Osvita.ua Новини 100 днів Міністерства освіти: план дій
100 днів Міністерства освіти: план дій

Міністерство освіти розробило план дій на найближчі 100 днів

100 днів Міністерства освіти: план дій

У рамках програми діяльності Кабінету Міністрів України на 100 днів Міністерство освіти і науки розробило свій план дій, котрий можливо розпочати і частково виконати за цей короткий період, про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти.

«Прозорість нашої роботи та врахування думки громадськості є першочерговими критеріями. Тому ми публікуємо план дій та закликаємо студентів, освітян та експертів долучатися до конкретних кроків у напрямку його реалізації», - зазначили у Міносвіти.

100 ДНІВ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Підвищення ефективності, прозорості та публічності у роботі Міністерства

1. Запровадження прозорої бухгалтерії та публікації бюджету МОН on-line.

2. Проведення спеціального фінансового аудиту.

3. Мінімізація державних витрат на забезпечення діяльності міністра, заступників міністра та керівників структурних підрозділів міністерства й підпорядкованих йому інституцій.

4. Запровадження електронного документообігу на рівні МОН, а в перспективі -  електронного врядування в усій освітній системі.

5. Розслідування корупційних схем, що діяли у Міністерстві освіти і науки.

6. Впровадження механізмів залучення громадськості до прийняття важливих рішень: on-line платформа для збору пропозицій та громадського обговорення, проведення фахових досліджень про стан справ у галузі. Реформування громадської Ради при МОН.

Децентралізація управління в освіті та забезпечення прав учасників навчального процесу

7. Скасування бюрократичних наказів МОН, позбавлених управлінського змісту. Зменшення обсягів звітності керівників навчальних закладів, викладачів та вчителів.

8. Дебюрократизація звітності навчальних закладів.

9. Позбавлення Державної інспекції навчальних закладів репресивних функцій та перенесення ваги у бік надання нею допомоги навчальним закладам.

10. Встановлення мораторію на перевірку та інспектування навчальних закладів до закінчення навчального року, за винятком планових фінансових ревізій та випадків звернень студентів, викладачів або батьків учнів.

11. Передача функції надання грифів навчальній літературі Вченим радам ВНЗ, а підручників у сфері загальної середньої освіти – спеціальній незалежній інституції.

12. Забезпечення викладання державною мовою, а також мовами національних меншин. Підтримка використання англійської мови у навчальному процесі та наукових дослідженнях.

13. Усебічне сприяння і підтримка розвитку студентського самоврядування та учнівського врядування.

Участь у законотворчості

14. Прийняття нового Закону “Про вищу освіту”, розробленого групою під керівництвом Михайла Згуровського.

15. Активна співпраця з Комітетом з питань науки та освіти Верховної ради України стосовно розробки закону “Про освіту”.

16. Участь у робочій групі при Комітеті з питань науки і освіти ВРУ щодо нової моделі управління науковою сферою.

Середня освіта

17. Внесення у разі потреби доцільних змін до державних стандартів освіти, навчальних планів, програм тощо на підставі пропозицій експертного середовища та педагогічної громадськості.

18. Винесення на додаткове громадське обговорення важливих документів, що були прийняті без належного врахування зауважень та пропозицій експертного середовища та педагогічної громадськості: Концепція профільного навчання, Концепція літературної освіти тощо.

19. Забезпечення проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад, Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» та участь в міжнародних олімпіадах і конкурсах.

20. Організоване завершення навчального року, проведення державної підсумкової атестації у школах на засадах права вибору її форм безпосередньо навчальними закладами.

21. Усунення необґрунтованих заборон щодо використання в навчальному процесі навчально-методичної літератури, виданої до 2012 року, що придатна для використання в навчальних закладах та шкільних бібліотеках.

22. Упровадження прозорого, позбавленого корупційної складової, механізму конкурсного відбору та видруку навчальної літератури.

Вища освіта

23. Спрощення процедур ліцензування та акредитації ВНЗ.

24. Відділення Вищої атестаційної комісії від Міністерства освіти і науки України та забезпечення прозорості у її роботі.

25. Забезпечення прозорості вступної кампанії та повне дотримання прав абітурієнтів. Підвищення ролі зовнішнього незалежного оцінювання.

26. Відновлення активної співпраці з міжнародними партнерами в сфері освітніх програм. Створення бази міжнародних навчальних програм для ВНЗ та студентів.

Освіта.ua
11.03.2014


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Читайте також
Коментарі
Аватар
Введіть ваше ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Введіть код:
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Оля
Підвищення роботи Міністерства освіти і науки не відчувається так-як чомусь ще на сайті МОН немає данних по кількості місць за державним замовленням. Чому немає інформації???
Соня
Пане Квіт, вступна кампанія має розпочатись з 11 липня, а кількість місць на державне замовлення ще досі немає!!! Коли буде відома інформація???
Любов
Відмінити літні табори при школах. Який це відпочинок по класах? Поїхати кудись складно з дітьми із сільських шкіл (ошти, безпека руху). Краще гроші виділити тим дітям, яких сравді треба оздоровлювати - хворим.
Мама и бабушка
Хотелось бы добавить. Начиная с младшей школы необходимо возобновить патриотическое воспитание, без фанатизма, как в СССР, но основанное на любви и гордости к своей стране, народу, культуре.Организовать систему обязанностей для всех в пределах класса и школы (сейчас в этом смысле активна небольшая часть детей).Привлекать всех детей к добрым делам: уборкам, благоустройствам, помощи детям и старикам, сбору вторсырья.Это очень объединяет, учит заботится о ближних, воспитывает необходимость ощественного труда.На мой взгляд сейчас это делать необходимо.
Мама и бабушка
У меня двое детей уже закончили школу, внук учится в начальной школе.Хочу предложить своё видение.На мой взгляд учебный процесс должен быть организован следующим образом.Учитель излагает материал один академический час, а следующий час ученики пишут самостоятельную работу с обязательной работой над ошибками и разбором непонятных моментов вместе с педагогом. Это вместо домашних заданий, которые младшие школьники делают со старшими, которые не всегда знают все требования и не всегда поступают педагогично, средняя школа выполняет "домашки"-"спустя рукава", а в старшей- работают единицы-остальные ленятся даже переписать.Конечно, это мои личные наблюдения, но их поддерживают и мои знакомые.Дети при таком раскладе находятся в школе до 15-16 часов, но зато потом имеют время для творческого развития и занятий спортом. На мой взгляд, нагрузка будет снижена, а качество усвоенного материала значительно повысится.
Наталія
Працюю вчителем 10 років, і ввесь цей час спостерігаю, як директор служить районному керівництву. А чому?! Все просто: не буде служити, або служитиме погано - поставлять іншого. Щоб директор дбав про дітей і школу - його повинна обирати громадськість на певний термін (скажімо років 5). Так відбувається в усьому цивілізованому світі. До речі, цей план дій висить на сайті міністерства освіти. Запрошують громадськість до обговорення. Обіцяють врахувати нашу думку. Дуже хочеться вірити!!! Коментарів там дуже мало. Мабуть,тому, що люди звикли до того, що, окрім нової корупційної схеми, там немає нічого. Долучаймось до обговорення на сайті міносвіти, щоб потім, не дай боже, не посилалися на те, що громадськості байдужа освіта, мовляв, ми хотіли врахувати їхню думку, а вони(громадськість) не обговорювали - то нехай вибачають.
Капаліка
Зараз контрактерам по запрошенню іноземних студентів надходять повідомлення що, якщо не зареєструватись на http://www.intered.com.ua , то запрошення для іноземних абітурієнтів видаватись не будуть. Шаражка знаходиться там само де і ЄДЕБО (але прізвище керівника відрізняється). Здійснює якусь візову підтримку, зовсім не безкоштовно (324 грн. за 1 іноземного абітурієнта). Як це розуміти, Табачник змінився на Квіта, але справа його живе? Красиві гасла, але ті самі справи? Знов покращення? Боролись за одне, а створюємо нові схеми узаконеного рекету...
Родион
В нас як у глухому лісі під час бурі: вгорі бушує, а внизу тихо. Хто впроваджуватиме цей план на місцях? Чиновники, які засиділись в своїх кріслах з брежнєвських часів і чекають чергової зміни влади? А нова влада співає про проФФесіоналізм і незамінність цих уособлень корупції. Звичайно, їх позиції дещо похитнуться, і вони не забаряться розправитись з тими хто призвів до цього. Це ми проходили вже в 2004-у. І напрошується думка: для чого був майдан, за що боролись?
Світлана
Я щодо п.10. Чому сьогодні відділи освіти оскаженіло проводять перевірки. Дають по 2-3 контрольні роботи в один день в одному класі, і головне в останній тиждень перед канікулами. Коли я показала цей план дій методисту РВО він порадив менше читати всякого
Дара
Перегляньте програму з органічної хімії. А рівень стандарту просто жах! Дискримінація сільських шкіл. Грошей немає, то для всіх рівень стандарту! Особливо хімія, фізика, біологія. 1 год. хімії в 10-11.
Дара
Відмініть обовязковість предметних олімпіад. А то один учень приймає участь у 10 олімпіадах. Сумно, але є моменти, коли немає кого відправити ,а тебе заставляють.
Дана
Для Дара: цілком підтримую.Біля нашої школи впритул розташована гімназія,куди кращі учні йдуть після початкової школи.От і залишаєшся ні з ким...Є старанні учні,але ніяк не талановиті...Таких дуже мало (хоч би як хто не доводив,що всі діти талановиті.Може в чомусь,але не науці)
Шестопалов
Налагодити задовільне забезпечення шкіл підручниками, монопольно тримаючи «під собою» весь процес від їх створення до постачання, не вдавалося жодному керівництву МОН за всі роки незалежності України. Життя показало, що існуюча «стратегія» лише збагачує окремі видавництва та чиновництво, а в школи «безкоштовно» привозять освячену МОН макулатуру. Потрібно припинити «перукарські» маніпуляції заради збереження монопольної системи МОН і рішуче перейти на ринкові відносини, які витіснять неякісні підручники. Для створення якісних і дешевих продуктів людство не вигадало нічого кращого, ніж «бізнес-проекти», коли кожний виробник мобілізує всі інтелектуальні і матеріальні ресурси, щоб його продукт найкраще задовольнив потреби покупця. Наприклад, можна взяти за взірець систему забезпечення шкіл підручниками у Польщі.
спочатку мама
У чому суть навчальної практики у СІЛЬСЬКІЙ школі? Щоб дитина відвідала музей у обласному центрі (за рахунок батьків), потрібно близько 50 -70 грн мінімум.І це тільки ОДНА екскурсія. Якщо не передбачено екскурсії, то проводиться просто урок (у кращому випадку, у нестандартній формі, якщо учитель добросовісний)! А літні пришкільні оздоровчі табори?! Це жах і знущання і над дітьми, і над учителями!
Natali
Нашій школі вже в цьому році надавали методичну допомогу, перевірили більшість паперів, змушені були переносити уроки. Від цього страждали і вчителі і учні. Це можна робити в канікулярний час. З жахом чекаю на весняні канікули, в школі не буде отоплюватися, а наради, педради та іншу роботу ніхто не відміняв. Як працювати при +4 в кабінетах? Вийдемо прибирати територію, нагріємось. Прошу дозволити користуватися зошитами з друкованою основою. Вони є у формі ЗНО, відповідають вимогам санепідемстанції, мають гриф Міністерства, але всерівно наш методичний кабінет наполягає на використанні звичайних зошитів для контрольних робіт. Зошити на друкованій основі можна використовувати лише як бланки. Діти не встигають переписувати завдання і розвязувати їх з відповідним оформленням. Скорочувати роботу не хочеться, оскільки в друкованих зошитах передбачено завдання всіх рівнів. Практика показала, що при використанні подібних зошитів, діти краще готуються до ЗНО.
андрей
скажите когда вступит в силу пункт 9 (позбавлення держінспекції)
философ
И ещё немного масла в огонь. Задача: с 1 января ввели ставки медсестёр. На школу независимо от наполняемости выделяется ставка медсестры. При наполняемости 300 человек - 1,5 ставки для заместителей. Вот и работает заместитель по воспитательной работе на 0,5 ставки. А теперь вопрос: либо работать спустя рукава, либо ты дурак? Минута пошла...
Татьяна
Для философ: Согласна, 0,5 ставки зауча по воспитательной работе - бред. По новым штатным, введенным з 01.09.2013 у нас сократилось 0,5 ставки зауча, а новые должности не добавились, а работа осталась та же. Почему не сократят управления, отделы образования, там ставки только добавляются.
мем
Поверніть можливість директорові школи самому добирати кадри.А от то, що я не можу змінити собі заступників...Три дами аж надто пенсійного віку, які не вміють працювати на комп"ютері, всі папері віддають на друк шкільній секретарці.Що ж за зміни та новації від них можна вимагати? А зав.районо не змініть їх аж поки робитиме-бо то його вчительки та жінки колег
іРИНА
Для Дмитра: Вашу, м"яко кажучи, неприязнь до учителів розумію (я вчитель). Ви не вчитель. "Учитель - бог" -(міф створений у радянські час) не сприймаю, бо учитель сьогодні - не бог, він раб!!! Чому вчитель сьогодення часто не виправдовує свого суспільного призначення? Чому дедалі частіше між учнем та учителем зростає рівень напруги, конфліктності? Можна називати багато причин: і перша - так, серед нашого брата чимало людей далеких від школи , достатньо і непрофесіоналів... Але найбільшою бідою, напевне, все- таки є навчальні програми (невідомо ким укладені, але точно людьми далекими від школи, - це диверсанти). Хіба це програми, ні - це "яскраві" зразки того, яким шляхом убивати в дитині бажання вчитися, а в учителеві (справжньому!) - не тільки бажання вчити, ай шукати якісних форм та методів навчання. Одним словом, шкільні програми - це програм із гвалтування людського інтелекту.
карина
Для іРИНА: полностью с Вами согласна. И учебники, и программы-ужас.Работаю и сама себя ловлю на мысли:"Всё ли в порядке с моей головой?" Изложение материала- из рук вон плохо.Точные науки, если ребнок отсутствовал, сам не осилит. Да и гуманитарные тоже. Взять хоть учебники по истории.
Капаліка
пп 1-6 - дай Боже, щось з того і вийде. Електронний документообіг вже є (п. 4) - вбийте звіт в програму або базу, потім приїдьте зі звітом в департамент, промаринуйтесь кілька годин в чергах, ми подивимось і поставимо пташку, що виконано, якщо нам щось не сподобалось - їдьте переробляйте, або везіть підтвердження, а може і пояснення, чому так, а не інакше. Скільки грошей розвозиться в масштабах України по таких відрядженнях можна прикинути. І аби хоч той звіт аналізувався або використовувався десь у роботі, а то, якщо є питання, летить лист з МОНУ - терміново, на учорашній вечір (часто святковий), надати інформацію, яка вже була у 5-6 звітах та 3-4 відповідях до різних департаментів. Тож сидиш, і думку гадаєш, чи то ти сам бовдур, або в держава занадто заможна, щоб таке викаблучувати. Це до пп. 7-8 коментар.
Капаліка
п. 24 - а навіщо взагалі така структура? В усьому цивілізованому світі університети самі присвоюють вчені звання та наукові ступені (і самі мають право їх позбавляти). І одразу видно було б, хто визнає науковцями проФФесорів. І тоді не лише науковець зможе піднімати престиж університету, але і університет свої добрим ім’ям та авторитетністю буде підтримувати визнання звань і ступенів. Знов таки і спрощення процедур, і економія коштів.
Лариса
Для Капаліка: може у цивілізованому світі і присвоюють наукові звання та присуджують наукові ступені, але не забувайте, що ми ще не всі свідомі європейці. І Вищої атестаційної комісії - необхідна.
Капаліка
З таким підходом цивілізованими ми не станемо ніколи. Свідомість треба пробуджувати. Яка країна найбільш успішна у побудові освітньої системи? США. В якій країні університети здійснюють найбільші та найвагоміші наукові дослідження? Також США (і Європа, і Японія, і Китай також заслуговують на увагу). В якій країні немає не лише ВАКу, ДАКу, а і МОНу? Здогадались - знов США. Співпадіння, чи тенденція?
Виола
У США система освіти? Не смішіть! Там її немає. Там предмети вибирають по милозвучності назви самого предмета! Це факт. Система була при СРСР, яка цінувалась в усьму світі. Критерії які були, згадайте? Такі,як зараз, "лояльні"? І знання, які отримували тоді в школі чи у вузі,і були якісними. Програми по 100 не міняли. А зараз не встигаєш призвичаюватись до них. Депресивна література, нічого радісного діти не читають. Хоча, яке життя, така й література...

Щоб отримувати першим
всі новини від «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть
«Подобається»

Дякую,
не показуйте це мені!