Ігор Лікарчук: результати ЗНО – привід для закриття шкіл

Метою запровадження ЗНО ніколи не була оцінка якості освітньої діяльності школи чи вчителя

Ігор Лікарчук: результати ЗНО – привід для закриття шкіл

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Мені скоро буде соромно за те, що мав відношення до впровадження ЗНО. Бо, виявляється, деякі освітні керманичі, за мовчазної згоди МОН, «досліджують» результати ЗНО і на основі їх роблять висновок про якість освітньої діяльності конкретного закладу. Більше того, на основі таких безграмотних «досліджень» приймають якісь рішення про закриття шкіл, укрупнення мережі й т.д.

 Я розумію, що МОН та його численні інституції не здатні чи не хочуть розробити та затвердити об’єктивні індикатори функціонування освітньої системи. Я розумію, що місцевим чиновникам набагато легше взяти результати ЗНО й танцювати з ними скажені танці на могилі української освіти, аніж реально допомагати школам виживати. Я розумію, що опорні школи потрібно було створювати для того, щоб скоротити видатки на освіту...

Але до чого тут ЗНО?

Метою його запровадження НІКОЛИ не була оцінка якості освітньої діяльності школи чи вчителя. Для того є зовсім інші методики та технології.

І ще одне. У статті наводяться слова шанованої мною пані міністра Лілії , що «діти із села мають в 10 разів менше шанси скласти успішно тестування з іноземної мови». Можу аргументовано заперечити. Якби сільські діти могли фізично і матеріально отримати послуги хороших репетиторів, то вони б мали у 10 разів кращі шанси скласти тестування з іноземної мови. На жаль, вони цього не мають.

Оригінал

Освіта.ua
08.12.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
beregok
Яскравий приклад як Сумські чиновники оперують результатами ЗНО http://soippo.edu.ua/index.php/home/1940-narada-pri-zastupniku-golovi-sumskoji-oblasnoji-derzhavnoji-administratsiji
простоктото
Одним словом придурки.Уже реформу полиции сделали.
Olexandra Basatska
ЗНО - найкраща освітня реформа в Україні, завдяки йому всі розумні дітки з моєї сільської школи вступили до університетів на бюджетні місця.Але результати ЗНО некоректно використовувати як оцінку роботи вчителя. В попередні роки ті мої випускники, котрі брали участь в олімпіадах бодай обласного етапу, ЗНО здавали на 192 - 198 балів. Цьогоріч географію вибрали майже всі ті, хто не має наміру вступати до вишів - ( "Ну, не хімію ж нам вибирати!"). Уявляю, які будуть результати...
gala
Результати ЗНО - це РЕЗУЛЬТАТИ РОБОТИ ШКОЛИ+РЕЗУЛЬТАТИ РОБОТИ РЕПЕТИТОРА+САМОПІДГОТОВКА+ПСИХОЛОГІЧНИЙ та ФІЗИЧНИЙ СТАН ОСОБИ під час проведення ЗНО+просто звичайна ВЕЗУЧІСТЬ (не секрет, що багато учнів вибирають відповіді на "авось") + ВІДПРАЦЮВАННЯ ТЕСТІВ on-line + БАТЬКІВСЬКИЙ ПРИМУС... Отож, робота школи в результатах ЗНО є лише відсотковою краплинкою...
pasufik
А хто дбав про знання І.Франка? Але це не завадило йому захистити дисертацію на німецькій мові-це вам про шанси. Як не крути, а таки ЗНО про щось таки говорить, у цьому я переконався, коли наші учні з гімназії поздавали тести. У наших хвалених викладачів відразу поспадали корони з голів. Виникло питання, а за що батьки здавали по 75гр. кожного місяця? Так і не можуть відповісти. Сільські діти вчаться гірше міських тому, що батьки не переймаються їх освітою. Вони наївно вважають, що наша школа має їх всього навчити безкоштовно ( 1 викладач на 3 - 4 предмети). Давайте дочекаємося опорних шкіл, а потім через кілька років побачимо, що це все таки був правильний крок, принаймні від цього буде користь талановитій сільській молоді. Здавати ЗНО ніхто нікого не примушує, погані результати дуже часто є наслідком завищування оцінок вчителями на догоду батькам, треба якось виправдати щомісячні внески ніби- то на розвиток н.закладу.
Лана
Для pasufik: не на німецькій мові, а німецькою мовою... І ще... У моїй сільській школі предмети викладають лише фахівці. І, звіряючи результати ЗНО з місцянами, з гордістю зазначила, що випередили біля десятка шкіл (рез-ти стартували від 145 балів). Не узагальнюйте
kvtamber
А в моїй - ні. У не фахівців - вищі категорії. Купляють атестацію. А раз випередили, то добре, тепер ще на обл. олімпіадах це зроббіть, і дай бог, на всеукраїнській.
Ирина
Для pasufik:В гимназию идёт отбор лучших учеников, которые будут поступать в ВУЗы, в сельской школе учатся все дети из этого села. У меня простой пример: в 2012 году, когда не нужно было всем поголовно сдавать ЗНО, только половина детей в классе моего старшего сына сдавали тесты, результат отличный- все поступили в ВУЗы на бюджет. В этом году весь класс моего младшего сына сдавал ЗНО, половина также поступили в ВУЗы. Радует одно, что все дети, даже самые слабые, сдали ЗНО, никто не завалил.
Коментувати
Ирина
Не забывайте и то, что в сельской школе дети доучиваются до 11 класса практически все. Нет возможности пойти после 9-го класса в ПТУ, техникум. Родители не хотят отпускать в город 15-летних детей, да и у многих нет возможности лишних 2 года содержать ребёнка в городе. Вот и все ваши результаты ЗНО сельских школ. Досидели многие до 11 класса с оценками ниже средних, сдали ЗНО, которое им не нужно и пошли в ПТУ, или сразу на работу.
son
"Метою ЗНО запровадження НІКОЛИ не була оцінка якості освітньої діяльності школи чи вчителя."--- Так, потому что недомыслие иногда дает пользу(как и е-декл). В селе не привыкли вкладывать в знания своего ребенка: лучше купить корову, чем компьютер ребенку. А Страна от этого не получает ученого, изобретателя, инженера, ...но образование среднее дает без оплаты родителями. Пора просыпаться Селу и работать не на себэ, а на Страну.
Ирина
Для son: Не знаю о каких сёлах вы говорите, в нашем селе мало у кого нет компьютера, при том, что мы ,так сказать, отдалённое село. А если корову покупают, то поверьте, значит выхода другого нет.
очень хотелось ударить
Для son: сильно ударить. Но лучше остановлюсь. Если человек не думает, то это . . . Олигархам расскажите...
зависть
Для очень хотелось ударить: "Сила есть , ума нет" - поговорка. До олигарха тянемся? Они руками не машут, за них это делают такие як ви 000
Коментувати
совесть
Коли вперше рейтинги областей, районів, шкіл за результатами ЗНО учнів з’явилися на сайті Українського центру, за директорства Лікарчука, як доказ глибини проблем в шкільній освіті України, то була інформаційна бомба! Оце PR привід заговорити про єдиного борця за якість освіти й поганого вчителя! Хто тоді зупинив його від такого ВІЛЬНОГО трактування результатів зно?... Але... Сьогодні - просто їжте підготовлену собою ж страву під СОУСОМ, що зварили інші... Не смачна страва вийшла? Так! Методики, індикатори... На папері - все чудово! А на практиці - хтось інший сьогодні бере на себе ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ за перетворення в освіті...
Олекса Позняк
Для совесть: Да до Ликарчука знали о проблемах, учителя во все трубы трубили что падает уровень знаний. Но вместо реформирования школы через стимулирование ученика к знаниям Ликарчук с компанией начали обливать грязью учителей.Я работаю в частной и муниципальной школе.В первой у меня отличные результаты а во второй никакие. Я плохой учитель или система плохая?
Коментувати
Турботливий вчитель
Дякуємо, пане Ігорю, за турботу про сільську школу та вчителів. Ви ніби про нашу Сумську область: наші чиновники і "танцюють" на результатах ЗНО, звинувачуючи освітян у низькій якості освітньої діяльності конкретного району, міста, закладу. ЗНО повинно бути відокремлене від школи, як це було на початку його запровадження. Кожна дитина мусить вибрати предмети для ЗНО відповідно до ВУЗу, до якого вона планує вступати або не складати його зовсім, якщо вступати не збирається.
турбо ой
Для Турботливий вчитель: Европа требует ЗНО и правды от нас, хватит лгать родителям и Стране,потому - директора школ, РОНО, методисты скажите о своей работе правду Стране.
Олекса Позняк
Для дебил ой: Ну не учат ученики ничего ни у хороших ни у плохих учителей.Ты этой правды не знал? Полегчало?
Коментувати
Ольга
Оцінювати школу за результатами ЗНО - абсурд. Поясню це так: моя дитина у цьому році теж випускник. Та поступати в український ВУЗ ми не плануємо у цьому році. Так що здавати будемо тільки ту частину ЗНО, яка стосується державної підсумкової атестації, тобто субекст укр. мова + валасне висловлювання та історію тільки 20ст. Відповідно бал за таке ЗНО буде низьким, а оцінка за ДПА може бути доволі високою! Оцінювати школу можна на основі балів ДПА у розрізі ЗНО.
Володимир Глущук
Влучно, прямо в ціль. Це питання рано чи пізно повинно було вибухнуло. Маразматична система освіти продукує такі ж маразматичні рішення. В умовах..... "відсутності обєктивних індикаторів функціювання освітньої системи" ..... зробити ЗНО, яке було покликане в свій час зруйнувати корупційну складову при вступі до Вузів критерієм для рішень про закриття шкіл, це вже повна дегенерація. Тут повинна допомогати вже психіатрія. Застав дурня молитися, так він і лоба побє - говорить народна приказка. Але нашу "педагогічну науку" зараз цікавить не розробка цих індикаторів, а кураж навколо того, хто в кого "передер" докторську - почитайте освітні сайти, зараз така хвиля йде і голосують, і рейтинги один одному виставляють. Так, вияснити хто плагіатчик потрібно - але спочатку реальні справи по реформі шкільної системи - тут же жива лобораторія для справжніх досліджень. Браво пане Ігорю, чудовий допис.
Богдан
"Закривати школи" треба за брехню (або гнати з роботи): якщо шкільний бал не наближений до ЗНО на допустимий люфт, за "липу". До слова: попали на очі роботи т,з. призерів олімпіади- дикі підстави балів (видно потрібним людям- учням і вчителям). Зауваження зробив- дістав загальне неодобрямс.
Володимир Пархоменко
ЗНО - це незалежне оцінювання знань. Для чого школа, як не для надання знань? За чим оцінювати роботу школи, як не за результатами НЕЗАЛЕЖНОГО оцінювання знань її учнів? Хіба може бути позитивно оцінена школа, учні якої показують незадовільні знання? Тому я, як батько колишніх учнів, як дід учнів теперішніх не розумію тут пана Лікарчука.
Олекса Позняк
Для Володимир Пархоменко: У елітному ліцеї мені потрібно за результатами зно орден, а в загальноосвітній школі -розстрілять за результатами того ж ЗНО.Я кий варіант вам до вподоби: нагородити орденом і розтріляти чи розстріляти і нагородити посмертно?
муму
Для Олекса Позняк: Моя твоя не понимаt. Вы в порядке?
вчитель
Для муму. Вам цього зрозуміти не дано. Та і в міських школах дітей розділяли і розділяють по класах згідно розумових здібностей, а в селі вони всі в одному класі. Якщо набереться більше розумненьких - буде толк, а якщо .....а про вчителів і годі казати.
Коментувати
Atlanta
Приємно, що є ще розумні люди серед освітян, а то я вже не знаю як пояснити тупість нашого міністра...
Учителька сільської школи
У класі, в якому я є класним керівником, 40% дітей - роми, які школу пропускають часто (бо у когось з родичів то весілля, то хрестини). У негоду теж у школу не йдуть, бо немає надійного одягу та взуття. У вільний час то б’ють горіхи, щоб продати на базарі, то допомагають батькам ще якось заробити копійчину. Одним словом виживають, як можуть. Їх неписьменні батьки радіють, що діти вміють читати, писати і хоч трішечки знають математику. А ще десь так 35% дітей із сімей із надзвичайно низьким рівнем доходів. Ці діти не те щоб про сучасний телефон, а навіть про дитячу книжечку і не мріють... Вони змалку доглядають птицю, порають поросят, допомагають батькам на городі. Але грошей все одно катастрофічно не вистачає... Мотивації, щоб добре здати ЗНО у таких дітей немає. Сьогодні одна моя учениця сказала: "І нащо мені "напрягатися" в школі, якщо я буду їздити в Польщу на яблука?" І от як ви думаєте, який результат на ЗНО покажуть мої учні? Щоправда, я їх все одно люблю і любитиму, незалежно від результатів ЗНО!!!
Наталія
Для Учителька сільської школи: Ви абсолютно праві. Один мій учень мені сказав: "Для чого мені ваш атестат у Москві на будівництві???" У мене і зараз душа болить, що діти мусять їхати до іншої держави, щоб жити та заробляти нормально. А про це мала б подбати держава. А потім вони кричать: "Відтік мізків та робочих рук". То змінюйте вже нарешті щось, панове міністри та депутати!!!
Володимир Пархоменко
Так, учні є різні. У всіх школах. Тому оцінювати школу треба за СЕРЕДНІМ результатом ЗНО в порівнянні з таким же показником інших шкіл.
Олекса Позняк
Школа цей рік у передовиках - гарний контингент а на наступний може бути провал бо такі випускники.А учителі стараються так само
Коментувати
Горькова Людмила
Я теж за те - що не ЗНО э показник роботи вчителя. Питання ЗНО складені так, що дітям не треба думати, а треба тупо зазубрити певний матеріал, який вони після здачі ЗНО відразу ж забувають. А я на своїх уроках історії вчу критично мислити і аналізувати навчальний матеріал і вважаю, що це для дітей набагато корисніше. Хоча історію зараз ідуть здавати діти, які не в змозі здавати математику, або здають ті, хто взагалі не потребує зно і навчається на зовсім низькому рівні, тому і показник завжди буде низький. Я вважаю, що ЗНО потрібно для вступу, а не для оцінки роботи вчителя
Евгений Илюстратов
У меня вопрос к таким вот "керманачам": "Вы, с*ки, за 25 лет Независимости хоть копейку выделили на оборудование для кабинетов физики, химии, биологии и т.д?" Оборудование, в лучшем случае, ещё времён позднего Брежнева. Есть предложение давайте МОН закроем, результаты его работы отвратительные.
Юля
Для Евгений Илюстратов: 100% правильно , раздражает только, что у некоторых особей слово "совок" ругательным стало, а оборудование, на котором работаю всё из той эпохи. Как можно быть такими тупоголовыми и невидящими дальше собственного носа?
Анна Нагорная
Может создать петицию о закрытии МОН ? :)
Коментувати
Лана
погоджуюсь, так склалось, що після 23 років в елітному закладі області вмушена працювати в сільській школі. Пані Ліліє, чим ви допомогли сільському учневі? Ви думаєте, що вони знають, що таке мультимедійна дошка? Не всі 11-ки мають просунуті телефони (а деякі в свої 17 їх взагалі не мають). А батьки не можуть забезпечити школу передовими ІТ-технологіями... Боляче за долю цих діток, але вам, панове з Міністерства, байдуже. На жаль. Ненавиджу сучасну освіту, вона нікого не поважає, хоча потуги були (ви, пані Ліліє, були в моїй попередній школі, багато обіцяли, та віз і нині там). Та й навряд чи читає хтось коментарі. Несказане лишилось несказанним....

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!