Мінцифри та МОН оновлять предмет «Інформатика»

Міжвідомча робоча група має опрацювати питання оновлення змісту інформатичної освіти

Мінцифри та МОН оновлять предмет «Інформатика»

Міністерство цифрової трансформації спільно з Міністерством освіти ініціювали проєкт оновлення навчального предмета «Інформатика» у школах.

Про це у своєму Telegram написав міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

За його словами, уже створено міжвідомчу робочу групу для модернізації навчальних програм та оновлення змісту та навчально-методичного забезпечення навчального предмета.

«Предмет повинен відповідати вмінням сучасних дітей, а не забирати в них інтерес до технологій через програму предмета, яка застаріла років так на 20», – підкреслив Михайло Федоров.

Зокрема, міжвідомча робоча група має до 15 березня 2022 року опрацювати питання оновлення змісту інформатичної освіти та розробити нові навчальні програми.

Нові або модернізовані навчальні програми мають подати в МОН до 1 червня 2022 року для отримання грифів.

Освіта.ua
02.12.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Петро
В Британських школах предмет "Інформатика" читається з 1 класу і до кінця навчання ЩОДЕННО, тобто 5 уроків в тиждень і вважається найголовнішим предметом. А нам до цього варіанту, як до Великобританії пішки...
Хубз аль Султан
Для Петро: Простите, но нет. В Nursery School компьютерных наук практически нет. Начинают со средней школы, примерно как и у нас.
вчитель
А навіщо з 1 класу? Щоб діти сліпли?. Вони й так вправно граються у телефонах, а професійні навички достатньо з 5 класу розвивати
Коментувати
просто накипіло
ПЕПЕБОР!!! МОН вже не справляється Мінцифра підключилась. От і виходить ЗНИЩУЮТЬ ОСВІТУ!!! Мінцифра тоже захотіла урвати з освіти. Каманда ЗЕ рулить, а ми мовчимо.
Вчительуминулому
Робота в ІТ сфері є високооплачуваною, а робота учителем інформатики - низькооплачуваною, бо ставка настільки низька, що доводиться дотягувати її доплатами до мінімальної зп. А ще маса паперової роботи, ремонт старої техніки власним коштом, неліцензійне ПО, тупа бездарна адміністрація обрана кланам...
VANGUARD
Для Вчительуминулому: Любой толковый учитель может легально получать десятикратно, если перейдёт на то же репетиторство или стократно за обучение иностранцев. Проблема в том, что преобладающее большинство профдеформированных учителей и преподавателей с низкой самооценкой словно тухлые консервы не умеют планировать и оценивать риски, и боятся что-то учить новое или менять старое.
Хубз аль Султан
Для Вчительуминулому: Я как-то среди своих друзей-айтишников организовал опрос, согласны ли бы они были пойти в школу преподавать информатику, если бы зарплата была для них неизменной. Трое из них, два мидла и один тимлид, сказали "О, да!". После чего я попросил их прийти в мое учебное заведение и прочитать в средней школе открытый урок информатики с прицелом на профобразование для учеников. Спустя один урок и две перемены все трое сказали: "О, нет!" :D
Коментувати
Ліцей, Хацапетівка
Рівень викладання інформатики можна підвищити. Для цього треба класи ділити на сильнішу та слабшу групу. Відповідно сильніша група йде до одного вчителя, а слабша до іншого. Це не поділ на розумних та дурних. Це підхід. Треба не опустити тих хто може вчитися. І навчити основам тих хто не може нічого. Щодо заохочення учителів, це розумійте трохи складне питання. В першу чергу тому, що треба годин своїм. Погані вони фахівці чи не дуже, але їм треба 18 годин. Також є випадки коли такі фахівці є у школі, але вони зайняті викладанням основного свого предмету, здебільшого фізика чи математика. А точні дисципліни хто небудь не буде викладати. Висновок. Замкнее коло. Або добре все як є
ага
Люди я вас прошу, замінять титулки підручників і все. Потім конкурс підручників, після цього рік будуть друкувати і ще рік доставляти. А за цей час вони вже будуть застарілі. Небідьте наївними.
Хубз аль Султан
Для ага: Так і є. У цьому році до шкіл надійшли нові підручники для 8 класів. Lolwat? Вони ж просто дублюють ті, що були надруковані у 2018. Де підручникі для 9 класів, де радикально змінилася програма, вже четвертий рік?! А в інформатиці ж звісно не шарять вчителі. Хто всравсь? - Невістка.
Коментувати
Батьки
Для того щоб змінити програму треба в першу чергу орієнтуватися на учителів. А рівень кваліфікації учителів інформатики дійсно дуже слабенький. Не всіх, але переважної більшості. Зокрема, коли мова йде про вирішення не типових завдань. Цьогорічна олімпіада з ІКТ у Чернівецькій області це довела на цілих 200%. Навіть журі не розуміли з якого боку підступати до тих завдань. Може у всіх, але у деяких громадах саме так і було. То куди змінювати шкільну програму? Їх треба полегшувати, але не ускладнювати.
Хубз аль Султан
Для Батьки: блискуче вирішення проблеми! А ще можна взагалі відмовитися від викладання інформатики у школах. Це ж набагато ефективніше й дешевше, ніж комплексне заохочення справжніх фахівців до викладання в середніх навчальних закладах :)
Я вже пішов зі школи
Для Батьки: Батьки, батьки! І вчителі інформатики, завдячуючи і вам теж, оскільки в деяких школах і батьки теж тиснули на вчителів (я про ВАКЦИНАЦІЮ), першими покинули школи, бо розумні знайдуть собі роботу, а ті про яких ви пишете звісно залишилися. Маємо, що маємо. Освіта нікому не потрібна в цій країні.
Коментувати
Kiev City
Інформатику треба вводити з 1 класу. 1 клас - Засоби комунікації Zoom, Viber, Skype, Telegram, Meet. 2 клас - робота з Інтернетом. 3,4 клас будова комп’ютера та кодування даних. Далі офісні додатки, програмування, та модулі у 10-11 класах. Дуже багато проблем через не вміння учнів працювати з Інтернетом. Зокрема дистанційними технологіями.
Хубз аль Султан
Для Kiev City: давайте вже так: 1-2 класи float-арифметика та арифметика вказівників. 3-4 класи: ООП, рекурсивні алгоритми з логарифмічною складністю. 5-6-7 класи: MVC, інші патерни, алгоритми на графах, 7-8-9 класи: архітектура застосунків, моделювання й імплементація високонавантажених систем. 10-11 класи - ASM для х64- і АRM-платформ Цикли, умови - це повинні знати ще з дитсадка.
Лєна
та так скоро і буде, пройде років 10-20 і все що було сьогодні? буде старе
Коментувати
Павлович
Чекаємо на філіали "тік-токівського" факультету?
Випускник
Нові програми? Ви серйозно??? Наша вчителька вимкнула комп’ютери, бо вони не потрібні і програмує на "українській". Вона вже давно викладає за новими програмами
Хацапетівка психлікарня №23
Програма з інформатики не витримує критики. 10 годин офісний додаток, 10 годин програмування і 10 годин робота в Інтернеті. І так майже в кожному класі. Для кого ви складали програму? Яка мета була цієї програми? Мета очевидно була одна - щоб учні нічого не знали! Середня ланка не вміє з Word працювати і презентації створювати. Чому не зробити наступним чином. 5 клас - ОС, Word Pad, Графічні редактори (растровий і векторний). 6 клас Word, Power Point. 7 клас Excel і СУБД. 8 клас декілька годин Скретч і далі Мова програмування. 9 клас Pablisher,HTML,CSS. Мова в першу чергу йде про те щоб учні знали і володіли шкільною програмою, а не перестрибували з одного на інше. А щоб вони знали їм треба часу на вивчення та закріплення. Тоді буде результат.
VANGUARD
Для Хацапетівка психлікарня №23: Как вариант, но во многих стандартизированных школах (вузах) учеников объединяют в группы и дают мини-проекты по пройденным и актуальным темам в различных предметах. Иначе говоря, ученики выступают как team player’ы и учатся не только исследовать, программировать, делать презентации, находить междисциплинарные связи и совершенствовать межличностные навыки, но и вести тайм-менеджмент и переговоры. Итого смолоду получают конкурентоспособных специалистов с практическим опытом, знающих своё дело и свою цену.
Коментувати
Розумник
Знову те саме....Потрібно не тільки, чи не стільки оновити, скільки докорінно змінити стратегію, а саме нарешті вже розділити саме Інформатику (програмування) та ІКТ на 2 (два) різні предмети, як алгебру та геометрію, й визнати нарешті за учнем право поглиблено вивчати один з цих предметів, а інший - у звичайному форматі. Потрібно нарешті визнати законодавчо шкідливі умови праці учителів інформатики - попрацюйте у класі з комп’ютерною технікою самі по 8 годин...Але краще видавати юзлес підручники кожного року? Спитали б самих вчителів, що вони вважають за потрібне змінити, а не спускати згори свої безцінні вказівки, ніколи у житті не викладаючи цього предмета та учнів бачачи тільки на картинках та світлинах...Радєтєлі...
Алекс
«Предмет повинен відповідати вмінням сучасних дітей, а не забирати в них інтерес до технологій через програму предмета, яка застаріла років так на 20» - так і техніка повинна відповідати завтрашньому дня, а не позапоза.позавчорашньому.
Ганна
Ещё хорошо бы подумать про разделение предмета - на Программирование и Информационные технологии ОТДЕЛЬНО! Потому что это два отдельных предмета! И Олимпиады - 2е отдельные!
Юрій
Для Ганна: так олимпиады и так ДВе, ОТДЕЛЬНЫЕ. Інформатика (програмування) ті ІКТ (офісні програми), а ще є Веб
Коментувати
Кукен Квакен
Люди! Ми "навчаємо" учнів на комп’ютерах 2005 року випуску!
Олена
Для Кукен Квакен: А 2003 року не хотіли? Як можна викладати 3d графіку в 9-му класі? Викладаємо в зошиті…..заявки подаємо кожен рік на оновлення. Но ніхто не чує. Оновлюють вони. Потім знову друк підручників….які тільки отримали в 8 класі. Почнуть списувати підручник 5-го класу, який тільки надрукували, бо приходить в наступному році НУШ….
Олександр
Теж з 2003 року.
Читатель
Олена, а вы хоть умеете в 3D-графику? Большинство учителей по информатике знаний имеют ноль. Вам не то, что 3D - некоторые даже файлы accdb не могут нормально открыть, потому что знают, что за формат такой. Из программирования максимум древний и бесполезный паскаль, и то дальше циклов уже учителя плавают. Нужно менять уровень подготовки учителей, прежде чем давать нормальную технику и новые программы.
Коментувати
Пилипчук О.П.
А нічого, що: * цього року затверджено 5 нових модельних програм для 5-6 класів, * більше ніж у 100 школах триває пілотування цих програм разом з матеріалами до них, * попередні програми грифували 2017 року (це ж вони застаріли років на 20)? Чи це йдеться про програми для 7-9 класів, які справді пора розробляти? Тоді формулювання мали б бути м’якшими. https://imzo.gov.ua/informatychna-osvitnia-haluz/
Алекс
Для Пилипчук О.П.: А кого і коли це хвилювало? Чи нам звикати? В цьому році 10 клас повинен був працювати за новими програмами (з 2017 року), мабуть забули. Так само ми колись переходили на дванадцяти річне навчання.
Коментувати
Где пк?
Вот спасибо) Именно в устаревших программах всё дело. Не в отсутствии обеспечения, техники, наглядный пособий, программируемых конструкторов, интерактивных пособий, комплектов ПО... Вот программа устарела, вот это проблема, даааа....
Ірина
У нашій школі немає комп’ютерного класу та вчителя інформатики. Чим нам допоможуть оновлені програми? Треба мотивувати вчителів йти працювати в школу та забезпечити школи комп’ютерами, а не переписувати програми.
Петро
Для Ірина: Після вакцинації в багатьох шуколах нема вчителя інформатики. І навіщо нам ті програми, якщо вчителів розігнали. Крах освіти.
вчитель
А давайте введемо інформатику з ясел! Чого розмінюватися? Навіщо з першого класу? Нехай сліпими діти виростуть ...
Коментувати
Тамара
Оновіть спочатку техніку та сучасне програмне ліцензійне забезпечення, а з програмою ми й самі впораємось. Маємо змогу самі її оновлювати на місцях, але телефони у дітей кращі, ніж комп’ютери у кабінетах внформатики
Odmin
Довбні, ця програма щороку міняється. Поміняєте компкласи, більшість яких купили ще при Кучмі-ющенку(
Ірина
« модернізації навчальних програм та оновлення змісту та навчально-методичного забезпечення навчального предмета», а технічне та програмне забезпечення? Що Ви міняєте? Оновіть техніку, яка не відповідає ні програмами ні сучасності.