Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти Ми намагаємось пропагувати інтеграцію шкільних предметів, - міністр
Ми намагаємось пропагувати інтеграцію шкільних предметів, - міністр

За словами міністра освіти, практика інтегрованого навчання може бути цікавою для старшої школи

Ми намагаємось пропагувати інтеграцію шкільних предметів, - міністр

Інтеграція шкільних предметів, це делікатне питання, яке дуже по-різному сприймають. Про це, відповідаючи на запитання користувачів Facebook, сказала міністр освіти Лілія Гриневич.

За словами міністра, в Україні є стійка традиція предметного навчання, коли навчання відбувається виключно за окремими предметами.

«З одного боку прихильники цього кажуть, що це дає можливість поглиблено щось вчити з кожного конкретного предмета. З іншого боку, добре розуміють, що дуже часто у нас міжпредметні зв'язки, які мають забезпечувати цілісну картину світу, не завжди є гармонійними», - зауважила Лілія Гриневич.

Вона підкреслила, що у провідних системах освіти є практика інтегрованих курсів, зокрема, курсів з природничих наук.

«І я думаю, що ця практика в Україні може бути особливо цікавою для старшої профільної школи. Тому що є очевидним, що вивчати таку кількість предметів, а сьогодні у нас старшокласники вивчають 23-24 предмети, дуже складно і головне це не дає їм можливості зосередитись на тих предметах, які їм треба готувати для зовнішнього незалежного оцінювання, які їм більш природовідповідні. І тому ми дотримуємось того, що має бути палітра пропозицій, яку може обирати педагогічна рада в залежності від специфіки закладу або навіть окремих класів за певними профілями», - сказала міністр.

Разом з тим, вона зауважила, що це поки може відбуватись лише у вигляді експериментів.

«Поки що ми можемо пілотувати такі курси інтегрованих предметів. Деяка інтеграція у нас пішла легше і швидше. У нас є приклад інтегрованого курсу історії Україні та всесвітньої історії. Легше, тому що ці предмети як правило викладає один учитель і звичайно, що йому легше інтегрувати. Програма запропонованого нами інтегрованого курсу виявилась досить успішною серед учителів історії», - зазначила Лілія Гриневич.

Також вона наголосила, що міністерство намагається пропагувати інтеграцію предметів особливо у початковій школі , зокрема, у першому класі.

«Тому що маленька дитина, яка приходить до школи, вона цю цілісну картину світу краще відчуває і розуміє, ніж коли її починають дробити. Саме тому і появився курс «Я досліджую світ», коли через відповідні теми дитина отримує необхідні знання і уміння з різних сфер і галузей. І звичайно це окреме мистецтво для вчителя, це не так просто, але ті вчителі, які вже це спробували і досягли успіху, бачать справжні переваги у формуванні цілісної картини світу дитини», - сказала міністр освіти.

Разом з тим Лілія Гриневич підкреслила, що для повноцінної інтеграції предметів в школі необхідно готувати вчителів. За її словами, зробити це у початковій школі легше, оскільки дітей навчає один учитель.

«Але, якщо ми говоримо про вчителів природничих предметів, де є фізик, хімік та біолог, і припустимо в гуманітарному ліцеї, де діти концентруються на інших предметах і хотіли б обрати інтегрований курс. Питання - хто буде навчати цьому курсу? Чи готові вчителі? Тобто ці STEM курси є дуже популярними у світі, але для них необхідно специфічно навчати вчителів. Є такі приклади в провідних освітніх системах, де робиться інтегрований STEM курс, але крім того може викладатись окремий предмет фізика, хімія або біологія, як поглиблений. Тобто повинні бути різні моделі і наша мета, коли ми будемо створювати новий державний стандарт базової і особливо старшої профільної школи, дати всю палітру вибору, щоб навчальні заклади керуючись інтересами своїх учнів могли застосувати цей вибір» - резюмувала міністр освіти Лілія Гриневич.

Освіта.ua
12.08.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мама
Да вообще отменить образование. Пусть дома сидят дети. Экономия вообще.
кент
Интересно читать все эти комментарии - значит когда у детей 23 предмета, подготовка к ЗНО (и все обсуждается - списывают гады на контрольных! не хотят учиться!) - это нормально, а когда учителям предлагается выйти из зоны комфорта и разработать интегрированный предмет - это и "уничтожение образования" и Сорес и Бог весть что! Вы же десятилетиями долбите одно и тоже - неужели не стыдно?
Аня
Для кент: в школі у дітей 11 класу 13 - 14 предметів, це б мала знати наша міністр. Щодо інтеграції, то мабуть непогана задумка,але де ж будуть оті ліцеї з поглибленим вивченням окремих предметів? Для невеликих районів це утопія.
Олеся
Для Аня: Не знаю, что к Вас в районе, а я выпкстила в этом году 11 класс, у которого в расписании было 23 предмета. 4 из них раз в две недели. Как можно все это выучить качественно и подготовиться к ЗНО?
Таня
Для кент: Шановний кент, молодець. 23 предмети нарахував. Ви звідкіля такий правильний? Якщо вже дітей порівнюють з ... ("списывают ГАДы"), то з вами нема про що дискутувати. Всі дурні. А ось кент вийшов із зони комфорту. Вперед. Інтегруй. Академічна свобода. І "базарити" українською. Не подобається. Чемодан. Вокзал, а дальше знаєш куда. Там тебе будет хорошо. И за нас будет не стыдно. Извини, кент. О тебе заботимся.
Коментувати
Я
А научиться чему-то можно и без учителя... прочитав понятную книгу, например. Из мультфильма "Фиксики", например, первокласники знают уже что такое чертеж....
Местный
Для Я: как преподаватель ВНЗ пишу комментарий - я в диком страхе нахожусь, представив ситуацию, когда придут на первый курс студенты, базовый уровень образования которых базируется на "Фиксиках". Таких инженеров и в правду только на Луну запускать.
Коментувати
СОРОС
Ну что, страна победившего майдана, получили реформы? Вспоминаете теперь Советскую школу? Учитесь считать до 10, "мову" - и вперед батрачить в поля и "за свинями гiмна вбирати"!
Местный
Для СОРОС: тут не любят правду. Сейчас Вас заминисуют, а админ удалит. Свобода, как ни как.
гість
Для СОРОС: назвіть хоча б один винахід гомо совєтікус науки, якщо вдасться, то він, очевидно,не завдяки, а всупереч совєтікус освіті, або елементарно стирили. Більшість з вашим світоглядом " до 10 ,МОВУ" так і не осилили. А "за свинями гівна вбирати" не хочуть, в цьому є частина проблем, в освіті зокрема. Але порядку,елементарної порядності в ті часи було звичайно набагато більше.
Цветущая Украина
Для гість: "Винахід" в том, что уже через 20 лет после войны к 1965 страна была отстроена вновь - жилье, больницы, школы, а также предприятия, которые ваши славные олигархи до сих пор растащить не могут. И учителя, кстати, элитой считались! А какие достижения за 28 лет независимости?
Коментувати
Светлана
Все очень просто. С 9 класса разрешить детям самостоятельно выбирать предметы для изучения. Это должны быть фундаментальные предметы: математика, языки, география, биология, история, физика, химия. В зависимости от профиля количество часов и программа. Все остальные предметы в виде кружков , факультативов. Думаю, что это повысит мотивацию учеников ( сами выбрали предметы). И обязательно ЗНО после 9 и 11 классов. Больше надо для родителей и защиты учителей от родителей. Считаю, что система оценивания изжила себя.
Местный
Для Светлана: задумка хорошая, но по нашим реалиям будет не так. Дети не выберут НИЧЕГО. Родителя начнут возмущаться, мол как так.. ? В итоге учителей заставят мониторить оценки за все года обучения, выводить по каждому предмету средний бал и, в зависимости от динамики, подбирать эти необходимые предметы. И, конечно же, это всё будет на каникулах, то есть в летний отпуск.
Коментувати
iwan
бред, словоблудие и демагогия, но главное. что работает программа исконного недруга - сороса...., при тому, що Україна була найбільш освідченою країною до незалежності...
інтеграція=зрада нац.інтереспм
Інтеграція шкільних предметів передбачає дебілізацію українських дітей за планом дядьки Сороса. Змішати всі предмети до купи, а на виході повний нуль. Як один амер. професор мене запитував, а де ж це місто Байкал знаходиться, на відповідь це озеро, він зауважив, шо не повинен усього знати, лише свій предмет, бути спеціалістом однієї кнопки.
Учитель!
Я считаю, что главное - чтобы было удобно Учителю! Мало ли что детям нужно! Если он получил диплом химика 40 лет назад - то пусть застрелятся все - Учитель будет преподавать предмет так, как делал это 40 лет! Ну и что что наука шагнула вперед! Ну и что что ребенок хочет быть юристом! ХИМИЯ! - пуп Земли! (И так с каждым предметом)
Таня
Для Учитель!: Шановний Учений! Досить глузувати з Учителя. Самі ЗАСТРєЛіТєСЬ. Вчіть українську мову і не виставляйте на позорище вчених.
Коментувати
Егор
Давно пора! Дети перегружены! Например, в старших классах с гуманитарным уклоном физика+химия - точно можно сделать! Только где взять учителей образованных? Дети по 10 предметов тянут! А у бедных учителей, видите ли, от этого солянка в голове выходит!
гість
Для Егор: цікаво ще можуть виглядати стоматолог-гінеколог, водій шкільного автобуса-бібліотекар, учитель-прибиральник,хоча, в наших школах це і так інтегровано.А так даю наколку-знати і викладати, це як небо і земля.Гуманітарний нахил- окрема тема для дискусії.
Таня
Для Егор: Які емоції! Для тих хто "перегружений" є заклади освіти, що спеціалізуються на "педагогічному догляді". Їм тепер зелене світло дали. Приватні заклади освіти. Домашня освіта і т. д. Це у вас СОЛЯНКА в голові, а не у Вчителів, яких ви ненавидите.
Коментувати
Джмелик
Проти інтеграції. Навіщо змішувати все до купи? Якось нам на курсах роздали підручники з американських шкіл. Вивчити предмет за ними було нереально. Там змішали все, що могли вихопити звідусіль. Вийшов салат.це можна десь після уроків на гуртках. Але навчитися - ні. Інакше треба переглядати освіту в інститутах. В школі - бавитися, а в інституті- доганяти втрачене.
Поліна
наша проблема інтеграції, це ВУЗЬКОПРОФІЛЬНІСТЬ викладчів. наприкладі Мистецтво потрібний або музикант, який люить та вміє малювати, або художник , який любить та розбирається у музиці
Імя
Не понимаю, зачем внедрять за бешеные деньги устаревшую американскую модель школьного образования? Сейчас Запад копирует советскую систему, признав её лучшей, а мы насаждаем неудачный западный вариант.
Таня
Для Імя: Навіщо? Щоб імітувати бурхливу діяльність. Їм же хочеться по світу нахаляву покататися, грошенят підзаробити і т.д. Треба писати петицію президенту, щоб призупинити руйнування української освіти. Гриневич має відповісти за зраду національних інтересів.
Андрій
А ще в петиції дописати прохання зобов’язати Гриневич 12років в обов’язковому порядку попрацювати десь в селі у створеній нею НУШ, використовуючи "новітні" програми, прогресивні методики, які зацікавлюють всіх без винятку учнів, "сучасні підручники", не забуваючи про різноманітні плани, батьківські збори, проведення ремонту кабінету і школи та прибирання пришкільної ділянки, поїздити на пізнавальні курси, показати майстер-класи, надати фотозвіти проведених нею заходів, які "спускають"на школи дуже потрібні і незамінні управління освіти, часто керовані людьми без спец. освіти і досвіду, зате з роздутими від хибної думки про власну важливість, переконатися, що створена пані Гриневич мафіозна система працює чітко (мертві душі, розкрадання коштів субвенції) і нарешті показати відмінні знання своїх учнів на ЗНО та свої під час сертифікації!!!
Роман
Яка радянська модель!?#Ви що з дуба впали?Радянська модель відстає від західної на 80 років,як в економіці,так і в освіті.
Коментувати
вчитель
Міністерству тоеба не намагатися,а щось робити. Зокрема: скласти і запрпонувати школам типові навчальні пдани, де є інтеграція предметів, організувати курси для вчителів і т.д.
Таня
Для вчитель: Таке може писати тільки той, що "гріє лапки" при міністерстві на написанні підручників і програм. Які курси? Ви в "тємі" про курсовий процес у післядипломній освіті? Може звернутися до громадських організацій. Ті можуть за гроші все. Чи вже гроші вас засліпили? Міністерству треба піти гідно у відставку і виїхати з країни. Краще в Польщу. Бо за той бардак треба буде комусь відповідати. Обов’язково.
Коментувати
Таня
Вчителі не готові до інтеграції. Тренінги тренують конкретну навичку, але не дають системних знань як базового підгрунтя формування компетентностей. Заклади вищої освіти предмето зорієнтовані і т.д. Адекватних програм нема. А результати експерименту. Всі знають і мовчать, бо... система з’їсть, розчавить керівництво. Гриневич бояться як вогню. Не руйнуйте освіту. Це НЕ РЕФОРМИ. Вони мають приносити користь в задоволення людям, а не обіцянки.... щастя через 10 років. Не маніпулюйте людьми. Бійтеся Бога.
Мистецтво
Яка інтеграція учителем початкової школи курсу Мистецтво!!!??? Вчителі, які ніколи не викладали курс Музичне мистецтво, тепер змушені щось інтегрувати, бо у них не вистачає годину до ставки! Жах!!! Хто так інтегрує? А вчителі музичного мистецтва залишились ні з чим... Діти не чують «живий” голос інструменту, не навчені слухати і розповідати про музику, співають під «фанеру” . Учителів початкової школи заставляють читати курс Мистецтво, бо 18 годин немає!!! Гарна інтеграція!!!
За псевдореформы- к ответу!
Для Мистецтво: надеемся,что Гриневич когда-то то ответит за все свои "польские","финские","японские" бредовые идеи. А с этой НУШ...посмотрим,что через несколько лет будет с этими детьми,которые попали в эпоху реформ Гриневич. Преподавать муз.искусство неспециалисту...во дожились. Верните детям радость- отдельный урок музыки в младшей школе!!!
Практик
Дити, не привчени висиджувати и уважно слухати, потим сидають на голову и будут бавитися и в середеий школи.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!