Osvita.ua Середня освіта Діти здобуватимуть середню освіту за схемою 5+4+3
Діти здобуватимуть середню освіту за схемою 5+4+3

Повну середню освіту діти здобуватимуть впродовж 12-ти років, а шкільні програми будуть розвантажені

Діти здобуватимуть середню освіту за схемою 5+4+3

Повну середню освіту діти здобуватимуть впродовж 12-ти років за схемою на 5+4+3, а шкільні програми та навчальні плани будуть розвантажені. Про це на своєму Facebook повідомив заступник міністра освіти і науки Павло Полянський, за результатами роботи груп експертів, які працюють над проектом Концепції розвитку освіти на 2015-2025 роки та проектом рамкового закону про освіту, що відбулася 20 грудня.

Зокрема, заступник міністра оприлюднив схему структури освіти, що має бути впроваджена в Україні після ухвалення рамкового закону про освіту.

Дошкільна освіта триватиме до досягнення 6-ти річного віку, після чого дітей зараховуватимуть до шкіл.

Планується, що в Україні буде впроваджено 12-річну школу, яка функціонуватиме за схемою 5+4+3. Відповідно, навчання у початковій школі триватиме 5 років, від 6 до 11 років, та матиме однаковий базовий стандарт для всіх.

З 6-го класу розпочинатиметься навчання у базовій школі, що триватиме 4 роки. В ній буде збільшуватися кількість предметів, а після завершення 9 класу всі учні проходитимуть ЗНО.

За результатами зовнішнього оцінювання випускники 9-х класів зможуть вступати: до навчального закладу академічного спрямування (учні з кращими результатами ЗНО; орієнтація на вступ до університету), навчального закладу професійного спрямування або професійного коледжу.

За словами Павла Полянського, важливим є те, що жоден з цих шляхів не буде глухим кутом в освітній траєкторії молодої людини й вона зможе вступати до вищого навчального закладу.

Старша школа матиме професійну орієнтацію. Атестати про здобуття повної загальної середньої освіти отримуватимуть ті учні, які успішно складуть ЗНО у 12-му класі.

Також Павло Полянський повідомив, що в Україні визнаватимуться результати навчання у системі неформальної освіти.

"Загальний підхід до дошкільної та всіх щаблів загальної середньої освіти полягає в тому, що окрім можливості безкоштовно здобувати освіту в комунальних навчальних закладах (класно-урочна система), діти на підставі освітньої програми можуть робити це в інший спосіб", - зазначив заступник міністра Павло Полянський.

Освіта.ua
22.12.2014


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олена
Я хочу сказати, що ця реформа була б прийнятною якби дійсно в школах давали необхідні знання дітям. Я на даний момент абітурієнтка і тільки зараз я зрозуміла, що школа не зробила нічого для успішного складання мною екзаменів. Так, звісно, в нас були вчителі, як то кажуть, "від Бога", але я можу нарахувати...2..це дуже сумно визнавати, але людина яка вчила мене 5 років української мови не може грамотно писати на дошці! Хіба діти мають терпіти це? Звісно такі випадки відбивають прагнення до знань, бо вчитель повинен бути ВЧИТЕЛЕМ і зацікавлювати учня, викликати повагу. Тому погоджуюсь з коментарем нижче, що насамперед треба зробити жорсткий відбір для вчителів. Бо саме від них залежить майбутнє учнів! Навіть найслабший учень стане відмінником у руках справжнього професіонала! Бажаю всім успіхів!
Учитель
Для Олена: А що повинна була зробити школа для успішної здачі тобою екзаменів? Ти повинна була сама навчатися,а не сподіватися на підказки вчителя.
Коментувати
Василь
- Старша школа повинна бути необов’язковою! - Право дітей на корекційний повторний курс! Розуміння цього батьками!
VASYA
Даа... Ще одне ЗНО. Шановні чиновники в міністерства, схаменіться. Ваша, так звана, реформа в цьому вигляді - брєд. А краще зверніть увагу на учитиелів у школах. Багато таких, що просто вичитують години, користі з них ніякої. Інші зайнялись репетиторством (особливо в не великих містечках, де немає "репетиторських центрів"), причому натаскують своїх же учнів, за не малі гроші, а шкільну програму подають так собі, мають прихильсть до тих, хто їм платить, решту учнів практично ігнорують. Ті вчителі, в яких предмети не попали в ЗНО, завуальовано, а то й відкрито вимагають плату за гарну річну оцінку, особливо в випускних класах. Тож краще зробіть ЗНО для вчителів. Гарних справжніх вчителів залишилось дуже мало.
Людина
Для VASYA: відповідь дурного учня
так і є
Для VASYA: повністю згодна про зно, або якусь іншу перевірку знань учителів у рамках атестації. Можливо тоді у платні педВузи не підуть випадкові студенти з низьким рівнем знань. Навчити можна тільки тоді коли сам глибоко володієш преметом. Кількість же таких педкадрів різко зменшується. Такі самі підходи повинні бути і до лікарів. Тому що і вчать і лікують нас не зовсім професіонали.
ппп
Зате коментують виключно професіонали! Причому настільки універсальні, що можуть заочно оцінити всіх учителів, а до кучі ще й лікарів! Проблема значно глибша! Та легше звинуватити, ніж проаналізувати!
Коментувати
Чебурах
У кожної дитини свої здібності. Джордж Буш молодший не вміє добре читати, хоч це не заважало йому бути Президентом США. Варто влаштовувати екзамени за вимогою батьків - якщо дитина вміє читати і писати після другого класу на відповідну норму - не ватро його мучити серед дітей, які відстають у розвитку. Навчальна траекторія має бути вільною, і учневі варто самостійно вибирати, які саме предмети вчити оглядово, а які вивчати детально і глибоко. Крім того, що це за дискримінація - не здав добре ЗНО - оголошуєшся нездібним тупарем, і прямий шлях тобі в ПТНЗ? Професійні навч. заклади - місце покарання чи висилки? До ього ж ЗНО якісно можна здати тільки за допомогою репетитора. ЗНО вимагає не мислення, не знань, але лише натаскування.
Олена
Хочу видеть вокруг образованный народ, потому выражу свое мнение. С семи лет - в школу, начальная шк. - 4 года, средняя шк. - 4 (5) года, старшая шк. - 2 года. Объясню свое видение: материальное положение семьи, отсутствие контроля родителей за учебой ребенка и наличия компьютера дома, раннее взросление школьников (по причине ТВ, окружения, игр КТ, ...), технического оснащения школ (доски, эл. дневники, ...). Рано становятся матерями, отцами (15 лет!). Все это печально видеть, причину этого называют - материнские Деньги, на них живут, не думая о работе, учебе (тем более). Сегодняшние дети рано становятся взрослыми и на уроках с ними трудно, что скрывать. С уважением к Вам.
малишка
найкраще дітям йти до школи в 7 років і навчатися як було раніше за наших часів 11 років,початкова освіта має бути 4 роки(1-4 класи)
ЗНО
ЗНО для 9класу-пародiя,йдемо шляхом попереднього мiнiстра. Яка з цього користь i для кого?Подумайте,чи це правильно 1000раз!!!!!!!!!!!!А от про екзамени пiсля 5-9класiв потрiбно подумати....
Коментувати
Ласка
Начальные школы должны быть отдельными школами с полным рабочим днём. Это сделать нетрудно. Переезд из одного здания в другое. При этом сохраняется материальная база, просто происходит передача имущества, кадров. И так на небольшой город вместо 12 школ общеобразовательных сделать 5-6 начальных учебных заведений. Далее среднее образование сделать разного вида: гимназии, лицеи, общеобразовательные школы, специализированные. То есть после начальной школы дети будут иметь право выбора, школы будут стараться быть лучшими, чтоб к ним пошёл ученик после начальной школы. И в старшей школе (вместе со средней) учителя будут оттачивать свою работу с детьми, ориентируя их на профессии. Но профориентация, знакомство со спецификой профессий, изучение склонностей детей к наукам должно быть в начальной школе. Я так думаю.
Anzhela Tkachuk
Мені подобаються такі ідеї, була б щаслива якби моя дитина вже в цьому році розпочала навчання саме за такою схемою. Хоча незадоволення виявляють саме ліниві вчителі, які тільки й звикли що вичитувати години безініціативно і сухо!
Натэл
Для мама в 4 классе. Гарантий вообще никто дать не может, так как хорошая учеба зависит от огромного количества факторов, в том числе и от домашнего воспитания и образования. Есть дети, которые читают уже в четыре года, бегло читают, а есть такие, что и в средней школе читают плохо. Такому ребенку сложно усвоить материал: он, бедный, тратит силы не на то, чтобы понять, а на то, чтобы прочитать вообще текст. Родители не уделяют иногда внимания технике чтения, а зря. В школе же невозможно это сделать: не выделяется времени на это. Я имею ввиду, что в школе нет условий для шестилеток. У на был случай, когда ребенок сам устраивал себе отдых: залезал под шкаф и засыпал.И его, слава Богу, никто не будил. И никакой "передовой педагогический опыт"и "мастерство" учителя не помогут: дитя хочет спать. Как у Жванецкого:"Ну почему я, такой маленький, по холоду, с огромным ранцем, должен идти в школу", вместо того, чтобы полежать в постельке, побыть с мамой.
Натэл
Я думаю, что детям рано идти в школу в 6 лет. Практика показывает, что те дети, которых отдали в школу позже, лучше учатся, меньше устают, им легче сосредоточиться на уроке. Разница очень видна. Не понимаю, зачем у детей отнимать детство? Все эти теоретические реформы хороши, как любые теории: имеют право на жизнь. Но они, как мне кажется, не решат проблем образования, так как "науковцi" не видят настоящих, живых детей: с разными природными способностями, с разным стремлением к учебе, с отношением к школе, со своими семейными проблемами, с ленью и, наоборот, с трудолюбием и ответственностью и т. д. Есть дети, которых в принципе нельзя научить, им не дается учеба. Но они успешны в чем-то другом: шьют, пекут, готовят, стригут.Из них получаются прекрасные специалисты, успешные предприниматели. Может, им вообще не нужно сидеть до 9 класса? Может, нужно познакомиться с системой образования Японии? Там, кажется, эти проблемы научились решать. Хотя, может я не владею достаточной информацией .
Anna
Для Натэл: в Японии сдают экзамены при переходе из начальной в среднюю и из средней в старшую школы. Происходит это как при поступлении в ВУЗ: выбираешь школу - сдаешь экзамен - получаешь свои баллы и в соответствии с рейтингом поступаешь/не поступаешь. Боюсь, родители в нашей стране будут очень против такой "нагрузки" на детей. Это не учитывая прочие нюансы.
Otto
Для Anna: +
Влидимир Богданов
Для Натэл. В Японии обязательное образование 9 классов. В первый класс ребенок идет после садика. Если он не прошел тесты, то он будет готовиться еще год. На всех переходных этапах дети проходят тестирование. Содержание детей в садиках и 9- ти летней школе бесплатное. Получение среднего и высшего образования -платное. Работники всех ветвей образования пользуются авторитетом, и получают соответствующую зарплату. У моего бывшего коллеги- сваты японцы, бывшие чиновники профтехобразования. Они каждый год, обязательно куда-то едут. Приезжали они и в Украину. После общения с ними, можно сделать вывод: - Мы не живем, мы выживаем. Кто как может. И государство делает все, что бы выживших было меньше. Справедливости ради, надо отметить, что реформы необходимы. Но может проще было просто вернуться к ученику. У нас, начиная с 70-х, все свелось к написанию красивых отчетов и хвалебных од, и решению проблем за счет взяток.
Коментувати
Вчитель
Пане Квіт,зрозуміло що Ви з Совсун вивчали францущьку,але ж не потрібно вже все для цього робити,все що у Франції.Якщо ми йдемо в Європу,зрозуміло,що 12 років Ви впихнете!Але:У європейському Союзі біьшість розмовляють німецькою мовоюhttp://uk.wikipedia.org/wiki/Поширення_німецької_мови,іноземною мовою є англійська,тоді чому не зробити систему як у Німеччині http://uk.wikipedia.org/wiki/Освіта_в_Німеччині
Петро Мороз
Для Вчитель: Діти Франції навчаються 11 років у школі: з 6-ти до 17-ти років. У Німеччині шкільна освіта триває 13 років. Держава гарантує безкоштовне обов’язкове 9-річне навчання в суспільних навчальних закладах. Система шкільної освіти має 4-ступеневий рівень: початкова школа (з 6-ти років, 1-4 класи), основна школа (5-10 класи), реальне училище (5-10 або 7-10 класи), гімназія (5-13 або з 7-13 класи). В Англії система обов’язкової шкільної освіти охоплює дітей від 5 до 16 років (11 років). А тепер можете продовжувати...
Вчитель
Шановний Петре,суть не в тому скільки років навчатись!В НІМЕЧЧИНІ ХОЧА Й 13 РОКІВ НАВЧАЮТЬСЯ,ЗАТЕ МАЮТЬ ВЖЕ СВОЮ ПЕРШУ ПРОФЕСІЮ...тепер можете продовжувати,як Ви кажете....
Коментувати
Минобразования Украины дебилы
Идиоты майданные!Какую хрень они еще введут?Раньше учились 10 лет - и нормальными людьми стали!!А тут подстилки европейские, детей мучить!!
УКРОП
РАШИСТСКАЯ МРАЗЬ, ЛУГАНДОНОВСКАЯ ДРЯНЬ А В ОСТОЛЬНОМ-януковское дерьмо
Олекса Позняк
Присоединяюсь к предыдущему оратору
Коментувати
Гість
Во Франции образование устроено так, чтобы максимально поощрить "работяг" и по возможности свести на нет влияние одаренности. Есть мнение, что значительный недостаток подобной системы – зубрежка без понимания. Наш соотечественник приводит пример, что многим ученикам проще вызубрить, что 3/6=1/2, чем понять суть дробей. Це країна раньє, ми ж бідні і розумні діти там потрібні, з Індіїє України, Росії.
Бєлий Володимир
Оце від almira: "Але скажу, у Франціїї дуже хороша система освіти..." варте великої уваги, бо є чистою правдою. Тільки боюся, що за зовнішніми її елементами побудови нашим керманичам ніяк не вдається узріти її ГОЛОВНУ сутнісну рису - вона дуже правдива у її життєвій простоті: учні не списують, вчителі не ставлять блатних оцінок, бо це аморально і тому, що все визначає на фініші ЗНО (з усіх 10 предметів ліцейського циклу і для ВСІХ). І ГОЛОВНЕ - якщо після основної школи ти не досяг рівня академічного ліцею, а тому продовжуєш середню освіту у ліцеї професійному, то твоя совість не дозволяє тобі "надувати щоки" і з напускним розумним виглядом "качати права" щодо недоступності для тебе вищої освіти. Не качають, бо треба просто здавати вимогливі завдання ЗНО. Без відповідності такому рівню СПРАВЖНЬОЇ вищої освіти не буває. Країна це розуміє, а тому має попри усілякі негаразди стан СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Щоправда у нас це завжди називалося "загниваючим Заходом".
almira
Для Бєлий Володимир: Підтримую, Так, звичайно, у Франції після ліцею здають екзамен на бакалавра, якщо не здав, не можеш вступити до університету і ніякий блат не допоможе. А мені вже давно здається, що винне в усьому поняття "відмінник" та "медаліст", бо всі вони, м*яко кажучи, несправжні. Учень не може знати ВСІ предмети на високий бал, у Франції є перший учень у класі, другий і т. д. він може мати вищий бал з одного предмету і середній-з іншого, а враховується сума усіх балів.
Otto
Для Бєлий Володимир: +
таки да
все почалося давно...і з брехні. МОН запровадило силу силенну моніторінгів, рейтингів... І совковим методом заганяло вчителя в цю темноту брехні, тому що більші % і високі бали учнів давали можливість контролювати і пресувати вчителя. А потім почалися ще й вказівки на місцевих рівнях: 1,2,3 бали не ставити учневі, бо, мовляв, не можете навчити і тому не відповідаєте своїй кваліфкатегорії...а це нещасні вчительські копійки, на які треба прожити і достойно виглядати... Маленька брехня породила велику. Риба гниє з голови, а чистять з хвоста.
Коментувати
almira
цю нову систему освіти скопіювали з сист. освіти Франції. Але скажу, у Франціїї дуже хороша система освіти. Знаю, так як багато дітей з нашого міста здобували освіту у Франції
salka
Говоришь им – «Да скоро ваши дети пойдут в школы, не беспокоит вас, что с ними будет? Кто и как их будет учить? Будут ли еще вообще школы?». Не понимают… Смотрят как на дурака - типа жизнь не понимает… А они, представьте, знают, что к чему - куда, кому сколько ... И с такими знаниями довольны, на большие не претендуют…
salka
Смотрю на некоторых из молодых коллег – головы пустые, работать не хотят и не умеют (вообще то неплохие они парни, в нормальном обществе могли б стать хорошими тружениками). Постоянно недовольны с чем то (конечно на недовольство уйма причин)…. Но посмотри же сначала на себе…
salka
Да, общество не ценит нашу работу – ни морально, ни, тем более материально. Такую систему ценностей наши «вожди» современные создали специально . Опустили школу, опустили педагога с одной целю – чтоб народ превратилось в стаду баранов. И надо признать – достигли определенных успехов…
salka
Валентина права. Действительно, некоторые учителя не могут (и не хотят) работать. Да что там некоторые, мне кажется, что их уже большинство. Достаточно прочитать здесь комментов. И такие кадры поощряются в первую очередь. Не откровенно конечно, но так, «между нами говоря»…. …. И без любви к детям никак нельзя – иначе наш труд становится каторжным. Уж более честно стать бандитом, чемплохим учителем. Меньше навредишь…
Надія
Для salka: У першу чергу батьки повинні б любити своїх дітей, цікавитися їх навчанням. А то "здали" на 11 років - і спимо спокійно. Головне, що вдягли й нагодували. Деякі не знають, які предмети вивчає їх дитя.
Коментувати
Тетяна
ДОСИТЬ ЗНУЩАТИСЯ!!! ПІДІТЬ ПОПРАЦЮЙТЕ В ШКОЛИ,А ПОТІМ ПИШІТЬ СВОЇ ФАНТАСТИЧНІ ІДЕЇ.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!