Шкарлет: навіщо тоді школа, якщо вага атестата лише 10%

За словами в.о. міністра, діти у школі вивчають лише три предмети, що необхідні для проходження ЗНО

Шкарлет: навіщо тоді школа, якщо вага атестата лише 10%

Новий в.о. міністра освіти і науки висловив переконання, що вага документа про повну загальну середню освіту при вступі до вишів може бути більш значною, оскільки діти під час навчання вивчають лише три предмети, які необхідні для проходження ЗНО.

Про це Сергій Шкарлет сказав в інтерв'ю Lb.ua.

«Моя позиція дуже проста, і я її озвучив в тому числі в розмові з президентом. ЗНО – єдиний на сьогодні інструмент, який зрівняв у можливостях багату і бідну дитину, сільську і міську. Доповнюючи ЗНО регіональним коефіцієнтом і галузевим коефіцієнтом, ми тим самим вирівнюємо вступ. Єдине зауваження щодо ЗНО – мені незрозуміло: якщо вага атестату в загальному обсязі вступу лише 10%, то навіщо тоді школа?», - підкреслив Шкарлет.

За його словами, щоб переконатись у цьому, необхідно поспілкуватись з батьками і дітьми.

«Поспілкуйтеся з батьками, з дітьми поспілкуйтеся. Коли батьки кажуть, що дитина вчить тільки три предмети, які потрібні для ЗНО, а решту не вчить, бо вони не дають ваги, хіба це правильно? Я б не хотів, щоб діти вчили тільки три предмети. А потім кажемо: математики нема», - наголосив в.о. міністра освіти і науки.

Освіта.ua
08.07.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
А чому не зробити так?
Питання зі вступом із врахуванням навчання з більшості предметів школи вирішується просто. Усі абітурієнти проходять тестування з: 1) ураїнської мови та літератури, 2) іноземної мови, 3) фізики і математики, 4) хімії та біології, 5) історії та географії України. У залежності від спеціальності один з цих тестів вважається фаховим і оцінюється з коефіцієнтом 0,4. Всі інші - з коефіцієнтом 0,15. Для творчих спеціальностей один з тестів 3-5 може бути замінений на спеціальне випробування з коефіцієнтом 0,4.
Учитель
Важливість атестату? Не смішіть мене! Атестат це профанація всі 11 років. Атестат- це коли вчителі примушують поставити те що треба. Бажаєте побачити чесно справи в освіті? Проведіть ЗНО по ВСІМ предметам, які зазаначенні в інваріантній складові. А потім аналіз по предметам.ВВели ЗНО- всім було плювати. Зробили порівняння ЗНО і атестата з мови- взялися за мову. Порівняли історію- взялися за історію, так само математика, англійська. Решта предметів- "все одно повинні поставити". Провели ПІЗУ. Написали про математику і читання- сьогодні говоримо про важливість читацької та математичної компетенції. А природнича?Де аналіз по предметам, які входять? Де аналіз біології, хімії, фізики, географії, основ здоров"я??? Подивіться ЩО там понаписували. Це рівень...ЗНО по всім предметам і порівняння з оцінками в атестаті- от тоді і поговоримо про вартість атестата і рівень знань у школі, та відповідність оцінок
Учитель
Для Учитель: Погоджуюся з Вами. По- перше, медалісти- це діти. які є відмінниками з п`ятого класу усі роки. А не так, як зараз: батьки піднапряглися в 11- му- золота медаль. По - друге, ЗНО потрібно чи то в 9- му, чи то в 11- му з усіх предметів. включаючи географію.основи здоров`я, мистецтво та інші. Можна виключити з цих предметів фізкультуру та технології. тоді можна говорити про рівень знань.
Учитель
Для Учитель: Чому? І технології, і фізкультуру. Всі включати. Чому на математиці вчитель ледь не лусне пояснює і розв"язує, мовник ночами кліпає з зошитами, а фізкультурник дав м"яча і нехай гасають, трудовик - право-ліво аби живо. Ні всі. Щоб не тільки дітей перевірити, а й учителі піднапряглися. Примусити вчителів скласти ЗНО з предмета неможливо і протизаконно, хоча варто було б, а таким всепредметним ЗНо побачимо всі плюси і мінуси в освіти. Коли на колегії висвятять публічно після ЗНо, тоді подумають як навчати і що поставити.
Коментувати
Оля
аякже, корупція привіт!!! то так вирішили вчителям доходи покращити))не бачила жодного вчителя, який відмовлявся від конвертиків до дати, зате знаю дитину в якої в атестаті з англійської 7 (бо мама не платила за 12), а ЗНО здане на 200 !!!! а історій з медалями купа- не проплатив пролетів, чи проплатив і через ЗНО пролетів!!!) думайТе!!
Учитель
Для Оля: Так от ЗНО з усіх предметів це й покаже. Ні один учитель не буде підстваляти голову. якщо в дитини знань немає і буде перевірка ЗНО
Коментувати
Наталя
Як казав наш професор матаналізу : товариші, а вища освіта у нас не є обов’язковою. Так от тепер у нас вона обов’язкова. І допоки вища освіта не стане нагородою за старанне і сумлінне навчання у школі, доти ми нічого не змінимо.
Юля
Сфера освіти в нашій державі жахлива і це однозначно. Порушене питання в.о. міністра це не єдине питання, яке потребує огляду та змін. Освіта потребує реформування, але доречного. Проблеми в освіті є на кожному її рівні - від початкової школи до вищої. У тому, хто винен (міністерство, адміністрація школи, вчителі чи батьки), а хто ні - відповідь лише одна - кожен. Незадоволені батьки результатами шкільної освіти, користуються послугами репетиторів, що проявляє їх недовіру до школи. Нововведення міністерства освіти зумовлюють учнів робити акцент на вивченні конкретних предметів, про навантаження взагалі краще мовчати. А про достатність кваліфікованих вчителів? Як може один вчитель читати декілька предметів без відповідної вищої освіти? Чому навчить такий вчитель? Зараз якщо у вчителя немає вищої освіти ну наприклад з інформатики, але в школі йому дають години, то йому достатньо пройти курси підвищення кваліфікації 30 годин. То в якому стані галузь освіти в Україні? Шкільна, проф технічна та вища освіта вже давно знеціненні і потребують неабияких змін.
Вікторія
Шановні, а що ви вкладаєте в поняття ," учать"???? Якщо дитина знаходиться на уроці і вчитель виконує свої обов’язки, а нерозводить теревені про новини або свиноматки, то дитина вже учить. Скасуйте домашні завдання. Тоді не буде на кого спихнуть, мовляв не учать тому і незнають . Систематичних, якісних уроків по 45 хв. цілком достатньо.
Учитель
Для Вікторія: все треба закріпити. Для цього існують Д.З
Коментувати
Mikhail Stakhov
Шановний пане В.О. Міністра. Школа для того, щоб здати ЗНО, а атестат можна зробити за пять хвилин. Тому проти бала атестата. Весь замисел був на рівність знань, а не бумажка (атестат). Повернення до старого? Ні!!!!
Борис
Для Mikhail Stakhov: З усіх самовбивств 20% приходять на травень (просто так?) Дитина може не стати лікарем, адже не знає на пам’ять всі вірші Шевченка, Енеїду, Тараса Бульбу, вірші Лесі Українки, року коли вийшов кобзар, дату народження Шевченка, формул з математики. Ви тільки почитайте скільки творів на зно. Та серед сучасних бізнесменів, політиків, високо посадовців ніхто їх всіх не знає. Але брати середній бал з атестації також не вірно, адже можна дати хабар або не поступити, адже ти не знаєш хімії з фізикою або погано кидаєш м’яч
...
Медикам потрібно тренувати пам’ять, тобто вчити вірші, дати, формули. Медикам потрібно розвивати логіку. Ви навіть не уявляєте, скільки інформаціі потрібно запам’ятати під час навчання з першого ж курсу. І потріно вміти вчитися все життя. І приймати нестандартні рішення. Справжні лікарі знають і вірші, й історію, і математику. Це вчить думати.
Коментувати
Олена
Читаю і робиться страшно: куди котиться світ? Мамочки повтирають своїм діточкам соплі, а потім отримають по заслузі, а виросте моральний урод або іще гірше. А для чого вчити купу предметів? Для чого розвиватись і бути начитаним розумником? Хай дитинка не перевтомиться. Жах. Ось і маємо сьогодні і освіту, і медицину, і науку....а головне - як жити далі?
Марічка
А що там зі старшою профільною школою, інтеграцією непрофільних предметів (хтось же вже пілотував інтеграцію гуманітарних дисциплін для негуманітарних профілів, правда же реформа не зупинилася?)))) і розвитком мережі наукових ліцеїв? Ой, ви ж хочете всебічно розвинених особистостей, що вчать по два десятка дисциплін після дев’ятого класу. І щоб атестат був - во! Яка цікава комбінація...
Директор
Та без питань. Але тоді ЗНО з всіх предметів і хай в атестат ідуть ЦІ оцінки.
Маша
Нажаль, я як мама хочу висловити свою думку про те, що в школі діти наші дуже замучені! Є дуже багато зайвих предметів. Початкова школа та середня школа. Кому потрібні курси(риторика,логіка,моральне виховання тощо)?- учням, батькам, а можливо вчителю,щоб вистачило до ставки 18 годин. Дайте те, що потрібно дітям на практиці .Музичне мистецтво, образотворче мистецтво, дизайн і технології тощо - добре, але немає дару то не вийде ні співак. ні музикант,ні художник.Об"єднайте в один предмет і на тиждень розділіть 3 години на все(для відпочинку дітям між уроками основними). Логіка потрібна, але її не можуть викладати наші початківці. Вона потрібна , якщо дитина вступає до юридичного вузу,на факультатив математики, але нажаль діти не можуть логічно мислити! І знову,нікому не потрібне - музичне мистецтво та образотворче мистецтво, я у світі, я досліджую світ. Чому б не об"єднати я у світі, досліджую світ . природознавство в один предмет? Об"єднати: - музичне мистецтво, образотворче мистецтво; - я у світі, я досліджую світ - біологію,основи здоров"я,географію; - фізична культура, захист вітчизни. Навіщо-всесвітня історія, зарубіжна література,мистецтво, технології ПРАВОЗНАВСТВО сьогодні не відповідає дійсності! НА НАШИХ ДІТЯХ МІНІСТРИ ПРОВОДЯТЬ ДОСЛІДИ! ХОЧ БИ РАЗ ВІДКРИТО _ ДЕПУТАТИ, МІНІСТРИ ПРОЙШЛИ ЗНО , ЯКЕ ЗМУШУЮТЬ ПРОХОДИТИ НАШИХ ДІТЕЙ! І ПОКАЗАЛИ Б ДЛЯ ВСІЄЇ КРАЇНИ,ЯКІ Ж ВОНИ ГРАМОТНІ! НАВІЩО СТУДЕНТАМ ПОВТОРНО ЗДАВАТИ ЗНО І ВСТУПАТИ НА МАГІСТРАТУРУ? ЧОМУ ТОЙ ХТО ХОЧЕ ПІСЛЯ БАКАЛАВРУ ПРОДОВЖУЄ НАВЧАТИСЯ, А ХТО НЕ ХОЧЕ ЙДЕ ПРАЦЮВАТИ? ЧОМУ У ВУЗАХ РІЗНІ ЦІНИ НА КОНТРАКТ? ПЕРЕГЛЯНУЛА і ЗДИВУВАЛАСЯ,ЩО В УНІВЕРСИТЕТІ ЮРИДИЧНОЇ АКАДЕМЕІЇ НА ПРАВО 35000, А В МИКОЛАЄВІ У МОГИЛЯНКИ НА ПРАВО 18000. ЧОМУ ТАКА ВЕЛИКА РІЗНИЦЯ?
Свирид Петрович
Для Маша: Якби не лізли мами і Маши, то було б усім на краще. Бачте, не треба малювання або музичного мистецтва, бо не будуть співаками або художниками. По-перше, звідки ви знаєте, хто ким буде. За такою логікою і математику не треба вивчати, бо скільки випускників стає математиками. Але припиняю писати, оскільки бачу в дописі вже пишеться про досліди, тепер ще про мешканців чужих планет треба чекати допису
Ollesia
Для Маша: Потрібно відокремити кожний предмет окремо- бо це вийде венігрет. Малювання- це малювання. музика- це музика. я досліджую світ чи я у світі- природознавство. Мені цікаво- для чого зробили кожний день в школі предмет "Я досліджую світ" (екс природознавство). Раніше цей предмет вивчався один раз на тиждень- і цього було достатньо. Зате кількість годин на математику зменшили замість 5 до 3. А потім кричемо- в нас погані математики. Так воно і є. А підручники теперішні-це жах. Зате збільшили кількість годин на вивчення англійської мови. Краще би витратили цей час на математику. Виходить, англійську фактично зрівняли з математикою- дві години на тиждень вивчають англійську, три математика. Для чого стільки уроків англійської в першому класі? Щось надто багато. Однієї години було би з головою достатньо. а цю годину додали би на математику.
Марічка
Краще би підручники з англійської зробили нормальні. Зі словниками і з завданнями на переклад, а не "проектними роботами" та "збери слово з таких букв" ("Ранок", автори - Губарєва, Павліченко та Залюбовська). І підручники з математики, звісно, теж...
Коментувати
Каріна
Вага шкільного атестата має бути більшою. Але також потрібно вирішити ще ряд важливих питань. У коментарях усі кричать про корупцію. Так, вона є,але... Хто є основою корупції - учителі ? Ні!!!! Ви - "шановні" батьки! Тільки учитель ставить об’єктивні оцінки, які можливо батькам не до вподоби, бо дитина не вивчила матеріал , або не хоче вчити. Всі ж знають, що відбувається.... Зчиняється гвалт!!! Учитель не зацікавив, не такий, міняйте нам його, моя дитина найнайнай..., а учитель ніхто і звати його ніяк... А щоб домогти дитині, хоча б її вислухати, пояснити що, треба прикласти зусилля, порадитися з учителями- на це часу немає! На роботі учителів знаються всі. Поки це не припиниться нічого доброго не вийде.
Ирина Васильевна. . Здравствуйте,
Освіта, освіченість більш загальні поняття. Оцінки в атестаті - еквівалент учнівської та вчительської співпраці. Добре б привести до відповідності баланс між загальною учнівською працею та балами зно при зарахуванні до вишу. А ще є покликання, талант, темперамент і багато інших неоцифрованих показників. Вважаю , що система вимагає вдосконалення. Можливо слід зважити на терезах доцільність отримання вищої освіти з огляду на перспективи незасьосування в житті набутого фаху.
Tet=a=tet
Приходить новий міністр, а з ним -його бачення ролі освітнього процесу.На мій погляд наша СШ має три головні проблеми: недолугі програми, погане фінансування і огидний психологічний мікроклімат. Соціальне розшарування відбулося і потрібно визнати, що школи мають бути на різну кишеню.Хто може заплатити за навчання у п.Співаковського ( 12 тис.зелених рік) нехай віддає своїх дітей туди, а кому Бог не дав великих статків має розраховувати на державу і самого себе. Успіх людини у житті залежить не від школи, а від неї самої. А ми далі хочемо всіх загнати у щасливе майбуття, і нехай нам його зробить новий міністр. Чи ще хтось, аби самим не напрягатися.
Сигиневич
Міністр правий!!! Або піднімаємо роль школи і не оремо про корупцію( може в Києві) , до 25% , як іспит Зно. Або визнаємо, що школи немає, ми їй не віримо... І скасовуємо взагалі бали за атестат.
Іван
Пригадується,як колись з моєї школи в 11 класі масово переводилися в слабшу саме для покращення атестату. Чи як відмінниця з однієї з сільських шкіл на олімпіаді вирішувала,як правильно написати - "пинція" чи "пенція", маючи на увазі пенсію.
Свирид Петрович
Для Іван: Ой, в селі ж ніхто не знає, як пишеться слово "пенсія". Щороку дивлюся рейтинги ЗНО, так приємно, що тисячі міських шкіл позаду нашої сільської школи. Отож, Іване, може й твоя школа через три тисячі після моєї, поки ти навчив усіх в класі, що "пенція" то не справжня "пенсія".
Коментувати
Задрали
Зробіть нормальні школи, з нормальною освіту, а не вчитель нахера не робить! Корупцію захотіли? Чи ви серйозно думаєте, що наша освіта така класна і вчителі такі розумні, вони навіть зно не складуть. Засунь всій атестат, ви ж не знаєте як діти насправді вчаться
ал
ну здраствуй, купівля атестатів і золотих медалей. давно не бачилися... шкарлет йохансон все порішає.
Лікар
Для ал: Ну досить , пани грантожери!
Коментувати
Владислав
Я також погоджуюсь з думкою в.о. міністра освіти, але тоді потрібно зрівняти рівень знань в школах, бо в одній школі, наприклад англійська, вчитель ставить 12 за фразу «London is the capital of Great Britain», а в іншій з такими знаннями і 3 не получиш.
Учитель
Для Владислав: Для цього потрібне ЗНО з усіх предметів
Коментувати
Любов
Для Сергій Кушков.Ой бідні діти в тій школі з таким директором...А Ви вчитись у школі?! ТУПАК...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!