Osvita.ua Новини Якими будуть першочергові кроки в освіті України
Якими будуть першочергові кроки в освіті України

Нове керівництво МОН розповіло про першочергові кроки в освітній політиці України

Якими будуть першочергові кроки в освіті України

4 березня 2014 року відбулася прес-конференція нового керівництва Міністерства освіти і науки України на тему «Нові кроки в освітній політиці України».

Як повідомляє прес-служба Міністерства освти, у ній взяли участь міністр освіти і науки України Сергій Квіт, перший заступник міністра Інна Совсун, заступник міністра Павло Полянський.

Сергій Квіт зазначив, що: «…міністерство освіти і науки переходить від щоденного контролювання роботи навчальних закладів до того, що ми допомагатимемо нашим закладам освіти займатися власне якістю. Тобто в центрі нашої уваги – якість. Якість навчання, якість викладання та якість наукових досліджень. Завдання міністерства – сприяти досягненню нашими навчальними закладами найвищої якості, а не щодня їх контролювати».

Серед першочергових кроків міністр назвав прийняття нового Закону України «Про вищу освіту» та рамкового широкого Закону України «Про освіту».

«Ці документи напрацьовані. Є тісна співпраця й повне розуміння із профільним комітетом Верховної Ради України, який очолює Лілія Гриневич. Є консенсус у Верховній Раді», – наголосив Сергій Квіт.

Він також повідомив, що спрощуватимуться й уточнюватимуться умови прийому у вищі навчальні заклади.

«Спрощуватимемо університетську звітність. І також будемо спрощувати паперотворчість, якою займаються наші викладачі замість того, щоб готуватись до пар і проводити наукові дослідження», – сказав міністр.

За його словами, Державна інспекція навчальних закладів не матиме репресивних функцій. «Це я хочу ствердно сказати. На жаль, вона такі функції мала», – зазначив він.

Окрім того, Сергій Квіт поінформував, що Міністерство освіти і науки відмовлятиметься від складання університетських рейтингів, оскільки держава не може оцінювати сама себе. Рейтингами повинні займатись незалежні організації. І в Україні є достатньо незалежних рейтингів, які проводяться щороку за своїми методиками. Недержавні рейтинги цілком професійні, на їх підставі можна з’ясувати, зокрема, для наших абітурієнтів, які вищі навчальні заклади кращі, а які гірші.

«Також ми будемо ініціювати відділення Всеукраїнської атестаційної комісії від міністерства. Вона має бути незалежною. І в перспективі ми будемо розвивати цю систему: яким чином захищатимуться дисертації, присвоюватимуться вчені ступені та наукові звання», – сказав міністр.

Про завершення навчального року в загальноосвітніх навчальних закладах Сергій Квіт повідомив, що абсолютно однозначно не будуть нав’язуватися жодні додаткові платні послуги: «Не треба буде купувати ніякі додаткові щоденники, книжки і таке інше. Державна підсумкова атестація буде для дітей пом’якшена, адже це важкий, нервовий рік. Це вимога тієї ситуації, в якій ми знаходимось. Будуть також зняті заборони на використання підручників, які друкувались у попередні роки. Буде загальна лібералізація».

Основна увага приділятиметься зовнішньому незалежному оцінюванню: «Для того щоб воно відбулось належним чином, потрібні кошти. Це питання завтра розглядатиметься в уряді».

Окремо Сергій Квіт звернувся до мешканців Криму: «Зараз ми знаходимось у стані військової інтервенції сусідньої держави. Міністерство освіти і науки дбатиме про навчальні заклади Криму. Вони будуть фінансуватися. За це можна не переживати. Хотів би звернути увагу на те, що зовнішнє незалежне оцінювання обов’язково має відбутися. Для того, щоб діти кримчан мали можливість поступати в університети. Це дуже важлива справа. Думаю, у нас буде повна єдність. Ми розуміємо проблеми, в яких опинились навчальні заклади Криму. Ми будемо приділяти спеціальну увагу й фінансуванню, й контактам, щоб ми провели всі технологічні процеси для завершення навчального року, вступної кампанії, щоб не постраждали від цього наші діти та інтереси кримчан».

Також міністр звернувся до українських військовослужбовців, передусім до тих, які знаходяться у Криму, працівників правоохоронних органів: «Усі ви повинні знати, що ми про вас пам’ятаємо, думаємо і ми вами пишаємося. Зараз ви є тими людьми, які роблять українську історію. Ви не самі. Ми обов’язково переможемо. Українська держава буде єдиною і вона буде незалежною».

У свою чергу, перший заступник міністра Інна Совсун наголосила, що планується забезпечення активного інформування про діяльність МОН: «У першу чергу ми приділяємо увагу забезпеченню максимальної прозорості, публічності та відкритості в питанні діяльності міністерства. Ми забезпечимо, щоб абсолютно всі накази, усі рішення міністерства були доступні на веб-сайті міністерства. Важливе питання, яке прозвучало від студентів – прозорість бухгалтерської звітності. З фахівцями ми працюємо над тим, щоб забезпечити публікацію бухгалтерської звітності на сайті міністерства в узагальненому вигляді. У такому випадку будь-хто зможе продивитися документи».

Забезпечення такої публічності та прозорості, за словами Інни Совсун, гарантуватиме зростання рівня довіри до нового керівництва Міністерства освіти і науки, і «…з 1 квітня всі зможуть зайти на сайт міністерства та подивитися, за що сьогодні та кому платило міністерство».

Також вона повідомила, що почалась робота над спрощенням процедури нострифікації, адже зараз вона є вкрай ресурсоємкою.

«Важлива реформа – забезпечення максимальної публічності захисту дисертацій. Переконані, коли всі дисертації будуть розміщенні онлайн, тільки тоді, по-перше, можна буде ефективно запобігати плагіату. По-друге, таким чином можна буде підвищити рівень довіри до дисертацій, які захищаються. Ми працюємо над тим, як утілити цей проект», – наголосила перший заступник міністра.

Окрім того, Інна Совсун розповіла про зміни, які будуть внесені в Умови прийому у вищі навчальні заклади: «Середній бал атестату в сумі 200 балів було запроваджено у 2010 році. Ми порадилися, що з цим робити. Безперечно, середня освіта є важливою. Важливо мотивувати учнів учити всі предмети. З іншого боку, усі прекрасно розуміють, що в умовах, коли у школах немає єдиного підходу до оцінювання результатів навчання, говорити про те, що середній бал атестату є об’єктивним показником, дуже складно. Тому ми прийняли рішення, що в цьому році будуть прийматись відповідні зміни в Умовах прийому у ВНЗ. Середній бал атестату буде враховуватись, але не в сумі 200 балів, а в сумі 12 балів. Проект цього рішення буде підготовлений найближчим часом».

Заступник міністра Павло Полянський прокоментував запровадження профільної освіти у школах: «Як голова Центру освітнього моніторингу я, можливо, був найбільшим критиком редакції Концепції профільного навчання і не тому, що я якийсь злосливий. Я ніколи не міг зрозуміти, чому замість того, щоби взяти задарма кимось зроблене, у відповідь завжди було неприйняття. Концепція має набрати чинність із 2017 року. Ми так далеко не заглядаємо. Але там є одна дуже велика хиба методичного плану – зведено воєдино фрагменти типових навчальних планів, де вже розписано конкретні предмети й немає відповіді на ключове запитання: які ресурси будуть виділятись державою для втілення профільного навчання? Ми не хочемо бути тими лікарями, які, не спитавши пацієнта, що в нього болить, починають його лікувати. Ми очевидно відкриємо дискусію за участю експертного середовища, громадськості, включно з батьками, усіма споживачами цих освітніх послуг, обговоримо це питання спільно з Національною академією педагогічних наук».

Окрім того, Сергій Квіт також поінформував про проведення аудиту діяльності МОН: «Ми звернулись до міжнародної аудиторської компанії, і вони погодились безплатно провести аудит у міністерстві. Думаю, що це дуже важливо. Це треба зробити».

Користуючись нагодою, міністр звернувся до українських освітян, які мають друзів, колег, партнерів у Російській Федерації, щоб вони тримали з ними тісний зв'язок і повідомляли їм про ті події, які в нас відбуваються: «Закликаю освітян повідомляти про те, що реально вони бачать, про що кажуть їхні друзі, сусіди й родичі, повідомляти про дійсний стан речей».

Освіта.ua
04.03.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ілля Порубльов
У відповідь на повідомлення від 07.03.2014 в 00:16 "Відмінити конкурси, за участь в яких дитина платить гроші (Левеня, Кенгуру, Смішні колоски)-це видурювання грошей!!!" Факти ПРИМУСУ до участі в таких конкурсах, якщо десь такі є, дійсно варто заборонити. Але що поганого у ДОБРОВІЛЬНІЙ участі? Чи, може, Вам муляють самі факти конкурсів, які порушують сіру монотонність?
Ілля Порубльов
Факти ПРИМУСУ до участі в таких конкурсах, якщо десь такі є, дійсно варто заборонити. Але що поганого у ДОБРОВІЛЬНІЙ участі? Чи, може, Вам муляють самі факти конкурсів, які порушують сіру монотонність?
КУШНІРІВСЬКИЙ
Освіта залишилась на рівні 12-15 ст. Але нашарування на вчителя зросло в сотні разів. Вчитель подекуди вже підпорядковується прибиральниці. Заляканий всіма і всім. Атестація вчителя - це зобовязання пройти курси в ІППО, де читають лекції нікому не потрібні. Штатний розпис ІППО неймовірно зріс в кількісному складі. Цікава логіка - кількість учнів за останні днсятиріччя зменшилось, - кількість контролюючих осіб збільшилось. Пора повернутись до старої системи піджвищення заробітньої плати вчителя: до 3 років, після 8 і т. д. Для одержання вищої категорії - пиши, пиши, пиши, а я перевірю... І пишуть нікому непотрібні папери. Невже від величини паперової гори залежить кількість працюючих в методкабінетахЮ райво і т. д. Сьогодні стан школи - це повне її руйнування, дегрнадації як інституції. Керуйте й далі в цьому плані!!! Докеруєтесь!!!
Ника
Вчителя принижують і залякують всі бажаючі: від адміністрації до батьків.
Коментувати
мама
...так выбирать не из кого!
Олексій
Пропозиція до Міністра,першого заступника: звільнити негайно людину Табачника Некрассу І.А., ставленицю Суліми Є.М. Поживалову -начальника відділу з департаменту атестації кадрів які затероризували поборами (під час майдану погрози ректорам, директорам, призначення ректора - гроші, атестація - гроші і так дальше) всіх ректорів, директорів навчальних закладів. За гроші Некрасса розподіляє місця держзамовлення аспірантури-докторантури, побори з керівників за загальні збори , які проводить з обрання керівників навч.закладів. Усі нагороди та заохочення через гроші.Покладіть цьому край.
Олексій
Пропозиція до першого заступника: звільнити племінника Жебровського Б.М. - Марченка Андрія, якій нічого не розуміється в системі середньої освіти, а є заст.директора департаменту середньої освіти та його керівника Єреська О.В. що запровадив обов’язкову статзвітність загальноосвітніми навчальними закладами та регіональними управліннями освіти «з використанням програмного комплексу «Україна. ІСУО Інформаційна система». Вони затероризували поборами (під час майдану погрози керівникам, призначення директора - гроші, атестація - гроші і так дальше). А з профільністю старшої школи що, з підручниками– авторські колективи, все за гроші , з стандартами… Покладіть цьому край.
Олексій
Пропозиція до нового мінісра: О.С.Дніпров підписав скандальне розпорядження Міністерства освіти і науки про те, що працівники отримуватимуть зарплату платіжними картками та послуговуватимуться поточними рахунками ПАТ «Дочірній банк Сбербанка Росії». Покладіть цьому край. Будь ласка, звільніть ще й Жебровського Б.М. Його «досягнення» : лукавство, хамство, брехня, чудові листи про першокласників, клуби дідусів та бабусів, жіночий збочинець та лавелас. Професійності - мінусова ступінь. Вони затероризували поборами (під час майдану погрози керівникам, призначення директора - гроші, атестація – гроші, ліміти,штати- гроші і так дальше). Якщо залишили зам міністра з налаштованими каналами розкрадання, та ще й Жебровського, Даниленко залишать- то все ясно... Почуйте нас !!!!
Олексій
Є надія, що новий міністр і нові керівники міністерства з розумінням поставляться не лише до вищої, а й до середньої школи. Пропозиція: звільнити племінника Жебровського Б.М. - Марченка Андрія, якій нічого не розуміється в системі середньої освіти, а є заст.директора департаменту середньої освіти, та його керівника Єреська О.В. що запровадив обов’язкову статзвітність загальноосвітніми навчальними закладами та регіональними управліннями освіти «з використанням програмного комплексу «Україна. ІСУО Інформаційна система». Вони затероризували поборами (під час майдану погрози керівникам, призначення директора - гроші, атестація - гроші і так дальше). А з профільністю старшої школи що, з підручниками – авторські колективи, все за гроші, з стандартами… Покладіть цьому край.
Олексій
Шановний Міністре. Зверніть увагу на головного фінансиста вашого відомства Даниленко С.В. Вона обложила данню всю Україну. Для здачі звітів ВУЗами, ПТНЗ, іншими закладами та установами Департамент економіки заставляє приїздити особисто і обовязково потрібно дати гроші. Скільки можна збирати гроші з викладачів для взяток чиновникам Міністерства.Як пояснити збір коштів з викладачів для непомірних потреб деяких працівників Міністерства, які формують ліміти, підписують штати навчальних закладів (Даниленко С.В.права рука Кулікова П.М., Ісаева І. А. Фурман Г.І.,Міхницька В.І.).Чим товщий конверт,тим більші ліміти,чим більша сума,тим швидше буде підписаний штатний розпис та тарифікація.Дуже надіємся що з Вашим приходом щось-таки зміниться.
Ірина
На весь відділ освіти (більше 30-ти чоловік) тільки двоє реально знають, що таке школа, бо працювали, прийшли у райВО після роботи у сільській школі, а усі інші - після педуніверситетів, і учать нас, як правильно навчати дітей. Приїзжає така 20-річна інспекторша і починає лаяти вчительку з 30=річним стажем роботи, що "не за інструкцією" веде урок...
Олекса Позняк
У Грузії районо закрили і живуть. У Нью Йорку 12 інспекторів освіти на все місто. Раніше інспектор надуваючи щоки діставав лист міністерства і зачитував, тепер я в інтернеті раніше його дізнаюсь новації.С творіть краще нормальні інтернет ресурси для вчителів. Яких 80% скоротити? Гнать їх усіх у школу на уроки - освіта тільки виграє.
Чому????
Відмінити конкурси, за участь в яких дитина платить гроші (Левеня, Кенгуру, Смішні колоски)-це видурювання грошей!!! Скоротити районо на 80% Вони заважають школам працювати - дублюють міністерські накази, вимагають кучу звітності, створюють нервозну обстановку своїми перевірками. Скасувати профільну школу - це фікція. Треба дати учням якісну всебічну загальну освіту, а професії навчаться у вищій школі. Чому через кожні 5 років я маю доказувати свою професійність??? Хай її оцінять учні і їх батьки, хай вони обирають учителя. У якій країні ще є атестація в такому вигляді?
Natali
На майже кожній сторінці сайту все про школу, а міністр збирається вводити зміни у ВУЗах, може не звідти потрібно розпочинати? Зверніть увагу на звичайну сільську школу, 17 учнів в 9 класі. Яке профільне навчання з тими дітьми, які прийдуть в 10 клас? Школа має забезпечити всіх навчанням, хто його потребує, а приходять в 10 клас різні учні. Не змушуйте вчителів робити фальсифіковану профілізацію. Це відверне від школи як дітей, так і батьків. Просто школи І - ІІІ ступеня стануть школами І - ІІ ступеня. Допоможемо далі розвалити сільську школу і село вцілому?
mari
Для Natali: А если в 9 классе 6 человек? Да и в остальных на грани? И ни дети, ни родители, ни учителя не хотят, чтобы школа стала 9-леткой или вообще закрылась. Ведь к этим детям относимся, как к своим. Такого отношения в городах нет.
Коментувати
Олекса
Молодим вчителем приїхав з направленням у Броварське районо Київської області і застав штат з 5 чоловік разом із завідуючим. Головбух з рахівницею сам обраховував зарплату на район. Зараз там 50 чоловік, у кожного "кампутер", гори звітності ( типу : кількість шпаків на території школи) видушеної з учителя, причому посеред уроку кидай все бо негайно сьогодні до 12 годин здати кількість віників у школі. Якщо залишили зам міністра з налаштованими каналами розкрадання, жебровського залишать- то все ясно... Думав прийде єврей а прийшов жид на зміну жиду.Хлопці з майдану беріть дубину!
Учитель
Дайте можливість в школах навчати та виховувати учнів, а не паперовою звітністю лише займатись!!! Виховна робота зведена на нівець, немає ніяких цінностей, лише "хто куди потягне"
лара
Для Учитель: цінності є, лише не має кому їх формаувати, бо вчитель предмеиник не має бути ще й класним керівником, принаймі у великій школі.
Коментувати
Олеся
А не хочет ли пан министр начать со школы!!!!! А потом браться за своего конька?????
наталия
У райметодкабінетах сидять некомпетентні люди, які днями п!ють каву, ходять по магазинах, із себе представляють богів. Повиганять усіх, перед тим перевіривши на компетентність.
Ол
Для наталия: Правильно, повиганяти.
Ніна
Всі вчителі нашої школи давно говорять про ліквідацію методкабінету. Їх ніколи немає на роботі: то просто вдома сидять, то на лікарняному, то по базару бродять, а якщо в кабінеті - то чаюють.
Коментувати
давня вчителька
Пропоную переглянути необхідність функціонування райметодкабінетів. Штати великі і займаються переважно нав’язуванням школам багаточисельних заходів і міроприємств. А потім вимагають звітів в електронному і паперовому варіантах. Самі потонули в тих звітах і завантажили дітей і вчителів-ніколи вчити і вчитись. Методичну допомогу замінили тупою перевіркою правильності записів в журналах та ведення шкільної документації. Крім того попридумували ще якісь додаткові журнали обліку бесід класного керівника з учнями. Якшо врахувати, що бесіди (не лише класні години) майже весь день-виходить цілий "Война и мир" за об’ємом! Є перелік шкільної документації-навіщо придумувати ще щось? Зекономте бюджетні кошти-оптимізуйте не школи, а методкабінети і інститути вдосконалення-збирачі вчительських грошей! В кожній області є педуніверситети, можна "вдосконалюватись" там!
Учитель
Для давня вчителька: Обома руками і ногами "ЗА", я та мої колеги.
Нина
Цілком згідна.
лара
Я як методист такий самий вчитель як і Ви. І з задоволенням буду надавати допомогу методичну, перевірки це не завдання методкабінетів і ми так само стоїмо перед вибором...
Коментувати
учитель
Мы здесь пишем пожелания министру, предложения, но мне ,кажется, на эти коментарии министр никак не реагирует, потому что не заходит на этот сайт. И получается "глас вопиющего в пустыне". Пишите что хотите, сколько хотите - это ваши проблемы! А у меня -министра- другие задачи -угодить тем кто назначил.
Богдан
Шановний Міністре! На мою думку, першочерговим має бути відміна різного роду пільг при вступі. Дайте їх у вигляді стипендії, гуртожитку, допомог... Але вступ - лише за знаннями!
лара
Для Богдан: згодна!!!!!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!