Osvita.ua Середня освіта Реформа середньої освіти МОН пропонує скасувати конкурси до першого класу
МОН пропонує скасувати конкурси до першого класу

Зарахування дітей пропонується здійснювати на засадах територіальної доступності школи

МОН пропонує скасувати конкурси до першого класу

Міністерство освіти і науки представило проект Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти. Документ опублікований для громадського обговорення.

Проект документа містить механізми зарахування дітей до початкової (1-4 клас), базової (5-9 клас) та старшої (10-11 клас) школи.

У відомстві наголошують, що зарахування дітей до початкової школи пропонується здійснювати на засадах її територіальної доступності. Тобто кожна школа має прийняти дитину, яка живе на території її обслуговування.

Цей принцип закладено в законі «Про освіту». Так гарантується першочергове право дитини з цієї території навчатися в державній чи комунальній школі. Але, за бажанням, батьки можуть віддати дитину й в іншу школу на вільні місця. Закріплення за школами території обслуговування належить до компетенції місцевих органів влади.

«Отже, поняття «конкурс в перший клас», яке вже багато років викликає нарікання з боку батьківської спільноти, відходить в минуле», - підкреслюють у Міністерстві освіти.

Проект документа передбачає, що для зарахування дітей у 1-й клас батьки мають подати пакет документів до 31 травня. При цьому, присутність дитини під час подання заяви чи в процесі її зарахування не є обов’язковою, не може вимагатися працівниками закладу освіти чи бути умовою зарахування.

Зі свого боку адміністрація шкіл та місцеві органи влади мають вжити вичерпних заходів для зарахування всіх дітей з території обслуговування, як-от: відкриття додаткових класів, зокрема, інклюзивних чи спеціальних, або зміна організації освітнього процесу, зокрема, запровадження змінності в навчанні.

Наказ про зарахування усіх дітей до 1-го класу має видаватись школами не пізніше 1 червня і оприлюднюватись в закладі освіти та на його веб-сайті.

Разом з тим, у разі значного перевищення кількості поданих заяв над спроможністю закладу, зарахування відбуватиметься за певними критеріями.

Батьки також мають право подати документи на зарахування дитини в інші школи (не за місцем проживання) на вільні місця. Передбачається, що інформація про наявність таких місць має розміщуватись на сайті школи або сайті відповідного органу управління освіти.

Розроблений МОН документ також містить механізм зарахування та переведення учнів до гімназій та ліцеїв, а також умови та порядок відрахування учнів із закладів середньої освіти.

проект документа

Освіта.ua
05.03.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тимофій
Всі діти мають вчитися за місцем проживання! А не ганятися за гімназіями і ліцеями. І ходити мають в школу пішки, а не кататися на батьківських авто. Надто нині дорослі опікають дітей. Дитину треба вчити відповідальності. А школи ВСІ мають мати відпоавідну навчальну бвазу і фахівців. Люди добрі, думайте трохи й про демографічну ситуацію! Що краще : школа в мегаполісі чи школа в тихому населеному пункті?... З точки зору ОБЖ я вибираю друге...
Для Тимофей
Для Тимофій: а вы не задумывались, почему ребенок, которому "повезло" жить около плохой школы, будет лишен возможности пойти в хорошую, но не по микрорайону? Это ущемление прав ребенка. А ваша фраза о том, что все школы должны иметь соответствующую базу и т. д., выглядит смешно. Должны, конечно. Только это должна была быть забота государства об этом. А за последние 4 года много поставило государство учебного оборудования в простые школы? Нет.
Коментувати
1
А куда деваются комментарии? Это баги или спланированные акции?........................
anton2000
МОН выставило этот проект на общественное обсуждение. Только почему-то это обсуждение не открытое, а закрытое - предложения нужно присылать на кокой-то e-mail. То есть открытого обсуждения МОН почему-то не хочет. Интересно, зачем делать это шито-крыто?
Єгор
Кому ще незрозуміло,що цим підходом знищать все те,що ще дає результат? Ще недавно пишались школами нового типу,вони приносять 98% перемог,а тепер вони стали лютим пережитком! Чому обрали саме фінсько-польський підхід?Чому не англійський,бельгійський,американський? Чому враз обдаровані діти стали непотрібними?МОН скаже,що всі обдаровані і це правда.Але обдаровані по різному! Когось пробило на фізику,когось на мови! А когось і на щось простіше. Люди! Пишемо свої бачення на v_bozhinskiy@mon.gov.ua Ця адреса вказана МОН.Не мовчіть! Постраждаємо всі.
serj
Для Єгор: Хоч туди пиши, хоч на паркані - результат: як начальника скаже, так і буде
Коментувати
Віктор
Для Witalina: В США буває учні розстрілююють інших учнів, тим не менше школа вирішує якось проблеми важких учнів. Якщо є батьки дебіли, то що робити з їх дітьми, в колонію з першого класу, а школа має "вчити лише дітей які хочуть вчитися?" (таких дітей на жаль меншість як і їх батьків). Якщо ДИРЕКТОР СВОЇМ ПРИКАЗОМ ЗАРАХОВУЄ таких дітей в школу він має мати ВАЖЕЛІ І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ для роботи з ними. В Києві і інших великих містах такі проблеми вирішуються. А ВИ взагалі нічого не пропонуєте!
Віктор
Науковою діяльністю можуть займатися точно менше 10% учнів (розкажіть щось про наукові досягнення в Україні?!) А для цих учнів можуть бути СПЕЦІАЛІЗОВАНІ ШКОЛИ НАУКОВОГО НАПРЯМКУ! ВИВЧАЙТЕ ЗАКОНИ УВАЖНО!
N
Для Віктор: Не можуть учні займатися науковою діяльністю - не достатньо знань. Навіть студенти на це не здатні. Те, що ви називаєте науковою діяльністю, це звичайне школярство.
Коментувати
anton2000
Данный документ уничтожит все те хорошие школы, которые на сегодня еще стараются дать качественное образование. Если это заработает, то через несколько лет получим очень усредненное образование, которое не даст возможности развивать в Украине науку.
Віктор
Нарешті АДМІНІСТРАЦІЯ ШКІЛ ( в тому числі з виховної роботи) та шкільні психологи будуть займатися СВОЄЮ СПРАВОЮ бо для роботи з "важкими"? учнями мають бути розробленні НОРМАЛЬНІ ПРАВИЛА поведінки в школі, які батьки мають підписати при прйомі до школи. І тоді перестануть все валити на конкретного вчителя і не до бюрократичних бумажок буде про всяку "успішність" а треба буде нарешті займатися ПЕДАГОГІКОЮ!
Сергей
Для Віктор: плевать хотели такие ученики на ваши правила поведения, и на учителя,и на администрацию. А нормальные дети, стремящиеся к учебе, будут от этого только терять.
Віктор
якщо вчителі, адміністрація поліція держава в цілому не може дати раду 1,2,3 важким учням у школі НА ФІГА ТАКА ДЕРЖАВА І ДАВАЙТЕ З ПЕРШОГО КЛАСУ ТАКИХ ДІТЕЙ ПО КОЛОНІЯХ розсуємо. Те що досі в освіті багато совку- це зрозуміло, але це тому що НЕМА на всіх рівнях номальних законів та правил і в результаті -повна хата с краю і безвідповідальність.Вирішувати ситуації з такими учнями-повна відповідальність АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ!
Witalina
Для Віктор: Та їх уже в школі не 1-2 ,а в кожному класі вони є .Батьки відповідальності ніякої не несуть,Направити на психолого-педагогічну комісію без згоди батьків НЕ можемо Батьки не визнають проблем у поведінці дитини,в усьому звинувачують інших дітей ,батьків і ВЧИТЕЛЯ!!!!.Скільки телепрограм на цю тему? Станьте директором і покажіть як вирішувати подібні проблеми
Коментувати
Іван
Цей документ,перекреслює всю освітню систему Незалежної України.Хто буде покараний за допущені промахи,за створення ненависних шкіл нового типу і не тільки?Кучму і Ющенка в буцигарню? Хтось же повинен понести покарання за осоружну систему освіти створену з 1991 року?
Мирослава, дети 6-10 лет
с девиантным поведением? И их убрать от "хорошего" (читай - НЕкомпетентного) учителя, работающего с НЕкомпетентным директором,не умеющим организовать процесс ДЛЯ ВСЕХ с тем, чтобы девиантные дети не мешали остальным? Звыняйте, то на кой ляд этой стране система школ? Удивляют люди с подобным мышлением. Ребёнок мешает? Сделай так, чтобы не мешал, а если мешает - то сделай так, чтобы общество уяснило себе, что подобное поведение недопустимо. Нет, давайте расслоим их ещё в детском саду с тем,чтобы баблоимущим неимущие не мешали жить. Милые мои, аукнется так, что и костей не соберём. Все. И неимущие, и имущие тоже. Николай считал, что его, как царское лицо, не тронут. И детей расстреляли. Вся Европа на крови стоит. На жесточайшей крови. ДО тех пор, пока бояться НЕ стали этой крови. Смотрите вокруг,раз мозгов не хватает самостоятельно допетрать
Vlad
Для Мирослава, дети 6-10 лет: Где и кем Вы работаете? Только чесно. А Ваши рассуждения идут от совкового "Нет плохих учеников, а есть ...".
anton2000
Для Галина: Для Мирослава, дети 6-10 лет: да, и в 10 лет есть девиантные. А то, что вы пишете - это полная ерунда человека ничего не понимающего в системе образования, а наслушавшегося лозунгов из телевизора или интернета.
Вы имеете опыт работы с
Для Vlad: девиантными детьми? Я имею. И с маленькими. И со старшими. А Вы, скорее всего, нет.Мне почему-то думаетя, что вы с антоном 2000 стороной обходите подобную возможность. Хотя и Вам не чуждо понимание того, что администрация школы способна помочь учителю в этом. Учеников плохих нет. Но это не означает, что девиантного поведения ребёнок будет учиться на все 100%. Главное вообще не в этом, да вам обоим не понять... Поэтому - прощаюсь. Некогда/А сайт, предлагающий обучение в Польше довольно любопытен.
Коментувати
Мирослава
Кожен має право на якісну освіту!!!! Але права тих ,хто ХОЧЕ вчитися,в більшості ЗЗСО,порушуються правопорушниками,дітьми з девіантною поведінкою,по відношенню до яких, вчитель безсилий і беззахисний. І виходить , що один-два учні тереризують весь клас,не дають вчитися.,Батьки, в більшості вмпадків, НЕ ПОМІЧНИКИ ! І що? це справедливо ???? Чи може досить робити вигляд,що ПРОБЛЕМИ НЕ ІСНУЄ????Адже ці діти знають,що Я, ВЧИТЕЛЬ ,адміністрація школи, нічого їм не зробимо,Я вже не говорю,що як прийде мама..... І це рівний доступ до ЯКІСНОЇ освіти??????
Мама
У меня ребенок прописан в сельской местности,а проживаем мы в городе,4 часа езды на электричке.И куда теперь мой ребенок должен идти в первый класс?
Галина
Для Мама: в дитини немає паспорту з пропискою, до дитячої поліклініки він у вас також приписаний не за пропискою, тому він має іти в школу за місцем проживання.
anton2000
Для Галина: ошибаетесь, место проживания должно быть подтверждено документально, а поликлинике этого не требуется.
Коментувати
Лариса
Школи не однакові!!!!! Матеріально слабкі тепер не будуть нічого робити для дітей адже всі йдуть за пропискою, навіщо напружуватись. Наша школа за пропискою у пристосованому приміщення без їдальні, туалету і спортзалу, а за три зупинки - сучасна школа. Чим моя дитина зачинила, що матиме ті жахливі умови???? Я буду думати не про знання, а про те, щоб вона не простудився у вуличному туалеті, чи щоб їй на голову не впала стеля. Реформи в дії!!!
1
Останнім часом все спрямоване на те, щоб захистити права порушників дисципліни (не можна вигнати з класу, хоч би й буде горлати на повний голос, як різаний), неуків (не залишають на другий рік, не виключають зі шкіл), правопорушників (навіть якщо весь клас буде дубасити, то нічого йому не зробиш). Плювати на учнів, які хочуть навчатися, тут давай шукай підхід до одного, якому на всіх плювати, який порушує права всього класу, але сьогодні він важливіший. Тепер ще й учнів із низькими та посередніми здібностями запхаємо в класи із обдарованими та талановитими. Нащо нам ті талановиті, тепер урок буде спрямовано на середній або низький рівень, бо знову виявляються важливішими посередньості. В них є права, а у талановитих немає.
Галина
Для 1: Звісно талановиті діти мають вчитись окремо від тих, хто ледве тягне програму. Але початкова школа і існує для того аби виявити талановитих дітей. Іспити в початкову школу тут не доречні тому, що у дітей різний рівень підготовки до школи, який залежить в першу чергу від батьків. В одних батьків дитина перед школою і літер не знає, а в інших вже книжки читає. І це не стульки залежить від таланту, скільки від того, як з дитиною займалась мама. Надресирована дитина не завжди є талановитою. Розподіл по спеціалізації шкіл, на мою субєктивну думку, має бути лише за результатами тестування після початкової школи. Тому логічно булоб відокремити школи І рівня в окремі заклади, аби в батьків не було думки що їх "супергеніальні діти" навчаються в "школах для дурних". Така система є в багатьох країнах світу. Початкова школа окремо, старша окремо.
Коментувати
Witalina
Всі школи не одинакові!!!! І не одинаковими їх робить ПІДБІР УЧНІВ!! Вчити розумних,мотивованих учнів,які мають мотивованих батьків ЛЕГКО! А ви попробуйте повчіть тих ,Хто не може,в силу розумових здібностей,І головне, НЕ ХОЧЕ вчитися! А то, сільські школи не дають якісної освіти! ОТСТОЙ!!!! Але ж не секрет,що ,як правило, найбільш активні ,успішні виїхали у місто. І дослідження на ЗНО показало,що результат ЗНО на пряму залежить від інтелектуального рівня батьків. АЛЕ ні, виноватий вчитель!!!! НЕ НАВЧИВ!!!!!!!!!!
Ірен
Для Witalina: І тільки вчитель...Вчителі маю НАВЧАТИ... А не надіятися на те, що батьки наймуть репетитора, оскільки у батьків високій інтелектуальний рівень.. Вчитель має відповідати за свою роботу. Ана ПІДБІР учнів не має чого спихати... Просто працюйте і виконуйте свою роботу
anton2000
Для Ірен: если в классе часть детей не хочет или не может учиться, то они начинают мешать остальным. Если внимание учителя переключается на этих детей, то остальные дети, стремящиеся учиться, не получат максимум возможного, а гораздо меньше. Если вы в вопросе организации и проведения уроков ничего не понимаете, то лучше помолчите и послушайте, что говорят люди в этом понимающие.
Коментувати
Валерій
Головне завдання проекту - остаточно ліквідувати різноманітність навчальних закладів. Його філософія : усі діти однакові, усі учителі однакові,усі школи однакові і це називається рівним доступом до якісної освіти. А воля Господа та природа людська - нам не указ! Усі рівні, рівні,рівні і ще рівніші... Але, хтось буде вчитись у Лондоні, Женеві, Амстердамі... І вони також рівні,рівні,рівні і ще рівніші...
Олександр
Для Валерій: Державні загальноосвітні школи повинні бути однаковими і рівними. Забезпечувати однаковий доступ до якісної освіти. Однакові школи, однакові учителі. А ось після 9 класу, хто вже на що вивчився. Далі ліцеї, гімназії, колегіуми тощо.
1
Для Олександр: І в чому рівність та однаковість? Зробити зрівнялівку та усередненість? В проекті знову написано, що просто переводяться учні з класу в клас. Не буде ніякого відбору, будуть переводити із класу в клас. Зміниться лише можливість, а точніше неможливість мотивованих та талановитих учнів навчатися. Учні - не можуть бути однаковими, вони не наштамповані ляльки, і розумові здібності у всіх дуже різні. Чому посередність повинна навчатися у класі із талантом. Бездарності у класі знищуть таланти. Від вчителя вимагається навчити всіх однаково. А однаково для всіх - можливо лише на низькому рівні.
к.т.н., доц.
Для Олександр: Повністю з Вами погоджуюсь щодо того, що середні загальноосвітні школи (державної або комунальної власності) ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ мають бути УНІВЕРСАЛЬНИМИ (без спеціалізації). Бо це дійсно порушує право рівного доступу до освіти. Наприклад, дитина має схильність до математики, а районна школа (до якої приписаний) спеціалізована по мові й літературі. Але в старших класах, гадаю, має бути якась первинна спеціалізація. Причому, на базі однієї школи. Мають бути одночасно три види класів - гуманітарні, природничі та фізико-математичні. З відповідним перерозподілом навчальних дисциплін.
Коментувати
Спецам в МОН
"При цьому, присутність дитини під час подання заяви чи в процесі її зарахування не є обов’язковою, не може вимагатися працівниками закладу освіти чи бути умовою зарахування." Документ готують далекі від реалій люди! Мама приводить дитину 28 серпня із медичною довідкою, в якій написано, що дитина ЗДОРОВА і підлягає зарахуванню для навчання в ЗНЗ!..А на співбесіді виявляється, що в дитини ЗПР+аутизм+ інші розлади психіки
Гість
Для Спецам в МОН: НЕВЖЕ ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ РАЗОМ ІЗ УЧИТЕЛЕМ ЗДАТНІ ПОСТАВИТИ ДІАГНОЗ? дУРНИЦІ ПИШИТЕ
Для гостя
А ніхто діагнозу в школі й не ставить! Його й лікар не візьметься ставити після того, як в довідці написано, що розвиток дитини відповідає нормі. Проблема в тому, що втрачено дорогіцінний час, коли з дитиною мали працювати спецалісти: першы роки життя дитини. І йдеться тут про те, що ніякого ЗАОЧНОГО прийому дитини до школи бути не може! Особливо при наших поголовних заочних медичних оглядах
гость
Да, учителя в школах преподают программу обучения ту, что рекомендует МОН Украины. Но если у ребёнка есть способности, талант, он может свои способности развить в кружках по его способностям. А такие кружки есть, их много. Это говорится в Законе о внешкольном образовании. И таких детей много, они учатся танцевать, петь, постигать азы журналистики, права, экономики, театральной деятельности, и т.д Так что выход есть. Нужно, чтобы МОН Украины отнёсся к Центрам детского и юношеского творчества более "дружелюбнее", а директора школ и учителя, выявив увлечённость детей, рекомендовали им развивать свой талант в этих Центрах.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!