Голосую за новий курс

Соціальні перетворення в українському суспільстві в нас на очах докорінно змінили обличчя освітньої галузі країни. Принципово нова філософія освіти визначила провідну стратегію педагогічної діяльності

Голосую за новий курс

Cпрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів. А відтак можна стверджувати, що розв'язання нагальних проблем шкільної освіти можливе тільки за умови широкого запровадження новітніх педагогічних технологій. Таке запровадження не може бути самоціллю, а задля того, щоб виховувати дитину, яка вміє самостійно та творчо працювати й жити в сучасному світі.

Дитина прийшла до школи, і перед кожним учителем, перед батьками відразу гостро постає запитання: «Як же краще розкрити та розвивати її здібності, як правильно підготувати до сприйняття досить складного навчального матеріалу?». Дуже часто батьки, вихователі та вчителі впевнені, що достатньо просто навчити дитину читати, писати, рахувати, й жодних проблем із навчанням не буде. Але дуже часто буває так, що дитина, яка вміє читати, рахувати та писати, прийшовши до школи, поступово знижує свою успішність. Що ж таке стається? Виявляється, вона не вміє ані думати самостійно, ані міркувати, ані аналізувати, ані порівнювати предмети та явища, у неї недостатньо розвинені увага та пам'ять, зорове та слухове сприйняття. Саме для таких непоодиноких випадків створена програма курсу «Розвиток творчих здібностей».

Мету програми можна сформулювати так: розвинути за допомогою цікавих неординарних завдань пізнавальні здібності дитини, привчити її самостійно думати, виробляти власну точну зору, відстоювати особисту позицію. Цей курс допоможе розкрити творчий потенціал дитини, бо цього досягти значно складніше, ніж навчити просто читати, механічно писати та рахувати, розв'язувати стандартні абстрактні задачі, доводити відірвані від конкретного життя теореми, запам'ятовувати зміст творів, дати історичних подій тощо. Недаремно вчені та педагоги-практики підкреслюють, що початкова освіта, її зміст є фундаментом для накопичення навчальної інформації у процесі подальшого навчання. Тому нас зацікавила ідея створення зошита-посібника «Еврика» до курсу «Розвиток творчих здібностей».

Використовуючи інноваційні технології вже з першого класу, ми розвиваємо пізнавальну активність дітей, упевненість їх у своїх навчальних можливостях. Методично обґрунтоване використання в цьому курсі найрізноманітніших методів, форм і прийомів дійсно забезпечує єдність триєдиної мети: дидактичної, розвивальної й виховної.

Дітям подобається все нове й цікаве. Саме одноманітність у проведенні уроків не дає можливості учню розкрити себе повністю, зупиняє розвиток творчого потенціалу. Упровадження цього курсу передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор і спільне розв'язання проблем на основі аналізу обставин і створення відповідної проблемно-навчальної ситуації. Діти вчаться бути демократичними, спілкуватися з однолітками, конструктивно мислити, приймати продумані рішення.

Розумовий та особистісний розвиток дитини - це не тільки отримання певної суми знань, а й формування творчого підходу до самого процесу пізнання довкілля й оволодіння певними засобами, прийомами для цього. Тільки тоді дитина навчиться самостійно знаходити, засвоювати, переробляти та використовувати знання й дійсно стане людиною. А в основі діяльності на уроках молодших школярів мусить бути гра. У грі легше засвоюються навчальна інформація та способи діяльності дитини. Саме тому практично всі завдання за цією програмою мають ігровий характер.

Працюючи за програмою «Розвиток творчих здібностей», виконуючи завдання в зошиті-посібнику «Еврика», діти стануть спроможними:

  • класифікувати предмети та явища, підбирати узагальнюючі слова до груп предметів;
  • легко порівнювати об'єкти між собою, визначивши та довівши спільне й відмінне в ознаках та явищах;
  • уявляти предмети за їх описом;
  • вибудовувати послідовну логіку подій;
  • усвідомлено сприймати навчальний матеріал, творчо мислити, формулювати власні висновки.

Окрім вищезазначеного, користуватися зошитом-посібником «Еврика» з легкістю можуть не тільки вчителі, а й вихователі груп подовженого дня, а також батьки наших учнів.

Автор: І. Вовчук

Освіта.ua
05.05.2009

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів