Учителям пропонують жетони для формувального оцінювання

Комплект із 17 жетонів дозволить учителеві сформувати позитивну самооцінку учнів

Учителям пропонують жетони для формувального оцінювання

Проєкт «Розвиток дитини» спільно з Освіта.ua пропонує вчителям Нової української школи комплект із сімнадцяти жетонів для формувального оцінювання.

Жетони «Здійснюємо формувальне оцінювання» спрямовані на формування в учнів початкової школи позитивної внутрішньої мотивації до навчання, зацікавлення та покращення продуктивності їхньої роботи на уроках.

Використання таких жетонів допоможе педагогам впроваджувати елементи формувального оцінювання, доповнювати вербальне оцінювання, надавати зворотний зв'язок учням та ученицям під час щоденної класної роботи, а дітям допоможе адекватно оцінювати свої успіхи.

Як відомо, формувальне оцінювання є інтерактивним оцінюванням прогресу учнів, що дає змогу вчителю відповідним чином адаптувати освітній процес. Використання формувального оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ дитини, хід опанування нею навчального матеріалу та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію особистості.

Таке оцінювання має на меті підтримати навчальний поступ учнів, формувати в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання.

Використання цього типу оцінювання дозволяє вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню, підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів.

Окрім того, застосування формувального оцінювання в початковій школі запобігає розвитку побоювань помилитися.

Використовуючи на уроках жетони, учитель зможе спрямувати оцінювання на формування позитивної самооцінки учнів. За сприятливих умов навчання і виховання в дітей починає формуватися адекватна самооцінка їхніх особистісних якостей, досягнень і можливостей.

Комплект жетонів можна розподілити на три умовні групи залежно від досягнень дитини й намірів учителя вибудовувати її індивідуальну освітню траєкторію.

Відмінна робота:

Добра робота:

Мотивація:

Використовуючи жетони, треба зважати на індивідуальні особливості кожного учня. Адже для кожної дитини формувальне оцінювання слугує рекомендацією до дії, а не педагогічним вироком.

Освіта.ua
06.05.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Галя
В мене ці жетони вже 3 роки, немає цінності оцінки. Повірти перший тиждень цікаво, а потім ні.
Данч
Запровадивши НУШ ,ми рухуэмось в неправильному напрямку.Треба повернуть попередню систему оцiнювання.
Ірина
Я теж за те, щоб дитині ставити оцінку, тоді все стає зрозуміло що добре, а що погано. А якщо чесно, то дітей не змотивуєш ні жетоном, ні оцінкою
399
Комплект із 17 жетонів дозволить учителеві сформувати позитивну самооцінку учнів. Ні хрена він недозволить. А стаття - сон рябої кобили.
Тетяна
Цікаво. То не можна використовувати ніяких символів, речей, що стимулюють бажання вчитися, то - ось тобі на - ціла купа жетонів. Через 10 років знову зрозуміємо, що оцінка все ж таки потрібна. І не треба дітям забивати баки формувальним оцінюваннням?!
Світлана
Для дітей абсолютно не відчутні відмінності між фразами на цих жетонах. Тому все це просто дезорієнтує дітей, адже дитина у кожному такому вислові читає лише про своє досягнення і вже отримує задоволення від цього. У її свідомості формується відчуття задоволення собою і навряд чи виникатиме бажання щось покращувати. Навіть, для дорослих ці жетони поділили на групи, а для дитини практично немає різниці між фразами "І далі так працюй!" і "Перемоги попереду!". У останній свідомість дитини прочитає "перемога", а "попереду" для дитини означає, що це станеться буквально на наступному уроці і взагалі не означає що до цього потрібно докладати багато зусиль. За чотири роки початкової школи такими жетонами ми сформуємо у дітей стійке відчуття, що навчатися легко, адже за будь якого результату їхньої роботи їм говорять дуже позитивні речі. Потрібно називати речі своїми іменами, показувати дитині на недоліки і оцінювати як є, щоб формувалося адекватне відчуття реальності, а не віртуальне - перемоги
Тетяна
Для Світлана: 100% погоджуюся і підтримую.
Коментувати