Алгоритми вступу до інклюзивного класу чи групи

Школа чи дитсадок, куди звернулись батьки дитини з ООП, зобов'язані створити інклюзивний клас або групу

Алгоритми вступу до інклюзивного класу чи групи

Згідно з Законом України «Про освіту» батьки мають право обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття освіти для дитини. Школа чи дитячий садок, до яких звернулись батьки дитини з особливими освітніми потребами, зобов'язані створити інклюзивний клас або групу. Що ж потрібно для того, щоб розпочати навчання дитини в інклюзивному класі або групі?

Як розпочати навчання дитини в інклюзивному класі або групі?

1. Батьки мають звернутись до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) за місцем проживання. До ІРЦ можуть звернутись батьки дітей, віком від 2 до 18 років, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.

2. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру проводять комплексну психологічно-педагогічну оцінку дитини.

3. Батьки отримують висновок про комплексну оцінку.

4. Батьки подають висновок про комплексну оцінку дитини разом із заявою про зарахування до навчального закладу.

5. Школа чи дитячий садок обов’язково мають створити інклюзивний клас або групу, якщо батьки подали висновок про комплексну оцінку дитини.

6. Наказом директора в закладі освіти створюється команда психолого-педагогічного супроводу, відповідно до Наказу МОН №609 від 08.06.2018 року, до якої входять: директор закладу чи його заступник, учителі, асистент учителя, практичний психолог, батьки, асистент дитини та всі інші особи, залучені до навчального процесу. Команда супроводу створює індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини.

7. Батьки в обов'язковому порядку мають ознайомитись з ІПР та підписати її.

8. В інклюзивному класі чи групі мають створити умови для навчання дитини з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням потреб і можливостей учня (учениці).

9. До роботи інклюзивного класу чи групи долучають асистента вчителя чи вихователя. Ця людина не є особистим педагогом дитини, а допомагає вчителю чи вихователю проводити освітній процес.

10. Якщо фахівці інклюзивно-ресурсного центру у висновку зазначили, що дитина потребує додаткової підтримки, то вона має право на асистента дитини. Роль асистента дитини можуть виконувати батьки, уповноважені ними особи чи соціальні працівники.

Подати заявку на відвідування інклюзивно-ресурсного центру та отримати запрошення на консультацію можна онлайн за допомогою порталу. На цьому порталі можна обрати найближчий ІРЦ, зареєструватись та прийти на прийом у призначений час без черг та очікування.

Освіта.ua
07.07.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Светлана Рулько
Залишилися питяння по темі: Чи повинні батьки дитини з ООП щорічно подавати заяву на створення інклюзивного класу для своєї дитини,яка навчається у цьому закладі,якщо її висновок безстроковий і батьки не думають забирати дитину з закладу? Чи можна відкрити інклюзивний клас,якщо у ньому немає асистента учителя? Чи є порушенням права на освіту такої дитини невчасне надання асистента у клас у разі вчасного подання всіх необхідних документів? Що робити батькам дитини з ООП,якщо директор чи уповноважений ним представник адміністрації нічого не робить, аби забезпечити корекційну складову інклюзії, а звернення у всі органи влади(у департамент освіти, МОН чи освітньому омбутсмену) не дають результату(бо департамент не відкриває вакансій корекційних педагогів у закладах навіть там, де є кількість корекційно- розвиткових годин на ставку і більше, а люди не погоджуються працювати на умовах цивільно-трудових договорів на ставку, бо втрачають соціалоьний захист(лікарняні і відпускні, оздоровчі)?