Osvita.ua Середня освіта ДПА 2019 року Проведення ДПА в початковій школі у 2019 році (4 клас)
Проведення ДПА в початковій школі у 2019 році (4 клас)

У 2018/2019 навчальному році підсумкова атестація учнів 4-го класу проводиться з двох предметів

Проведення ДПА в початковій школі у 2019 році (4 клас)

Державна підсумкова атестація (ДПА) в початкові школі в 2018/2019 навчальному році проводиться відповідно до «Порядку проведення державної підсумкової атестації», наказу МОН «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту» та листа МОН «Щодо методичних рекомендацій про проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2018/2019 навчальному році».

Строки проведення атестації в 4 класі в закладі освіти затверджує керівник закладу освіти в межах навчального року.

Завдання для проведення ДПА в закладі освіти укладають учителі закладу освіти відповідно до орієнтованих вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році, які зазначені у листі МОН №1/9-196 і затверджує керівник закладу освіти.

Державна підсумкова атестація осіб, які завершують здобуття початкової освіти (у 4-х класах закладів загальної середньої освіти) проводиться з української мови (або мови національних меншин) та математики.

     

ДПА з мови національної меншини проводиться для осіб, які здобувають освіту мовами національних меншин чи корінних народів, або перебували за кордоном і почали вивчати українську мову в поточному навчальному році за заявою одного із батьків або інших законних представників та за рішенням педагогічної ради.

Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних робіт для учнів 4 класу

Атестація у початкові школі здійснюється з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та якості освіти, і проводиться у формі підсумкових контрольних робіт з української мови (передбачає оцінювання результатів навчання з української мови і літературного читання) і математики.

Підсумкові контрольні роботи укладають учителі початкових класів/методичні об’єднання вчителів початкових класів за єдиними завданнями для усіх класів паралелі відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань. Атестаційні матеріали, що містять підсумкові контрольні роботи з української мови і математики у двох варіантах, погоджує педагогічна рада і затверджує керівник закладу освіти.

Контрольні роботи проводяться відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових. У разі відсутності учня (вихованця) в день проведення державної підсумкової атестації у Класному журналі у колонці під датою її проведення фіксують відсутність учня.

На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.

Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства від 13.04.2011 № 329) та Орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ МОН № 1009 та наказ МОН № 1222»).

Результати атестації не враховуються під час виставлення річних оцінок із навчальних предметів.

Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо навчальних досягнень учня/учениці, визначених чинними навчальними програмами для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з української мови

Атестаційна контрольна робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв’язного висловлювання формуються на основі єдиного художнього або науково-художнього тексту. Для перевірки орфографічних і пунктуаційних умінь укладачі контрольної роботи обирають в тексті для читання логічно завершену частину для списування, в якій 25% слів містять вивчені орфограми, і оформлюють її з пропусками цих орфограм. З метою забезпечення умов цілісного сприйняття тексту, який будуть опрацьовувати учні, рекомендуємо розпочати контрольну роботу з опрацювання частини для списування, а саме: прочитати її і вставити пропущені букви. Далі організовують перевірку навички читання мовчки.

Після повного прочитування тексту учням пропонується виконувати завдання у тому порядку, як зручно дитині. Роботу учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з української мови.

Зміст підсумкової контрольної роботи може бути сконструйовано у двох варіантах (за вибором учителя). В обох варіантах перше завдання представлено текстом для читання.

І варіант підсумкової контрольної роботи з української мови  формується з тексту для читання, визначеної у ньому частини для списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь, трьох завдань до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом (одне з яких на перевірку практичного засвоєння літературознавчих понять; друге – на перевірку сформованості умінь визначати основну думку, тему твору/встановлювати послідовність подій/встановлювати взаємозв’язки фактів, подій/характеризувати вчинки дійових осіб; третє – на перевірку сформованості уміння пояснювати зображувальні можливості художнього слова для описів природи, зовнішності персонажів, характеристики героїв), трьох завдань за змістом тексту для перевірки навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь (одне з яких на визначення/групування/класифікацію мовних одиниць, друге – на доповнення/побудову/трансформування речень/зв’язок слів у реченні; третє – на утворення форм слів, що належать до різних частин мови, за заданою умовою), творчого – на побудову зв’язного висловлювання за змістом прочитаного тексту, у якому учень формулює власні оцінні судження.

Вимоги до формування змісту І варіанту  підсумкової контрольної роботи з української мови

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300-330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин –  220-250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше двох. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній.

1

По 1 балу*

1 бал

2.

Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом

3

по 1 балу

3 бали

3.

Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів  і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі  2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**

1

по 3 бали**

3 бали

4.

Завдання до тексту для перевірки мовних знань

3

по 1 балу

3 бали

5.

Творче завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень

1

  по 2 бали***

2 бали

Разом

9

-

12 балів

 

ІІ варіант підсумкової контрольної роботи з української мови відрізняється від І варіанту тим, що для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом та для перевірки навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь розробляють тестові завдання закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань). Змістове наповнення цих завдань добирається відповідно до наданих рекомендацій до І варіанту підсумкової контрольної роботи.

Завдання для до формування змісту ІІ варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300-330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин –  220-250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше двох. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній.

1

По 1 балу*

1 бал

2.

Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів для перевірки розуміння змісту прочитаного тексту і вміння працювати з текстом

1

по 1 балу

1 бал

3.

Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами  для перевірки розуміння змісту прочитаного тексту і вміння працювати з текстом

1

по 1 балу

1 бал

4.

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю для перевірки розуміння змісту прочитаного тексту і вміння працювати з текстом

1

по 1 балу

1бал

5.

Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів  і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі  2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше двох слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи

1

по 3 бали**

3 бали

6.

Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів для перевірки мовних знань

1

по 1 балу

1 бал

7.

Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами для перевірки мовних знань

1

по 1 балу

1 бал

8.

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю для перевірки мовних знань

1

по 1 балу

1 бал

9.

Творче завдання: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень**

1

по 2 бали***

2 бали

Разом

9

-

12 балів


* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;

** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.

Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з математики

Система завдань підсумкової контрольної роботи з математики має охоплювати усі змістові лінії програми без дублювання перевірки одного і того ж уміння в різних завданнях (не враховуючи обчислень). Цілісно підсумкова контрольна робота має забезпечувати перевірку уміння розв’язувати складену задачу на 3 дії, здійснювати/перевіряти обчислення, знаходити частину числа/числа за значенням його частини; знаходити значення виразу із змінною/розв’язувати просте рівняння; порівнювати величини з використанням перетворення іменованих чисел; знаходити периметр/площу прямокутника; називати геометричні фігури, їх ознаки.

За формою подачі завдань підсумкова контрольна робота може бути: комбінованою, що складається із завдань, виконання яких потребують короткого або розгорнутого запису розв’язання; тестовою, що складається із тестових завдань закритого і відкритого типів (за вибором учителя).

Комбінована/тестова підсумкова контрольна робота розробляється у двох рівноцінних варіантах.

Роботу учень письмово оформлює на аркушах у клітинку (у тому числі на аркуші з тестовими завданнями)  зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись на цих же аркушах.

Вимоги до формування змісту комбінованої  підсумкової контрольної роботи з математики

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Задача на три дії

1

по 3 бали*

3 бали

2.

Завдання на перевірку обчислювальних навичок (3 види завдань на вибір):

1 вираз з багатоцифровими числами на 3-4 дії, з дужками, або 2 вирази на 2 дії, або 4 вирази на 1 дію

 

 

 

 

1/

2/

4

 

 

 

 

по 2 бали/

по 1 балу/

по 0,5 балів

 

 

2 бали

3.

Завдання на порівняння величин з використанням перетворення іменованих чисел

1

по 1 балу

1 бал

4.

Розв’язування рівняння або знаходження значення виразу із змінною на 2 дії

1

по 2 бали

2 бали

5.

Задача геометричного змісту (побудова відрізка, або прямокутника, або квадрата

та знаходження довжини, або периметра, або площі)***

1

по 2 бали**

2 бали

6.

Творче завдання або завдання з логічним навантаженням

1

по 2 бали

2 бали

Разом

7

-

12 балів

 

Завдання для до формування змісту тестовоїпідсумкової контрольної роботи з математики

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів ****

3

по 1 балу

3 бали

2.

Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами****

 2

по 1 бали**

2 бали

3.

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю ****

1

по 2 бали**

2 бали

4.

Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю (задача на 3 дії)

1

по 3 бали**

3 бали

5.

Творче завдання або завдання з логічним навантаженням

1

по 2 бали

2 бали

Разом

8

-

12 балів


* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;

** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.

*** якщо складена задача (№ 1) передбачає знаходження площі, то у завданні № 5 пропонуємо знайти периметр/довжину, знаходження яких не пов’язано з площею фігури;

****контрольна робота має містити одне завдання геометричного змісту, яке може бути подано в одному з позначених **** пунктів.

Знижувати бал учню/учениці за оформлення письмової роботи не рекомендуються.

Складено на підставі «Порядку проведення державної підсумкової атестації», наказу МОН «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту» та листа МОН «Щодо методичних рекомендацій про проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2018/2019 навчальному році».

Освіта.ua
25.04.2019

Популярні новини
Затверджено стандарт шкільної освіти наукового спрямування Стандарт визначає зміст освіти наукового спрямування, що здобувається учнями у школі
Перехід усіх шкіл на українську підтримує половина українців 49% опитаних українців схвалюють заяву міністра освіти про перехід шкіл на українську мову
У «Голосі» пропонують відмінити надбавки вчителям, - профспілка «Голос» пропонує збільшити робочий час педпрацівників та відмінити надбавки вчителям
МОН затвердило нову редакцію програм початкової школи У новій редакції викладені програми, що розроблені під керівництвом Олександри Савченко та Романа Шияна
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Марина
Доброго вечора ,підкажіть.Якщо учень 4класу написав дпа на 4 бали,його не переведуть до 5 гласу
В'ячеслав
Доброго дня! Підкажіть будь ласка чи може вчитель знизити 1 бал за ДПА з математики якщо учень у завданні на порівняння величин з використанням перетворення іменованих чисел усі обчислення виконав корректно, але не вказав "кг"?
Witalina
Для В’ячеслав: ЦЕ що ??? так суттєво важливо? Головне не оцінка ,а знання і уміння. У 5 класі ці оцінки не будуть мати ніякого значення !!!!
Коментувати
Юлия Белик
Если у учителя личные счеты с родителями и учеником, может ли учитель« завалить »ученика на дпа и занизить оценку!
Ганна
Доброго дня,підкажіть.Якщо учень 4класу написав дпа на 2 бали ,його не переведуть до 5 класу?
Анна
підкажіть скільки часу приблизно займає пeрeвірка ДПА з матeматики у 4класі. Тобто за скільки днів будe відомий рeзультат
Раиса Кравчук
Чи впливає оцінка за ДПА на отримання Похвального листа в початковій освіті? Дякую!
Оксана
Доброго вечора. Чи впливає на оцінку охайність виконання контрольних робіт? Дякую.
валя
Добрий день. Підкажіть, будь ласка, якщо дитина написала ДПА на 9 балів, а всі річні 10, 11 чи має вона право на отримання похвального листа? Дякую
Катерина
Для валя: ні, не має
Тетяна
Результати атестації не враховуються під час виставлення річних оцінок із навчальних предметів.
Ганна
Якщо результати ДПА ніде не враховуються?,-навіщо взагалі їх складати? Для чого і для кого?Дякую!
Коментувати
Світлана
Добрий день. Підскажіть, будь ласка, хто оцінює ДПА? У нас оцінюваза завуч молодшої школи, дітям оголосили оцінки, через день наш класний керівник оголосила що познаходила у роботах, приблизно половини учнів класу, помилки, які не помітила завуч і знизила оцінки, всім на 1 бал. При цьому попередила дітей що вона ще добре подумає, перед тим як виставляти оцінку з ДПА в журнал, яку саме виставляти, першу чи другу. Підскажіть на скільки це правомірно
Мирослава
Для Світлана: Роботу перевіряє вчитель!!!! Завуч може перевірити правильність виставлення оцінок .
Коментувати
Олена
Помогите разобраться пожалуйста. Могут родители ознакомится с работой своего ребенка по ДПА. Мой ребенок сказал что все решил правильно. поставили 9 балов. Могу я увидеть работу своего ребенка. Кто дает на это разрешение?
Федір
Для Олена: Ключова фраза: Мой ребенок сказал что все решил правильно. Звідки це знає дитина?
Олена
бо гарно вчиться. Головне пинання маю я прово подивитися роботу своєї дитини по ДПА
Мирослава
Для Олена: А чому і НІ !????? Вчителю нічого ховатися!!!!
Коментувати
Олена
могут родители ознакомится с работой своего ребенка по ДПА. Мой ребенок сказал что все решил правильно. поставили 9 балов. Могу я увидеть работу своего ребенка. Кто дает на это разрешение
Виктория
Что если мой ребенок не напишет ДПА? какие последствия, правила?..домашнее обучение, СДВГ?
Алла
Не зрозуміла щодо конструювання завдань з математики (ІІ варіант). Чому там всього 8 завдань, а по факту - 7? Це я погано рахую чи МОН лоханувся?
Алла  Нечипорук
В Орієнтовних вимогах не вказаний зразок підпису атестаційної роботи учня 4 класу. Користуватися торішніми зразками?
Ірина
Як підписувати підсумкову роботу, якщо цього року йде разом і українська мова і літературне читання
Віка
Підкажіть, будь ласка, де можна взяти приклади завдань з украінської мови для учнів українських і російських класів.
Оксана
Яку кількість контрольних робіт окремо з математики і української мови має підготувати вчитель?
Сергій
"Звертаємо увагу на те, що у разі відсутності учня (вихованця) в день проведення державної підсумкової атестації у Класному журналі у колонці під датою її проведення фіксують відсутність учня." А тоді яким чином виставити оцінку в колонку з написом "ДПА"?
освіта
Для Сергій: оцінку не ставимо, бо учень не перездає ДПА у 4 класі
Саня
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, де написано, що у разі хвороби учень 4-го класу не перездає ДПА?
Мама
Доброго дня дитина в лікарні як вона здає ДПА 4 кл ,чи потрібно потім перездавати ?що робити в такому випадку?дякую
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!