши і кращих вчителів, і носіїв мови. Зрозуміло, що коли відсутнє живе спілкування, то результат гірший, але такий телевізійний канал приніс би користі більше, ніж багато існуючих, і для школярів, і для дорослих.
ЯН
Все робиться для знищення освіти . Хто чув, коли зарплату освітянам підвищать ?
Ромашка
Для ЯН: В декабре 2015 на чуть-чуть в связи с тем, что повысят прожиточный минимум и соотв-но, минимальную зарплату. Нам повысят не как учителям, а как бюджетникам. Я думаю, что из всех бюджетников учителя - это самая большая головная боль для Яценюка. Учитывая повышение электроэнергии с 1 сентября, его добавки - просто это слезы. В данном случае подойдет девизик: хочешь больше зарабатывать, меньше работай. Я так и буду делать: звонок с последнего урока прозвенел - хвать сумку и бегом домой. Не напрягаться, поменьше стоять, поменьше говорить, дай задание - пусть пишут. При таком отношении начальников к нам - получите адекватное каКчество!:)
Гость
ЗОЛОТЫЕ СЛОВА!!! Лучший стимул для любого работника - это зарплата. Я уже давно здесь писала, что КАК ОНИ НАМ БУДУТ ПЛАТИТЬ, ТАК МЫ И БУДЕМ РАБОТАТЬ!!! И мне глубоко на*рать, на чувство сознательности. а то я смотрю тут правительство раскручивает фишку, что в стране бардак, потому что учителя плохие. НЕТУШКИ!!!! Вы смотрите, что твориться и на этом сайте и на телевидении. Я в шоке от того, сколько здесь предложений о эмиграции. Идет одебиливание страны, самым лучшим предлагают отсюда выехать, а управлять тупым быдлом.
Нищий бюджетник
Зарплату полицейского - учителю.
Коментувати
Мама-вчителька
А давайте, дамо на іноземну мову 10 уроків, заберемо з математики, фізики. Але кращої ситуації не буде. Вчителі-іноземці вважаються у школі елітою, самі відкрито говорять, що працюють так, як їм платять. А на батьківських зборах відверто говорять батькам, що добре вивчити англійську на уроках неможливо. І батьки мусять від 1-го класу брати репетиторів. Я маю право так говорити, бо я і мама і вчитель. Чомусь з інших предметів репетиторство як правило тільки в 11 класі до ЗНО. В інших класах - з одиницями дітей, яким важко дається предмет. А іноземна з першого класу з 25 дітей - 22 ходять на репетиторство. Краще тоді взагалі забрати іноземні і вчити платно з репетиторами. Нічого робити вигляд, що ніби-то на уроках ще щось вивчається!
Зависть - это не есть хорошо.
Для Мама-вчителька: Да успокойтесь вы уже и не судите всех учителей по себе! Откройте статистику, если найдете, о том, как не хватает учителей иностранного по школам, или заимейте широкий круг общения среди учителей-иностранцев, как я! Тогда вы узнаете, что учитель никого не заставляет заниматься частным образом, бо неровен час, можно нарваться на неадекватных родителей, которые побегут кляузы писать, что у них вымогают, занижают оценки их чаду, вынуждают заниматься... Сейчас масса, просто масса курсов, возможностей дополнительно заниматься, и просто нехватка денег у всех, поэтому не надо здесь наводить тень на плетень и рассказывать, что школьный учитель занимается репетиторством, имеет неучтенные доходы, не платит налоги... Еще не хватало, чтобы я отдавала государству то, что заработано мною по взаимному договору, - моим здоровьем, умом, репутацией, при свете моего электричества, за которое я плачу.
а де перекладачі?
Для Мама-вчителька: Повністю Вас підтримую. У нас ситуація аналогічна. відрізняється лише тим, що є багато вчителів, а серед них жодного перекладача
Гость
Для мамы вчителька: Боже дай терпения. СКОЛЬКО ЖЕ СРЕДИ УЧИТЕЛЕЙ ДЕБИЛОВ!!!! И вы мама - вчителька одна из них. До большевистского переворота в дореволюционных гимназиях и школах, когда дети прекрасно говорили на иностранных языках ЧАСОВ ИНОСТРАННОГО БЫЛО В ТРИ РАЗА БОЛЬШЕ ЧЕМ РОДНОГО!!!!!!!!!! ПОЭТОМУ НАШИ ДЕТИ СЕЙЧАС И НЕ МОГУТ ВЫУЧИТЬ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКИЙ, ПОТОМУ ЧТО ЧАСОВ ДОЛЖНО БЫТЬ КАК МИНИМУМ 7!!!!!!!!!!!!!
Коментувати
ЯН
. Ми ж завалили не тільки англійську на ЗНО. Треба збільшити кількість годин і на математику, і на українську. Ми що вже колонія Англії чи США. що така велика увага англійській.
avva- angry teacher
ЛЮДИ!!!!!!!!!!!!!!!! Нам не години потрібно додавати чи забирати, нам потрібно змінювати ВСЕ: систему освіти, підходи до навчання, забезпечення шкіл приладдям і т. д. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ми ж бо маємо піклуватися не тільки про столичні школи. В селах та райцентрах теж люди живуть і діти там почасти розумніші за київських, а от репетитори їхні не вдосконалюють свої знання та методичні прийоми, а корів доять та городи обробляють, бо з вчительською зарплатнею і в селі не дуже добре жити.
ROMAN
Все робиться для знищення освіти . Хто чув, коли зарплату освітянам підвищать ?
Натэл
В декабре 2016 будет повышена минималка, может быть, тогда и нам, чтоб кастрюльных бунтов не было.
Коментувати
маргарита
І взагалі кембріджські іспити більш досконало виявляють рівень володіння мовою.Знаю багато випадків , коли діти добре складали мовні іспити , а ЗНО чомусь скласти не завжди вдавалося як очікувалось.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!