Учитель наділений свободою творчості, – Служба якості освіти

Освітнє законодавство надає педагогічним працівникам право на академічну свободу

Учитель наділений свободою творчості, – Служба якості освіти

Українські вчителі наділені свободою творчості в організації уроків.

Про це йдеться у заяві, поширеній Державною службою якості освіти.

В установі звертають увагу, що академічна свобода педагогічного працівника передбачає свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну діяльність, а також вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.

«Академічна свобода — це самостійність і незалежність учасників освітнього процесу під час провадження педагогічної, науково-педагогічної, наукової, інноваційної діяльності, що здійснюється на принципах свободи слова, думки і творчості, поширення знань та інформації, вільного оприлюднення і використання результатів наукових досліджень з урахуванням обмежень, установлених законом», – підкреслили у Державній службі якості освіти.

Водночас у Держслужбі наголошують, що умови для академічних свобод педагогічних працівників має створити керівник закладу освіти.

«Вчителі наділені свободою творчості в організації уроків, можуть розробляти власні освітні програми, обирати шлях досягнення навчальних результатів з огляду на потреби й таланти учнів», – повідомили у Державній службі якості освіти, зазначивши, що академічна свобода педагогічних працівників є запорукою демократичної освіти.

Освіта.ua
10.05.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Верн
Что вы дали учителям за 30 лет для свободы преподавания? Письма, указы, лозунги срраные, то нельзя, это нельзя. Проекторы, доски, компьютеры и так далее где??
Тарас
а якщо моя свобода творчості протирічить совковим мізкам бабулі з ДСЯО то вступає правило - бабуля начальник учитель дурак
Скрипач не нужен
Для Тарас: Дотянулся, все-таки, проклятый Сталин.
Коментувати
Ліля
І все ж таки: чи вимагається від вчителів перевіряти зошити і якщо так, то як часто?
Ганна
Для Ліля: Ті, хто отримує за перевірку, повинні перевіряти. Є рекомендації для кожного предмету і класу
Коментувати
Випускник
Творчість може бути там, де вчитель зайнятий суто освітнім процесом з наявними для цього засобами навчання (швидкісний інтернет, пристойні мультимедійні засоби), відповідна заробітна плата. Про яку творчість може бути мова, якщо учитель чи не за кожний крок має прозвітуватися (в паперовому або електронному форматі)? Коли йому вказують, який захід треба відвідати з припискою "Явка обов’язкова!". Інколи такі заходи проходять щодня (школи професійного зростання, ярмарки педагогічних ідей, методоб’єднання, педради, конференції, тренінги, семінари, тощо)! Простіше тим вчителям, які ведуть заняття в паралельних класах, тоді підготовка до уроків займає менше часу, а якщо вчитель працює в початкових класах або однокомплектній школі і йому треба щодня підготуватися до 3-4-х РІЗНИХ уроків, перевірити зошити, заповнити журнал? Творчий урок за одну годину не підготуєш. Дійсно творчі учителі розуміють про що я...
Tet-a-tet
ДСЯ бреше і не червоніє,ніякою свободою творчості у СШ та ПТУ навіть не пахне.Завучі по НР перші стають дибки, їм подавай лише те,що щаписано у навчальній програмі та стандарті. Але раз є служба-то вона мусить якось виправдовувати своє існування,хоча ніякого впливу на організацію навчального процесу немає. Вона може лише зазначати, рекомендувати, бути стурбованою і співати нам пісеньки про академічну свободу,не бешкотовно, за наші з вами податки.
Ліля
Цікаво, чи зараз є обов’язковою перевірка зошитів у початкових класах чи це також на розсуд вчителя
Твой мозг
Для Ліля: С НУШ вообще все сложно. Начиная от проверок (какой в них смысл, если оценки ставить нельзя, писать красным тоже и т.д.), заканчивая системой оценок (не оценки, а таблицы с шифрами) и, соответственно, мотивацией учиться, ведь если молодец и Ваня с 2, и Маша с 11 (по старым правилам), то вопрос - нафиг Маше это все надо?
Ліля
Мені здається, що смисл є для вчителя, щоб він зрозумів, як діти засвоїли матеріал, чи виконують завдання правильно, яким питанням приділити більшу увагу на наступному уроці . Дитина також побачить свої помилки, буде намагатись їх не повторювати.
399
Для Ліля. Мені здається, що смисл є для вчителя, щоб він зрозумів, як діти засвоїли матеріал. ВЧИТЕЛЬ РОЗУМІЇ, ЩО НІЯК.
Коментувати
Таке буває
на курсах підвищення кваліфікації нам прямо заявили, що вчитель "може... розробляти власні освітні програми, але хто ж вам їх затвердить", не було зрозуміло взагалі чому ми слухаємо 1,5 годинну лекцію
Твой Мозг
За любым творчеством на уроке стоит долгая и кропотливая подготовка дома. За которую не платят и для Учителя она никакого профит не несёт. Так что нафиг. Про незнание своего предмета - тупость. Хотя, чего ожидать от вчерашних двоечников, которые расплодились и гордо именуют себя родителями? Уж точно не глубоких мыслей и анализа ситуации, а скорей высеров в интернете, как вот ваш.
родитель
Для Твой Мозг: Нужен глубокий анализ? Ну что ж... Давай дружок, какой у тебя предмет?
Твой мозг
Дружок... Хаха) Ну, давай, подруга) Предмет: Информатика. Тема пускай будет "Массивы"). Интересно, что родите?
Твой мозг
Если информатика слишком сложно, можете взять алгебру. Тема: Формулы сведения. )
Коментувати
)))
Чтобы творить на уроке нужно досконально знать свой предмет. А свой предмет знают не многие учителя. Вот и перекладывают эту самую "творчисть" в виде так называемых проектов наши дорогие учителя на детей и их родителей.
Дмитро
Дякую, але я вже бачив творчість викладачів, коли вчився в школі. В кращому випадку була імітація творчості. А так вона станом на цей момент відсутня в школах. Багато педагогів ставляться негативно до креативно-критичного мислення.
Твій мозок
Для Дмитро: Ммм, тут не можу не погодитись. Але на те є серйозна причина - педагоги тупо перевантажені. 30+ годин відчитати очно, прийти додому, пригодуватись до уроків на наступний день (тобто, фактично робочий час збільшується в два рази) + ще встигнути хоч якісь домашні справи. Тут вже точно не до якоїсь творчості. І навантаження менше не візьмеш, бо і так зарплатня не дуже, а за ставку (18 годин) платять 4600. Тож дякуємо за можливості, але ні.
Коментувати
Olga
Звільніть вчителів і учнів від дебільних конкурсів!
Правда
Для Olga: ніхто насильно на конкурси не примушує йти! Хочете повипендруватись - то ваші проблеми. Розумні діти вам в поміч.
Скрипач не нужен
Для Правда: Откуда инфа, что не заставляют?
Правда
А де написано, що це обов`язково? В Законі? Процитуйте. Якщо вчитель не хоче мати клопоту - ніхто не примусить.
Коментувати
Местный
Спасибо партии за свободу! Такими свободными мы ещё не были. Ура, товарищи!
Вчитель
Для Местный: Долгие. продолжительные аплодисменты. Предлагаю товарищи обьявить благодарность нашему МОН в лице ее председателя. Ура товарищи. И не присаживаясь. сразу предложение- увеличить премию нашему министру до еуропейского уровня. А то негоже ему побираться по еуропейским странам. Мы гордимся нашим министром. Спасибо Товарищ за наше счастливое время. Слава, Слава, Слава. ДОЛГИЕ продолжительные аплодисменты. Это вам ни какой-то совок, это независимая, правовая. социальная, демократическая НЕНЬКА
Местный
Для Вчитель: до слёз!!! Слава великим вождям дерьмократии!!!
Коментувати