Учителям радять перевірити готовність учнів до навчання

Учителям радять з’ясувати навченість та готовність учнів до засвоєння нового змісту

Учителям радять перевірити готовність учнів до навчання

На початку навчального року учителям радять з’ясувати навченість учнів та їхню готовність до засвоєння нового змісту.

Про це йдеться у рекомендаціях Міністерства освіти і науки  щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у школах у новому навчальному році. 

У МОН зазначають, що діагностування залишкових результатів навчання учнів має бути проведене через тимчасове призупинення навчання та перехід на дистанційне навчання наприкінці минулого навчального року.

«Рекомендуємо на початку 2022/23 навчального року виявити рівень опанування учнями навчального матеріалу, яким вони оволодівали в умовах воєнного часу самостійно або із використанням технологій дистанційного навчання, визначити необхідність організації традиційного повторення вивченого матеріалу за минулий рік, запровадити «коригуюче навчання», – наголошують у МОН.

Відповідна робота має дозволити з’ясувати навченість учнів, їхню готовність до засвоєння нового змісту, а також допоможе визначити оптимальні умови для планування й організації подальшого освітнього процесу.

Зважаючи на це, у календарно-тематичному плануванні на початку навчального року учителям необхідно визначити достатню кількість навчального часу для повторення і проведення діагностування результатів навчання за попередній рік.

Спосіб діагностування залишкових результатів навчання вчитель має обрати самостійно.

Водночас результати діагностування не мають підлягати обліку і враховуватися під час оцінювання за перший семестр.

Діагностування в перші тижні навчання доцільно проводити з використанням різнорівневих завдань.

Зокрема, учителям радять використовувати завдання на упізнавання навчального змісту, його відтворення по пам’яті чи за наданим зразком.

Також мають бути застосовані завдання на застосування знань або способів дій у типових ситуаціях.

Окрім того, у МОН радять використати завдання на відтворення відомого шляху міркування або застосування засвоєного способу дії у ситуації, яка дещо відрізняється від типової та завдання на творче застосування навчального досвіду в ситуаціях, наближених до життєвого контексту.

Результати діагностування можуть бути використані для коригування календарно-тематичного плану вивчення предмета.

Залежно від готовності учнів оволодівати програмовим матеріалом учитель може розширити тематичний блок «Повторення» для подолання виявлених утруднень і відповідно ущільнити програмовий матеріал, який має вивчатися або опрацьовувати нові тематичні блоки.

«Відтак, календарно-тематичний план протягом навчального року може змінюватися залежно від результатів навчального поступу учнів», – зазначили у Міністерстві освіти і науки.

Освіта.ua
23.08.2022

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тетяна
За мого трудового стажу це вже 4 чи 5 реформа. Але ще жодна не доведена до логічного завершення з позитивним результатом. Хоча помиляюся, одна була спрямована на результат навчання, коли в класі було не більше 25 учнів. Але це тривало всього три роки. А так тільки експерименти над дітьми, батьками та вчителями. То програму поміняють, то теми повикидають, то підручники такі надрукують, що можна диплом студента учню 11 класа видавать. Нуш - це щось нове? Ні. Про діяльність учнів на уроках писали ще в минулому столітті.
Тетяна
За мого трудового стажу це вже 4 чи 5 реформа. Але ще жодна не доведена до логічного завершення з позитивним результатом. Хоча помиляюся, одна була спрямована на результат навчання, коли в класі було не більше 25 учнів. Але це тривало всього три роки. А так тільки експерименти над дітьми, батьками та вчителями. То програму поміняють, то теми повикидають, то підручники такі надрукують, що можна диплом студента учню 11 класа видавать. Нуш - це щось нове? Ні. Про діяльність учнів на уроках писали ще в минулому столітті.
Ігор Дєдов
Вони там у міністерстві думають коли пишуть таку муть? Програми складні, перенасичені, через постійні тривоги уроки будуть зриватися.А в більшості предметів за програмою кожен урок нова тема. Коли новий матеріал проходити якщо ще повторювати потрібно?
Liliya
Повторювати можна безкінечно, а що робити з основним матеріалом. Мабуть, будемо повторювати наступного року. Класна схема!!!! І для цього нам потрібен міністр і міністерство????
І...
І що далі? Є резервний час на повторне пройдення матеріалу, чи може під час канікул, вихідних вивчати незасвоєне?
Лилу
Вчителі радять Міністерству освіти і науки зайнятися важливішими справами: на кшталт відмінити паперову документацію, взяти на себе відповідальність за життя і безпеку дітей, покращити технічне оснащення тих шкіл які вціліли.
Андрій
А ще розробити загальну методику навчання для МОН. Шкода, що міністр освіти перепризначається, а не обирається як президент. Шкарлет тоді б двічі подумав що казати. Одразу б йому були перевибори міністра освіти. Це нонсенс, що МОН не несе відповідальності за освітні реформи!
Коментувати