Цифрові інструменти та додатки для педагогів: поради фахівців ІТ-галузі

Застосунки допоможуть створити вправи, вікторини, презентації та слідкувати за прогресом кожного учня

Цифрові інструменти та додатки для педагогів: поради фахівців ІТ-галузі

До 2024 року у МОН обіцяють забезпечити персональним комп’ютером кожного вчителя. Тож незабаром більше педагогів зможуть суттєво розширити свої професійні можливості і зробити уроки ще цікавішими. У цьому допоможуть IT-інструменти. 

Ми попросили фахівців ознайомити з найбільш популярними цифровими застосунками.

Додатки для створення тестів, завдань, вікторин

Вікторини та тести допомагають зацікавити учнів темою, полегшити її сприйняття, засвоєння й перевірити знання. Створені матеріали педагоги можуть додавати у свій блог. Пропонуємо кілька варіантів для тих, хто хоче навчитися створювати інтерактивні завдання.

  • Google Форми – добре підходить для початківців. За допомогою цього сервісу можна створити тести або провести опитування.
  • Online Test Pad – сайт, де після реєстрації можна безкоштовно працювати з конструкторами для створення тестів, кросвордів, опитувань і з діалоговими тренажерами.
  • Quizizz – популярний сайт для створення вікторин, який потребує від учителя й учнів знання англійської мови. Вікторину педагог створює на своєму комп’ютері, а учні мають можливість брати в ній участь дистанційно за допомогою смартфонів.

Для педагогів є чимало додатків, які допомагають зробити уроки більш інтерактивними та цікавими. Якщо вчитель знає англійську мову, то є з чого вибрати.

Програми для створення інфографіки та презентацій

Інфографіка допомагає зекономити час, відведений для донесення інформації. За допомогою цього інструменту можна цікаво та компактно продемонструвати великий обсяг інформації. Завдяки наявності сучасних технологій і великого набору інструментів інфографіка нині використовується як навчальна творчість, адже може поєднувати в собі не лише графіки, таблиці, діаграми, а й яскраві ілюстрації. 

Підказуємо, де можна безкоштовно створити інфографіку.

  • Piktochart – допомагає створити стильну інфографіку навіть в обмеженій безкоштовній версії, яка має декілька шаблонів. Приклад учительської роботи з сервісом можна переглянути тут.
  • Venngage – покрокова інструкція роботи на цьому сервісі тут.
  • Creately, Canva – тут можна створювати, крім інфографіки, ще й яскраві діаграми, які обов’язково сподобаються дітям та допоможуть їм легше сприймати велику кількість інформації. Ці програми можна також використовувати для створення презентацій.

Онлайн-інструменти для створення ігрових вправ

  • Learning Apps – безкоштовний сервіс, за допомогою якого можна створювати навчальні ігри та ігрові вправи. Він також дозволяє використовувати чужі шаблони для створення власних. Щоб зробити навчальні матеріали самостійно, достатньо лише зареєструватися. Інтерфейс простий у використанні та не потребує багато часу для опанування. 

  • Kahoot! – надає багато інструментів для створення дидактичних вправ. Підходить як для заняття в класі, так і для позакласного навчання. До виконання завдань можна підключити необмежену кількість учасників. Учні в режимі онлайн можуть спостерігати за грою та бачити, хто стає переможцем. Пропонуємо більше дізнатися, як використовувати Kahoot! на уроках загалом, безпосередньо на уроці англійської мови або ж для урізноманітнення онлайн-уроків.

Теперішнє покоління не уявляє свого життя без гаджетів, а багато хто з дітей – і без комп’ютерних ігор. Боротися з цим сенсу немає, а от використовувати деякі ігри для навчання в школі можна цілком успішно. 

Це засвідчує закордонний досвід: у Швеції навчання за допомогою гри Minecraft практикують з 2013 року, у Австралії її використовують для вивчення природничих предметів, у США – для вивчення історії. У понад сотні українських шкіл педагоги теж опанували цей інструмент і почали використовувати на уроках спеціальну версію Minecraft для навчання — Education Edition. Вона дозволяє дітям потрапляти в різні світи і, досліджуючи їх, здобувати необхідну інформацію.

Популярна платформа для захопливого вивчення математики

  • Matifikтут доступні завдання, узгоджені з навчальною програмою. Вони створені для навчання основних математичних навичок. Ця платформа стимулює мислення, дає змогу опанувати навчальну програму з математики в ігровій формі. З Matific можна працювати і в класі, і вдома. На платформі є розділ для батьків, а вчитель може з її допомогою отримувати звіти та слідкувати за прогресом кожного учня. За кордоном проводилось кілька досліджень, які продемонстрували, що використання Matific суттєво покращує успішність школярів.

Сервіси для скорочення посилань

Відео та вправи знадобляться для вчителів, які пропонують учням і батькам посилання на цікаві та корисні статті. Завдяки цьому інструменту повідомлення отримає зручну форму. Наприклад, ось так виглядає посилання до і після його скорочення:

Існує чимало сервісів для скорочення посилань. Найзручніші не потребують реєстрації та дозволяють обрати мову інтерфейсу. Популярні безкоштовні сервіси для роботи з посиланнями:

ІТ-фахівець – педагогові

«Сьогодні, коли будь-яку інформацію можна легко знайти в інтернеті, педагог як ніколи раніше повинен бути в курсі сучасних трендів викладання його предмета», – говорить айтішник Михайло Максимов із Харкова. 

Він був учнем учителя фізики  Іллі Гельфгата, який 2021 року отримав звання Героя України. А нині Михайло – керівник регіонального офісу компанії GoIT, яка займається розробкою освітніх процесів і допомагає цифровізувати освіту Харкова.

Михайло Максимов рекомендує педагогам не просто використовувати сучасні технології на уроках, а бути активними членами професійних спільнот. Саме завдяки цьому можна дізнаватися сучасні освітні тренди та здобувати нові навички. Наприклад, у Харкові для вчителів математики та інформатики діє клуб Teachers2IT, де вони опановують IT-інструменти, необхідні для викладання.

Викладач має бути на одній хвилі з учнями. Михайло Максимов каже, що знати досконало теорію свого предмета – це сьогодні вже надто мало для того, щоб заволодіти увагою школярів і студентів. Потрібно використовувати сучасні технології, щоб запускати в колективі інтерактиви типу вікторини чи опитування, урізноманітнити деякі уроки, бо дітям властиво гратися, то, мовляв, чому б не використати комп’ютерні з користю, для навчання? 

Перевага IT-інструментів у тому, що вони допомагають доступніше пояснювати складні теми та демонструвати цікаві приклади. Але ці інструменти ніколи не будуть йти попереду суті викладання, вони просто нададуть йому більшої якості, сучасності та актуальності. 

Людмила Лутицька, для Освіта.ua

Освіта.ua
07.10.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роман
Є така дитяча гра - "Зіпсований телефон". Цей матеріал - яскравий приклад такого підходу. Всі згадані цифрові інструменти - це інструменти загального призначення, які не враховують специфіку саме освітнього застосування. А посередник-журналіст між "фахівцями IT-галузі" і педагогами взагалі виключає можливість зворотнього зв’язку, тобто, "фахівці IT-галузі" не отримують від педагогів інформацію про потрібні їм інструменти. От і виходить, що доводиться педагогам "задовольнятися" тим, що доступне. Ну, це як, до прикладу, гайку крутити не відповідним ключем, а плоскогубцями. Так, можна. Але поки її відкрутиш, всі пальці собі зіб’єш та ще й гайку пошкодиш. Так і тут... На жаль, в Україні, на відміну від Європи, не прийнято програмні продукти, розроблені за державні гроші, робити відкритими і загальнодоступними. Мультимедійні підручники, розроблені на замовлення МОНУ, не доступні, про них багато хто і не знає. Цифрову освітню платформу ніхто і не розробляє. А як і робить - то комерційну...