Як оцінюватимуть школярів за підсумками навчального року

МОН надані роз'яснення щодо підсумкового оцінювання школярів наприкінці року

Як оцінюватимуть школярів за підсумками навчального року

Міністерством освіти і науки надані роз'яснення щодо підсумкового оцінювання школярів наприкінці цього навчального року.

Відповідні рекомендації рекомендації щодо окремих питань завершення навчального року затверджені наказом Міносвіти.

Рекомендації містять поради щодо проведення школами семестрового і річного оцінювання учнів.

Зокрема, семестрове оцінювання за ІІ семестр, в залежності від ситуації, може здійснюватися за результатами тематичного оцінювання, поточного оцінювання або підсумкового оцінювання за ІІ семестр, що може здійснюватися, у тому числі, у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн тестування, діагностичної роботи, усної співбесіди тощо.

Окрім того, МОН пропонує враховувати результати навчання школярів з відповідних предметів (музика, фізична культура та ін.) у закладах позашкільної освіти.

При здійсненні оцінювання за ІІ семестр учителям рекомендовано зараховувати всі оцінки, які отримав учень упродовж цього семестру незалежно від місця навчання. Це може бути будь-який заклад загальної середньої освіти, зокрема й приватні заклади освіти, в Україні чи за її межами.

Школи, у яких учні навчалися тимчасово, можуть видавати їм інформаційні довідки про період навчання із зазначенням переліку предметів, окремих тем та результатів оцінювання.

В окремих випадках (відсутність результатів оцінювання з об’єктивних причин) оцінювання за ІІ семестр учнів 5-8 та 10 класів може здійснюватись не за 12-бальною шкалою, а «зараховано»/«не зараховано».

Річне оцінювання школярів рекомендовано здійснювати на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.

Річна оцінка не обов’язково має бути середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри. Під час виставлення річної оцінки мають враховуватися динаміка особистих результатів навчання учня з предмета та сформованість уміння застосовувати набуті знання.

У 1-4 класах підсумкова оцінка за рік визначатиметься з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату та спостережень вчителя за учнями.

За відсутності в учнів з числа тимчасово переміщених осіб та з тимчасово окупованих територій задокументованих результатів оцінювання за І семестр річне оцінювання може здійснюватись за результатами ІІ семестру.

За відсутності в учнів результатів підсумкового оцінювання за ІІ семестр річне оцінювання може здійснюватись за результатами І семестру з урахуванням поточного оцінювання в ІІ семестрі.

Окрім того, для проведення семестрового та річного оцінювання здобувач освіти може надати інформацію з електронного журналу та щоденника, у тому числі електронного, за попереднім місцем навчання.

У разі відсутності результатів річного оцінювання після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень матиме право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання.

Освіта.ua
02.05.2022

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
1111
Уточню свій попередній коментар. Мова про неокуповані території, про території, де не чутно вибухів Є діти, які постійно підключаються, здають всі роботи А є такі, які ігнорують дистанційне навчання, але, наприклад, за І семестр отримала 8. То, згідно рекомендаціям, вчитель має поставити цій дитині 8 за рез-м семестру. Просто за те, що вона, будемо називати речі своїми іменами, вигуляла, а та, яка працювала отримає по рез-там своєї роботи? Це несправедливо. І я кажу про дітей, які дійсно вигуляли. А такі є. І якщо вже і говорити про стресові ситуації - чому одні учні працюють, а інші - ні? Чому нема за весь цей час законодавчо врегульованої можливості притягти до відповідальності батьків тих дітей, які не підключаються на навчання? Повірте, вчителі зазвичай знають хто може, а хто ні підключатись. І мій коментар саме про тих, хто маючи можливість - не працює. І, так, мені не шкода поставити хоч і 10. Але по відношенню тих, хто працював і навчався в цей нелегкий час - це не справедливо!
2222
Халявщикіа вистачає, на стадіоні футбол ганяють, або тиняються без діла. Стресом там і не пахне.
Лілія
Для 2222: А ви вважаєте , що футбол -це без діла ? А як же фізичний розвиток ,який також впливає на роботу мозку і слугує розрядкою від стресу. То , на вашу думку , краще цілий день в будинку сидіти , в гаджетах?
Ярослава
То на ваші думку навчатись не потрібно? Тоді нехай офіційно оголосять закінчення навчального року і діти будуть грати у футбол, знімати стрес. А то вони у футбол, а нам оцінок де взяти?
Коментувати
1111
Цікаво, як оцінювати тих, хто просто з ліні не підключався? І не окупована територія, і можливість є, але і дитина, і батьки не вважали за потрібне підключатись до уроку....Робити екзамени влітку? Нема сенсу, 90% того, що оцінка буде низькою
Ірина
Для 1111: Пробачте, а Ви не думаєте, що то може бути не лінь, а прихований стрес. Чи Ви вважаєте, що якщо територія не окупована, то дитина не чує повітряну тривогу, не відчуває небезпеку, страх, невпевненність у майбутньому, не може втратити мотивацію навчатися через війну? Почитайте Сухомлинського, Януша Корчака та пригадайте, що педагог має любити дітей, а вони, відчуваючи цю любов, розкриватимуть назустріч свої сердця, та тягнутимуться до знань, які несе їм вчитель. Ще раз прошу вибачити мене. Розумію, що вчителі - теж люди, що вам важко в таких умовах готуватися до уроків, проводити їх, що Ви заслуговуєте на повагу та бажаєте, щоб Ваші зусилля були недаремними. Ми всі зараз маємо підтримувати одне одного, триматися разом та йти до перемоги. Обіймаю Вас, наснаги Вам, сил, терпіння, безпеки, та міцного здоров’я. Все буде Україна!
Ярослава
Для Ірина. Ну, ок! Ми підтримуєм дітей, але ви не написали, як їх оцінити?
Наталія
Так, як роз’яснило МОН, так і оцінюйте. Не отупіють діти за 3 місяці, навітт якщо не виходили на уроки, під час ковідної весни була така ж ситуація. Ну нічого,і ЗНО пройшли і до вишів вступили і навчаються вже 3 рік дистанційно і знають більше ці студенти ніж коли спали на парах в аудиторіях. Дитина моде не виходити на зв’язок з різних причин, це не означає що вана не навчається взагалі. Тому, шановні освітяни, оцінюйте ща рекомендаціями міністерства і все буде добре!
Коментувати