Osvita.ua Середня освіта Зміна структури середньої освіти може мати спротив, - Гриневич
Зміна структури середньої освіти може мати спротив, - Гриневич

Нова модель структури середньої освіти потребує професійної оцінки наслідків та переваг

Зміна структури середньої освіти може мати спротив, - Гриневич

Голова парламентського комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич наголошує на необхідності ознайомлення суспільства з перевагами, які отримає випускник школи, коли буде вчитись на рік довше. Про це вона сказала під час участі у круглому столі, присвяченому структурі загальної середньої освіти України, повідомляє прес-служба Комітету ВР з питань науки і освіти.

"Наша країна після всього, що довелося пережити у 2014 році, змінилася. Ми визначилися геополітично і прямуємо до Європейського Союзу. В цих нових умовах нашим дітям треба стати конкурентноспроможними. Ми розуміємо, що їм необхідні іноземні мови і володіння інформаційними технологіями, знадобиться багато нових компетентностей, яких сьогодні не дає наша традиційна українська школа. Для цього слід оновити зміст шкільної освіти та збільшити тривалість навчання", - наголосила Лілія Гриневич.

"Необхідно репрезентувати суспільству оновлені мету та завдання загальної середньої освіти в Україні", - зазначила Гриневич.

Вона також презентувала для обговорення учасниками круглого столу модель загальноосвітньої середньої школи, напрацьовану робочою групою, яка готує нову редакцію Закону "Про освіту".

Зокрема, модель пропонує, дошкільну освіту до 6 років; п’ятирічну початкову школу; базову загальну середню освіту, що триватиме до дев’ятого класу (до п’ятнадцятирічного віку, як це відбувається і сьогодні); трирічну старшу школу, що поділятиметься на школу академічного спрямування та школу професійного спрямування.

Школа академічного спрямування має готувати дітей до вступу до вищих навчальних закладів. Старша школа професійного спрямування поряд з повною загальною середньою освітою має дати можливість отримати професійну кваліфікацію. У професійних ліцеях готуватимуть кваліфікованого робітника, а у професійних коледжах - молодшого бакалавра.

"Зміна структури середньої освіти є новим викликом для нас і може мати спротив з боку частини професійної спільноти. Тому, ця модель перш за все потребує професійної оцінки наслідків та переваг, а також напрацювання ефективних механізмів її впровадження", - підкреслила голова Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти Лілія Гриневич.

Освіта.ua
28.01.2015

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
victor
Спілкування з колегами привело до висновку-люди просто втомились.Зі їх же словами. Втомились від брехні, коли керівницьво в очі бреше, знаючи,що підлеглі знають про брЕхні,та все ж-продовжує брехати.Втомилися від отих погроз пана Лікарчука, на кшталт:"А от ми вас всіх і перевіримо...", що звучить як:"Повиганяємо з роботи бо ви нічого не робите". Втомились після роботи ще заробляти десь, бо на зарплатню дітям або одяг-їжу, або фарби-папір-музична школа-м*ячі-велосипеди. А хочеться ж "щоб як у людей". Втомилися від небажання дітей вчитися, від невміння зрозуміти завдання. Хочеться запропонуати тим, хто щось там намагається створювати - підіть у звичайні школи. Не ті, центральні міські, а ті, що на робітничих окраінах, десь в якомусь Кременчузі, чи й Жовтих водах. Поспілкуйтесь із звичайними (не креативними, а самими звичайними) вчителями. Але так, щоб ті вчителі ні сном, ні духом не прознали в вас велике ЦБ. Послухайте їх, подивіться та поспілкуйтесь із дітьми. А тоді вже рухайтесь далі
Анна
Для victor: Спасибі за коментар. Дуже хочеться, щоб його читали не лише прості учителі, або небайдужі до освіти люди, а й ті, що постійно реформують, оптимізують, ущільнюють, узагальнюють, забуваючи при цьому, що скільки би не було проведено реформ, вони все більше нагадують каламутну воду, яку ніби й намагаються змінити, але замість того, щоб повністю, постійно додають до брудної свіжу, а результат - той самий!
victor
Для Анна: Дякую, Анно, і Вам. За підтримку
Витальевна
в Кременчуці...
Коментувати
Nata205
"Старша школа професійного спрямування поряд з повною загальною середньою освітою має дати можливість отримати професійну кваліфікацію." Навіщо ця школа професійного спрямування, якщо будуть професійнф ліції і професійні коледжі?
длясвоїхдівчат
Для Лины:"Та перше нам треба змінитися". Разговор с убеждённым многолетним членом ПР, считающим, чтто "русский язык, это то, что учить надо.А украинский-это и не язык вовсе". Украиноязычный чиновник.Хороооший чиновник."На своём месте", как считают другие высокопоставленные чиновники".Получивший что-то там за агитацию и... Так вот - наезд на кумира януковича основательный. Отторжение кумира от себя и полныф отказ от СОБСТВЕННЫХ как слов, так и ДЕЙСТВИЙ, дескать:"Молодой, глупый. Поумнел.Янукович-он во всём виновен.И в войне, и в наших бедах".Вот думаю-изменился человек. Покаялся. Поразумел. НЕУЖЕЛИ?
Лада
Для длясвоїхдівчат: Я - вчитель російської мови сільської школи. Не робота - пекло! Діти дивляться російськомовні фільми, а говорити не можуть, не хочуть, загадку не розгадають не тільки російською, а й українською, відповіді чіткої, правильної не добитися, більшість відповідей - на рівні ТАК або НІ... Вичитування отих каракулів, що почерком мають бути - погибель...Відчуваю себе деградантом, маючи 30 років педагогічного стажу. Відчуваю, що навіть не маю морального права навчати мові країни-агресора. Краще було б, якби мій предмет взагалі прибрали, як маю так оце працювати...
киевская обл.
...кошмар, представляю себе , что у ваших детей с английским, если русский на примитивном уровне учить не могут... а у наших русский с 5го, у большинства 9-10 баллов, и читают и поют на русском лег-ко.
Коментувати
маємотещозаслужили
повірте, спротиву від вчителів та батьків НЕ буде. Спротив від чиновників? Та то вже проблема чиновників-нехай між собою розбираються.Питання в іншому-ЗНАТИ діти НЕ будуть. Коли вчителю стануть розповідати знову й знову, що він "поганий вчитель, бо дитина НЕ має високого балу"(мова про бали, "цілком заслужені" 6 там, де потрібно ставити 2), бо без високого балу "дитина більше вчити не матиме бежання", а вчитель при цьому "показав своє повне незнання", то 90%вчителів ставитимуть те, що "потріно".Второпайте це.Особливо якщо батьки почнуть жати на чиновників та директорів із тим, що "вчителька не дозволила списати"(не дозволила користуватись телефоном(планшетом)) на контрольній роботі.Наче б то дрібниці, та ці "дрібниці" як збірники ГДЗ впливають на світогляд.
Петро
Зміни дійсно потрібні і в першу чергу у якості освіти ,що автоматично виживатиме репетиторство,зменшенні паперотворчості, скиданні баласту в мережі та штатах,фінансовій самостійності навчальних закладів ...Однак це можна буде зробити без великого спротиву якщо на законодавчому рівні закріпити закріплення коштів за навчальними закладами в залежності від кількості учнів.Це автоматично вирішить питання оптимізації,профільної старшої школи та фінансової самостійності установ,щоб бюджет освіти не проїдався,а директори шкіл(особливо великих,за рахунок яких утримуються інші змалою наповнюваністю) не були прохачами у відділу освіти.Є застереження,що на місцях влада може сильно вдарити по малокомплектних школах, тому їх оптимізацію проводити лише після вирішення питань підвозу дітей та працевлаштування вчителів.
salka
«Ми визначилися геополітично і прямуємо до Європейського Союзу…» В якості раба? (для цього) «необхідні іноземні мови і володіння інформаційними технологіями» … І досить…Що ще потрібно для раба крім можливості спілкуватися з своїм господарем. Інакше бути не може. А таких предметів як математика, фізика тощо – на мінімум. Краще взагалі прибрати. Вони вже навчають думати…
Вчитель
Для salka: Про що Ви говорит:Фізики,математики міеімум по 3-4 год.на тиждень???Не брешіть тут!І не вводьте в оману людей.Іноземні мови взагалі залишили по 2 год замість 3-х,а друга іноземна вже не є обовязковою.Тому не треба брехати!
salka
для вчитель:По перше - Ваш стиль говорить багато про Вас каже… По ділу… Ви не чули про профільну освіту? Три години з фізики – вже академічний рівень. Більше 3-х – профіль… А в більшості випадків виходить 2, по стандартному рівню. З математики 3 – на алгебру та геометрію разом. На іноземну мову по стандарту дають три… Якщо хотімо підняти нашу батьківщину, акцент має ставитися на практичні, природні чи предмети. Чи треба визнати, що готуємо «фахівців» для себе…
salka
... не для себе...
Коментувати
Гуна
Для Остап Українець: "Більшість вчителів воліють сидіти на допінгу - ЦУ з управління освіти, а не діяти самостійно" - це Ви про себе? Голову даю на відріз - якщо закрити управління освіти, то школи продовжуватимуть працювати. Це школа без вчителя - просто приміщення, а усі керівні органи - паразити на тлі освіти.
лоллі
Для Гуна: 100% видалити управління освіти охорони здоров’я культури - паразитуючі структури
поклали на лопатки
І що це за структура така загадкова - управління освіти охорони здоров’я культури??? Скрізь обшукав - не знайшов.
вчитель
Для поклали на лопатки: так не на помойках же надо искать.
Коментувати
Остап Українець
Тільки чомусь у подібних зверненнях завжди забувають тотальну непотрібність доброї четвертини шкільних предметів, перевантаження їх профільністю, епідемія некомпетентності вчителів, більшість яких, здобувши освіту за часів СРСР цілковито застаріли інтелектуально, частина пройшла кола хабарництва до впроадження ЗНО і все одно не знайшла престижнішої роботи, аніж у школі... Якісних педагогів зараз - меншість, хоча шкільна програма заточена під вчителя, а не учня і останні роки писалася все тими ж поганими спеціалістами. Більшість вчителів воліють сидіти на допінгу - ЦУ з управління освіти, а не діяти самостійно. Що робити з цим?
Геннадий
Для Остап Українець: дитя неразумное, думай, что пишешь.
учитель
Цілком згоден з Остапом. Молодим компетентним учителям не можливо "пролізти" в школу через пенсіонерів, які десятки років на пенсії відсиджують у школі. Цілі династії, починаючи з директора й закінчуючи невістками й онуками ( до речі , мають по півтори ставки). Шановні міністри, видайте закон про заборону працювати пенсіонерам!!!!! Молодь на біржах!!! Хіба теке можливо, щоб на 30 учителів було 10 пенсіонерів в одній школі!!! Директор пенсіонер працює й ми нікуди не підемо - говорять"антикваріати".
Игорь
Для учитель: у селі місць повно, йди і працюй
Коментувати
Гуна
На всі 1000% згодна з Ліною та 1. Як уже набридли ті звіти з якісним показником. Діти абсолютно не бажають отримувати знання, натомість і адміністрація і батьки в усьому звинувачують вчителів. Батьки бажають безкоштовних консультацій від вчителів після уроків, бо, бачте, їхнє чадо не зрозуміло матеріал на уроці, а те що дитина і не намагалася цього зробити, то нікого не цікавить. І адміністрацію цікавить тільки позитивні результати бо тьотя з міськво пальчиком насварить. Потрібно міняти усю систему освіти без погляду у минуле. Різати по "живому", відсікати "хворі органи" в ім"я збереження здорового майбутнього України.
Dina
Для Гуна: Згодна з Вами. У школах немає дисципліни зовсім. Учні розуміють педагогіку співробітництва як те, що можна грубити вчителям, нічого не робити на уроці, не виконувати домашні завдання, вести себе вкрай зухвало. Батьки в усьому звикли звинувачувати школу: не навчили, не виховали. У сім’ях обговорюють вчителів, виставляють їх з найгіршої сторони, .а діти все це чують. У школі вони впевнені, що їх покарати неможливо, хіба що вчитель має право посварити пальчиком. Діти не привчені вчитися самостійно, впевнені, що це обов’язок вчителя цілий урок танцювати біля дошки і допомагати їм зробити домашні завдання, бо вони, бачте, "не зрозуміли...."
Mila
Правы на 100%, многие учни читают по слогам, скорость чтения 90 слов в минуту, особенно на укр. яз., а для осмысления прочитанного необходимо 120 слов в минуту. При современном потоке информации, объеме учебного материала необходима большая скорость чтения. Прислушайтесь к этому факту, пожалуйста.
длясвоїхдівчат
Для Mila: я не знаю, что касаемо СКОРОСТИ чтения, но то, что ребёнок умеет пересказать (своими словами) прочитанное или же НЕ умеет - играет наиважнейшую роль в способности к обучению. Жизнь и общение с людьми показали, что, как правило, завучи (соответственно и учителя как начальной школы, так и мовныки)нацеливают детей на СКОРОСТЬ, при проверке НАВЫКОВ чтения. Вот и тараторит, особенно гиперактивный, ребёнок. Но как-то забывают о том, что внимание следует обратить на несколько иное. И пусть он сто лет не вписывается в технику чтения, но когда сумеет пересказать СВОИМИ словами, лишь тогда ДА - ВЛАДЕЕТ. Иначе-имеем то, что имеем. Кстати - помнится в совке проверяли две составляющие...
Коментувати
1
Всілякі "явважателі" проводили кучу "реформ", а в освіті нічого суттєво не змінилося з радянських часів. Як були лінійки, чегрування по школі, класні збори, примусова участь учнів у концертах та інших нікому не цікавих заходах, так і залишилися. Залишилася система, де учень у випускному класі вивчає 24!!! предмети, де не може вибирати потрібні йому дисципліни. Зато завдяки "реформам" учень зрозумів, що може не вчитися і плювати на вчителів, бо переповзає з класу в клас без знань, кожен може звинуватити у всіх смертних гріхах вчителів: не зацікавив, не розвив, не побачив, не навчив... Завдяки реформам учні забули про свою відповідальність за своє ж навчання. А ще завдяки реформам на іноземну мову відводиться в 11 класі три год., а на українську аж одна! А всі учні повинні здавати ЗНО з мови! Реформувальники довели освіту до зубожіння, напхавши свої реформаторські кишені. І все під гаслом: "Хто не з нами - той старий відпрацьований матеріал, який не підтримує прогресивні реформи".
Іван
Для 1: І не просто під гаслом - під старим радянським партійним гаслом, яким радянське керівництво в 20-30-х рр. ХХ ст. прикривало необхідність та доцільність своїх "прогресивних" реформ: "Хто не з нами - той проти нас! Хто не з нами - той проти прогресу, той куркуль, зрадник і білий бандит"(гасло навів приблизно, тож пробачайте за можливі неточності). Звичайно! А як же інакше? Так значно легше вмотивовувати свої нові "прогресивні" реформи, не зважаючи на те, що навіть середньостатистичним дітям нелегко добре вчитися у школі, не те що двієчникам-трієчникам... А тут ще й старий радянський стереотип: "Відмінник - якщо добре вчиш геть усі предмети". Що ж, вчитися на "відмінно" з усіх предметів - справді важка задача...
Коментувати
Ліна
Реформа вкрай потрібна нашій освіті.Понад двадцять років щось у ній постійно реформували,а добра не видно. Ментальність і психологія вчителів,батьків,простих громадян все ж залишилася совкою.Підхід при 12-бальному оцінюванні надалі совковий,бо оцінка в більшості випадків каральний засіб.Програма перевантажена,особливо у початковій школі.Предмети негласно діляться на"важливі" і "неважливі".Підручники написані недолуго,конвеєрно,за відкати чинушам МОН.Часті контролі знань,моніторинги,зрізи тощо,є лише бюрократичними заходами,що спонукають до стресу дитину.Ми звикли вважати,що от радянська школа давала знання,чи от наші діти такі мудрі,бо встигають при такій складній програмі...А що там, у світі,хіба там вміють вчити?!А подумати,де люди живуть краще,де розвиваються технології,де розвивається наука,медицина,де тривалість життя є довшою,де кожен другий володіє вільно мінімум англійською?Наша система освіти гнобить наших наших дітей!Тому реформа потрібна.Та тільки б не вийшло "як...
Mila
Для Ліна: какая реформа? Вы о чем? Денег нет.
Ліна
Так ніхто ж не пропонує провести реформу за один рік.Це довготривалий процес. Він буде непростим. Та зміни в нашій освіті необхідні! Так,як є сьогодні,далі тривати не може!Я не знаю в якому оточенні живете ви,але я не знаю жодної дівчини,яка б народила в 15.Такі випадки є,але це не масовість.Якщо виходити з ваших міркувань,то діти всієї України поголовно розмножуються в 15,усі дівчата з 15 р обслуговують мужчин,а хлопці з 14 розвантажують вагони?Звичайно,молодь може жити статевим життям,працювати для потреб сім’ї,але вчитися хто їм заважає?Заважає сьогоднішня система!А 12-річна освіта є для тих людей,які прагнуть здобути вищу освіту.10,11,12 класи профорієнтаційні. При такій системі випускник не буде вивчати масу байдужих йому предметів,а ті які йому потрібні для подальшої професії.Для дітей з достатнім та середнім рівнем знань після закінчення 9 го кл. є профтехосвіта.Зміна системи займе не один рік. Та перше нам треба змінитися.
а@втім
Для Ліна: Ліночко, ХТО Вас переконав,що людина доросла, сформована, має можливість змінюватись? Скажіть їм, що то ілюзія. Або інакше - чи готова Ви, та ті люди, працювати БЕЗКОШТОВНО. Реально бузкоштовно, коли щомісяця не надходить грошей НІЯКИХ. От Ви ходите не роботу, викладаєтесь, а грошей - НЕ ОТРИМУЄТЕ. А вдома у Вас дітки, та й Вам вдягнутись є потреба(ті ж труси купити). Коли Ви, і ті, хто Вам оту ілюзію показав як реальність, відмовляться від грошей - отоді усі разом скажете, що ВИ ЗМІНИЛИСЬ. А допоки - ваші слова, то навіть не прожні звуки, то непомірна шкода, надана майбутньому А той, хто стверджує, що він "змінився" є пристосуванцем. Він ПРИСТОСУВАВСЯ.
Коментувати
Mila
Не думаю, что правильное решение, т.к. в 15 лет уже становятся мамами и папами. Кто хочет учиться, тот умеет самостоятельно приобретать знания. В эпоху Интернет - это не проблема. Бездельников порождать в течении 12 лет - не стоит. Многие и сегодня работают на рынках, автомойках, в кафе нелигитимно и т.д. Кормят мам, а папы нет. В 14 лет многие физически здоровые крепкие хлопцы, а девочки в этом возрасте обхаживают более взрослых парней, им не до учебы. Если пять учеников мотивированы на учебу в классе, то это хорошо. Это реальная действительность сегодня.
Одесситка
Все каааак станут конкурентноспособными, как заговорят на всех языках. И побегут массово престижную и не очень, работу искать в странах Евросоюза. А кто же будет Украину восстанавливать и дальше развивать? Все это звучит как-о декларативно, как будто реформаторы хотят заверить Европу: вот, видите, мы будем меняться. Я не понимаю, почему о собственной системе образования мы говорим так уничижительно и не ценим ее. Я не уверена, что иноземцы лучше соображают или более творчески мыслят, чем наши дети. Мне кажется, сначала нужно пойти и сделать ровными дороги, иначе будем спотыкаться и падать по дороге в светлое будущее Евросоюза. Да, но прежде нужно всех воров крупного калибра посадить.
Наташа Кириченко
Для Одесситка: полностью Вас поддерживаю!!!
Одесситка
спасибо, Наташа! А мне воры минусов наставили, не согласные они:))
Геннадий
Для Одесситка: минусов вам наставили потому, что вы задел святое - не очень престижная работа в Европе - поломойки, посудомойки, сиделки. Для части свідомих украинцев это унизительно.
Коментувати
а@втім
Директору: то звучали вже думки. Та суспільна думка сформована таким чином, що людина без атестату навіть до війська не приймається як така, яка показала повну неспроможність вчитися навіть на 1. Сьогодні на рівні керівництва оцінка "1" сприймається не як небажання дитиною навчатися, як невміння вчителем "зацікавити". ТОбто - промашкою вчителя. І зазвичай люди просто не мають бажання ані вислуховувати, ані стояти на своєму, запропонувавши різноманітні варіанти перевірки як правоти вчителя, так і знань учня(а вдруг вчитель присікався?)
засправедливість
Для а@втім: це ви правильно підмітили. "1" точно сприймають як невміння вчителя. я це вислухала в понеділок від директора. а те, що учень не бажає вчитись, то до уваги не береться. а критерії оцінювання для чого прописані і для кого? за ними на "1" треба щось знать. Але то на папері, а реалії зовсім інші. куди ми котимось?
а@втім
Для засправедливість: куди котимось? Та туди, де за знання рівня "2" ставитимуть "5",або "6". Тобто - планка опускатиметься все нижче й нижче. Будуть ті, хто знатиме. Їх прийматимуть на роботу ті, хто матиме гроші, та не вмітиме мислити. Отак і крутитимуться, допоки не пройде хвиля міграції населення таким чином, що на території нинішньої України житимуть в8єтнамці-китайці-негри... Процес вже йде, тобто його спинити навряд чи вийде
Коментувати
Olga
Эта реформа только для того чтобы сэкономить госдарственные деньги, а не для того чтобы повысить качество
Helen Voronenko
Чому стільки критики, а розумної пропозиції - жодної?Для Olga:
victor
Для Helen Voronenko: для пропозицій є інші люди.Нехай ПРАЦЮЮТЬ.
Коментувати
Вера
Учителя средней и старшей школы имеют одно образование, все типы учебных заведений среднее образование начинают с одинакового возраста детей (10-11 лет), с данного возраста ребята становятся более самостоятельными. Поэтому с 6 (и далее) класса дети должны учиться в одном учебном заведении. Начальные школы должны быть отдельными учреждениями с полным рабочим днём. Замены учителей легче будет сделать, если учителя имеют соответствующее одинаковое образование. У учителя начальной школы образование другое. Специфика работы другая. И воспитательная работа будет проводиться качественнее (без некоторых негативных примеров старшеклассников). Это моё личное мнение.
Don
Для Вера: Согласен на все 100%
Mila
для Вера: учителя начальной школы, получившие заочно диплом учителя старшей школы - это нонсенс, но имеет место. Становятся завучами, директорами школы.
Геннадий
Для Mila: диплом учителя-предметника не норма отказать учителю начальной школы стать директором. У нас таковых 2 (учителя начальных классов) из 7 директоров.
Коментувати
Директор  школи
То які думки щодо обов’язковості середньої освіти?
а@втім
Для Директор школи: то звучали вже думки. Та суспільна думка сформована таким чином, що людина без атестату навіть до війська не приймається як така, яка показала повну неспроможність вчитися навіть на 1. Сьогодні на рівні керівництва оцінка "1" сприймається не як небажання дитиною навчатися, як невміння вчителем "зацікавити". ТОбто - промашкою вчителя. І зазвичай люди просто не мають бажання ані вислуховувати, ані стояти на своєму, запропонувавши різноманітні варіанти перевірки як правоти вчителя, так і знань учня(а вдруг вчитель присікався?)
Гість
Цікаво, чи й в Європі так трактують...
Коментувати
Don
Задумка дуже хороша і перспективна. Я за! Якби тільки не ставили палки в колеса,
Olena Yelnikoff
Дуже необхідно показати професійній спільноти переваги такої реформи. Необхідно залучити до обговорення батьків. Насправді, це давно назріло, необхідно це робити. Спротив може бути тільки від непорозуміння та від прихильників радянської освіти, яка безнадійно застаріла (при всій повазі до її колишньої величі)
mariaanna
Для Olena Yelnikoff: Будь-яка реформа потребує матеріальної бази,неможливо перейти на професійну освіту із пилою та рубанком або шкільним станком 1956 року випуску ,а академічна освіта вимагає ще більше витрат. Можна мати чудових педагогів,але які крім крейди та дошки не мають нічого(можливо власний ноутбук).Спочатку заливають фундамент, а потім зводять стіни , а не навпаки
Mila
Правы, не имея комп. и не умея на нем работать, не зная информатики, а лишь, как бы, "умею" - только оголосить обществу и шагать "вперед" - не реально.
Бєлий Володимир
До речі, відео, що нижче з моєю розповіддю про ліцейську старшу школу СИМВОЛІЧНО поєднує бачення Лілії Гриневич (спротив) з думкою Олени Князєвої (передпідготовка) – стоїть високої ноти гул експертів "РПР-Освіта", що в аудиторії поруч. Це при тому, що не має у світі країн, котрі б після запровадження ліцеїв як окремої ланки загальної середньої освіти від цього відмовилися і повернули своїх школярів під один дах. Так само ще не бачив жодного ліцеїста, щодо якого педрада нашого ліцею приймала рішення про виключення з причини наявності предметів з підсумковими 1 – 3 бали, щоб той не боровся за своє збереження у складі ліцею. Що тільки не задіюють для впливу на директора. Від формування відчуття жалю до візитів впливових посадовців, родичів тощо. І це попри тому, що у школі цей учень без проблем мав би від 6-ти до 8-ми балів.........(див. продовження)
Коментувати
Директор  школи
Не тільки структура школи може викликати заперечення. Є ще інші "тонкі місця". Що, наприклад, робити із обов’язковою середньою освітою (ой як вже не хочеться вручати атестат напівграмотному випускникові!!!). Чомусь ця проблема мляво обговорюється.
Колега
Для Директор школи: А все тому, що наше дитя до 15 років (маю на увазі - його батьки) має право обирати (диктувати), де буде продовжувати протирати штани. Думаю, що якби був закон: з балами нижче "7" в старшу школу "не пущщать", щось би змінилося. Так а куди воно дінеться? В ПТУ! Знову ж і там-середня освіта, а таблиці множення на 5 як не знало, так і на 2 за енергетиками забуде. А особливо те, що з села, вирвалось - і вже гороцьке, грамотне (зауважую, я родом із села, в селі працюю). Тут змінювати треба все, починаючи від виробництва. В Польщі працює племінниця - сортує запчастини, нащо тут середня, тут і базової вистачить. А в нас дайте тест з математики за 9-й клас новоспеченому спеціалісту- захекається! Бо дітей мало, а викладачів-багато. От і понизили в цьому році вже деякі вузи планку ЗНО до 120 прохідного. То хоч мляво. хоч жваво, а толку...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!