Osvita.ua Блоги В. Бєлий: гаджети на уроках – це круто? Та як сказати…
В. Бєлий: гаджети на уроках – це круто? Та як сказати…

Рівень освіченості буде визначальним за умови, що суспільні правила не спотворюються безкарністю

В. Бєлий: гаджети на уроках – це круто? Та як сказати…

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

У гаджета як джерела інформації є свої переваги перед підручником, а у підручника свої.

Вчителі вже не рік і не два як використовують то перше, то друге, то дошку, то інтерактивну дошку, то своє слово, підказку, питання, то запрошеного авторитетного спеціаліста тощо.

Але немає тут нічого такого, що б саме автоматично зробило з усіх учнів, хай як вони ставляться до навчання, гарних та компетентних випускників школи.

Якість освіти у ставленні до неї учня і оці «Ой, як цікаво!» чи «Ой, який вчитель» погоди у питанні якості підготовки не роблять і ніколи не зроблять.

Гарантом якості є форми тієї мотивації, що йде від правил дорослого життя, тобто тих суспільних порядків, котрі потім будуть визначати випускникам їх різних соціальний статус.

І тут досягнутий рівень освіченості буде визначальним, але за умови, що суспільні правила не спотворюються безкарністю за шахрайство, блатом, кумівством, тіньовою економікою.

У нас з цим великі проблеми , а тому за тієї правди життя, що панує зараз, вмотивований до навчання учень буде як виняток з правила.

Мені сумно, бо ж доводилось працювати із закордонними ліцеїстами, котрі були поголовно добре вмотивовані на навчання по-справжньому. Чому? А тому, що там суспільні порядки не спотворені, а відтак порядність та працьовитість учнів є правилом.

Підтвердженням гарної якості освіти тамтешніх ліцеїстів було те, що запитай я їх на початку пари будь-що з попередньо пройденої теорії, так лише одиниці із 45-ти учнів класу не могли надати правильну відповідь. Тамтешні вчителі їх те й не питають зазвичай, бо за знання теорії як такої їм ніхто ніякі оцінки й не ставить - лише за вміння її (теорію) застосувати.

І 45 учнів у класі нікому не є проблемою (Алжир не така багата країна як Франція, щоб дозволити собі класи у 30 учнів), бо учні/студенти вмотивовані плюс на практичних заняттях їх вже лише половина, а таких занять удвічі більше, ніж лекцій для вивчення теорії.

До речі, є такі напрямки загальної середньої освіти на етапі її старшої ланки, для яких гаджети чи інші носії абстрактного освітнього змісту, що «нуль без палочки».

Наша стара система освіти не краща, але й не гірша за системи більшості країн світу. На її базі, у тому числі й завдяки її ж випускникам, можна успішно досягати адекватного часу осучаснення змісту освіти.

На перешкоді цьому стоїть одна річ - ми вперто ігноруємо те, що ніде у світі. у тому числі й у найуспішніших країнах, не має такого, щоб у старшій школі ВСІХ учнів охоплював академічний (за змістом, формою та структурою) ТИП освіти.

Без виходу за цю спотворену «парадигму» (всі предмети всім - у академічному стилі) ніякі реформи не будуть успішними, бо природа не допустить, щоб всі люди (починаючи зі старшого шкільного віку) виростали однаковими - академічно підготовленими та академічно мислячими.

Не всім жителям планети (країни) випаде заробляти собі на новітні та модні гаджети лише завдяки розвитку та натренованості абстрактного типу інтелекта, який є першою умовою отримання диплому про вищу професійну освіту (якщо система їх видачі не є спотвореною).

Комусь те доведеться робити руками, комусь – ногами, а комусь – голосом тощо.

Оригінал

Освіта.ua
06.11.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ігор Зущик
Наступає ера КІБОРГІВ (Мозок - людський, а тіло - зі сплавів), а далі ера ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ. ЛЮДСТВО, захоплюючись гаджетами, дивайсами, повинно бути готовим до нових ер.
KVP1248
Талановитому учню неможливо заборонити користуватись сучасними технологіями. Доктор Пі це довів на прикладі гри в шахи. Сучасні учні початкових класів не будуть користуватись телефонами і планшетами в старших класах, бо до того часу їх уже не буде. Microsoft відмовилась випускати телефони Lumia і в 2018 р. представить принципово новий пристрій, який об’єднає мікротелефони, 3d окуляри та системний пристрій доповненої реальності. Все це буде невід’ємною частиною людини, подібно до кардіостимулятора.
оля
Взагалі-то гаджет - це прилад, який не може працювати автономно. Гаджетом є наувшники, веб-камера тощо. Вони підключаються до девайса. А смартфони, планшети- це девайс. Але зараз модно їх обзивавти гаджетами. Іноді гаджет може бути девайсом, але не навпаки!
оля
навушники
оля
Для оля: Іноді девайс може бути гаджетом, але не навпаки.
Коментувати
Тет-а-тет
Автор безумовно правий, але незабаром дописувачі звинуватять його в освітньому шовінізмі. Бо як то так, адже всі ж ми люди і всім нам належить по ложці, а він каже, що ложки мають бути різні. Зараз напишуть про Японію, де загальна вища освіта. Чим чим, а раціоналізмом українці ніколи не славилися, а ще наше марнославство? Але надіймося, що колись помудрішаємо і навчимося з розумом витрачати суспільні гроші.
Вчитель
Повністю згоден з автором. Приємно прочитати, що є ще люди, які адекватно мислять (а не повторюють мантри за освітянськими чиновниками). Чому не дати керувати освітою таким людям. Уже "дістали" оті заяложені мантри чинуш, далеких від роботи у школі: не вчать діти - винен учитель, бо не знайшов підхід, граються гаджетами - винен учитель, бо не знайшов підхід, ... - винен учитель, бо не знайшов підхід.
serj
Вірно. У нашій освіті не хочуть признати (запозичити з тієї ж популярної зараз фінської), що УСІ ДІТИ РІЗНІ. Хто хоче, може, потребує - навчається, ні - тоні. А в нас РЕЙТИНГ, треба усім напихати знання (писати зрізи, управлінські КР) та отримувати ОРГВИВОДИ з накруткою хвоста вчителя.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!