Osvita.ua Середня освіта Гриневич: політика створення опорних шкіл - правильна
Гриневич: політика створення опорних шкіл - правильна

Діти у малих школах мають значно гірші результати з математичної та читацької грамотності

Гриневич: політика створення опорних шкіл - правильна

У малих школах діти мають суттєво гірші навички з математики та читання. Про це розповіла міністр освіти Лілія Гриневич.

За її словами, про це свідчать результати моніторингу якості початкової освіти, який відслідковує розвиток математичної та читацької грамотності серед 4-класників.

«Ми отримали чіткі дані про те, що учні, які навчаються в маленьких школах, де до 16 четвертокласників, мають значно гірші результати з математичної та читацької грамотності, ніж учні, які навчаються в школах, де є 16 і більше четвертокласників. Це такий начебто парадоксальний результат, тому що, здавалося б, у маленькому класі є більше можливостей працювати з дітьми, опитати кожного, допомогти. На превеликий жаль, це показує, що такі маленькі класи належать до маленьких шкіл, і маленькі школи не можуть створити відповідне навчальне середовище і дати такий рівень кваліфікації вчителів, що може забезпечити відповідний навчальний результат»,- зазначила Гриневич.

Вона окремо наголосила, що місцеві органи самоврядування мають дбати про розвиток позашкільної освіти.

«Ми також побачили вплив позашкільної освіти на результати дітей. Зокрема, ті діти, які брали учать в гуртках, в якихось секціях, тобто ще десь поза школою навчалися, мали суттєво кращі результати з читацької грамотності, ніж інші четвертокласники. І це означає, що позашкільна освіта має особливий вплив на навчальні результати дітей. Це дуже актуально зараз, тому що ми спостерігаємо тенденцію, коли органи місцевого самоврядування, які управляють закладами позашкільної освіти, інколи заощаджують саме на цій системі й скорочують її»,- пояснила міністр.

Вона підкреслила, що особливо активно на читацьку компетентність впливає заняття з театрального мистецтва.

«Це зрозуміло, бо дитина там вчиться говорити, в неї більше риторики і вона мусить прочитати свою роль. Тому до позашкільної освіти не можна ставитися недбало. Це варто враховувати під час подальшого формування політики»,- зауважила Лілія Гриневич.

Освіта.ua
08.07.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тетяна Кіба
Пригадалось) Вчені взяли муху, сказали:"Лети!" - муха полетіла. Знову взяли муху, відірвали крила, сказали "Лети!" - муха продовжувала лазити по столу. Вчені записали: "Муха втрачає слух після видалення крил". На такому рівні, на жаль, і ці висновки.
Олександр Троян
Хочу сказати про начебто другорядні речі - назви шкіл. Яка наша традиція? Ми називаємо, наприклад, школи так: Петрівська школа, Григорівська школа, Загірська школа тощо. В 90-ті роки з’явилися ЗОШ - ну, це ще зрозуміло: загальноосвітня школа. Тепер в Законі про освіту не стало нормальних слів: не учень, а здобувач освіти, а школу тепер пропонують називати так КЗ Загірський чи Петрівський ЗЗСО, тобто комунальний заклад Петрівський заклад загальної середньої освіти. І слово "заклад" у назві двічі повторюється - це вже справжня ганьба. Інакше кажучи, якщо в учня спитати, де він вчиться, той відповість в КЗ ЗЗСО. Оця пристрасть до абирвалгів 20-х совєцьких років невмируща: треба, щоб у назві відбилися усі функції, напрямки, завдання, статут, підпорядкування, розтащування, профіль. Згадайте, які назви були ще 30 років тому: ААНИИ, ВАСХНИЛ,ВХУТЕМАС,КВВМПУ. Невже не можна, аби були людські назви: Київська школа №7, Петрівська школа, Покровська школа?...
Игорь
Для Олександр Троян: с вузами то же самое. Например: Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Почему нельзя назвать просто: Київський університет імені Ігоря Сікорського?
Коментувати
Всевидящий
Сократить армию чиновников,просиживающих штаны,от которых НИКАКОЙ пользы,и деньги сразу найдутся на сельские и другие школы! Ещё,как тут писали, " пошерстить" штаты и разбазаривание бюджетных средств в ОТГ,где главы действительно возомнили себя " царями", а не слугами народа.
мама
Ліліє Михайлівно, прочитайте скільки відгуків про те що не варто закривати малі школи. У кожному селі має бути школа і нормальна якість освіти. Сьогодні, на жаль, аналітика ЗНО демонструє, що маленькі школи суттєво програють у нданні якісних знань учнів. Так, найлегший спосіб- скоротити школи, але, можливо, варто піти іншим шляхом- вимагати від учителів надання якісних послуг. Пані Міністр у Вашій компетенції заствити, примусити вчителів працювати якісно і надавати якісні освітні послуги всім дітям, незалежно від місця проживання ( саме так гарантує Конституціія)
вован
Для мама: надавати послуги - продавати презервативи. Вчитель не надає послуг, він вчить.
Коментувати
Селянка
Що ти твориш, Гриневич? Навіть при совєтах школи в селах створювали, а не закривали. Уяви, що у твоєї дитини заболів живіт, голова, піднялась температура, а вона в опорній школі далеко від дому. Що їй робить? Що робить батькам? Що робить учителю? Понатворювала такого що на голову не налазить. Хоч би президент звернув увагу на те що ти твориш, пройдисвітко!
123
Для Селянка: А що робити в сільській школі де немає навіть фапу? Якщо дитині стало погано то слід викликати лікаря та повідомити батьків, а не відправляти тинятись селом.
Коментувати
Бувший селянин
Люди добрі мерщій тікайте з українського села. Тут кріпосне право створили сільськогосподарські "БАРОНИ", поля травлять хімічними препаратами без перевіки та ще й дітям "Добро" роблять у вигляді закриття шкіл.
Селянин2
Для Бувший селянин: да,у нас создали ОТГ,голова-настоящий " барон"- нахапал земли,всё имущество переписал на жену,любовницу,детей,и рад-радёхонек,катается несколько раз в год по курортам,а маленькие школы решил закрыть,видите ли " для экономии", хотя сам отмывает бюджетные деньги на тендерах,где выигрывают его магазины.И много ещё всего. Проверок-никаких,потому что " крыша" есть,может и не одна.
Коментувати
Вован
Для ммм. "а можна приклад "у нікуди"? зазвичай у нікуди-це для тих,хто не розуміє сучасність". Шановний пане (...ні), у моїй тезі таке поняття відсутнє. тому й прикладів немає.
Батьки
Якби ми не наслухані, скільки коштів з тих що виділялися на опорні заклади розікрали. Тоді рівень довіри до влади був би значно вищим. І зовсім не підтримуємо створення опорних шкіл. Одній школі 2 мільйони, іншій яка можливо набагато більше заслуговувала, зовсім нічого. Дуже буде добре, якщо МОНУ потрудиться скласти статистику по ЗНО - окремо опорні школи та звичайні школи. Не думаємо що результат буде значно високим. Вам дійсно залишилося тілки це списувати на освітній експеримент. У Чернівецькій області створили 5 або 6 опорних шікл. В жодній із тих шкіл учні ЗНО навіть на 70% не склали високий та достатній рівень. Чи може вони мають 5,6 і більше 190 або 200 бальників. Не мають. Зате їм мільйон, а тим закладам де є рузультати нічого. По вашому це правильно.
якість освіти
Для Батьки: така статистика є кожного року в аналітичній довідці. На жаль, не на користь сільських та маленьких шкіл
Коментувати
не на показ
Якби пані Міністерко зробила виїзди до шкіл без попередження зненацька по дальнім селам, то протягом тижня позакривала б ці заклади. Сільська школа. Уроки у всіх класах веде технічка, вчителькам нема коли, свої справи. Нехай подивиться Лілія Михайлівна зошити, щоденники, журнали. Зараз літо, нехай під час відвідування шкіл змінює маршрут, який пропонують, а їде "пальцем в небо", просить зошити контрольнх робіт (вони повинні зберігатися рік), класні журнали. Картина буда реалістичною і тода сама Гриневич зрозуміє чому такі результати
Ліля
Для не на показ: Якщо така картина у вашій школі, то це не означає, що вона така скрізь. Значить у вас керівництво школи не на місці...А зошити контрольних робіт мають зберігатись не рік, а до закінчення навчального року.
не на показ
У моїй школі якраз усе добре. Будь-який час двері школи та документи в пордку, а от факти існують по малих школах. Знаю, бо не раз берала та беру участь у перевірках. Пані Міністр може не їхади швидко, а робити паузи та зупинки на своєму маршруті без попереджень. А стосовно зошитів потрібно вивчити наказ №204,я кий є дійсним
111
Мабуть пані експерт обізвалася. "Берала" вона участь у перевірках. Ну що, бабла з учителів назгрібала? Боїшся за свою дупу? Тепленьке місце боїшся втратити, що зад Гриневич лижеш? Бійся, бо кились і до тебе з Гриневич у Зеленського руки дойдуть!
Коментувати
Сидір
Іди вже до біса, пані Гриневич! Ти вже всім в печінках сидиш.
Мама
Сама п’ю, сама гуляю сама себе вихваляю-це про Гриневич. А ви, пані, в курсі, щоб відправити першокласника в опорну школу його треба рано розбудити, насильно засунути йому сонному щось до рота, впихнути у 6.30 у автобус і відправити з дому, з рідного села на цілий день. Бо а автобусі і першокласник, у якого 4 кроки, і 11класник, у якого - 7? А ви в курсі, що автобуси з дітьми часто застряють а снігових заметах і матері сивіють чекаючи своїх дітей? Недаремно стільки розмов про домашнє навчання. Опорні школи-це знищення українського села. Ви не даєте батькам вибору. Не кожна мати погодиться на цілий день випроводжати дитину з дому. Ви позбавляєте сільських дітей права на освіту.
Вован
Виходячи із "Ста порад для вчителя" В. Сухомлинського, реформування освіти в багатьох випадках кульгає і потребує вдосконалення. Про опорні школи - окрема розмова взагалі. Вникаючи в реформу освіти можна зробити висновки, що вона покликана знищити українську школу як таку. Тому, що вникнувши в ці діяння не виявляєш прогресу у розвитку освіти взагалі. Як говорять у народі - чим далі в ліс - тим більше червоних шапочок. Рівень же вчителів повинні забезпечувати педагогічні ЗВО, які МОН опустило нижче плінтуса.
ммм
Для Вован: а можна приклад "у нікуди"? зазвичай у нікуди-це для тих,хто не розуміє сучасність.
Вчитель
Початкова школа має бути за місцем проживання дитини! Мороз - шкільний автобус не їде- дитина 7 років 4 км йде пішки. Так, для здоров’я добре. А чи погодилися б ви, щоб ваш малюк йшов у негоду чи мороз з ранцем за плечима? Хто з керівників освіти бажав би таке своїм дітям? Тепер як мама - рішуче "Ні".
Гіркий досвід
Діти, які їздять за 25-30 км в опорну школу, не охоплені позашкільною освітою. Гуртки починають працювати з 15 години (після 7-го уроку), а дітей вже чекає автобус. Ще й пересадка в іншому селі... При закритті закладу було обіцяно окреме розвезення після гуртків та секцій, але яке там... Та і якість знань та соціалізація в опорних школах сумнівні. Все залежить від вчителя і дитини.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!