Щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами закладами освіти в літній період

Лист МОН № 1/9-302 від 04.06.20 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-302 від 4 червня 2020 року

Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних, Київської
міської державних адміністрацій

Щодо надання психолого-педагогічних
та корекційно-розвиткових послуг дітям
з особливими освітніми потребами
закладами освіти в літній період

Шановні колеги!

Відповідно до постанови КМУ від 20.05.2020 № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» (далі – постанова КМУ № 392) у регіонах із сприятливою епідемічною ситуацією дозволяється відвідування закладів дошкільної освіти (далі - ЗДО) з 25 травня 2020 р. Послаблення протиепідемічних заходів застосовується та припиняється на території регіону на підставі рішення регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі – Регіональна комісія).

Діяльність ЗДО в умовах карантину має здійснюватися з урахуванням Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням короновірусної хвороби (COVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря від 21.05.2020 № 25.

Міністерство освіти і науки України направило до регіональних органів управління освітою лист від 22.05.2020 № 1/9-269 «Щодо відновлення діяльності закладів дошкільної освіти», в якому викладено рекомендації щодо організаційних вимог та етапів відновлення діяльності ЗДО в умовах карантину.

Загальновідомо, що успішність корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, особливо дошкільного віку, залежить від дотримання принципу системності.

Законом України «Про дошкільну освіту» передбачено, що ЗДО працюють повний календарний рік, а їх діяльність регламентується планом роботи, який складається, як правило, на навчальний рік (з 1 вересня до 31 травня) та оздоровчий період (1 червня до 31 серпня).

Враховуючи, що ЗДО у зв’язку з карантинними заходами не працювали в навчальний період понад 2 місяці, вважаємо можливим надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних групах, в літній оздоровчий період. Вищезазначені послуги надаються за згодою батьків та за умови наявності спеціалістів, з якими укладені цивільно-правові угоди.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються згідно з індивідуальною програмою розвитку, яку необхідно скоригувати, врахувавши результати роботи з дитиною під час карантину, динаміку її розвитку.

У зв'язку з епідемічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) корекційно-розвиткові заняття необхідно проводити індивідуально з дотриманням протиепідемічних вимог і рекомендацій, зазначених вище.

Проте, така норма не поширюється на учнів закладів загальної середньої освіти, оскільки корекційно-розвиткова робота є інваріантною складовою базового навчального плану для спеціальних закладів (класів) та здійснюється протягом навчального року (постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»).

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, надаються відповідно до індивідуальної програми розвитку, розробленої на навчальний рік.

Таким чином, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах загальної середньої освіти, у тому числі за цивільно-правовими угодами, в літній період не здійснюється.

Відновленню корекційно-розвиткової роботи у 2020/2021 навчальному році має передувати вивчення командою психолого-педагогічного супроводу дитини закладу загальної середньої освіти динаміки розвитку дитини, її особливих освітніх потреб, сильних сторін та позитивних змін, що є основою розроблення плану корекційно-розвиткової роботи як складової індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами.

Відповідно до п. 4 постанови КМУ № 392 та рішення Регіональної комісії з 1 червня можуть відновити роботу інклюзивно-ресурсні центри. Міністерство освіти і науки України направило до регіональних органів управління освітою лист від 26.05.2020 № 1/9-278 «Щодо організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів», в якому зазначено, що за рішенням засновника в центрах може бути відновлено надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами шляхом проведення індивідуальних занять з дотриманням протиепідемічних вимог і рекомендацій.

Водночас, звертаємо Вашу увагу на те, що першочерговим завданням інклюзивно-ресурних центрів після відновлення роботи є проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, а саме обстеження дітей, які повинні розпочати здобуття початкової освіти в 2020/2021 н. р. та зараховуються до закладу освіти вперше.

Просимо довести зазначену інформацію до відома органів управління освітою, педагогів, батьків дітей.

З повагою
Т. в. о. Міністра                      Любомира Мандзій

Освіта.ua
04.06.2020

Популярні новини
Нещеплених освітян будуть відсторонювати від роботи з 8 листопада Кабінет Міністрів затвердив рішення про відсторонення від роботи нещеплених освітян
Київ закриває школи до 8 листопада Столичні школи припиняють відвідування здобувачів освіти з 23 жовтня до 8 листопада
Київ готується до переходу у «червону» зону Київ потрапить у «червону» зону карантину через стрімке погіршення епідемічної ситуації
Столична профспілка стала на захист невакцинованих освітян Профспілка закликала МОЗ скасувати рішення про обов'язкову вакцинацію освітян
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів