Організація дистанційного навчання: корисні поради для вчителів

Поради про те, як організувати ефективне навчання, підтримати учнів і водночас не вигоріти

Організація дистанційного навчання: корисні поради для вчителів

За останні два роки дистанційне навчання вже стало звичним, але все ще викликає багато труднощів і для вчителів, і для учнів, і для їхніх батьків. Однак досвід дистанційного навчання вже дозволив зрозуміти, які методи працюють, а які – ні. 

Подальша, хай і вимушена, дистанційна робота допомагає відточити педагогічні методи, зрозуміти, як задовольнити потреби учнів та їхніх батьків і підтримати самих себе.

Розгляньмо кілька корисних порад від досвідчених учителів про те, як зробити дистанційне навчання якіснішим. Тут ви знайдете для себе багато корисного.

Рівний доступ

Учителі одностайні в думці, що основною проблемою учнів у дистанційному навчанні є проблема з доступом до навчання. Дізнайтеся у своїх учнів, чи всі мають інтернет-з’єднання й обладнання, потрібне для навчання (комп’ютер, ноутбук або смартфон, вебкамера тощо), усі потрібні програми (Zoom, Google Classroom тощо). 

На початку дистанційного навчання встановлюйте для всіх учнів єдині норми та озвучуйте свої очікування.

Дізнайтеся, чи є в школі можливість надати доступ до програм для дистанційного навчання учням, які не мають до них доступу. Намагайтеся використовувати якомога менше платних програм. Google, Zoom та інші компанії надають безкоштовний доступ до інструментів навчання. Використовуйте зрозумілі інструменти, щоб батьки могли допомогти учням у разі виникнення технічних проблем.

Дозвольте учням під час уроку вимикати камери або встановлювати віртуальний фон. Деякі учні відчувають себе некомфортно, коли інші бачать їхню кімнату. Деякі побоюються, що інші учні зроблять знімок екрана і знущатимуться з них. Деякі не можуть знайти кімнату, в якій не буде з’являтися ніхто сторонній. Дайте учням змогу відвідувати онлайн-уроки в комфортних для себе умовах.

За можливості спілкуйтеся з учнями індивідуально або в невеликих групах, щоб установити з ними емоційний зв’язок. Заохочуйте дітей розповідати вам про свої обставини й ставити запитання.

Пам’ятайте, що багато учнів змушені ділити ноутбук або смартфон із братами чи сестрами. Поставтеся до цього з розумінням.

Комунікація і зв’язок

Незалежно від того, навчаєте ви тільки дистанційно чи практикуєте змішану модель навчання, важливо регулярно спілкуватися з учнями та їхніми батьками. Крім цього, подумайте, як ви можете підтримувати зв’язок між учнями.

Спростіть процес комунікації. Не відправляйте сотні електронних листів кожному учневі – це може збити батьків з пантелику. Організуйте спільну платформу (наприклад, чат у Viber), доступ до якої буде в усіх учнів, і розміщуйте там усі повідомлення.

Збирайте зворотний зв’язок в учнів та їхніх батьків.

Використовуйте групові методи роботи, щоб зміцнити зв’язок між учнями. Групова робота особливо важлива в умовах дистанційного навчання – вона створює ефект присутності в класі.

Створюйте віртуальні класи й використовуйте метод менторства, щоб спілкуватися з учнями неформально в малих групах.

Технології та інструменти

Коли йдеться про технології дистанційного навчання, не всі учні (і навіть учителі) володіють ними однаково добре. Проявіть терпіння – до себе, своїх учнів, батьків і колег. Учіться одне в одного.

Головне – оволодіти основами роботи з інструментами дистанційного навчання. Після цього вам буде легше поглиблювати свої знання. Освойте Zoom, а потім вчіться працювати в інших програмах, щоб урізноманітнити роботу в класі. Переконайтеся, що учні теж уміють працювати в цих програмах.

Навчіть батьків користуватися додатками, які ви застосовуєте в класі. Це дасть вам змогу налагодити взаємодію з ними під час навчального процесу. Наприклад, якщо батьки не знають, як працювати в Google Classroom, вони не зможуть контролювати виконання домашніх завдань.

Обмінюйтеся досвідом з колегами. Разом ви швидше освоїте платформи для дистанційного навчання. Приміром, ви можете навчити одне одного, як використовувати чат, демонструвати екран, відключати звук в учасників тощо.

Давайте учням доручення на час уроку. Наприклад, ви можете призначити когось адміністратором чату або давати завдання учням підготувати доповідь. Діти можуть придумати безліч способів, як зробити урок цікавішим.

Емоційне благополуччя

Пріоритетом у дистанційному навчанні має бути фізичне та емоційне здоров’я кожного учасника процесу. Без цього навчання неможливе. Ваше завдання – задати тон навчання, піклуючись про благополуччя кожного учня і про своє власне.

Під час карантину в дітей немає можливості зібратися разом у класі або на ігровому майданчику. Соціальний аспект украй важливий для здорового розвитку, і його не можна ігнорувати. Завдання вчителів – підтримувати соціальну взаємодію учнів. Для цього можна використовувати спілкування в чаті, ігри, групові проєкти тощо.

Робіть перерви. Скоротіть обсяг домашніх завдань – так у дітей буде більше часу, щоб проявляти фізичну активність або просто розважатися.

Будьте гнучкими під час оцінювання досягнень. Оскільки у ваших учнів удома різні умови для навчання, результати теж будуть різними.

Спілкуючись з учнями, підкресліть важливість гарного самопочуття, фізичних вправ, сну й відпочинку. Розбавляйте навчальний процес неформальним спілкуванням і гумором.

Заохочуйте дітей допомагати одне одному в навчанні. Підказуйте, як це краще робити.

Відзначайте дні народження та інші важливі події.

Піклуйтеся про себе. Знайдіть баланс між роботою та особистим життям у своєму розпорядку.

Освіта.ua
15.11.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
місцеві
А я вірю в кулені дипломи. І навіть вірю що за 500 доларів такий диплом можна зареєструвати у ЄДЕБО. Тільки не про це поведу розмову. Олімпіади проводять не для учителів, а для учнів і вони заслуговують що протоколи олімпіади не зникали з фейсбука або сайту. Ще ці учні заслуговують бачити бали за свою роботу і розуміти де були помилки. Батьки та учителі вже давно зрозуміли що у деяких школах яблука зимою ростуть на яблунях. Бо як тільки піднімали розмову про зміну місця проведення олімпіад то їм давали зрозуміти де їх місце. Ще усі зрозуміли, що ті хто нами керує завжди правий. Але як би там не було, не треба нас мати за бидло. Для чого взагалі олімпіад, якщо не можна їх провести цивілізовано?
Мамаївці. Владислав
Для місцеві: По-перше, ми не проти зміни місця проведення олімпіад. По-друге, як куплені дипломи так і різні перестрибування на 5 курсі з одної спеціальності на іншу це до одного часу. Щоб викорінити першу проблему, фальшиві дипломи, треба прийняти положення про обов’язкову перевірку документів про освіту виданих від 2014 року. Щоб викорінити другу проблему, поганий рівень кваліфікації, треба прийняти закон про стандарт повної вищої освіти. Тобто диплом бакалавра та магістра мають бути за однією спеціальністю або спорідненими спеціальностями. І в майбутньому скоріше всього так і буде. У Європі не має такого як у нас. Ніде не має такого як у нас. Існує поняття перекваліфікації. Це законне поняття, коли особа перекваліфіковується з одного фаху на інший. Не має поняття провчитися 4 роки за одною спеціальністю, а на 5 передумати і піти на іншу. Притому зовсім далеку від першої.
Мамаївці. Владислав
Для місцеві: Я ввжаю так і сподіваюся що влада та МОН мене підтримає. Адже ще вірю у нашу державу. 1. На будь-які посади не призначати особу до того часу поки, вона не принесе виписку з ЄДЕБО; 2. Експертами СЯ не мають бути дипломники стрибуни; Це пародія коли хімію йде перевіряти історик, тільки тому що він на 5 курсі провчив 2 фахові предмети. та педагогіку; Таке не припустимо. У нас і так авторитет влади нижче плінтуса. Вже опускати далі його не має куди. Я не просто так заговорив про СЯ. Мені розповідали про одну таку перевірку і я знаю про що говорю.
Андрей
Для Мамаївці. Владислав: Со мной "учились" такие студенты, которые получили и диплом бакалавра, и диплом магистра по одной и той же специальности, но в институте их видели всего два раза: на "защите" бакалаврской и "защите" магистерской - прочитали с листочка. Это 2015 - 2020 г. Остальное время на каждую сессию заносили 3500 грн за "сдачу". Так насколько, по-вашему, и них "высокая квалификация" с дипломами бакалавра и магистра по одной и той же специальности?
Коментувати
точно
Дипломи продавали і 20 і 30 років назад. З купленими дипломами відпрацювали і вийшли на пенсію. Є, що працюють і зараз(вже пенсійного віку) Але керівники закладів освіти вже кілька раз помінялися і не знають ,що такі горе-спеціалісти в них працюють. А дипломи куплені в інституті ім. Драгоманова, тоді був знайомий в МОН. Ничто не ново под луной!!!
громада Мамаївці
Сама перша порада. Купити за 17000 диплом. А для чого вчитися? Раз і вчитель. А коли вже купили диплом, а такі є, і очно, і дистанційно, і в перемішку. Як собі хочете. Я патріотка своєї громади, але інстинкт самозбереження не допускає мовчати. Я могла мовчати, але коли ці речі відбуваються то як мовчати. Для чого нас спеціалістів, якщо прийдуть супер спеціалісти з купленими дипломами.
Андрей
Для громада Мамаївці: У вас мозги, видимо, куриные: фуфловый - купленный за 17 тыс. - диплом сразу же будет обнаружен при попытке проверки на https://info.edbo.gov.ua/edu-documents/ Купить фуфловый диплом можно только до 1999 года, пока их не вносили в базу выданных документов, но только вот возраст должен быть от 44 лет и выше - для мамолеток с куриными мозгами этот вариант не прокатывает.
Коментувати
Світлана
Як все гарно і як просто давати поради!!! Дистанційний формат - це шлях у прірву, можу перераховувати купу причин на це, але... ситуацію це не змінить!!! Особисто для мене місяць дистанційки - це цілодобова робота, комунікація, суцільний стрес, роздратування і у результаті - повне фізичне виснаження. Я не пам’ятаю за усі роки моєї роботи, щоб я так себе побувала!!! Уже подумую над тим, щоб написати якусь з цього приводу публікацію.
Хубз аль Султан
"Піклуйтеся про себе. Знайдіть баланс між роботою та особистим життям у своєму розпорядку." Докладываю: особисте життя - 5000 грн. в месяц. Без особистого життя - 12-13. Баланс, ага. "Как советовать, так все чатлане."
Тото
Піклуйтеся про себе самі... Купіть собі ноутбук за 15 тисяч... Або смартфон щоб Зум підтримував і не розряджався... Для компа треба мікрофон, вебкамера, програмне забезпечення...
Nataliya Nataliya
Найголовніша порада: домовитись з місцевим обленерго про регулярні вимкнення світла у режимі з понеділка до п’ятниці з 8:30 до 18:00. Хоча унас його вимикають і без домовленості.
Максим Борисович
«Не учите меня жить. Лучше помогите материально». Поради до стінки, якщо немає обладнання.