МОН планує реформувати природничо-математичну освіту

Міністерство освіти представило Концепцію розвитку природничо-математичної освіти

МОН планує реформувати природничо-математичну освіту

Міністерством освіти і науки розроблено Концепцію розвитку природничо-математичної освіти. Проект документа винесений для громадського обговорення.

Автори концепції зазначають, що Україна відчуває дефіцит фахівців, які роблять найбільш вагомий внесок у виробництво внутрішнього валового продукту. Вагомою причиною такого дефіциту є втрата популярності науково-технічних, інженерних професій і, як наслідок, зменшення зацікавленості у вивченні предметів природничої, технологічної, математичної освітніх галузей у молоді, про що свідчить негативна динаміка кількості випускників шкіл, які проходять ЗНО з математики, фізики, хімії та біології.

«Природничо-математична освіта (STEM-освіта) має стати ключовим напрямом розвитку освітньої галузі, складовою державної політики щодо зміцнення конкурентоздатності економіки та розвитку людського капіталу, одним з головних чинників інноваційного розвитку освіти, що відповідає запитам сучасної економіки та потребам суспільства», - йдеться у проекті концепції.

Окрім того, автори концепції наголошують, що у галузі природничо-математичної освіти наявні проблеми, які є наслідком загальних проблем у сфері середньої освіти, зокрема: зниження рівня викладання природничо-математичних предметів, недосконалість змісту шкільної освіти, невідповідність змісту природничо-математичної освіти вимогам сьогодення, низька заробітна плата, соціальна незахищеність учителів, відсутність відповідних умов в окремих школах для забезпечення допрофільної підготовки та профільного навчання природничо-математичних предметів тощо.

Головною метою концепції є сприяння розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) як фундаменту конкурентоздатності та економічного зростання нашої держави, що покликані формувати новітні STEM-компетентності громадян, підготувати фахівців нової генерації, здатних до засвоєння, втілення та розробки сучасних знань та новітніх технологій.

Концепція спрямована на модернізацію природничо-математичної освіти, широкомасштабне впровадження STEM-освіти на рівнях дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти; врахування завдань природничо-математичної (STEM-освіти) при плануванні бюджетних асигнувань; залучення широкої громадськості до підтримки впровадження STEM-освіти через партнерство з роботодавцями та науковими установами.

У проекті документа наголошується, що з метою активного залучення молоді до дослідницько-експериментальної, конструкторської діяльності, удосконалення основних STEM-умінь, включаючи обчислювальне мислення, та здобуття цифрової грамотності потрібно впроваджувати нові методи та форми організації освітнього процесу.

Актуальним напрямом інноваційного розвитку освіти є STEM-орієнтований підхід до навчання, у якому академічні терміни супроводжуються прикладами із реального життя.

Концепція визначає основні завдання STEM-освіти та окреслює умови її реалізації.

Автори Концепції розвитку природничо-математичної освіти очікують, що  впровадження STEM-освіти в освітній процес дозволить підвищити якість освіти, формувати і розвивати навички науково-дослідницької та інженерної діяльності, ранню професійну самовизначеність школярів, популяризувати інженерні професії поширювати інноваційний педагогічний досвід та освітні технології тощо.

Пропозиції та зауваження до проекту концепції можна надсилати до 04 червня 2020 року на е-пошту b_kudrenko@mon.gov.ua з темою повідомлення «Громадське обговорення».

Проект Концепції розвитку природничо-математичної освіти

Освіта.ua
15.05.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Eugen Zimmermann
12 сторінок води. Поки читав - кілька разів засинав, а я, на хвилинку, на роботі зараз))) І все як звичайно - "Рішення 100500 з’їзду партії - в життя!". Мене бомбить від того, що кожну сучасну дірку затикають "совком", але коли наші міністерства роззявляють рота, то з нього вилазять самі гидкі та відразливі "надбання" минулої системи - прожектерство, показуха, відписки, небажання робити щось реальне.
Сумно
Освіта перестає сприяти гармонійному розвитку людини. Розробили б вже чіпи, що вживлюються в голову дитині: виконує те, що треба. І жодних емоцій!!!
Вчитель-КА
ну всё - теперь химии крест - раньше был гаплык)) Можно ещё органику в 7 класс перенести - не останавливайтесь))
честно
На мой взгляд, главное стиль и темп речи учителя, уметь излагать информацию сжатым, без слов "паразитов" языком , которые делают речь МНОГОСЛОВНОЙ. В социальных сетях можно увидеть уровень МЫШЛЕНИЯ людей из их комментов.
Евгений Гаев
Продолжу. Очень недоволен нашим Министерством Освiти, от которого так и несет бюрократией и коммунистической идеологией! Надеюсь, что ВОЗВРАТ к физике и математике в наших школах -- состоится! Но до сих пор МОН иммитировал реформы, увеличивая без нужды длительность обучения! А надо -- разные школы для физ-матиков и гуманитариев, и тех, кто никогда в университет не пойдет. Как в Германии. ИЩУ ЕДИНОМЫШЛЕННИКОВ, согласных, в пику МОН, разрабатывать такой проект "Экспериментальной математики" на волонтерских засадах.
Ася
Для Евгений Гаев: Окснись! Там одни бандеровцы и америкосы
Олекса Позняк
Для Ася: но совковые
Коментувати
Евгений Гаев
Как профессор университета, который работает с вашими детьми прямо с первого курса, скажу такое. "Количество математики", о которой современному человеку надо хотя бы быть в курсе -- чрезвычайно возросло. А "качество", форма преподнесения -- изменились? Нет. Нам по-прежнему ее преподают методами 19-го, ну иногда -- 20-го века. Плюс -- резко сократили курс математики в университетах. Сегодня еще нужнее преподносить математику по-новому, с учетом современных компьютерных возможностей. Я бы назвал такой курс "Экспериментальная математика", или, позаимствовав у Перельмана, "ОжИвленная математика". Сейчас, уйдя из загнивающей АН Украины, я этой темой и занимаюсь. Самым радикальным в этой сфере сегодня является английский гений Стивен Вольфрам, https://www.wolfram.com/mathematica/. (умеют же ценить англичане своих людей!) Я не вполне разделяю его экстремизм. Мои идеи таковы: прежде чем абстрактно ДОКАЗЫВАТЬ, сначала ПОКАЖИТЕ математический факт ученику или студенту. Позвольте ему побаловаться с этим фа...
Алла
Працюю вчителем початкових класів з 1988 року і за цей час змінилося багато міністрів,реформ ,різних програм, концепцій. Програми міняються - видаються нові підручники ( затрачаються великі державні кошти), а основи і бази для нововведення немає і скоріше за все- не буде! Дайте вчителю спокійно працювати і вчити дітей! Забезпечте кожен клас школи технічними засобами навчання, посібниками і досить кожні 4 роки міняти програми.Будь ласка, дайте працювати з дітьми, а не з паперами. Вчитель фахівець сам знає що йому вибрати для самоосвіти і як досягти результативності. А учень і його батьки мають бути впевнені, що після закінчення школи і вузу буде достойно оплачувана робота по обраній професії у рідній Україні, а не рабські заробітки за кордоном. Дбайте про майбутнє держави - про дітей!!!
Vita
Для Алла: хто би вас почув....
Лариса
Присоединяюсь
Андрій
Для Алла: Так в том то и дело, что благодаря вашему "Спокійно працювати" люди выпускаются с нулем знаний. В первую очередь я говорю про учителей старшей школы. Сам недавно выпустился и прекрасно знаю как там "учат"
Коментувати
НЕО
Поки технічні професії не будуть добре оплачуватися, всі оці інноваційні принципи та підходи, все оце реформування до одного місця...
Alia Leonidovna
Для НЕО: не в оплаті справа! Будемо щирі - рівень природно-природничої підготовки в радянські часи була найвища, про це говорять навіть вчені та вчителі англійських та фінських шкіл! тоді відношення до навчання та освіти було іншим! І це правда щира - хоч вам вона і не подобається! А нині - хоч і 20 тис. заплати, структура знищення освіти на Україні зробить свою справу!
Сміх
А Ти поясни це яжмамкам та дибілотатусям, які готові горло перегризти вчителю за своє пусте ледаче чадо! Підклали вчителя під усі дупи, які тільки обгадити можуть!
Небайдужий
Для Alia Leonidovna: Ну то будь-те щирі до кінця. В радянські часи зарплата доцента була 300р і професора 500р навіть без науково дослідних тем. А зараз 10 тис у професора, менеш ніж у касира.
Коментувати
Гость
Нужно убрать лишние предметы ( типа основ здоров’я). У детей по 12-13 предметов! И программы сложные. Такой бред иногда читаешь. То по биологии в 7 классе разбирают чуть ли не каждое животное до молекул (изучая при этом кучу никому не нужных специфических терминов), то в домашнем задании "интервью с рыбой" . Ладно в первом классе мы представляем себя то деревом то котиком, но в 7!!! Мне мой сын так и сказал: "Мама, я не сумасшедший с рыбами разговаривать" . Дз мы не сделали и естественно получили 1 балл. Если убрать с программ лишнее, разгрузить ту тонну не нужной информации, детям легче будет учиться. Конечно нет заинтересованности в обучении, если столько всего нужно усвоить!
Прохожий
Для Гость: зато тепер ви ту рибу запам’ятаєте назавжди!
Боб
Учительница молодец ! Это ж надо такое придумать ! А ученик такой как и его мама ... Ни ума ни фантазии
К
Для Боб:до якої точки кипіння дистаційне навчання довело вчительку,щоб вона таке дітям дала ДЗ.Це у вчительки немає ума.Такими завданнями такі вчителі дітей і їх батьків доводять до психозів. Таке "я не с..."дитині потрібно було вчительці сказати,а не мамі,щоб вона відповіла подивились б як в неї фантазія працює.
Коментувати
Наталья
Это как конно-балетный факультет или селёдка с сахаром! Был есть и будет математический склад ума... и логика, не связанная с точными науками... это абсолютно разный способ мышления, данный каждому индивидуально с рождения! Как это можно смешивать??? Ломать психическое состояние человека??? Если человек - не математик... мыслит по-другому... зачем ломать то, что ему дано с рождения... чтобы чувствовал себя не полноценным??? И наоборот, людей с математическим складом, у которых все рационально.... ЭТО, КАК СКРЕСТИТЬ БУЛЬДОГА С НОСОРОГОМ! ДАВАЙТЕ ПОПРОБУЕМ И ПОСМОТРИМ, ЧТО ПОЛУЧИТСЯ! А КАК ЖЕ НА СЧЕТ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ПОДХОДА?
Екатерина Афанасьева
Для Наталья: вы не поняли смысл STEM-подхода, очевидно. По єтому поводу много материалов в сети, лучше ознакомиться.
Eugen Zimmermann
Для Наталья: які проблеми з раціональністю у вас з природничими науками??
Коментувати
Максим Мирошник
Сучасне обладнання для СТЕМ-освіти купують тут: https://odo.com.ua/catalog/ Можна сформувати замовлення безпосередньо на сайті
Олександр
Для Максим Мирошник: Дякуємо, але на ті ціни за нашого фінансування купити на тому сайті можна хіба що картинки потрібного обладнання. Вартість всього переліку, передбаченого закуонодавством, обійдеться приблизно як авіаносець.
Максим Мирошник
Олександре, не погоджуся з вами. За копійки продають лише підробки і низькоякісне. Сертифіковане не може коштувати дешево. Але і за власні кошті купувати вас ніхто не просить - є реформа, є рекомендації МОН і бюджети на це - дотримуйтесь хоча б рекомендацій міністерства.
Eugen Zimmermann
Для Максим Мирошник: ви в нарнії живете чи в Саудівській Аравії?? Яке в дідька фінансування?? А щодо обладнання - за ті гроші, які коштує, наприклад, гівняний ноутбук, який нездатний запустити сучасну програму для редагування фото або тривимірного моделювання, куплений за допомогою системи тендерів, на Розетці чи Промі можна купити ультрасучасний ноут, сканер або МФУ, та 3D-принтер. Але відділи освіти не мають права закуповувати адекватне сучасне обладнання там, де якісніше і дешевше, бо корупція! А от тендерна система закупівель - нініні, це не корупція! До речі, це стосується всього, наприклад продуктів харчування, які школи вимушені купляти дорожче відсотків на 20 мінімум!
Коментувати
Петрович
От для чого Зімбабве авіаносець? А щоб було! Так океану немає. І Що!
Гость
Как можно говорить про подготовку инженеров, если в школе не учат черчению! Я в школе три года учила черчение и придя в институт, мне хватило знаний и на более углубленное черчение , и на начертательную геометрию, и на машиностроительное черчение. Как можно прийти в институт, и не зная основ, начертить на первом занятии крюк( кто понимает, там идёт сопряжение)? Дети в школе не умеют пользоваться ни линейкой, ни транспортиром, ни циркулем. В институте их заново основам учить не будут.
Андрій
Для Гость: Но ведь ДАЛЕКО не все идут на специальности в которых нужно черчение..
Eugen Zimmermann
Для Андрій: ДАЛЕКО не все идут на специальности, в которых нужны биология, химия, иностранные языки, литература - давайте уберем эти предметы из школы! Оставим более-менее нормальные школы для илиты, а 95% быдла хватит уметь писать имя, считать до ста и расписываться. Ничего не напоминает?
Коментувати
вчителька
Все починається з програм. Враження, що складали неадеквати, або тільки ті, які працюють з вундеркіндами. Впихнули в програму з біології 9 класу програму 10 і 11 класу, коли в класі готові декілька чоловік її засвоїти. Програма зовсім не відповідає віковим особливостям учнів. Раніше було все логічно побудовано. Біологія людини вивчалася 3 години в 9 класі, коли діти готові її сприймати. Зараз ту ж програму галопом за 2 години, зате в 9 класі - про все і що попало. А підручники - теж страхіття, вибирай не вибирай , все одно отримаєш ....що попало.
Ганна
Підручники пишуться згідно програми. Одні склали програму, другі пишуть підручники, треті розробляють запитання ЗНО, а четверті намагаються забаганки перших трьох зліпити до купи. Саме цікаве, що програми, підручники і ЗНО живуть кожен своїм життям , протягом якого їх шляхи не перетинаються. Я думала, що біологію не можна було зіпсувати- і дуже помилялася! Своїм учням 9 класу сказала, що, незважаючи на явно неадекватну програму, ми спробуємо проповзти цими лабіринтами. Але не розумію для чого ці жертви? Який кінцевий результат хотіли побачити укладачі програми?
Коментувати
Tatyana Svetlova
Ну все! После рЭфоримування - ждите повышения требований к учителю, отсутствее матер.-тех. базы кабинетов и новые!!! программы и учебники! На этом кто-то очень неплохо заработает! Оставьте учителей и детей в покое! Были прекрасные учебники, по которым было просто учиться. НЕТ! Напихали в 9 класс биология МАСССУ терминов, генетику, экологию, молекулярку - ЗАЧЕМ??? В химию - органику в 9 классах! ЭТО жесть. После 9-го класса дети выходят с пониманием и твердым убеждением, что они идиоты и эти предметы им не осилить! Лаборантов убрали, и ты на свой страх и риск проводишь лаборат. и практ. работы, реактивы покупаем сами, из того что есть в аптеках, в строительных. Я помню учебник Химия Цветкова...Один из лучших. Верните! В общем...страшно, что нас ждет. А громадське обговорення - фикция.
Вчитель-КА
Для Tatyana Svetlova: а мне нравился Фельдман. Рудзитис. Ну хотя и нынешние в принципе ничего - Попель, Крыкля и Ярошенко - я по ним работаю. Просто химию мало где требуют сдавать, даже мединституты не считают обязательной - поэтому никто её учить не собирается. А органику предлагаю в 7 класс. Всё равно - что после 9 что после 7-го - итог нулевой.
Коментувати
Лилия Васильченко
А кто будет готовить учителей естественно-математического образования по стандартам НУШ? Через год эти ученики придут в среднюю школу? В начале из "развлекали" по стандартам НУШ, а что будут делать учителя в средней школе с ними - переучивать? Учить читать и писать? Учить таблицу умножения? Деньги на подготовку начальной школы потратили огромные - когда же будут готовить предметников?
Наталія
Давайте зламаємо освіту зовсім...Країні потрібні легкокеруємі неучі...На мій погляд,потрібно підвищити престиж вчительскої праці,збільшити кількість висококваліфікованих кадрів,які здатні навчати.А як використати знання ,людина сама зориєнтується.Необхідно забезпечити матеріальну базу освіти,щоб була дослідницька и сучасна технічна база,а не перекроювати програми
Людина
Починаючи з Горбачова, ми тільки і чуємо про ці реформи , вже зареформувались так,що не знають тепер що робить. Дайте вчителю засоби навчання і відчепіться.
Наталія
Нігельваний предмет хімії , що дуже образливо . Сьогодні його забрали з ЗНО закладів медичного та особливо фармацевтичного напряму. Це досить негативно відображається на якості підготовки студентів , які не мають відповідної хімічної бази.
Виктория
Для Наталія: там вроде есть выбор: химия или математика.
Олександр
Для Наталія: Фармацевтичному напрямку в Україні наразі хімія не допоможе. оскільки у нас немає навіть напівпромислової синтетичної бази - ми лише ринок збуту, подекуди перефасовка. Тому хімікам - хімія (їх у них не менше 10-12 основних курсів). Молекулярщикам і біологам - своя сфера - у них як мінімум 6-7 курсів з хімії в ВУЗах. А фармакологам - нехай хоч основи метаболізму засвоять, та вивчать що таке AUC та кліренс переглянуть йолопи.
Коментувати
Ганна
Для реформування природничо-математичної освіти потрібно не концепцію розробляти, а почати з того, що у 80 відсотків вишів для вступу вимагати фізику, х імію, біологію. Якщо потрібно буде здавати ЗНО з цих предметів, то і вивчатися вони будуть відповідно. Зараз одинадцятикласники просто ігнорують предмети, які їм не потрібні для ЗНО. Далі переформатувати програми. Те, що зараз,і в якій послідовності ми вивчаємо не піддається здоровому глузду. Той хто складав програми не знає ні вікових особливостей, ні програм з інших предметів. Втюхати в біологію 9 класу основи молекулярної біології і біохімії-це треба було постаратись! Інші предмети аналогічно. Далі написати ОДИН адекватний підручник , вірніше комплект курсу. Оголосіть конкурс, дайте змогу вчителям написати ОДИН параграф ( хто бажає) і пустіть на голосування. У нас є безліч вчителів, що володіють словом, вміють доступно подати матеріал, і, головне, практики. І , забезпечте кабінети обладнанням для проведення практичної складової. Але список обладнання повинні скласти ті, хто ВИКЛАДАЄ предмет і знає потреби.
Виктория
Для Ганна: дочка в 11 классе. Помню этот учебник по биологии для 9 класса. Жуть одним словом, по поводу "нужно постараться" улыбнуло. Слава богу программу по которой мы учились признали неудачной и с 5 класса будут учиться по новой. Когда учились в 10 помню программу по химии, которая была намного тяжелее программы детей которые тогда учились в 11. Количество часов на математику - 3 часа в неделю вообще "удар ниже пояса" для тех кто собирался сдавать математику после школы. Много тем по математике, которых нет в учебнике стандарт , есть в программе зно. Покупали профильные учебники по математике для 9,10 и 11 и разбирали дома самостоятельно.
Горбань
Для Ганна: Доки ці люди в міністерстві, буде ще гірше. Цілеспрямована дебілізація учнівської молоді продовжується! Надійтеся тільки на себе.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!