Мій підручник. Практико-зорієнтований проект
Про проектну діяльність педагогічного колективу Мелітопольського НВК № 16 Запорізької області редакція вже писала. Зараз маємо нагоду продовжити знайомство з технологією організації проектної навчальної діяльності. Наразі практико-зорієнтований проект учителя рідної мови та літератури О. А. Максименко
Актуальність: вибір теми проекту дозволяє учням створити макет власного підручника з цілої низки навчальних предметів.
Розробка теми допомогла детальніше вивчити програмну тему «Фонетика», через рольову гру «Редакція» застосувати свої знання й уміння на практиці.
Даний проект урахував різноманітні інтереси учнів і через особистісну орієнтацію підійшов до рішення проблеми цікавого підручника.
Навчальні предмети: рідна мова, українська мова, література, іноземна мова, біологія, малювання, музика тощо.
Учасники: учні 5-х класів.
Цілі:
- розширити знання учнів із тем фонетики;
- спонукати інтерес до мовознавства;
- увести у світ поетичного звукозапису;
- навчити збирати й аналізувати науковий матеріал;
- розвивати творчі здібності учнів;
- виховувати активну життєву позицію (як я можу щось змінити в нашому житті на краще);
- формувати діяльнісну компетентність.
Очікувані результати: навчити плануванню своєї діяльності, збору й аналізу інформації, застосуванню її на практиці (створення макета підручника; одержання досвіду публічного виступу для захисту проекту, навичок оцінювання колективної й особистої праці).
Вхідні знання й уміння: системні знання з фонетики, орфоепії, орфографії, стилістики та культури мови; уміння працювати з текстом, робити пошук і перетворювати необхідну інформацію; правильно виражати свої думки; уміння взаємодіяти, організувати свою та чужу діяльність.
- Матеріально-технічне, інформаційне та методичне забезпечення: папір, клей, картон, фарби;
- Інтернет-сайти www.animationfactory.сом, еdu.uкrsat.сом;
- книги: «3анимательно про русский язык» за редакцією Розенталь Д. Е. М., 1984, Орфоэпический словарь русского языка. - М., 1983, Энциклопедический словарь юного филолога. - М., 1990).
Опис проекту. Розділившись на групи (редакції), учні проробили роботу, котру висвітлює таблиця.
По закінченню проекту учні обговорили результати своєї діяльності. Кожний учень на аркушах оцінювання визначив свої власні навчальні досягнення, роботу інших членів групи з реалізації проекту.
Кінцевий продукт: макет підручника з фонетики, електронний підручник.
Презентація. На сцені учні розіграли рекламний ролик такого змісту.
У школі хулігани поламали робота, котрий навчає дітей. Але учні, використовуючи цікаві завдання з підручника, створеного власними силами, навчили робота не тільки вимовляти звуки, вірно ставити наголос, а й використовувати звукопис поетичної мови. Робот досяг неймовірних успіхів.
Усі хором скандують: «Вивчайте рідну мову за нашим підручником!».
Одночасно на екрані демонструються слайди електронного підручника.
День / Редакції | І | ІІ | ІІІ | IV | V |
Наукова | Збір наукової інформації з теми «Фонетика» | Аналіз інформації. Добір цікавих матеріалів | Складання практичних завдань, у т. ч. тематичного оцінювання | Виготовлення макета підручника | Презентація (реклама). Підбиття підсумків. Зйомка рекламного ролика |
Художня | Збір ілюстративного матеріалу. Власні малюнки, варіанти обкладинок | Розробка системи умовних позначок | Оформлення робіт наукової редакції | ||
Творча | Підбор текстів з науково-популярних і художніх видань із теми «Мовна діяльність» | Розробка творчих практичних завдань до підібраних текстів: переклад, діалоги тощо | Оформлення робіт. Соцопитування «Чи до вподоби мені такий підручник?» | ||
Літературна | Робота над складанням сценарію презентації | Редагування сценарію презентації. Перше читання | Робота над постановкою презентації: розподіл ролей, розучування ролей, репетиція | Музикальне та художнє оформлення. Презентація. Створення костюмів. Генеральна репетиція |
Автор: О. Максименко
Освіта.ua
05.03.2008