П’ятнадцять універсальних правил успішних учителів

Правила, які варто застосовувати вчителям незалежно від методів навчання

П’ятнадцять універсальних правил успішних учителів

Останнім часом експерти в галузі освіти часто порушують питання якості освіти та намагаються вивести універсальні принципи.

У навчальному процесі учень має бути на першому місці. У плануванні навчального процесу не варто завжди дотримуватися стандарту. Правильно поставлені запитання важливіші за відповіді. Довіра – основне у взаєминах учителя з класом. Ці та інші принципи залишаються актуальними вже довгий час, незважаючи на розвиток технологій і методів навчання.

Ми вивчили досвід багатьох педагогів і сформулювали кілька правил. Дотримуйтеся їх – і ви зможете не просто ефективно проводити уроки, а стати справді хорошим учителем.

1. Почніть із малого.

Із малого починаються всі великі речі. Навчальний план. Взаємини з класом. Навчальне портфоліо. Не поспішайте: педагогічна діяльність – це не спринт, а марафон.

2. Прийміть той факт, що єдино правильного шляху не існує.

Останнім часом у педагогіці розглядають різні моделі навчання. Раніше було прийнято говорити про стратегії навчання. Взаємне навчання, евристичні бесіди, проблемне навчання – усі ці моделі залишаються актуальними й нині.

Однак у сучасних умовах важливо не тільки те, які знання отримують учні, а й те, яким способом це відбувається. Самонавчання, проєктне навчання, ігрове навчання – ці моделі виходять на перший план.

3. Довіряйте людям, які вас оточують.

Насамперед вашим учням. Але це також стосується і батьків, і колег. Довіра може не завжди себе виправдовувати. Однак якщо ви хочете контролювати навчальний процес, проявляйте довіру (в межах розумного, звичайно). Це створить позитивну атмосферу в класі.

4. У навчанні основне – інтерес.

Якщо тема уроку не викликає інтересу в учнів – навчіть їх чогось іншого. Інтерес прийде до них поступово.

Учителі, які контролюють, прагнуть того, щоб учні їм підкорялися. Хороші вчителі залучають. Великі вчителі дізнаються, що цікавить учнів, і використовують це в навчанні.

5. Експериментуйте.

Навчати дітей – це ремесло. Знаходьте власні рецепти: змішуйте різні інгредієнти, шукайте відповідні пропорції. Так ви зможете створити свій унікальний підхід у навчанні.

Експериментуйте. Так ви не тільки забезпечите відчуття новизни своїм учням, а й самі будете залишатися в курсі нових тенденцій.

6. Не зводьте планування навчального процесу до шаблонів.

Починати планування навчального процесу з вибору технології навчання – це нормально. Так само, як і з розробки навчальної програми або планування окремих уроків. В ідеалі центральним елементом під час планування мають бути учні. Є десятки способів сформувати зміст уроків. Зважайте на індивідуальні особливості кожного класу.

7. Навчання – це процес, який постійно змінюється.

Навчальний процес складається з елементів, які постійно змінюються, – технологій, навчальних планів, систем оцінювання і т. д. Із часом навіть цінності учнів стають іншими. Тому й ваш підхід до навчання теж має бути гнучким.

8. Будьте лаконічні.

Пояснюйте менше, але краще.

9. Розумійте свій педагогічний метод.

Зрозумійте різницю між заплутаним і складним, між диференціацією та індивідуальним навчанням, між проєктним навчанням і навчанням на основі проєктів, між складністю і строгістю, між освітнім стандартом і навчальним планом, між навчанням та дослідженням.

10. Навчіть учнів ставити правильні запитання.

Щоб домогтися цього, показуйте учням хороший приклад, хваліть їх, заохочуйте гарними оцінками. Це дасть їм змогу зрозуміти, що таке правильні запитання.

11. Викликайте інтерес в учнів.

Будьте непередбачувані. Кидайте виклик авторитетам. Спілкуйтеся з учнями в школі та за її межами. Починайте урок із чогось цікавого – цікавої історії, жарту тощо.

12. Справа не у вас.

Не намагайтеся завжди бути в центрі уваги. Харизматичних учителів усі люблять, це правда. Але якщо ви постійно домінуєте в класі, це порушує баланс.

13. Любіть те, що викладаєте.

Будьте в курсі всіх нововведень, які відбуваються у вашій сфері знань. У процесі викладання не забувайте про цікаві прийоми та методи подачі матеріалу. Викладання – це не тільки матеріал, але коли ви добре оволодієте ним, вам буде легше впоратися з усім іншим.

14. Будьте найбільшим фанатом своїх учнів.

Деякі вчителі більше акцентовані на розвиток власних особистісних якостей. Однак підтримувати дітей – цей метод працює в усіх випадках.

15. Навчання має змінювати звичний спосіб життя.

Отримані знання мають приводити учнів до особистих змін, а не просто до прогресу в навчанні. Кожен учень має змінитися, відповідно, метою викладання є соціальні зміни.

Ми можемо побудувати сучасні школи, застосовувати новітні технології та запрошувати хороших учителів. Однак якщо після школи діти повертатимуться додому й бачитимуть навколо жорстокість, жадібність, байдужість до інших, до природи – ми побудуємо інституційну систему освіти. Якщо ж ми досягнемо того, що і в класі, і за межами школи відбуватимуться прекрасні речі, ми зрозуміємо, що рухаємося в правильному напрямку.

Освіта.ua
02.08.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель
Навчальні плани складає адміністрація і учитель до них не має жодного відношення, так як і навчальна програма - її взагалі складає МОН, портфоліо - це узагальнення зробленого, як з нього можна почати? Статтю писала некомпетентна людина, а пристойний освітній портал її розмістив. Ганьба.
учитель
Насколько я поняла, эта статья адресована учителям... Мне учителю с большим стажем , хотелось бы сказать несколько слов.Совет хороший,(правда , я не со всем согласна) но для начинающих ( молодых) учителей. Я бы предложила ещё несколько пунктов:1. ( на первое место !) Любить детей , причём любых. 2.Будьте всегда справедливы.Никогда не выделяйте "любимчиков" и " аутсайдеров", т.е. ко всем детям относитесь одинаково: даже за малый успех - хвалите прилюдно, а " накосячили" также прилюдно ругайте.3. Никогда на не переходите личности: недопустимо оскорблять или унижать ребёнка и его родителей.4.на уроке нужно быть в первую очередь человеком, а потом уж учителем.5. Всегда сотрудничайте с родителями. А из предложенных пунктов вызывают сомнение пункты №№ 9,10,11 и полное неприятие №5
Олег
Теоретики-пустомелі сидять у офісах і вигадують нові способи та методи, а хто з них пробував це на практиці. Хай би вони провели власноруч апробацію своїх теорій. І не один урок, а семестр чи рік.
Ольга
Коли припинять давати безкоштовні поради вчителям, ті які у школі не ПРАЦЮЮТЬ. Невже навчання перестало бути відповідальною працею? Скільки можна про інтерес? Може програму не слід виконувати? МАЯЧНЯ.
Елена
Для Ольга: Будут давать советы действующие учителя - скажите, что они не работали в вашей школе, и не могут знать ситуации во всех учебных заведениях. Сидите и не умничайте!
Коментувати
Вчитель і репетитор
Якщо тема уроку не викликає інтересу в учнів – навчіть їх чогось іншого. Інтерес прийде до них поступово. ? Далі читати не сталає. Думаю, не варто.
Не вчитель
Для Вчитель і репетитор: прикольно. Вместо решения квадратных уравнений давайте обсудим разные вкусы айкоса или позы для кустов обговорим
Родитель и репетитор
Для Вчитель і репетитор: Какой учитель - такие и ученики: статья показалась не интересной, до конца прочитать не смог, хотя стоило - так и ученикам на на ваших уроках не интересно))) От осинки не бывает апельсинки)))
Вчитель
Для Родитель и репетитор: Добре, давайте вашій дитині на уроці математики, який їй не цікавий, буду розказувати про апельсинки. А, так як тема Тригонометричних функцій має мало прихильників серед учнів, то дитина ваша добре знатиме, що апельсини круглі, ну майже.
Коментувати